Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kvartfinale NM. Godset - Vålerenga, førstkommende Torsdag.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post
    Ja,motivasjonen bør komme av segselv i en sånn kamp. Rekdal må eventuelt stå til ansvar for taktikken før kampen og underveis i kampen.
    Som jeg sjøl påpekte, valget med å starte med Daniel. Han har spilt 1 eller 2 rekruttkamper(?)etter skadeoppholdet? Vil gjerne ha noen gode argumenter for at det var et lurt valg, i en kamp vi vet at tempoet ville bli høyt og det ville bli mange dueller. Ikke akkurat en sånn kamp jeg ville putta inn en som ikke er i nærheten av toppformen enda. Resultatet var at Daniel ikke hang med og i tillegg måtte ut etter kort tid.
    Når vi lå under 2-0 kunne vi også begynt med Odd-fotballen enda tidligere ikke siste 5-10 minuttene..Da var det altfor seint!
    Men hadde gutta tråkka mer til i duellene og flytta beina sine fortere så kunne kampen sett annerledes ut.

Reka kommer alltid med unnskyldninger.
    Aldri han som har eller tar feil.
    Han har prestert til stryk i fire år.
    Glad vi snart er ferdig med han, og kan se fremover.
    Gimme hope johanna

Comment

• Unnskyldning? Når Rekdal sier st laget ikke møter opp er det underforstått at det er hans ansvar at de gjør.

Samtidig er det ikke bare en trener som har ansvar. En hver spiller har også et ansvar for egen innsats.

Det er ekstremt dårlig hukommelse å si han har levert til stryk. Har du glemt 2014, hvor innsamlingsbøssene gikk rundt for å holde oss unna skifteretten og en spillertropo kjøpt inn for knapper og glansbilder var i nedaljestriden lenge?

2013 og første halvdel av 2016 har ikke vært så bra. Men å si Rekdal har levert til stryk i fire år er helt tullete.

Comment

• Helt enig Ziggy, motivasjonen bør automatisk være der og er spillernes ansvar og det taktiske er Reka sitt ansvar 👍🏻

Comment

• Herregud folkens. Når hele eller store deler av et lag ikke presterer og [b]ser ut som[\b] om de ikke er motiverte (de er motiverte forresten. Sjølsagt), så er det enkeltspillernes skyld? Det er helt absurd. Manglende motivasjon og vinnervilje er veldig sjeldent på dette nivået, og når det en sjelden gang finnes sånne spillere er det veldig lett å spotte.

Sannsynligvis er det usikkerhet i gruppa igjen, men uansett er det [b]helt opplagt [\b] et treneransvar at vi har dette problemet.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
            Sannsynligvis er det usikkerhet i gruppa igjen, men uansett er det [b]helt opplagt [\b] et treneransvar at vi har dette problemet.
            Du kan muligens ha rett i det! Så det allerede mot Haugesund, hvordan de klarte å låse spillet vårt. Ble litt av samme greia mot Godset nå sist. Da må I finne et mottrekk, for det er ikke usannsynlig at Fredriksen har sett begge de to siste kampene våres og forbereder laget sitt deretter!

Comment

Herregud folkens. Når hele eller store deler av et lag ikke presterer og [b]ser ut som[\b] om de ikke er motiverte (de er motiverte forresten. Sjølsagt), så er det enkeltspillernes skyld? Det er helt absurd. Manglende motivasjon og vinnervilje er veldig sjeldent på dette nivået, og når det en sjelden gang finnes sånne spillere er det veldig lett å spotte.

Ikke ett helt uvanlig fenomen dette med en avtroppende trener og spillerene og supporterne bare "venter" på neste sesong.

Uansett skuffende som flere her nevner at profesjonelle spillere ikke har vinnerskalle nok til å være topp motiverte til en kvartfinale i cupen. Greit at supportere ikke helt klarer å gire seg opp over cupen men sånn burde det ikke være for spillere når det er eneste sjansen til å ta et trofe.

Comment

• Vet ikke helt jeg...

Når vi har spilt en del gode kamper på rad, så må man også forvente at motstanderne gjør noen analyser og finner motttekk. Godset spiller normalt 4-3-3, men valgte 4-4-2 mot oss.

Haugesund sloss om sølv. Vi møter dem borte. Godset er et god lag. Vi møter dem borte. Det ble en uavgjort og et tap. Vi er ikke Barcelona og tror ikke vi skal legge alt for mye analyse basert på ren synsing i de resultatene. Vi er ikke gode nok til å forvente seier hver gang gutta setter på seg fotballskoa.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Vet ikke helt jeg...

Når vi har spilt en del gode kamper på rad, så må man også forvente at motstanderne gjør noen analyser og finner motttekk. Godset spiller normalt 4-3-3, men valgte 4-4-2 mot oss.

Haugesund sloss om sølv. Vi møter dem borte. Godset er et god lag. Vi møter dem borte. Det ble en uavgjort og et tap. Vi er ikke Barcelona og tror ikke vi skal legge alt for mye analyse basert på ren synsing i de resultatene. Vi er ikke gode nok til å forvente seier hver gang gutta setter på seg fotballskoa.
                  Forsåvidt enig i at vi ikke kan forvente å være verdens beste lag i en håndvending, sjøl om annonsering av trenerbytte, investorinnsats og nytt stadion på gang gir en viss boost. Jeg trur også at Godset spilte en ganske god kamp mot oss nå, ikke bare at vi spilte dårlig.

Dette sagt så synes jeg vi har hatt en nedadgående kurve en god stund nå:
                  Runde 21: 1-1 hjemme mot Glimt
                  Runde 22: 2-1 borte mot Odd. Godt resultat, men litt heldig
                  Runde 23: 1-1 hjemme mot et mye dårligere Godset enn på torsdag
                  Runde 24: 1-1 borte mot Haugesund, uten at vi imponerte

Mye som tyder på at vi har vært i en liten down siden midten av August, og så sier jo Reka fortsatt at han ikke veit hvorfor vi ikke presterer bedre.
                  Dette irriterer meg, samtidig som jeg har stor respekt for at Reka sjøl har tatt konsekvensen av at det ikke funker skikkelig. Så er det bare å krysse fingra og håpe at samarbeidet Deila/Rekdal vil funke bra, og at Deila får det til som vi håper.

Comment

Vi er ikke gode nok til å forvente seier hver gang gutta setter på seg fotballskoa.
                    Nei, men spillerene burde gå ut på matta med den innstillingen at de kan og forventer å vinne hver gang de tar på seg fotballskoa.

Comment

• Ja, vi har kle vært sykt gode de siste tre kampene. Men det i seg selv er ikke grunn til å tro det er fullstendig mentalt sammenbrudd. Det vi viste mot Godset var ikke bra nok mot Godset. Men jeg tror likevel vi hadde slått minst ti lag i Tippeligaen med det vi viste.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                        Nei, men spillerene burde gå ut på matta med den innstillingen at de kan og forventer å vinne hver gang de tar på seg fotballskoa.
                        Var du inne i hodene deres? Hva baserer du dette på?

Comment

• Lekven ute med skade til kampen mot Aalesund: http://www.vif-fotball.no/news/artic...moter-aalesund

Så antar det var derfor han ikke spilte i cupen.

Comment

Forsåvidt enig i at vi ikke kan forvente å være verdens beste lag i en håndvending, sjøl om annonsering av trenerbytte, investorinnsats og nytt stadion på gang gir en viss boost. Jeg trur også at Godset spilte en ganske god kamp mot oss nå, ikke bare at vi spilte dårlig.

Dette sagt så synes jeg vi har hatt en nedadgående kurve en god stund nå:
                            Runde 21: 1-1 hjemme mot Glimt
                            Runde 22: 2-1 borte mot Odd. Godt resultat, men litt heldig
                            Runde 23: 1-1 hjemme mot et mye dårligere Godset enn på torsdag
                            Runde 24: 1-1 borte mot Haugesund, uten at vi imponerte

Mye som tyder på at vi har vært i en liten down siden midten av August, og så sier jo Reka fortsatt at han ikke veit hvorfor vi ikke presterer bedre.
                            Dette irriterer meg, samtidig som jeg har stor respekt for at Reka sjøl har tatt konsekvensen av at det ikke funker skikkelig. Så er det bare å krysse fingra og håpe at samarbeidet Deila/Rekdal vil funke bra, og at Deila får det til som vi håper.
                            Da Deila kom inn, var tilstede på treninger og kamper, gikk alt mye bedre. I det øyeblikket han forsvant igjen begynte det å gå dårligere. Mye tyder på at Reka, i motsetning til Deila, ikke har det som skal til for å behandle mennesker og bygge relasjoner. Men han har vært uvurderlig for klubben. Han har satt den først i alle sammenhenger. Det var han som kom opp med Deila-løsningen og frivillig går av som trener. Komboen Deila og Reka har stort potensial fordi de er sterke på hver sine felter.

Comment

Sa ikke Rekdal dette selv? at spillerene ikke virket motiverte nok.

Comment

Jeg er i Costa Rica, klokka er 8 timer etter tiden i Norge så det er vanskelig å følge med noe annet enn VG live. Sikkert dumt at jeg uttaler meg når jeg ikke får sett kampene. Vi får håpe vi berger plassen så snakkes vi til neste sesong.

Comment

Working...
                                X