Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ønsketråd/rykter for vintervinduet 2016/17.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ønsketråd/rykter for vintervinduet 2016/17.

Tenkte vi kan begynne å forberede oss på neste sesong (selv om vi fortsatt ligger litt utsatt til på tabellen) og se litt på hvem vi vil ha til oss og hvor skoen trykker.

I de bakre rekker tynnes det ut. Wæhler og Larsen ut. Det er 100% sikkert.

Inn kunne vi kanskje vurdert:

Forsvar:
    Benjamin Zalo. Stoppertalent som i dag spiller på IFK Gøteborg. Kåret til årets juniorspiller i 2014, og forlot Ørn Horten til fordel for IFK. Har ikke vært mye på banen eller i troppen til IFK i år i følge IFK sine sider. Hvor realistisk det er å få han til oss vet jeg ikke. Han har vært på prøvespill hos oss tidligere vet jeg.

Nakkim bør være sikker i forsvaret neste år.

Kristoffer Haraldsheid fra Haugesund kunne kanskje vært noe, men tipper det er urealistisk.

Tollås Nation synes jeg må heve seg noen hakk hvis han skal fortsette hos oss. Tidvis bra, men man føler seg aldri helt trygg med han bak dessverre, for han virker som en sympatisk OK fyr ellers.

Midtbanen/kant:
    Vi trenger nok litt mer her. Ingen vet hva som skjer med Sakor i skrivende stund. Grindheim er på hell og Daniel Fredheim Holm får vi heller ikke glede av en hel sesong. Stengel virker som har stagnert litt, men jeg håper han får en ny vår under Deila, og at Lekven vil komme seg. Sander Berge forsvinner nok også ganske sikkert enten til vinteren eller sommeren 2017. Har ikke noe godt forslag til nye alternativer her.

Angrep:
    Moa og Zahid sammen fungerer godt og holder Moa seg skadefri og Zahid blir hele neste sesong kan disse to lage mye trøbbel for motstanderene, men jeg tviler litt på begge deler. Frykter skade på Moa og/eller at Zahid forsvinner. Kommer Omarson tilbake eller skal vi satse på Kjelsrud Johansen? Jeg mener vi bør hente inn minst en offensiv spiller for neste sesong. Noen vil sikkert himle med øya når jeg foreslår dette, men kan Muhammed Keita være ett alternativ? Han har jo spilt under Deila før i Godset og gjort sakene sine bra der.

Kjør debatt

http://www.sporten.com/nyhet/valeren...-flere-klubber

Omarsson ønsket av flere svenske klubber inkludert IFK som vi har gitt både opsjon og forkjøpsrett. Med tanke på at han aldri helt fikk sjansen over tid her så regner jeg med han etter all sannsynlighet vil forsvinne. Leste også i en svensk avis at han ikke ønsket å returnere til Vålerenga.

Synd for oss, jeg tror han kan bli veldig god med tillit over tid.

Comment

Vi må ihvertfall ha inn 2 midtstoppere. Haraldseid er høyreback er han ikke?
      Tror det er lurt å hente inn en ung en og en rutinert. Utvik hadde vi vel på kikkerten i forrige vindu, så han er sikkert fortsatt aktuell.
      Jeg er litt delt når det gjelder Sakor. Han har noen bra kvaliteter for alderen sin. Han har bra fysikk, og han klarer å komme seg forbi motspillere også. Problemet er at han sleit litt med skader i Belgia og det har han gjort litt her også.

Comment

Keeperplassen er godt dekket opp, Sandberg er akkurat rett keepertype i mine øyne og også akkurat passe god. Mer enn god nok for TL men ikke så god at utenlandske klubber nødvendigvis vil hente han. Falch er vel en typisk backup, vanskelig å se for meg at han hever spillet sitt såpass at han vil utfordre Sandberg om plassen men gjør jobben om han må.

På midtstopper plass både tror og håper jeg at Demidov kommer, dama og ungen har flyttet til Oslo på permanent basis og da er ikke han langt bak. Nå som han har fått være skadefri en lengre periode har han funnet frem godt gammelt nivå (eller noe i nærheten) og selv om Brann har en def spillestil så setter det jo også et visst krav til stopperne da de må rydde opp i en del innlegg og Brann har kun 22 baklengs på 25 kamper. Greit å satse ungt men Demidov fyller 30 nå i høst og er i sin aller beste alder som stopper og bør være en god makker til en ung og fremadstormende Nakkim. I tillegg er han en ledertype og vi trenger det når Wæhler legger opp.

Men vi trenger vel en til i og med at både Wæhler og Larsen forsvinner og ikke minst fordi Nation er skadeutsatt. Med Larsen forsvinner jo også backupen på begge backer så selv om vi har backer til førsteelveren så trenger vi noen bak dem

Sentralt på midten har vi vel folk nok frem til vi får konkrete bud på Berge og om Sakor har en fremtid hos oss regner jeg med at han er evt er påtenkt en litt tilsvarende rolle for offensivt synes jeg ikke han viser nok kvaliteter

Offensivt, regner med at ingen ser for seg at DFH skal spille så mange kamper fremover og personlig synes jeg han skal vurdere å legge opp mens han fortsatt har helsa. Nå rekker han knapt å komme på banen igjen mellom skadene og får aldri tid nok til å finne kampformen. Jukle har også gjort den plassen til sin og viser fin fremgang og har fysikk til å jobbe hjemover også så timinga er riktig. Zahid forsvinner nok også snart om han fortsetter slik kan gjør nå, hadde vært artig å se Castro som "feilbent" kant på den siden i noen kamper selv om han neppe noen gang kommer til å bli noen reell erstatter for Zahid

Spisser, vi har neppe økonomi til å ha 3 rene spisser i stallen så de 2 vi har må holde, evt kan DFH prøve seg som spiss igjen om han ikke legger opp og vi trenger et alternativ.

Kort oppsummert vil jeg anta at det vi har av penger, før et evt salg av berge og/eller Zahid, i hovedsak vil bli brukte på den bakre fireren for der vil det være rimelig tynnt når sesongen er over
        "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Vi må som absolutt minimum i bakre firer ha inn en venstreback og en kvalitetsstopper. I tillegg er vel sannsynligvis Jääger ferdig i klubben etter sesongen da kontrakten går ut.
          Ser helst også at vi får inn en backup som kan spille på begge backene. Näsberg returnerer forhåpentligvis til klubben og kan være backup både som stopper og venstreback.

Sentral midtbane så nærmer Grindheim seg pensjonsalder hvis man ser på hvordan han spiller i noen kamper. Her har vi allerede Stengel som er ment til å ta over hans rolle på laget. Vi får håpe Deila er av samme oppfatning.
          Vi vet også at både Zahid og Berge her på lånt tid.
          På bakgrunn av dette vil det være galskap ikke å hente Sakor om vi har mulighet til det. Vi trenger salgbare spillere om økonomien skal bli bedre. Sakor passer perfekt inn i profilen på spillere vi bør ligge langflate etter. Ung, norsk og ekstremt talentfull.
          En annen spennende spiller som kan hentes gratis etter sesongen er Marius Lundemo. ODD er uttalt interesserte og det er lite trolig at han går direkte fra LSK til oss.

Andre spennende bosmanspillere vi bør vurdere:

Vadim Demidov
          Per Egil Flo
          Kristoffer Haraldseid
          Vegard Forren

Komplett oversikt her:
          http://www.smp.no/100Sport/fotball/e...icle823404.snd

Comment

Originally posted by Daniel View Post
            Sentral midtbane så nærmer Grindheim seg pensjonsalder hvis man ser på hvordan han spiller i noen kamper. Her har vi allerede Stengel som er ment til å ta over hans rolle på laget. Vi får håpe Deila er av samme oppfatning
            Nå er det vel blitt sagt at Deila ønsker å bygge laget rundt Lekven. Så det er ikke usannsynlig at Grindheim er ferdig hos oss etter sesongen.

Comment

Blir spennende å se hvilke stoppere vi henter. Håper og tror Deila og I er godt i gang med planlegging/kartlegging av konkrete navn. Elias ser vi nok ikke mer til dessverre.
              http://www.expressen.se/gt/sport/eli...-ifk-goteborg/

Comment

Originally posted by Trym View Post
                Nå er det vel blitt sagt at Deila ønsker å bygge laget rundt Lekven. Så det er ikke usannsynlig at Grindheim er ferdig hos oss etter sesongen.
                Hvor er det blitt sagt?

Comment

Originally posted by Gorg View Post
                  Hvor er det blitt sagt?
                  selv om det ikke er sagt i klartekst fra klubben, så er det vel mye som tyder på at laget skal bygges rundt Lekven.

Comment

Martin Linnes brukes ikke i Galatasaray, kun 39 minutter på banen fra start.
                    Noe for oss kanskje.

Comment

Det er i forsvar vi trenger folk.
                      Demidov hadde vært en bra signering, men det spørs litt på lønnskravet hans...
                      Hvis Jääger også forsvinner så ser jeg egentlig behov for en midtstopper til. Er det noen fra rekruttlaget som kan fylle en slik posisjon; altså som nr.4 i rekken (bak en vi henter, Nakkim og Tollås Nation).
                      Skulle gjerne hatt en back til også. Dette selv om Näsberg kommer tilbake og vel kan dekke både midtstopper nr 3/4 og en back-plass.
                      For midtbanen gjelder nok at det først kommer noen inn hvis en eller flere forsvinner.
                      Spiss; en til hadde vært digg. Tipper vi henter en bosman hvis vi får noe penger inn for Omarsson.

Comment

Demidov sliter med det samme som alle stoppera våre.
                        Han er ikke særlig god med ball i beina.
                        Ei heller ikke særlig hurtig, men kompenserer på mange andre områder.
                        Ett steg ned fra KW.
                        Deila ønsker å bruke backer i angrep og veldig opptatt av dobling på kantene.
                        For å få igangsatt på en skikkelig måte bakfra, så er det nødvendig med stoppere som har gode basis/pasningsferdigheter.

Så det tror jeg ikke kommer til å skje.
                        Gimme hope johanna

Comment

Originally posted by Calven View Post
                          Demidov sliter med det samme som alle stoppera våre.
                          Han er ikke særlig god med ball i beina.
                          Ei heller ikke særlig hurtig, men kompenserer på mange andre områder.
                          Ett steg ned fra KW.
                          Deila ønsker å bruke backer i angrep og veldig opptatt av dobling på kantene.
                          For å få igangsatt på en skikkelig måte bakfra, så er det nødvendig med stoppere som har gode basis/pasningsferdigheter.

Så det tror jeg ikke kommer til å skje.
                          Tviler på at ikke Demidov er god nok for oss, så jeg kan godt se for meg at han kommer hit.

En spiller som er like god som f.eks. KW defensivt MEN som i tillegg er god offensivt er en spiller som er for god for Tippeligaen.

Vi kan forvente å ha sånne spillere enten som resultat av god ungdomssatsning. Altså før de blir solgt utenlands. Eller vi kan finne gull der andre ser gråstein. På benken i 2.Bundesliga og sånne steder. Å hente forsvarsspillere som ikke er vant til europeisk fotball har jeg liten tro på. Eksempel her er vel at stort sett alle afrikanere som er eller har vært i Tippeligaen spiller midtbane eller angrep. Det de mangler i taktisk skolering tar de igjen på fysikk og evne til å gjøre uforutsette ting.

Eller vi har norske fotballspillere som vil avslutte i Tippeligaen. Enten pga alder eller familie. Det er vel der Demidov er.

Hvis vi skal ha offensive backer så tipper jeg Deila vil velge defensiv styrke framfor offensiv i midtforsvaret. Så lenge man ikke kan få spillere som er ferdig vare og er gode både offensivt og defensivt.

Comment

Hiver ut et longshot her. Men Stefan Johansen sliter i Fulham. På et midt-på-treet lag i Championship har han startet en kamp og ble byttet ut etter 30 minutter. Og han har spilt en omgang til.

Kjenner Deila godt fra både Godset og Celtic. Kan det være aktuelt for Stefan Johansen å la Deila få fart på karrieren igjen?

Comment

Kan være en mulighet. Problemet er at vi nå står på stedet hvil i spillerjakten, på grunn av tabellsituasjonen. Ikke heldig.

Comment

Working...
                              X