Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sogndal. Fredag 15. Juli klokka 19.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by McCabre View Post
    ... og Rekdal er ute og forteller at vi trenger løps og duellkraft...hjelpes...
    Spillerne våre har jo det, men har mista fullstendig sjøltilliten hos oss.

Det eneste håpet er vel egentlig at vi kan hente inn noen som kan løfte oss nok til at resten får tilbake trua, for trenerteamet klarer det ikke.
    Løps og duellkraft er ikke det vi trenger. Vi trenger samhandling og en plan på banen. Vi må bevege oss som ett lag og ikke bare spille ballen vilkårlig rundt uten mening. Rekdal må inn i rollen som sportslig leder med en gang og bort fra feltet. Spillerene henger med hodet og Rekdal prøver så godt han kan å gjemme seg bort på benken. La Tandberg og Moesgaard ta over styringen under match også, sammen med råd fra Deila. Rekdal er lei og tom for energi og det skjønner jeg, men det smitter over på spillerene også. Tandberg er mer aktiv og viser MYE mer engasjement under match enn Rekdal, gi Tandberg ansvaret ut sesong så får hele spillergruppen mer energi og det kommer kanskje noen 3 poengere.

Comment

• Originally posted by Juro View Post
      Det er vel ikke så mange å sette inn for Berge, om du ser på benken. Synes Stengel ut var fornuftig. Trenger luftstyrken og Berges evne til å dekke rom.
      Ikke? Castro, Nedrebø og Falch Larsen kunne alle vært bytta med Berge, og i dag burde det ha blitt gjort. Berge er et stort talent, men idag hadde han ikke dagen overhodet. Han stoppa utallige overgangsmuligheter og feilpasninger.

Comment

• Dette ble en veldig annen kamp enn den jeg hadde sett for meg.
        DE har ballen mest, DE skaper mest, DE skyter mest, DE har flest sjanser.

Defensivt fungerte trekket til Rekdal med å sette utpå så mange høye luftspillere som han rår over, der var vi ikke ikke så langt bak Sogndal når alt kom til alt. Men det kostet offensiv kraft.
        Larsen er det mest trist å se på, men det kortet han tok for laget var det beste han gjorde idag.
        Feilpasninger på egen halvdel, mot et høyt pressende Sogndal, det er bare for dumt. At vi ikke kan få slutt på disse tversoverne i backrekka mot lag som har høyt press er rett og slett helt utrolig.

Liker det jeg ser av Zahid og Moa, men Fredheim hadde da en VELDIG dyp rolle idag? Om det var tilsiktet er jeg ikke sikker på, men han er bedre høyere opp i banen. Men Zahid bremser oss fremdeles kraftig i overgansspillet idag også. Det samme må sies om Stengel, som tok noen merkelige valg idag. Det så nesten ut som om han ikke ville spille ballen til Grindheim 3 ganger i dag, til tross for kapteinens armer i været og enorme rom foran seg.

Men det er sant som det er sagt; Vi er ikke bedre enn dette. Vi ligger ganske fortjent der vi ligger på tabellen. Om noen spillere hos oss er bedre enn hos Sogndal, mann for mann, spiller ingen rolle. Når ikke laget fungerer, så fungerer det ikke.

Når det er sagt tror jeg laget i dag var satt sammen for å unngå tap og for å ha mest mulig luftstyrke. Men gutta eier ikke selvtillit i det hele tatt, og det er noe de må spille på seg, ingen kan prate på de den selvtilliten nå. En god opplevelse mot Start nå er nesten siste mulighet, så det er bare å brette opp erma.

Om ikke annet blir det en spennende høst!
        For de som kan styre sitt eget lag:
        vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
          Virker ikke som at spillerne forstår problemene vi er i. Dette er ikke bare deres arbeidsplasser det står på. Det er også livet til Vålerenga, supporterne osv. Ei heller Rekdal virker å forstå problemene, for han må være elendig i teamtalk i pausen. Og han tar i tillegg ut en offensiv spiller og setter innpå en forsvarsspiller når vi må ha mål. Rino gjør ingenting annet enn feilpasninger etter at han kommer inn, og Omarsson kommer innpå for sent. Igjen mangler vi forsvar, og midtbanen vår er for saktegående og for dårlige bakover.

Uavgjort hjemme, mot et på papiret ræva lag er skandaløst, men vi er selv et bunnlag, så kanskje vi skal være fornøyde med uavgjort mot et lag med 10 poeng mer enn oss. For det er det de har! Må vel minst ha 17 poeng for å være sikra hvis vi ser på tabellen i fjor. I 2014 ville det holdt til kvalik. I 2013 så ville det holdt til sisteplass. I 2012, nest siste plass. Osv osv.

Slik jeg ser det så må vi kanskje minst ha 21-22 poeng til på siste 14 kamper for å være sikra. Jeg gremmes!

Overtal Deila til å overta NÅ!! Og velg spillere som kjemper i 90 minutter. Ikke i en omgang.
          Enig Deila må starte nå, tror nok også han vil få sitt å stri med denne gjengen, jeg har vært vif supporter siden tidlig åttitall, men dette er definitivt det værste jeg har sett, skjønner ikke det er mulig. Veldig skuffet over grindheim,wæhler og Larsen, dem holder knapt nok OBOS standard, kunne funnet mange i obosligaen som kunne gjort jobben mye bedre, skulle vi møtt KBK idag så hadde vi fått grisebank.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
            Lindkvist var til tider god som alltid.
            .
            Jeg lurer på hva du ser som ikke jeg ser. Hva er det Lindkvist gjør som gjør han god? Er det at han klarer å sette fart å ta med seg ballen nedover linja før han mister den eller får til ett halvdårlig innlegg? Nei, jeg synes nesten ikke han kan kalles en halvgod tippeligaspiller en gang. Satt på telenor idag og Tandberg måtte rope Lindkvist ned fordi han bare antok at det var vårt kast istedet for å snu om og dekke mann, da havnet han selvfølgelig kraftig på etterskudd og en Sogndal spiller fikk fri bane nedover og kunne legge inn, helt fjernt! Mitt tips er at han er en av de første som ryker ut når Deila tar over. Trodde vi skulle få se en helt annen giv og guts idag, men 2 omgangene våres er like dårlig som de har vært i hele år. Kampen varer i 90 min og ikke 45!

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
              Jeg lurer på hva du ser som ikke jeg ser. Hva er det Lindkvist gjør som gjør han god? Er det at han klarer å sette fart å ta med seg ballen nedover linja før han mister den eller får til ett halvdårlig innlegg? Nei, jeg synes nesten ikke han kan kalles en halvgod tippeligaspiller en gang. Satt på telenor idag og Tandberg måtte rope Lindkvist ned fordi han bare antok at det var vårt kast istedet for å snu om og dekke mann, da havnet han selvfølgelig kraftig på etterskudd og en Sogndal spiller fikk fri bane nedover og kunne legge inn, helt fjernt! Mitt tips er at han er en av de første som ryker ut når Deila tar over. Trodde vi skulle få se en helt annen giv og guts idag, men 2 omgangene våres er like dårlig som de har vært i hele år. Kampen varer i 90 min og ikke 45!
              Tror det er mange som ryker når deila tar over, tipper det bare er Moa, stengel, tollås,DFH og zahid igjen om ett års tid og Berge hvis han ikke blir solgt

Comment

• Målet imot kommer på en helt banal feil. En av utallige balltap. Feilpasningene florerer også.

Stallen er syltynn og man kan ikke forvente at 18/19/20/21-åringer skal redde oss fra nedrykk. Fysikk og erfaring må inn. Vi er ikke bedre enn at vi må krige oss til poengene

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                  Jeg lurer på hva du ser som ikke jeg ser. Hva er det Lindkvist gjør som gjør han god? Er det at han klarer å sette fart å ta med seg ballen nedover linja før han mister den eller får til ett halvdårlig innlegg?
                  Han er den eneste med fart i angrep og da dermed den eneste som klarer å skape ubalanse i motstanders forsvar.
                  Resten av våre angripere er for omstendige og skaper minimalt. Uten Lindkvist er vi helt nakne framover, og blir stående å spille gris utenfor motstanders 16-meter.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Han er den eneste med fart i angrep og da dermed den eneste som klarer å skape ubalanse i motstanders forsvar.
                    Resten av våre angripere er for omstendige og skaper minimalt. Uten Lindkvist er vi helt nakne framover, og blir stående å spille gris utenfor motstanders 16-meter.
                    Han er den eneste med fart, det er jeg enig i. Men det stopper der, null teknikk og bare fart. Har til tider kraft i skuddbeinet men bruker det for sjeldent. Vi ender opp med å spille gris utenfor motstanders 16-meter uansett.

Comment

Du sier at Omarsson er for lett, men skjønner ikke at Lundstrøm kom inn istedenfor Castro? Castro er vår letteste spiller, og er helt avhengig av å få fritt spillerom på vingen for å kunne utrette noe i det hele tatt.
                      Baklengsmålet kommer forøvrig fordi Wæhler gjør en alt for dårlig jobb. Han rygger helt til motspiller er i vår 16-meter, og da klarer selvfølgelig ikke våre spillere å ta ut de andre i boksen da de også må stoppe opp.
                      Wæhler er dessverre en skygge av seg selv, og ble løpt opp flere ganger idag og, selvom de ikke kom rundt han.
                      Hver gang han har ballen, tygges det negler til den store gullmedaljen.
                      Han er rett og slett for dårlig, og når han ikke klarer å ta ut sin egen mann, er det ingen vits lenger.
                      Larsen er også for dårlig, og gjør mange rare valg med og uten ball. Tollås og Lindkvist får godkjent bak der. Lindkvist var til tider god som alltid.
                      Grindheim var usynlig, og DFH på det jevne.
                      Berge var banens beste og var hele drivkraften i første omgang, men falt dessverre med resten av laget i andre.
                      Ser at det skrives at vår siste skanse ikke var helt trygg idag, well, han gjorde ingen store feil, men feilberegnet en dødball - og det skjer med unge keepere.
                      Moa er i gang og jobber mye, men har også gode involveringer og beveger seg riktig, bra!
                      Stengel jobber også bra idag, det samme med Zahid som også var god.
                      Endelig en som har sett samme kampen som meg, takk, jeg begynte å lure litt

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post
                        Målet imot kommer på en helt banal feil. En av utallige balltap. Feilpasningene florerer også.

Stallen er syltynn og man kan ikke forvente at 18/19/20/21-åringer skal redde oss fra nedrykk. Fysikk og erfaring må inn. Vi er ikke bedre enn at vi må krige oss til poengene
                        Helt enig med deg. Glem ball-trillingen på kryss og tvers og tilbake til forsvar. Her må det noe tungt skyts inn som kan krige inn poengene vi trenger for å komme oss over streken. Kunne trengt en Azar Karadas type å slenge innpå når vi trenger mål. Lille Elias blir for lett dessverre.

Comment

• Ser at Grindheim/Stengel får.. tja ikke skryt, men en slags klapp på skulderen her. Er det ikke disse, sammen med Berge som skal gjøre at vi styrer kamper? Jobber bra? Løper på alt? Noe som heter å løpe imellom også. Synes de var på etterskudd, ikke bare i dag. Synes spes stengel bremser alle offensive initiativ med lite driv og dårlig overblikk. Tviler iallefall på at vi får verdi for de fire "opsjonsmillionene".

Comment

• Hvorfor, hvorfor, HVORFOR bruker ikke Zahid vrista på de to skuddmulighetene etter 1-0. Kunne drept kampen ved å klinka til. Da er vi en situasjon hvor vi må håpe på trønder og skarrepakk. Fy faen.

Comment

• Originally posted by aasp View Post
                              Ser at Grindheim/Stengel får.. tja ikke skryt, men en slags klapp på skulderen her. Er det ikke disse, sammen med Berge som skal gjøre at vi styrer kamper? Jobber bra? Løper på alt? Noe som heter å løpe imellom også. Synes de var på etterskudd, ikke bare i dag. Synes spes stengel bremser alle offensive initiativ med lite driv og dårlig overblikk. Tviler iallefall på at vi får verdi for de fire "opsjonsmillionene".
                              Slik jeg husker kampen var det stort sett Sander og Larsen som tok livet av overgangsmuligheter ved å spille ballen bakover kontra å søke alternativer fremover i banen. Løpene og mulighetene er der, men de utnyttes ikke.
                              In the beginning the Universe was created.
                              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                              - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
                                Slik jeg husker kampen var det stort sett Sander og Larsen som tok livet av overgangsmuligheter ved å spille ballen bakover kontra å søke alternativer fremover i banen. Løpene og mulighetene er der, men de utnyttes ikke.
                                Ta med wæhler også, han er farlig å ha med, han takler ikke å ha ball,skjønner ikke noe lengre jeg. Men jeg synes oppriktig synd på Rekdal, ser ut som spillerne har klart å drepe alt engasjementet han har som kampleder og fotballglede.

Comment

Working...
                                X