Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Molde. Mandag 1. August klokka 19.00. (Tilbud til alle på Norway Cup)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Molde. Mandag 1. August klokka 19.00. (Tilbud til alle på Norway Cup)

Tilbud til alle lag fra DnB;

https://www.deltager.no/valerenga-molde

Molde er helt ute å kjøre, og har ett poeng på de 5 siste kampene. Det kom hjemme mot Start. Vi møter de på et perfekt tidspunkt, men det er jo ingen tvil om at de har kvaliteter.

Vi tok heldigvis Start, og var stort sett veldig gode. Nye spillere er nok klare til dyst mot Molde i tillegg.

Håper mange benytter seg av tilbudet fra DnB.

Kom igjen Enga!

Molde spilte 1-1 mot Kristiansund i en treningskamp i ettermiddag.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
      Molde spilte 1-1 mot Kristiansund i en treningskamp i ettermiddag.
      Molde virker å være helt på tur og Solskjær virker hjelpesløs. Kristiansund har dog vært meget sterke i flere sesonger nå og leder OBOS men Molde skal jo vinne den 10/10 ganger treningskamp eller ikke. Typisk at det er kampen mot oss de snur trenden men vi satser på at de fortsetter i samme spor. Blir ikke noe walk over dette men det skal være mulig å slå Molde slik som de hangler om dagen. Hadde vært deilig med enda en 3 poenger!

Comment

For meg har Solskjær vært helt rar etter at han kom tilbake fra Cardiff. Før han dro hentet han det som var av gode Norske talenter noe som jo i det minste er bra for Norsk fotball og synes stilen han kjørte var kul. Nå henter han stort sett halvgode utlendinger som trenger tid på å tilpasse seg, med unntak av nyervervelsen Babacar Sarr som har spilt i Sogndal i noen sesonger. Det er hverken Norsk fotball eller Molde tjent med, men han får jo bare kjøre de ned i grøften for min del. Solskjær er fortsatt veldig fersk som manager og masse å lære. På tide at de fikk seg en liten realitycheck der oppe i Møre for syntes de begynte å bli latterlig høye på pæra. Nesten litt trønder aktig, fysj. De har brukt penger som fulle sjømenn der oppe så regner med at det kommer en liten budsjettsmell nå som de mest sannsynlig havner midt på tabellen.

Comment

Tvilsomt om de går på en økonomisk smell! Noe av problemet der oppe er at de har solgt mange spillere og visstnok fått godt betalt. Så de går nok greit i pluss!
          Siden ifjor har så har Berg Hestad lagt opp, Linnes, Høiland, Hussein, Semb Berge, El Younnoussi, Kamara, Simonsen og Gulbrandsen er borte. Det er klart Molde er klart svekket. Mange nye inn, men det er kanskje for store endringer på en gang.

Leste på vgd at bl a Toivio hadde vært på fylla etter kampen mot Start, og Toivio hadde sykla berusa og tryna på sykkelen. Endte visst med kravebensbrudd. Stygt å le men...haha
          Litt rart at media ikke har lagd noe ut av saken... hadde det vært en av våre som hadde gjort det samme, så kan jeg garantere fullt kaos på Valle med alle landsdekkende aviser tilstede med TV2 i front, med mikrofonen langt oppe i trynet på Reka.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
            .
            Leste på vgd at bl a Toivio hadde vært på fylla etter kampen mot Start, og Toivio hadde sykla berusa og tryna på sykkelen. Endte visst med kravebensbrudd. Stygt å le men...haha
            Litt rart at media ikke har lagd noe ut av saken... hadde det vært en av våre som hadde gjort det samme, så kan jeg garantere fullt kaos på Valle med alle landsdekkende aviser tilstede med TV2 i front, med mikrofonen langt oppe i trynet på Reka.
            Stygt å le??? Ikke faen, her skal det glises langt inn i nattetimene. Bor du på bøgda der taxisjåføren ikke hadde tid til å plukke deg opp fordi han høsta nepe, må du ta sykkelen fatt og ikke minst ta konsekvensene av sykling i fylla. Alle som har møtt trikkeskinna vet hva jeg snakker om.
            Vi er Vål'enga!!

Comment

Deilig å se at Molde sliter om dagen! Nå er vi ikke friskmeldte sjæl enda, men klager vi å knipe igjen bedre enn mot Start, så har jeg troa på en enkel seier på Mandag

Comment

Tror vi ikke skal snakke ned Molde før kampen, da blir vi straffet brutalt og kommer fort ned på jorda igjen.
                Tror vi kan dømme Solskjær og Molde etter kampen

Comment

Moldes siste fire kamper:

Molde - S08 0-1
                  Sjanser: 10-6
                  Ballbesittelse: 56-44
                  Avslutninger på mål: 7-4
                  Utenfor mål: 10-7
                  Cornere: 7-1

Molde - Start 2-2
                  Sjanser: 11-8
                  Ballbesittelse: 63-37
                  Avslutninger på mål: 6-7
                  Utenfor mål: 14-5
                  Cornere: 8-2

Sogndal - Molde 4-3
                  Sjanser: 7-2 (muligens feil?)
                  Ballbesittelse: 40-60
                  Avslutninger på mål: 6-5
                  Utenfor mål: 2-7
                  Cornere: 6-5

Molde - Viking 0-1
                  Sjanser: 2-3
                  Ballbesittelse: 53-47
                  Avslutninger på mål: 5-7
                  Utenfor mål: 15-8
                  Cornere: 8-5

Molde er et lag som generelt har ballen mye både hjemme og borte. De produserer som regel flere sjanser enn konkurrentene og kan kanskje sies å ha hatt litt "stang ut" slik vi hadde i starten av sesongen. La oss håpe de ikke får ketsjup-effekt på mandag.

For oss er situasjonen litt motsatt om man ser bort fra kampen mot allerede fortapte Start. Vi produserer ikke på langt nær nok sjanser. Vi har også mye ball, men det er mye på tvers og bakover.

Jeg tror på en veldig åpen kamp, men det dummeste vi gjør er å undervurdere Molde basert på formen i det siste. Jeg regner med Kjetil og Ronny har kontroll på dette og at gutta er fulle av kjærkommen selvtillit etter forrige kamp. Er vi heldig har vi kanskje enda mer nytt blod inn i troppen.
                  Vi må også huske at Molde de siste årene (og særlig under Solskjær) har hatt et veldig godt tak på Vålerenga. La oss snu det nå, gutta!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                    Tvilsomt om de går på en økonomisk smell!
                    Husker ikke hvor mye men de tjente noe helt sinnsykt på det lille Europacup eventyret de hadde forrige sesong. Så de er nok ikke dårlig stilt der oppe. Tenkte mer på at de nok har budsjettert med en plassering innenfor topp 4 og ikke der de ligger nå, men det skal jo spilles flere kamper. De har forsterket med Fredrik Brustad, Bjørn bergmann Sigurdasson og Babacar Sarr dette vinduet. Skal ikke se bort ifra at de har noen nye på plass før matchen mot oss. De har ett meget sterkt lag på papiret, skaper masse sjanser men har hatt stang ut. Vi får håpe de fortsetter med stang ut mot oss, men her skal forsvaret vårt og spesielt Lindkvist få kjørt seg deffensivt!

Comment

Solskjær og Molde er i kjempetrøbbel og sliter nå mer med spillerlogistikk enn Enga. Å hente spillere som enten er avdankete, eller har blitt speidet av fattigere tippeligaklubber er ikke noe å være stolt av. Molde drives dårlig, og jeg har åpen skadefryd med denne gloriegutt. Hva har han gjort bortsett fra å score en del mål?

Jeg tror Oggy kjeder seg og gjør en middels jobb. Kanskje kom han forrige gang til dekket bord. Nå styrer han uten Hestad og Dempsey, og da går det dårlig. Men når har han tatt gode valg når han bestemmer selv (Cardiff)? Han burde hørt på Ferguson. Hans innkjøp av spillere til Cardiff var vel temmelig inkompetent, eller eventuelt totalt skandaløs? En han hørte på da han var på vei til England (Birminghamklubb?), og hadde lyst selv, var familierådgiver Kjell Inge Røkke, som rådet ham til å bli hjemme. Andre menn ville kanskje spurt sin egen kone før Røkke/Gjelsten, men sånn gjør de det der. Ellers er Solskjær en sportsjournalister sjelden tar borti, mens ordentlige journalister i Josimar ikke gidder å snakke med ham fordi han driver sensur. De kunne godt kjørt han mer på hvorfor han hyller sin ManU-kaptein så høyt, når samme kaptein bevisst gjorde hans lagkamerat fra landslaget, Håland, idrettsinvalid. Det er lenge siden, men Solskjær har aldri trengt å stå til rette for dette. Kanskje har han uansett ikke mye å komme med. Kanskje han bare er en dårlig copycat og kopierer det Keane, Ferguson og Røkke sier og gjør.

Hvor vil jeg? Jeg fatter ikke Solskjærs glorie. En god målscorer og trofast klubbspiller, og ellers ikke noe forbilde. Nå håper jeg han har så mye makt og hører på så få at laget hans ikke forbedrer seg en millimeter før møtet med Enga.

Jeg drømmer om første Moamål og et organisert forsvar.

Comment

Når det gjelder Toivio vil jeg bare si at å frata en finne sommerfyll er som å ta syden, taco og grandiosa fra nordmenn. Finsk sommer handler om jævla mye mygg, uendelig med turer til sauna, stålbåt i innsjø og tung drikking.

Comment

Originally posted by Besser Wisser View Post

Jeg drømmer om første Moamål og et organisert forsvar.
                          Lov å drømme, men det forsvaret vårt har ikke vært mye organisert til nå i sesongen.

Comment

Originally posted by Besser Wisser View Post
                            De kunne godt kjørt han mer på hvorfor han hyller sin ManU-kaptein så høyt, når samme kaptein bevisst gjorde hans lagkamerat fra landslaget, Håland, idrettsinvalid.
                            Nå spilte Håland de neste to kampene før han ble skadet i det andre kneet enn det Keane traff så det kan ha noe av grunnen...

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                              Nå spilte Håland de neste to kampene før han ble skadet i det andre kneet enn det Keane traff så det kan ha noe av grunnen...
                              Nå må ikke du komme her og ødelegge en god diskusjon med fakta FrankO, i det minste ikke så tidlig for jeg var veldig spent på fortsettelsen
                              "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Working...
                              X