Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Magnus Lekven klar for Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Men når det er sagt, tenk dere hvor kjedelig det hadde vært på forumet om ingen slang med leppa vi aner dog ikke om lønn,pris på spiller, sign on fee ble betraktelig dyrere på alle parter etter informasjonen kom ut

Comment

Originally posted by Juro View Post
      Det er vel ikke å "lage kvalme" å spekulere i at Lekven har høy lønn på Twitter? Fagermo har allerede hevdet at lønnen var for høy for Odd, og lønningene er generelt høyere i den danske ligaen enn i den norske. Dette gjelder i tillegg kapteinen til Esbjerg, noe som tilsier at han var vel ansett = generelt høyere lønn.
      "Med lønnen til Magnus Lekven kan i hvert fall ikke Kjetil Rekdal lenger si at Vålerenga ikke har penger."
      - Bøffelmorten

Han insinuerer at lønna til Lekven er skyhøy. Det er vanskelig å tolke tweeten annerledes.
      Med andre ord: Pengesekken til Trøim er vidåpen. Enga har penger.
      Det er naturligvis ikke sikkert det stemmer at lønna til Lekven er så vanvittig, men nå har Stokstad etablert det som en sannhet at den er det. Hvordan tror du det påvirker andre klubber i en forhandlingssituasjon?
      Videre så er det en åpner for å kritisere sportslig ledelse for eventuelle manglende resultater de neste månedene. "Enga med alle penga, hvorfor gjør dere det så dårlig...?"

Så klart er den tweeten et forsøk på å lage kvalme.
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Velkommen Magnus gleder meg til å se deg i aksjon på mandag !!
        ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Man "etablerer ikke [noe] som sannhet" bare ved å legge ut en sleivbemerkning på Twitter. Da tror jeg du overvurderer Stokstad.

Og, om de som sitter på ansvaret for "andre klubber i en forhandlingssituasjon" i det hele tatt får med seg det synsende innholdet (ingen kilder, ingen konkrete tall, ingen "jeg erfarer at") i tre av 30 000 (!) tweets en norsk journalist har lagt Twitter, så tror jeg de er profesjonelle nok til å se den tweeten for hva den er: En synsende sleivbemerkning.

Hvem mener du det er "en åpner" for? Jeg tviler sterkt på at noen norske fotballkommentatorer bruker Morten Stokstads sleivbemerkning som grunnlag for å kritisere sportslig ledelse de neste månedene. Tenker du på folk på arbeidsplassen din? De du møter på pub? Vilkårlige folk på nettet? I så fall klarer du vel helt sikkert å snakke de til fornuft, om du holder hodet kaldt.

Tror det holder med Stokstad-prat for meg nå. Velkommen til Lekven!

Comment

Man "etablerer ikke [noe] som sannhet" bare ved å legge ut en sleivbemerkning på Twitter. Da tror jeg du overvurderer Stokstad.

Og, om de som sitter på ansvaret for "andre klubber i en forhandlingssituasjon" i det hele tatt får med seg det synsende innholdet (ingen kilder, ingen konkrete tall, ingen "jeg erfarer at") i tre av 30 000 (!) tweets en norsk journalist har lagt Twitter, så tror jeg de er profesjonelle nok til å se den tweeten for hva den er: En synsende sleivbemerkning.

Hvem mener du det er "en åpner" for? Jeg tviler sterkt på at noen norske fotballkommentatorer bruker Morten Stokstads sleivbemerkning som grunnlag for å kritisere sportslig ledelse de neste månedene. Tenker du på folk på arbeidsplassen din? De du møter på pub? Vilkårlige folk på nettet? I så fall klarer du vel helt sikkert å snakke de til fornuft, om du holder hodet kaldt.

Tror det holder med Stokstad-prat for meg nå. Velkommen til Lekven!
            Hvis du tror en "sleivbemerkning" på twitter fra en av landets mest profilerte sportsjournalister ikke er nok til å skape sannheter i media så du om det. Hvorfor skulle ikke folk stole på en som allerede har vist at han har insidekunnskaper om klubbens gjøren og laden?

Hvis det skapes et bilde av at Vålerenga kunne shoppe rundt det de ville i sommervinduet, så åpner det helt opplagt for kritikk fra media i større grad enn i motsatt tilfelle. Eller er du uenig i det...?
            Hvis det skapes et bilde av at Vålerenga har masse penger, og at en spiller i troppen har kjempelønn, så vil både spilleragenter og andre klubbledere kunne la dette påvirke egne forventninger i forbindelse med forhandlinger med Vålerenga. Eller er du uenig i det...?

Så klart prater jeg om media, og ikke folk jeg møter på arbeidsplassen. Var det noe med det jeg skrev som tydet på at dette dreier seg om at jeg bekymrer meg for hva jeg møter på arbeidsplassen eller puben, eller at jeg har problemer med å holde hodet kaldt..? Eller måtte du bare finne på noe halvkjipt å skrive før du runda av?
            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
            - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
              Hvis du tror en "sleivbemerkning" på twitter fra en av landets mest profilerte sportsjournalister ikke er nok til å skape sannheter i media så du om det. Hvorfor skulle ikke folk stole på en som allerede har vist at han har insidekunnskaper om klubbens gjøren og laden?

Hvis det skapes et bilde av at Vålerenga kunne shoppe rundt det de ville i sommervinduet, så åpner det helt opplagt for kritikk fra media i større grad enn i motsatt tilfelle. Eller er du uenig i det...?
              Hvis det skapes et bilde av at Vålerenga har masse penger, og at en spiller i troppen har kjempelønn, så vil både spilleragenter og andre klubbledere kunne la dette påvirke egne forventninger i forbindelse med forhandlinger med Vålerenga. Eller er du uenig i det...?

Så klart prater jeg om media, og ikke folk jeg møter på arbeidsplassen. Var det noe med det jeg skrev som tydet på at dette dreier seg om at jeg bekymrer meg for hva jeg møter på arbeidsplassen eller puben, eller at jeg har problemer med å holde hodet kaldt..? Eller måtte du bare finne på noe halvkjipt å skrive før du runda av?
              «Hvis du tror en "sleivbemerkning" på twitter fra en av landets mest profilerte sportsjournalister ikke er nok til å skape sannheter i media så du om det. Hvorfor skulle ikke folk stole på en som allerede har vist at han har insidekunnskaper om klubbens gjøren og laden?»

– «Folk» er ikke fotballkommentatorer eller sportsdirektører. «Folk» er folk som deg og meg, som diskuterer på et forum, og folk fungerer på en annen måte enn media.

«Hvis det skapes et bilde av at Vålerenga kunne shoppe rundt det de ville i sommervinduet, så åpner det helt opplagt for kritikk fra media i større grad enn i motsatt tilfelle. Eller er du uenig i det...?
              Hvis det skapes et bilde av at Vålerenga har masse penger, og at en spiller i troppen har kjempelønn, så vil både spilleragenter og andre klubbledere kunne la dette påvirke egne forventninger i forbindelse med forhandlinger med Vålerenga. Eller er du uenig i det...? »

– Dette har jeg allerede svart på hvorfor jeg er uenig i. Du mener at en tweet fra Morten Stokstad et bilde av at Vålerenga kan shoppe vilt/har mange penger, jeg mener ikke det. Jeg mener du har et litt forenklet syn på hvordan avtaler gjøres i norsk og internasjonal fotball, men der må du gjerne være uenig.

«Så klart prater jeg om media, og ikke folk jeg møter på arbeidsplassen. Var det noe med det jeg skrev som tydet på at dette dreier seg om at jeg bekymrer meg for hva jeg møter på arbeidsplassen eller puben, eller at jeg har problemer med å holde hodet kaldt..?»

– Nei, jeg bare lurte på om du mente «folk» sånn som jeg mener «folk», altså mannen i gate, siden jeg ikke mener det er sannsynlig at én Twitter-melding skal kunne åpne for noe sånt. Jeg mener det er et forenklet syn på hvordan media, fotballjournalister og -kommentatorer jobber, men der må du også gjerne være uenig. Angående om det var noe du skrev, så synes jeg jo at «Enga med alle penga, hvorfor gjør dere det så dårlig...?» høres mer ut som en idiot på arbeidsplassen enn en idiot på kommentarplass, men der er vi vel litt inne på det jeg skal svare på under her:

«Eller måtte du bare finne på noe halvkjipt å skrive før du runda av?»

– Neida, var ikke ment som det. Men denne debatten viser jo tydelig at det er forskjellig hva man legger i et utsagn. Alt i alt så handler det vel bare om at jeg ikke tror tweeten vil ha innvirkning på hverken den generelle mediedekningen av Vålerenga eller på fremtidige sportslige avtaler. Så får vi heller være uenige om det og Stokstads betydning og anerkjennelse.

Comment

Alt i alt så handler det vel bare om at jeg ikke tror tweeten vil ha innvirkning på hverken den generelle mediedekningen av Vålerenga eller på fremtidige sportslige avtaler. Så får vi heller være uenige om det og Stokstads betydning og anerkjennelse.
                Jeg tror heller ikke denne tweeten alene er nok til å innvirke på den generelle mediedekningen eller fremtidige avtaler.
                Poenget mitt var at det passer Stokstad (i egenskap av å være bøffel) fint om det skapes et bilde av at Vålerenga har masse penger. Og jeg tror det var hensikten bak tweeten.
                Eventuelt så er det bare et forsøk på et stikk i sida til Reka. Uansett, hovedpoenget består: Bøffelmorten er en fjott.

Edit: Hvis denne diskusjonen skal fortsette må gjerne en moderator flytte den over til en ny tråd, kall den gjerne "Juro og JohnF kverulerer om uvesentligheter", da dette har fint lite å gjøre med at Lekven er klar for Enga å gjøre. På forhånd takk!
                - Douglas Adams

Comment

Ønsker Lekven velkommen til Enga.
                  Jeg tror dette blir en knall signering men jeg er redd dette også utløser salg av Berge.
                  Uansett så blir dette gjort i riktig rekkefølge, enga ser at de må selge Berge og skaffer erstatter av riktig format før han eventuelt selges.
                  Grindheim mener jeg uansett er "over the top" og forlater klubben i naturlig nedtrapping pga alder i løpet av et år eller to.

Comment

For meg tok Grindheim opp hansken mot Start, og spilte sin beste kamp på lenge. Én assistent og én scoring, i tillegg til generelt bra nivå. Nå blir det jo mer konkurranse også.

Olemartin. Hvor har du sett at familien hans flytter hjem til Haugesund?

Comment

Både Odd og Godset har lønnstak på 1 mill og Godset klarer seg nå uten en "rik" onkel mens Odd aldri har hatt en... Når har vel vi blåst av en fjerdedel av budsjettert omsetting på lønn på 6 uker. Molde skal reise kjerringa, Brann satser på nytt og RBK skal inn i gruppespillet i CL. Sirkuset har ikke bare startet vi ligger i toppfart allerede.

Det er bare å begynne spare, folkens. Om 2-4 år er det ut med bøssene igjen...

Uansett, velkommen Lekven!

Comment

Originally posted by Grim View Post
                        Både Odd og Godset har lønnstak på 1 mill og Godset klarer seg nå uten en "rik" onkel mens Odd aldri har hatt en... Når har vel vi blåst av en fjerdedel av budsjettert omsetting på lønn på 6 uker. Molde skal reise kjerringa, Brann satser på nytt og RBK skal inn i gruppespillet i CL. Sirkuset har ikke bare startet vi ligger i toppfart allerede.

Det er bare å begynne spare, folkens. Om 2-4 år er det ut med bøssene igjen...

Uansett, velkommen Lekven!
                        Håper det går bedre enn det som du sier her !!!
                        Velkommen til Lekven, har ikke sett han spille tror jeg, håper han er like go såm folka sier.

Comment

Working...
                        X