Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Start - Vålerenga. Søndag 24. Juli klokka 15.30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tony2 View Post
    Ikke for å være like negativ som visse andre men Start spilte tross alt 2-2 borte mot Molde i siste kamp, så må Molde være mye dårligere enn oss hvis vi forventer en grei seier. Har ikke sett Start selv i det siste men synserene i Fotballextra på TV2 har ihvertfall ment at de har vist fremgang de siste kampene.

Selv om jeg håper på 3 poeng er jeg veldig nervøs. Ikke fordi vi er dårlige men fordi konsekvensene av å tape akkurat denne er så store, og det er vel desverre spillerene også altfor klar over.
    Altså, vi er åpenbart nødt til å prestere. Vi kan ikke bare gå ut og tro at vi vinner av oss selv, da kommer Start til å vinne sin første seier på ett år. Det er jo fotballspillere hos Start også. Synes bare at vi må klare å ha såpass stor tro på våre egne spillere at vi ikke frykter at Start skal bli for sterke, for de er ikke bedre enn oss på noen måte.

Comment

Originally posted by Tony2 View Post
      Ikke for å være like negativ som visse andre men Start spilte tross alt 2-2 borte mot Molde i siste kamp, så må Molde være mye dårligere enn oss hvis vi forventer en grei seier
      Molde er rævva om dagen, de fikk grisedeng av S08 i ferien, og tidligere i år i serien, og publikum buer og piper på eget lag, hadde de hatt en annen trener enn OGS så hadde trenerbytte allerede vært diskutert. Ut fra forutsetningene har de en nesten like dårlig sesong som oss.

De ble slått ut av Cupen av Stjørdalsblink og har siden det spilt

U mot Haugesund
      S mot Godset
      T mot Odd
      S mot Brann
      T mot RBK
      T mot Viking
      T mot Sogndal
      U mot Start

Fritt fall, men de har penger da så de stabler nok noe på beina utover høsten. Så nei, at Start klarte U mot Molde er ikke nødvendigvis et tegn på at Start er på gang selv om man ikke skal avskrive det seff, men heller em bekreftelse på hvor steike rævva Molde er for tida

For oss vil alt ennet en sier være en nedtur av dimensjoner, ikke bare fordi vi sårt trenger poengene men den mentale nedturen av å ikke klare å slå det eneste laget bak oss på tabellen tror jeg rett og slett vil knekke oss helt. Nå er det jo litt sånn "vi er egentlig gode nok, vi får det bare ikke til", taper vi blir det fort "vi er rævva, vi rykker ned, alle er bedre enn oss, dette klarer vi ikke å snu". For meg er dette kanskje den viktigste kampen vi spiller i 2 halvdel av sesongen, ligger mye mer enn 3 poeng i potten her etter min mening ....
      "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
        Et under faktisk, mot et lag med 7 poeng, og som ikke har vunnet på ett år. Jadda.
        Liker at du - som alltid - har trua, VIFpatriot.

Men etter denne kampen ryker Rekdal, når Start har vunnet sin første seriekamp siden 1982.

Etter det surfer vi inn til sikker plass, og en Deilaig start på det som kommer i 2017.

Fortsetter vi med Rekdal så rykker vi ned. Det er fakta på bordet, færri snakka.

SkiftetMåSkjeNåDuck.
        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Start 15:30 Vålerenga
          Vålerenga 19:00 Molde
          Sarpsborg08 18:00 Vålerenga
          Vålerenga 18:00 Brann
          Vålerenga 19:00 Glimt

Slik ser våre 5 neste kamper ut.
          Bortsett fra Molde (Ironi) er alle lagene vi møter bunn/midt på treet lag.
          Vi har 3 hjemmekamper. Hvis vi skal ut av sumpen fort som f.... er det disse 5 kampene det skal gjøres på.

Enig i Duck, det begynner å haste. Står vi med 0-1 poeng på de neste 2 kampene må treneren skiftes.
          Vi kan ikke gamble på at vi har for bra lag til å rykke ned.

Regner med at alle har brann i bakhodet og så hva som skjedde. Vi kan ikke vente å la det samme skje med oss.
          Hvis reka får 4-6 poeng de neste 2 kampene, la han få en sjanse.

Fasit er at på de 5 neste kampene bør vi ha sanka inn mellomm 10-12 poeng...

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
            Start 15:30 Vålerenga
            Vålerenga 19:00 Molde
            Sarpsborg08 18:00 Vålerenga
            Vålerenga 18:00 Brann
            Vålerenga 19:00 Glimt

Slik ser våre 5 neste kamper ut.
            Bortsett fra Molde (Ironi) er alle lagene vi møter bunn/midt på treet lag.
            Vi har 3 hjemmekamper. Hvis vi skal ut av sumpen fort som f.... er det disse 5 kampene det skal gjøres på.

Enig i Duck, det begynner å haste. Står vi med 0-1 poeng på de neste 2 kampene må treneren skiftes.
            Vi kan ikke gamble på at vi har for bra lag til å rykke ned.

Regner med at alle har brann i bakhodet og så hva som skjedde. Vi kan ikke vente å la det samme skje med oss.
            Hvis reka får 4-6 poeng de neste 2 kampene, la han få en sjanse.

Fasit er at på de 5 neste kampene bør vi ha sanka inn mellomm 10-12 poeng...
            Enig i det du sier, men jeg tror det kan bli vanskelig.
            Vi må vinne mot Start nå først og Glimt til sist. De andre tre kampene blir vanskelige. Jeg tror på 2 poeng på disse. Tap mot Molde uavgjort mot Sarpsborg og brann.
            jeg klarer liksom ikke helt tro det løsner og at vi plutselig begynner å sanke 3 poengere.
            Jeg klarer nesten ikke håpe på det engang.
            Men man vet jo aldri...

Samma kan det være. Vi må bare ta en kamp av gangen. Vi må gi ALT mot Start. Fullt trøkk i alle dueller. Full konsentrasjon og maksimal innsats.
            Gjør vi det, er vi bedre enn start. Gjør vi ikke det, får start sin første seier på over et år, og vi er i skikkelig deep shit. *grøss*

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
              Fortsetter vi med Rekdal så rykker vi ned. Det er fakta på bordet, færri snakka.
              Skjønner at jeg er kjempepirkete nå, men det er ikke fakta i det hele tatt.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                Skjønner at jeg er kjempepirkete nå, men det er ikke fakta i det hele tatt.
                Min mening er at hvis spillerne ikke forandrer innstilling, da rykker vi ned. Og hvis det er så at spillerne ikke er villige til å gi alt for Rekdal, så bør han gå nå. Men jeg synes egentlig ikke spillerne skal ha så mye makt jeg da. Dei er ansatt i vålerenga for å gjøre en jobb, uansett hvem som er trener.

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
                  Min mening er at hvis spillerne ikke forandrer innstilling, da rykker vi ned. Og hvis det er så at spillerne ikke er villige til å gi alt for Rekdal, så bør han gå nå. Men jeg synes egentlig ikke spillerne skal ha så mye makt jeg da. Dei er ansatt i vålerenga for å gjøre en jobb, uansett hvem som er trener.
                  Vanskelig å være 100% uenig i det du skriver der. Det å spille for VIF burde ha en verdi og være motivasjon i seg selv, uavhengig av hvem som står ved roret. Skjønner ikke helt hva dette har med kommentaren du svarte på, men det er jo heller ikke så viktig.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                    Vanskelig å være 100% uenig i det du skriver der. Det å spille for VIF burde ha en verdi og være motivasjon i seg selv, uavhengig av hvem som står ved roret. Skjønner ikke helt hva dette har med kommentaren du svarte på, men det er jo heller ikke så viktig.
                    Beklager, det var kommentaren til duck jeg tenkte.

Comment

Viktig kamp. Med seier her er Start fortapt og da er det to plasser igjen å unngå. Tror seier vil skape litt entusiasme igjen og gjøre at vi har troa nok til å vinne et par av de neste kampene. Moa har definitivt stigende form, nå får vi med Sakohr og Gunnarson også som gir oss litt friskt blod. Vi er lovet nye spillere og alt tyder på noen nye kommer fort. Hva er poenget med å mase om Reka nå som vi vet at vi har ny trener fra 1.1? Ronny kommer til å involvere seg så mye som trengs for å snu trenden. De neste kampene er

Tippeligaen 18.runde: Vålerenga – Molde
                      Mandag 1. aug kl. 19.00

Tippeligaen 19.runde: Sarpsborg – Vålerenga
                      Søndag 7. august kl. 18.00

Tippeligaen 20.runde: Vålerenga – Brann
                      Lørdag 13. aug kl. 18.00

Tippeligaen 21.runde: Vålerenga – Bodø/Glimt
                      Fredag 19. aug kl. 19.00

Mitt tips er at vi med start kampen tar 9-11 poeng her. Og at vi etterhvert ender et sted mellom 9-11 på tabellen. Stabæk ålesund start og fugla er virkelig ikke bra om dagen og kommer til å havne under oss på tabellen. Støtt gutta nå så snur vi dette sammen.

Comment

Originally posted by bohem33 View Post
                        Viktig kamp. Med seier her er Start fortapt og da er det to plasser igjen å unngå. Tror seier vil skape litt entusiasme igjen og gjøre at vi har troa nok til å vinne et par av de neste kampene. Moa har definitivt stigende form, nå får vi med Sakohr og Gunnarson også som gir oss litt friskt blod. Vi er lovet nye spillere og alt tyder på noen nye kommer fort. Hva er poenget med å mase om Reka nå som vi vet at vi har ny trener fra 1.1? Ronny kommer til å involvere seg så mye som trengs for å snu trenden. De neste kampene er

Tippeligaen 18.runde: Vålerenga – Molde
                        Mandag 1. aug kl. 19.00

Tippeligaen 19.runde: Sarpsborg – Vålerenga
                        Søndag 7. august kl. 18.00

Tippeligaen 20.runde: Vålerenga – Brann
                        Lørdag 13. aug kl. 18.00

Tippeligaen 21.runde: Vålerenga – Bodø/Glimt
                        Fredag 19. aug kl. 19.00

Mitt tips er at vi med start kampen tar 9-11 poeng her. Og at vi etterhvert ender et sted mellom 9-11 på tabellen. Stabæk ålesund start og fugla er virkelig ikke bra om dagen og kommer til å havne under oss på tabellen. Støtt gutta nå så snur vi dette sammen.
                        Sarp og Brann er i dytten om dagen og ta poeng fra dem blir ikke lett. Brann spiller en type fotball vi sliter med så der poeng rein bonus. Sarp ..... passer oss egentlig mye bedre men har de en god dag får vi deng om vi ikke løfter oss men har vi dagen blir det fort motsatt.

Molde....helt bingo

B/G .... vanskelig, de varierer voldsomt i prestasjonene men der har jeg trua
                        "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Brann er elendige borte. De tar vi. Den verste kampen av de fem neste, er definitivt 08.

Men nå MÅ vi tenke Start.

Comment

Egentlig er det bingo i alle kommende kamper... Omntrent helt umulig å forutsi resultatet. Syns vi taper for omtrent alt nå... Absolutt ingen klare kandidater vi kan slå. Når man ikke kan være sikker på seier mot Start en gang så hvordan i huleste kan man tro på seier mot de andre kommende kampene??? Den som lever for se...

Comment

Vet ikke hvor stor grunn det er til bekymring, men på dagens trening haltet Simon Larsen av med ispose på kneet etter noe som ligna en liten vridning i kneet. Tollås haltet etterhvert og avslutta treninga med å ligge på gresset mens han fikk pleie av fysio'n. Wæhler varma opp, men forsvant fra treninga etterhvert og var ikke med på den mer intense delen. Antakleig er det bare småtterier, men særlig beroligende var det ikke. På den lyse siden; Moa var sylskarp på avslutningsøkta, samt at Elias virker å være i form.
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by bohem33 View Post

Du skal ha for din optimistiske innstilling. Men 9-11 poeng her mener jeg er å tru på julenissen. Inkludert start er jeg meget godt fornøyd om vi klarer 7. Seier mot Start og Glimt, uavgjort mot brann eller Sarpsborg. Jeg håper du har rett og jeg tar feil, men jeg er redd vi kommer til å være skuffa etter disse matchene.

Nå skal det vel skje litt med spillermaterialet i tiden som kommer så kanskje ting kan endre seg. Per nå derimot, er jeg troløs... og det gjør vondt.

Comment

Working...
                                X