Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sarpsborg 08 - Vålerenga 7. August 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Syd Barrett gjorde definitivt ingen stor karriere som Enga-spiss, men Chad var enda verre

Comment

Originally posted by _Christian_ View Post
      Syd Barrett gjorde definitivt ingen stor karriere som Enga-spiss, men Chad var enda verre
      Nå er det på tide å legge fra meg Pink Floyd-skivene mine.
      Ja, selv en overvektig gærning som fortsatt ikke har våkna opp fra en LSD-trip på 70'tallet kunne gjort en bedre jobb enn godeste Chad.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
        Nå er det på tide å legge fra meg Pink Floyd-skivene mine.
        Ja, selv en overvektig gærning som fortsatt ikke har våkna opp fra en LSD-trip på 70'tallet kunne gjort en bedre jobb enn godeste Chad.
        Håper ikke jeg ødelegger kvelden til noen nå, men Syd Barret er død..10 år sida...
        Og allikevel kunne han muligens gjort en bedre jobb en Chad på spissen.
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
          Håper ikke jeg ødelegger kvelden til noen nå, men Syd Barret er død..10 år sida...
          Og allikevel kunne han muligens gjort en bedre jobb en Chad på spissen.
          Og da kan jeg snart ta kvelden iført verdens største glis
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Noen tråder her inne er mer merkelige enn andre.... Brown har altså det meste av skylda for at vi ikke har spilt bedre fotball før i år. Fantastisk analyse.

Shine on you crazy diamond ...

Comment

Originally posted by McCabre View Post
              Noen tråder her inne er mer merkelige enn andre.... Brown har altså det meste av skylda for at vi ikke har spilt bedre fotball før i år. Fantastisk analyse.

Vi har faktisk spilt den samme fotballen hele sesongen, forskjellen nå er at vi får større sjanser og at vi klarer oftere å etablere angrep.
              Men du må gjerne være uenig, er derfor vi har et forum, eller?
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by McCabre View Post

Han har i alle fall stor grad av skyld for at det offensive spillet ikke har fungert bedre.

Ja, vi har hatt skadeproblemer og litt annet å slite med. Spesielt bakover på banen. Men vi har også hatt veldig mye ballinnehav som ikke har blitt til noe. Mot Viking hadde vi ballen 65% av tiden, samme mot Stabæk, LSK, Bodø/Glimt, Haugesund, AaFK osv.

Så vi har hatt mye ball, samtidig som i alle fall jeg har sittet med følelsen av at vi kunne spilt til dagen etter uten å score. Og mye av det har med posisjoneringen og ferdighetene til spissen å gjøre. Vi har spilt med en spiss det ikke er mulig å bruke i etablert angrepsspill.

Det er ikke Brown sin feil at han har vært feil type spiss for oss. Det ligger hos de som kjøpte han og som har tatt han ut på laget uke etter uke. Men han har likevel vært det. Noen av oss prøvde å påpeke det tidligere uten suksess. Derfor er det greit å nevne nå at etter han forsvant så har pila bare pekt rett oppover.

Comment

Det er uansett årsakssammenhenger som ligger til grunn for svakt spill. Jeg er enig med de som hevder at Deshorn var en av grunnene. Mannen hadde noe, men han hadde ikke en god førstetouch og misset mange sjanser på det. Han var svært avhengig av gode oppspill DFH fant han noen ganger, men så ble han skadet.. Her er vi inne på en annen "vorte". DFH har en kjempehøyt toppnivå, men har slitt med skademas hele karriæren.
                  Lanserer samtidig en tredje "vorte". 4 millionersmannen(gutten) Stengel har spilt lite de tre siste kampene, Vålerengas midtbane har da fungert relativt bra. Stengel har løpskapasitet, ja, men han utfordrer nesten aldri, slår mye støttepasninger og taper for mange dueller. Jeg vet han er ung, men det er det pokker meg flere som er. "Er du god nok, er du gammel nok". Stengel er ikke god nok slik jeg ser det.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                    Han har i alle fall stor grad av skyld for at det offensive spillet ikke har fungert bedre.

Ja, vi har hatt skadeproblemer og litt annet å slite med. Spesielt bakover på banen. Men vi har også hatt veldig mye ballinnehav som ikke har blitt til noe. Mot Viking hadde vi ballen 65% av tiden, samme mot Stabæk, LSK, Bodø/Glimt, Haugesund, AaFK osv.
                    De 3 kampene vi har vunnet nå, så har vi faktisk ikke hatt så mye ballinnhav, og kampene har kanskje vært mer åpne? Forcen til Brown har vært å skape sjanser på egenhånd,og kanskje det hadde noe med Brown å gjøre også,at lagene lå lavere enn de har gjort i de siste kampene også. Jeg er uenig at Brown var så dårlig oppspillspunkt. Dette var en av tingene Brown ble mye bedre på i hans andre sesong, som han var katastrofe på i hans 1 sesong. Han kom seg til mange sjanser hver kamp, men kunne definitivt ha scora flere. Men vi har Moa nå, og er en grunn til at han har spilt og scora så mye i Bundesligaen.
                    Denne diskusjonen burde vel snart bli flytta til en annen tråd?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                      Denne diskusjonen burde vel snart bli flytta til en annen tråd?
                      Eller vi kan bare glede oss over at vi vinner kamper nå og droppe hele greia?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Støtter den! 😊

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                          Det var på grensen til gambling å hente Brown. En spiss med gode forutsetninger fysisk i tillegg hadde han hurtighet. Det vi så tidlig at han manglet var posisjonering og første touch, samt avslutninger. Rekdal trodde nok at dette kunne trenes opp. Han kunne skape en del på egenhånd men når man blåser alt av baller over mål hjelper det lite. Han var ganske sterk på hode, men at vi gikk 6 mill i pluss på han må jo gjøre at dette alikevell ses på som vellykket, det tror jeg ihvertfall Trøim mener. Han ble bedre i 2 sesongen, men ting stoppet alikevell opp på siste tredjedel med han som spiss. Nå har jo hele laget hevet seg betraktelig, tror for eksempel ikke at grunnen alene til at Grindheim nå har begynt å score mål og levere assist er fordi Brown har dratt, men alt henger sammen selvfølgelig.

Comment

Working...
                          X