Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sogndal. Fredag 15. Juli klokka 19.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Får vondt av å se oss spille for tiden. Nerver og usikkerhet ligger utenpå drakta til spillere blottet for selvtillit og spilleglede. Topp det med noe som fremstår som svært mangelfull kollektiv samhandling, snodig ressursbruk med spillere i posisjoner der de ikke får utnyttet sine beste ferdigheter, og en formasjon og struktur som gjør at laget splittes i to og etterlater hele midtbanen uten spillere i blå drakt. I går lå Berge mellom stopperne, Grindheim høyt i banen som en slags 10'er og Stengel som en slags ekstra ving ved siden av DFH. Det finnes ingen i blått rundt midtsirkelen, og vi blir ligge de lavt med halve laget rundt egen 16 meter mens resten står høyt. Hvordan i huleste er det meningen at noen skal få ball rettvendt når vi ligger slik? Spillestilen er passifiserende. Alle ønsker ball i bein, og får det. Initiativ drepes av overdreven bruk av kortpasning i lavt tempo. Avstandene mellom Berge,, Grindheim og Stengel er 40-50 meter. Vi har ikke spillertyper til kantrollen verken i 4321, 433 eller 442. Zahid er best i 10'ern men brukes på kant. Larsen er best som stopper men velges som back fremfor vår eneste rendyrkede back som er Lundstrøm.
    Moa imponerte i går, og så sharp og pigg ut. Få Zahid inn i 10'ern, så har vi et nytt potensielt Kjartansson/Zahid spisspar som er meget spennende.

Comment

• Originally posted by Disig View Post
      Får vondt av å se oss spille for tiden. Nerver og usikkerhet ligger utenpå drakta til spillere blottet for selvtillit og spilleglede. Topp det med noe som fremstår som svært mangelfull kollektiv samhandling, snodig ressursbruk med spillere i posisjoner der de ikke får utnyttet sine beste ferdigheter, og en formasjon og struktur som gjør at laget splittes i to og etterlater hele midtbanen uten spillere i blå drakt. I går lå Berge mellom stopperne, Grindheim høyt i banen som en slags 10'er og Stengel som en slags ekstra ving ved siden av DFH. Det finnes ingen i blått rundt midtsirkelen, og vi blir ligge de lavt med halve laget rundt egen 16 meter mens resten står høyt. Hvordan i huleste er det meningen at noen skal få ball rettvendt når vi ligger slik? Spillestilen er passifiserende. Alle ønsker ball i bein, og får det. Initiativ drepes av overdreven bruk av kortpasning i lavt tempo. Avstandene mellom Berge,, Grindheim og Stengel er 40-50 meter. Vi har ikke spillertyper til kantrollen verken i 4321, 433 eller 442. Zahid er best i 10'ern men brukes på kant. Larsen er best som stopper men velges som back fremfor vår eneste rendyrkede back som er Lundstrøm.
      Moa imponerte i går, og så sharp og pigg ut. Få Zahid inn i 10'ern, så har vi et nytt potensielt Kjartansson/Zahid spisspar som er meget spennende.
      Enig i det du seier ang Moa og zahid, men vi må nok få noe nytt blod og det fort for dette går rett ned i Obosdassen hvis det ikke skjer noe fort. Og Rekdal, trekk deg før du mister all fotballglede.

Comment

• Vi blir spilt lave og taper mot et bedre Sogndal på Ullevaal!! Sogndal har flest skudd, flest skudd på mål, flest sjanser og størst ballinnehav. Dette har aldri skjedd i min tid som VIF-supporter.

Dette er faretruende og situasjonen vi er i er langt verre enn antatt. Skjer det ikke noe drastisk så rykker vi faktisk ned!

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
          Vi blir spilt lave og taper mot et bedre Sogndal på Ullevaal!! Sogndal har flest skudd, flest skudd på mål, flest sjanser og størst ballinnehav. Dette har aldri skjedd i min tid som VIF-supporter.
          Vi tapte vel ikke heldigvis. Men vi gir igjen fra oss initiativet etter å ha tatt ledelsen.

Sogndal er vel ubeseiret på ni kamper, så selv om vi ikke skal skryte opp motstanden så var det et av formlagene i Tippeligaen vi møtte. De slo Molde i forrige runde.

Får håpe Trøim finner frem sjekkheftet alt i sommer. Det vi trenger er spillere med hår på brøstet som holder i 2x45 minutter. Det gjør ikke den gjengen her dessverre.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
            Du sier at Omarsson er for lett, men skjønner ikke at Lundstrøm kom inn istedenfor Castro? Castro er vår letteste spiller, og er helt avhengig av å få fritt spillerom på vingen for å kunne utrette noe i det hele tatt.
            Føler jeg ikke helt klarte å få frem hva jeg mener her. Jeg forstår hvorfor han satte inn Lundström. Vi trengte sårt å få inn noen med litt tyngde, og den eneste på benken som har solid erfaring fra toppnivå er Lundström. I tillegg har han en del offensive fibre. Kanskje man burde valgt å sette inn Castro i stedet for Rino i stedet. Castro har jo tross alt vist at han kan utgjøre en forskjell på dette nivået. Rino er vel i det store og hele uprøvd på nivået. Poenget mitt er uansett at så lenge vi ikke har en bedre og bredere benk enn det vi har per nå, så er det vanskelig å gjøre bytter som er i stand til å snu kampen.

Comment

• Skjønner lite av kritikken mot Berge her inne. Han dekker masse rom for oss og kommer stadig med pasninger som er boksåpnere i spillet. Det kommer noen feilpasninger og han mister ballen han også men jeg tror han blir en kjempe spiller om noen år.

Comment

• Kampen i går var et trist skue. Vi starter ikke så veldig bra men jobber oss fint inn i kampen og spiller "ganske ok" ut omgangen. Så skjer det tydeligvis noe mentalt i pausen for etterpå er det lite som stemmer og jeg antar frykten for å tape eller noe annet psykisk får gutta helt ut av balanse.

Det er vondt å se på, ikke bare fordi man er VIF supporter men fordi man ser at "noe er feil" og at dem ikke synes det er morsomt å spille fotball
                "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                  Skjønner lite av kritikken mot Berge her inne. Han dekker masse rom for oss og kommer stadig med pasninger som er boksåpnere i spillet. Det kommer noen feilpasninger og han mister ballen han også men jeg tror han blir en kjempe spiller om noen år.
                  Problemet med Berge er at i den posisjonen han spiller skal du ikke ha så mange balltap, nei han mister ikke ballen ofte men de gangene han gjør det er det ofte livsfarlig og da er det ikke noe argument i vår nåværende situasjon at han er et vanvittig talent. Jeg sier ikke at han har kostet oss poeng så langt, så nøye husker jeg ikke, men det kan han fort gjøre

--Groucho Marx--

Comment

• Originally posted by Sofasupporter View Post
                    Problemet med Berge er at i den posisjonen han spiller skal du ikke ha så mange balltap, nei han mister ikke ballen ofte men de gangene han gjør det er det ofte livsfarlig og da er det ikke noe argument i vår nåværende situasjon at han er et vanvittig talent. Jeg sier ikke at han har kostet oss poeng så langt, så nøye husker jeg ikke, men det kan han fort gjøre
                    Da har feilpasningene til Wæhler og Nation som går rett fra forsvaret vårt og rett til motstanderen på midten av banen så de kan sette fart fremover kostet oss like mange poeng og er minst like farlig. Uten Berge mister vi de kreative pasningene fremover. Stengel og Grindheim spiller konsekvent på det trygge til nærmeste mann eller tilbake til forsvar. Berge tar mer risiko fordi han tørr og da mister han også ballen i ny og ne, men vi er nødt til å kunne ha spillere som prøver på litt mer kreative ting fremover hvis ikke blir det stillestående. Berge luker bort de balltapene etterhvert.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                      Da har feilpasningene til Wæhler og Nation som går rett fra forsvaret vårt og rett til motstanderen på midten av banen så de kan sette fart fremover kostet oss like mange poeng og er minst like farlig.
                      Det gjør det vel ikke noe bedre at andre også gjør det, mange som får samme kritikken men Berge skal ikke få konstruktiv kritikk fordi han er ungt og lovende talent ?

Om noe vil jeg si at folk er i overkant forsiktige med å kritisere, noe som er helt greit, men man behøver ikke å gå helt i skyttergrava når det en sjelden gang, og helt berettighet, skjer

Originally posted by tordvif View Post
                      Uten Berge mister vi de kreative pasningene fremover. Stengel og Grindheim spiller konsekvent på det trygge til nærmeste mann eller tilbake til forsvar. Berge tar mer risiko fordi han tørr og da mister han også ballen i ny og ne, men vi er nødt til å kunne ha spillere som prøver på litt mer kreative ting fremover hvis ikke blir det stillestående. Berge luker bort de balltapene etterhvert.
                      Nok en gang, balltap dypt i banen kan fort koste oss poeng og vi har ikke et eneste poeng å kaste bort. Ungdommelig entusiasme og pågangsmot er noe jeg liker men ikke alltid. Noen ganger er det helt riktig å spille på lav risiko andre ganger er det greit å ta litt risiko og være kreativ og velger man feil skal man ha kritikk, begge veier

--Groucho Marx--

Comment

• Berge må nok ofres for noen større og tyngre spillere nå, som vi henter i overgangsvinduet for å plukke nok poeng for å overleve. Så får vi heller sette på Berge når vi kan spille med litt mer risiko fremover!

Comment

• Får håpe på en skikkelig RBK-seier mot AaFK. Da går vi vel en plass frem på tabellen.

Comment

• Fikk ikke sett kampen fordi jeg er på litt syderligere breddegrader, men visste at jeg antakelig ikke kom til å gå glipp av noe... Bortsett fra at vi faktisk klarte et poeng mot mitt tips om tap på 0-2. 7 kamper på rad uten seier... Lukter ekkelt Obos av dette as...

Comment

• Originally posted by Trym View Post
                              Fikk ikke sett kampen fordi jeg er på litt syderligere breddegrader, men visste at jeg antakelig ikke kom til å gå glipp av noe... Bortsett fra at vi faktisk klarte et poeng mot mitt tips om tap på 0-2. 7 kamper på rad uten seier... Lukter ekkelt Obos av dette as...
                              Vi får håpe rævbk slår aafk ti mot null ikveld da, vi trenger all den hjelp vi kan få😱, 1-0 til RBK nå

Comment

• Grei trenerdebut av Andrea Loberto.

Comment

Working...
                                X