Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Odd-Vålerenga kl. 20.00 på Skagerak Arena

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: Odd-Vålerenga kl. 20.00 på Skagerak Arena

Ok, da er det kamp igjen snart, vi har 4 seire og to uavgjorte på siste seks, det er godkjent, håper vi fortsetter å plukke poeng etter den begredelige vårsesongen, og det hadde vært herlig med en seier mot Fagermos gutter, men er litt bekymret for Forsvaret vårt uten wæhler og Larsen.

Odd på nedgående kurve, vi er formlaget i serien nå sammen med heile Norges Rævbk. Bør bli en morsom kamp med to offensive lag som ønsker å styre kampen å spille ball.

Berge ikke på trening idag (syk) ? Lindkvist måtte ga av treningen idag. Blir spennende å se hvordan Reka setter opp laget. Tipper på Lekven inn på midten og Tollås og Nakkim som stopper ihvertfall.

Comment

Originally posted by tordvif View Post

Berge ikke på trening idag (syk) ? Lindkvist måtte ga av treningen idag. Blir spennende å se hvordan Reka setter opp laget. Tipper på Lekven inn på midten og Tollås og Nakkim som stopper ihvertfall.
      Stakkars Juklerød må vel inn på VB da. Med mindre Reka kaster junioren Henning Tønsberg-Andresen til ulvene. Prestert bra i den posisjonen for VIF 2 i år. Tollås og Nakkim fikk vel et par kamper sammen i fjor, så det er jo en fordel.

Comment

Offensiv Nakkim før kampen: http://www.vif-fotball.no/news/artic...nnermentalitet

Første test er Oliver Occean og det er ingen enkel test.

Comment

Statistikk

Vålerenga har en solid statistikk mot Odd på Skagerak Arena. Av 27 spilte kamper, har 12 endt med seier. Syv har endt med poengdeling, mens Odd har åtte seire.

Den forrige seieren i Skien kom i juli i fjor, da Vålerenga vant 2-1 etter to scoringer av Elias Mar Omarsson.

Vårens kamp på Ullevaal stadion endte med tap for Vålerenga, etter at Rafik Zekhnini sendte gjestene i føringen like før pause.

Innbyrdes oppgjør:

TL 2015: 1-2

TL 2014: 2-2

NM 2014: 3-2

TL 2013: 2-0

Søndagens oppgjør ledes av Svein-Erik Edvartsen med assistentene Magnus Lundberg og Jon-Michael Knutsen.

Har virkelig hatt ett hat mot Edvartsen tidligere men nå finnes det andre dommere som er værre og synes han har tatt seg litt opp.

Comment

Håper Klanen er klar for å lage stemning på Skagerak i morra. Det er utsolgt. Og jeg blir sittende der med en kompis, som er Odd-fan. Se opp mot VIP-setene, så kanskje dere spotter en i kongeblått.

Håper vi kan vise dem hvordan det gjøres på både på og utenfor banen. KJØR DA.

Odd muligens uten Semb Berge og Hagen, VIF uten Wæhler og Larsen.

Comment

Originally posted by Termii View Post
              Håper Klanen er klar for å lage stemning på Skagerak i morra. Det er utsolgt. Og jeg blir sittende der med en kompis, som er Odd-fan. Se opp mot VIP-setene, så kanskje dere spotter en i kongeblått.
              En av mine favoritt bortebaner, herlig stemning under taket der.

Comment

Originally posted by Termii View Post
                Odd muligens uten Semb Berge og Hagen
                Javel, fikk inntrykk av Odd nå nærmest var skadefritt og at de for første gang på en stund kunne stille med sin antatte førsteelver .... ikke at jeg ønsker skader på spillere men tatt i betraktning vår egen skade/suspensjonsituasjon så sier jeg ikke nei takk til litt hjelp.
                "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Uff, jeg har en dårlig følelse for denne kampen.
                  Midtforsvaret vårt ser skrallt ut, og mot en Ocean på topp skal det bli tøft.
                  Jeg regner nesten med at vi ikke kommer til å styre dene kampen, men satse litt mer på kontringer og ligge litt mer bakpå enn vi pleier... Usikker. Veldig usikker.
                  Pasningskvalitet og balltempo vil være HELT avgjørende om vi skal angripe mot etablert, og Grindheim har ikke hatt godfoten med seg i det siste. Jeg kommer til å følge veldig nøye med på Grindis under kampen. Lekven og Zahid blir ekstremt viktige, og så må vi ha litt flaks og en høy omsetning av sjanser til mål for å stjele denne.

Blir veldig fornøyd med 1 poeng her, selv om det er fælt å innrømme. Men uten den defensive sikkerheten bakerst tror jeg det blir tøft. Om vi rir av første omgang uten baklengs derimot, DA!
                  For de som kan styre sitt eget lag:
                  vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                    Uff, jeg har en dårlig følelse for denne kampen.
                    Midtforsvaret vårt ser skrallt ut, og mot en Ocean på topp skal det bli tøft.
                    Jeg regner nesten med at vi ikke kommer til å styre dene kampen, men satse litt mer på kontringer og ligge litt mer bakpå enn vi pleier... Usikker. Veldig usikker.
                    Pasningskvalitet og balltempo vil være HELT avgjørende om vi skal angripe mot etablert, og Grindheim har ikke hatt godfoten med seg i det siste. Jeg kommer til å følge veldig nøye med på Grindis under kampen. Lekven og Zahid blir ekstremt viktige, og så må vi ha litt flaks og en høy omsetning av sjanser til mål for å stjele denne.

Blir veldig fornøyd med 1 poeng her, selv om det er fælt å innrømme. Men uten den defensive sikkerheten bakerst tror jeg det blir tøft. Om vi rir av første omgang uten baklengs derimot, DA!
                    Tvert i mot. Her er det viktig å ta tak i kampen fra start, ha ball mest mulig i et hurtig og godt pasningsspilll. Inviterer vi Odd til å pumpe den ene ballen etter den andre inn i vår boks, blir det en lang kveld. Ikke så bekymra for midtforsvaret, har sett Nakkim så mange ganger at det biten er jeg rolig på. Verre å høre at Lindkvist måtte gå av trening i dag. Godt backspill har ligget bak mye av det positive og offensive vi har fått til i det siste.
                    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
                      Tvert i mot. Her er det viktig å ta tak i kampen fra start, ha ball mest mulig i et hurtig og godt pasningsspilll. Inviterer vi Odd til å pumpe den ene ballen etter den andre inn i vår boks, blir det en lang kveld.
                      Så jo hvordan det gikk på marienlyst mot Godset tidligere i år. Vi ledet til pause men i 2 omgang pumpet de den ene ballen etter den andre inn i vår boks helt til vi slo sprekker og de snudde kampen. Her må vi ta tak i kula og styre, det har vi bevist at vi klarer og det er sånn vi ønsker å spille. Satser på to påskrudde motorer i Grindheim og Lekven på midtbanen.

Comment

Med 3/4 av forsvaret ute, hvis Lindkvist ikke kommer seg igjen fort, er jeg redd for at det blir tungt. Trenger solid defensiv jobbing av midtbanen. Men jeg håper at det offensive spillet fremdeles sitter og vi kan overraske.

Uansett er vel ikke denne kampen en av de vi må vinne så jeg håper gutta klarer å spille uten stress.
                        Serimester 2018!

Comment

Fredrik Nordkvelle og Jone Samuelsen har begge slitt med skader og spilte hver sin omgang sist mot Molde. Jone er ennå ikke kvitt sine plager, og er usikker til søndag. Fredrik Nordkvelle er antakelig klar. Steffen Hagen var først på ordinær trening torsdag etter sin smell i Molde, og det er fortsatt usikkert om han starter søndag. Fredrik Semb måtte hjelpes av treningen fredag etter en vridning i kneet, og det er usikkert hvorvidt han kan starte søndag.

Det er muligheter her folkens...gjør Skagerak til deres egen binge...Oddrane er så tafatte...gi gutta de siste prosentene!

Comment

Her handler det om balltempo offensivt og trygghet bakover. Vi har sjeldent klart å ha høyt balltempo offensivt og sist kamp var dårligst på dette på lenge. Vi har også mange ute av de faste bak.

Håper at de som stepper inn bak overrasker positivt, og at vi finner tilbake til kjapt, godt angrepsspill.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                              Her handler det om balltempo offensivt og trygghet bakover. Vi har sjeldent klart å ha høyt balltempo offensivt og sist kamp var dårligst på dette på lenge. Vi har også mange ute av de faste bak.

Håper at de som stepper inn bak overrasker positivt, og at vi finner tilbake til kjapt, godt angrepsspill.
                              Med karantener i midtforsvaret bak, vil vi få mer spillende stoppere til denne kampen. Her gjelder det å ha ballen i laget, og ikke la Odd få pumpe baller inn i vår 16-meter - da tror jeg vi vil slite.
                              Langs bakken er vi Odd overlegne og bør jage dem hele veien for å få den ballen ned.
                              Veldig spent på hvilke 4 som starter bak idag, men vi skal nok bite godt fra oss uansett.
                              Vinner vi idag, er mye gjort.
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                              X