Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sogndal. Fredag 15. Juli klokka 19.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by MadsAndre View Post
    Jeg sliter skikkelig med å forstå dette. Det er ikke første gangen heller dette skjer, også hver jævla gang i 2 omgang!? Tviler på at Reka kommer med helt andre instrukser til spillerne ut i 2 omgang. Blir de "giddalause?" tenker å cruise in til en måls ledelse? Eller ligger det mentalt. At de takler ikke presset med å faktisk spille med en ledelse?

Frykten for å tape er såpass stor.Prestasjons angst,fryser helt opp.
    Tror nok det er det siste, dessverre.

Comment

Er så skuffet over vår kaptein å, han er så!!! Vet da faen, dette blir obos

Comment

Krise å gi dem så mye dødballer rundt vårt mål

Comment

Jaja, er ihvertfall ikke skuffet eller flau, alt er som normalt.

Comment

DETTE ER SÅ RÆVA AT IKKE KAN FÅ SAGT DET NOK, HÆLVETE. Grindheim wæhler Larsen kan bare slutte

Comment

Hovedproblemet vårt er nok en gang at vi ikke klarer å drepe kampen. Rundt 1-0 har vi Sogndal i kne, da er vi nødt til å utnytte det og putte på ett eller to mål til. Moa er bare så vidt i gang og har faktisk en assist i dag, men vi bør kunne forvente mye mer av spillere som Grindheim, Stengel, DFH, Lindkvist osv. Tror kommentatoren sat at Omarsson er vår toppscorer med to mål etter at Brown dro. Det holder ikke i det hele tatt. På tide at bærebjelkene i laget begynner å stå frem nå, synes jeg. Kan ikke legge alt på Rekdal heller.

Comment

Sa ikke Rekdal etter Brann-kampen at de nå hadde forstått alvoret???

Comment

Skummelt å ikke ta 3 poeng her. Mest positive er vel at vi faktisk klarer å unngå å tape. Og at Moa virker å være på vei tilbake.

Comment

Virker ikke som at spillerne forstår problemene vi er i. Dette er ikke bare deres arbeidsplasser det står på. Det er også livet til Vålerenga, supporterne osv. Ei heller Rekdal virker å forstå problemene, for han må være elendig i teamtalk i pausen. Og han tar i tillegg ut en offensiv spiller og setter innpå en forsvarsspiller når vi må ha mål. Rino gjør ingenting annet enn feilpasninger etter at han kommer inn, og Omarsson kommer innpå for sent. Igjen mangler vi forsvar, og midtbanen vår er for saktegående og for dårlige bakover.

Uavgjort hjemme, mot et på papiret ræva lag er skandaløst, men vi er selv et bunnlag, så kanskje vi skal være fornøyde med uavgjort mot et lag med 10 poeng mer enn oss. For det er det de har! Må vel minst ha 17 poeng for å være sikra hvis vi ser på tabellen i fjor. I 2014 ville det holdt til kvalik. I 2013 så ville det holdt til sisteplass. I 2012, nest siste plass. Osv osv.

Slik jeg ser det så må vi kanskje minst ha 21-22 poeng til på siste 14 kamper for å være sikra. Jeg gremmes!

Overtal Deila til å overta NÅ!! Og velg spillere som kjemper i 90 minutter. Ikke i en omgang.
                    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
                      DETTE ER SÅ RÆVA AT IKKE KAN FÅ SAGT DET NOK, HÆLVETE. Grindheim wæhler Larsen kan bare slutte
                      Hadde vært kult om du kunne samlet alt oppgulpet ditt i én post, altså.

Ellers: Forståelig, men kjipt, at det ikke blir mer enn 1 poeng i dag. Sogndal har vært gode, er gjerrige, spiller uten press (Vålerenga har dobbelt opp pga nedrykksfare og "forventet" Deila-effekt) og vi har solgt halvparten av målene våre. Synes det var endel god fight i laget i dag, men samtidig veldig mye dårlig. Mye slurv, både med ball fremover og defensiv jobbing.

Vi MÅ ta Start i neste, selvsagt.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                        Virker ikke som at spillerne forstår problemene vi er i. Dette er ikke bare deres arbeidsplasser det står på. Det er også livet til Vålerenga, supporterne osv. Ei heller Rekdal virker å forstå problemene, for han må være elendig i teamtalk i pausen. Og han tar i tillegg ut en offensiv spiller og setter innpå en forsvarsspiller når vi må ha mål. Rino gjør ingenting annet enn feilpasninger etter at han kommer inn, og Omarsson kommer innpå for sent. Igjen mangler vi forsvar, og midtbanen vår er for saktegående og for dårlige bakover.
                        Men hvem skulle vi egentlig satt inn? Vi har jo knapt nok benk. Enig i at byttet med Omarsson kanskje kom for sent, men han er uansett for lett til å være en type som kommer inn og snur en kamp som dette. Det samme gjelder vel nesten resten av benken vår. Skjønner ikke helt hvorfor han velger å sette inn Lundström fremfor Castro, men ingen garanti for at han heller ville gjort noe forskjell. Gleder meg til Sakhor blir tilgjengelig igjen, og håper vi klarer å få tak i en ny spiss og stopper i løpet av vinduet. Stallen per nå er alt for tynn til å klare å dra oss ut av sumpa.

Comment

Originally posted by Juro View Post
                          ....og vi har solgt halvparten av målene våre....
                          Akkurat det er ganske skandale. Ikke at vi selger Brown, men at vi år etter år ser at de "gode" spillerne forsvinner i en tid hvor overgangsvinduet er stengt i Norge. Som igjen da gjør at lagene ofte sliter i perioden etterpå. I Norge må man selge når tilbudene er gode nok. For de fleste er det det som holder klubbene i live. Håper vi i fremtiden kan følge overgangsvinduene i utlandet i stedet. I alle fall sommervinduet. Eller en regel som tilsier at salg av spiller i stengt vindu, åpner for å hente inn en spiller på samme tidspunkt.

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by Juro View Post
                            Hadde vært kult om du kunne samlet alt oppgulpet ditt i én post, altså.

Ellers: Forståelig, men kjipt, at det ikke blir mer enn 1 poeng i dag. Sogndal har vært gode, er gjerrige, spiller uten press (Vålerenga har dobbelt opp pga nedrykksfare og "forventet" Deila-effekt) og vi har solgt halvparten av målene våre. Synes det var endel god fight i laget i dag, men samtidig veldig mye dårlig. Mye slurv, både med ball fremover og defensiv jobbing.

Vi MÅ ta Start i neste, selvsagt.
                            Det her var intet nytt. Vi tar oppskriftsmessig ledelsen 1-0 hver match. Etter det blir vi nervøse og aner ikke hva vi skal gjøre. Spiller ballen konsekvent bakover og lar Sogndal komme inn i matchen sakte men sikkert. Jeg skjønner ikke hvordan dette Sogndal laget slo Molde? Nation og Wæhler holder ikke mål som stoppere. Zahid har ingen å spille på når han får ball og skal fremover. Hva gjør Larsen på back ? Deila har en svær oppgave foran seg for å si det mildt. Eneste positive å ta med seg er at Moa ser frisk ut.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                              Men hvem skulle vi egentlig satt inn? Vi har jo knapt nok benk. Enig i at byttet med Omarsson kanskje kom for sent, men han er uansett for lett til å være en type som kommer inn og snur en kamp som dette. Det samme gjelder vel nesten resten av benken vår. Skjønner ikke helt hvorfor han velger å sette inn Lundström fremfor Castro, men ingen garanti for at han heller ville gjort noe forskjell. Gleder meg til Sakhor blir tilgjengelig igjen, og håper vi klarer å få tak i en ny spiss og stopper i løpet av vinduet. Stallen per nå er alt for tynn til å klare å dra oss ut av sumpa.
                              Du sier at Omarsson er for lett, men Castro er jo like lett. Kanskje enda lettere.
                              Og selv om jeg mener at Falk Larsen var elendig, så betyr ikke det at jeg automatisk har noen andre å sette inn.

Men Omarsson burde kommet inn i det øyeblikket de utlikner. Det burde kanskje Castro også. Spille med to spisser, to på midten, og to kantspillere, som skjærer inn hvis backene kommer fremover. Så når reka valgte å ta ut Stengel, så burde kanskje Omarsson kommet inn i stedet, og gått rett opp på topp. Ett poeng er nesten like lite verdt som null. Her burde vi hatt tre for å henge med.

Fagermo 2020

Comment

Var dommern like flass som jeg fikk inntrykk av fra bredden?
                                "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Working...
                                X