Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rosenborg - Vålerenga. Søndag 2. Oktober, klokka 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dalagubbe View Post
    På papiret skal det være mulig å slå dette RBK laget, egentlig, men vi må prestere opp mot vårt toppnivå, det hadde ihvertfall vært gøy.(har ett optimistisk øyeblikk tror jeg, det er ikke ofte)
    Bortsett fra Zahid og Berge har Rbk, 2 hele lag som hadde kommet inn på førstelaget vårt.
    Det er grunden til at de er på 1. plass, vi tiende.

Rbk skal feire gullet på lerkendal i morgen, de kommer til å gjøre alt. Det er ikke umulig, hvis vi tar poeng på Lerkendal i morgen så rykker vi ikke ned....

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=SPhpgdZvp9A

Må bare si at faren var en fantastisk mye bedre kommentator!

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
        Bortsett fra Zahid og Berge har Rbk, 2 hele lag som hadde kommet inn på førstelaget vårt.

Rbk skal feire gullet på lerkendal i morgen, de kommer til å gjøre alt. Det er ikke umulig, hvis vi tar poeng på Lerkendal i morgen så rykker vi ikke ned....
        Det der er å overdrive noe voldsomt. Så Kwarasey, Reitan (!) Og Skjelvik ville gått direkte inn? Tror ikke det gitt.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
          Det der er å overdrive noe voldsomt. Så Kwarasey, Reitan (!) Og Skjelvik ville gått direkte inn? Tror ikke det gitt.
          Det må være lov å sette ting på spissen, spesielt når du bare fant to "feil".

Kwarasey hadde gått rett inn.

LD.
          Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Hvis det er en kamp vi kan slå RBK så må det være nå, tror spillerne automatisk slepper seg ned litt etter at serien er sikret, litt undervurdering i tillegg og full pinne/innsats fra våre gutter fra start så skal det ikke være umulig å overrumple disse trønderne litt, uff nei nå må jeg slutte å drikke mere øl, blir jo litt for optimistisk dette fra en realist, go natt😃😱

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
              Vet ikke hvem Reitan er, men antar at det har noe med rema 1000 og gjøre.
              Når det gjelder Kwarasey, så er det en spiller jeg alltid kunne tenkt meg å ha i vålerenga, det er tross alt der røttene hans kommer fra. Skjelvik, njaa, en soss jeg heller ville ha innpå istedenfor Larsen som vi har hatt et par kamper

Tore Reginiussen
              Pål André Helland
              Matthias Vilhjalmsson

Var inbytterne mot Molde sist kamp, rimelig sikker på at alle de 3 hadde startet hos enga.
              Når det er sagt, det er slik det er i år. Om vi ikke er eksperter så har vi erfaring på å sette trønderne ut av kurs. På tide å gjøre det igjen til neste år

Comment

Vet ikke hvem Reitan er
                19 år, deburte mot Molde med scoring da han fikk lov til å ta straffe, hele kjernen ropte navnet hans og ville at han skulle ta den, så da gikk Bakenga til side. Vil påstå at det er kanskje er den eneste svekkelsen dems før denne kampen, hvor stor den er vet jeg ikke. Helland snurrer karusell med de fleste, Vilhjalmsson er god og Skjelvik var på landsen for ikke lenge siden. Kwarasey er også en solid keeper.

Det her skal holde hardt, har null tro på seier dessverre. Når tapte Rosenborg på Lerkendal sist? selv på dårlig dager vinner de eller tar poeng men vi kan jo håpe de slipper seg ned noen hakk siden gullet er i boks, så rasker vi med oss ett poeng. Mot ligaens beste lag forventer jeg et heltent Vålerenga som gir gass i 90min og beviser at avstanden mellom lagene egentlig ikke er så stor som tabellen viser.

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                  Det må være lov å sette ting på spissen, spesielt når du bare fant to "feil".

Kwarasey hadde gått rett inn.

LD.
                  Kwarasey er en tabbekeeper. Så du han mot Tromsø i cupen? Bare flaks for Rosenborg at ikke rotet hans ødelagte alt. Oppskrytt.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                    Når tapte Rosenborg på Lerkendal sist?
                    Med mindre jeg har blingset litt var forrige hjemmetap i serien 16. mai kampen mot STB i 2014, tapte 1-3, skikkelig dårlig hjemmestatistikk for bartene den sesongen altså for de røk på en 0-2 mot Molde 4. mai også.

I 2013 hadde ett hjemmetap og i 2012 gikk de på en ny smell med 2 hjemmetap

Når det gjelder uavgjort ser det derimot litt lysere ut med hele 5 i 2012, 5 i 2013, 1 i 2014 og hele 4 igjen i 2015 med 18 okt mot B/G som det foreløbig siste avgitte poenget på Lerkendal.

Det er lov å la seg imponere av slikt uansett hvor lite man liker det, de har igjen oss, Odd og B/G denne sesongen så det er slett ikke utenkelig at de ender opp uten å avgi poeng hjemme i år.

Tror faktisk at denne kampen kan være den med størst mulighet for at de avgir poeng, ikke fordi vi nødvendigvis er så gode men det ville vært helt naturlig, selv for bartene, å slippe seg ned et lite hakk eller to i den første kampen etter at gullet er sikret. Man er litt høy på seg selv etter gullet samtidig som man skal by opp til fest for hjemmepublikummet som gikk glipp av selve gullfeiringen ......

Men stor tro på det har jeg ikke
                    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Realistisk er det beste vi kan håpe uavgjort. Skulle vi tape så er det viktig at tapet ikke blir for stort (målforskjell kan bli viktig).
                      Viktigst idag; forsvaret må fungere og midtbanen må jobbe som om de hadde mannen med ljåen jaktende etter seg...

Comment

Originally posted by Sofasupporter View Post
                        Det er lov å la seg imponere av slikt uansett hvor lite man liker det, de har igjen oss, Odd og B/G denne sesongen så det er slett ikke utenkelig at de ender opp uten å avgi poeng hjemme i år.
                        Så er spørsmålet om det er rbk som er blitt veldig mye bedre eller om det er ligaen som generelt er blitt dårligere... Syns det er et sykdomstegn at et lag blir så dominerende, men samtidig er så svake ute i Europa...

Når det gjelder kampen i kveld så håper jeg vi ikke blir så omstendelige som mot godset og aafk, da tror jeg det fort kan bli en pinlig kveld for oss...

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=SPhpgdZvp9A

Må bare si at faren var en fantastisk mye bedre kommentator!
                          Nå er de fleste av oss ikke våre fedre opp av dage. Det hadde vært jævla kjedelig...

Men klippet gir meg frysninger. Gøy å se gleden og spruten i laget når de scorer. Gøy å se Klanen når de var på sitt beste, og den gang RBK var så trygge på seg selv at de ga supporterne til bortelaget brukbare plasser. Nå er de blitt så redde for bortefansen at de har trykka de sammen i hjørnet lengst bort...

Klippet er bare 9 min langt, men kan bare se hvor mye TV2s produksjon har tapt seg i dag, til forskjell fra denne kampen 12 år tilbake. Det blir en digresjon...

Jeg har trua på poeng i kveld, og ingenting hadde vært mer tilfredsstillende enn å ruinere hele gullfesten på Lerkendal i dag!

Comment

Originally posted by Trym View Post
                            Så er spørsmålet om det er rbk som er blitt veldig mye bedre eller om det er ligaen som generelt er blitt dårligere... Syns det er et sykdomstegn at et lag blir så dominerende, men samtidig er så svake ute i Europa...
                            Tror det er en kombinasjon samt også litt tilfeldigheter inne i bildet her. Ronny sleit jo med å kvalifisere Celtic til CL mens Rodgers klarte det på første forsøk. Bare for å få skikkelig fik av Barcelona (8-0 ?) for deretter å følge opp med en sterk 3-3 mot ManCity. Problemet her er vel å skape et noenlunde stabilt lag som presterer i opp mot sitt beste i såpass mange kamper på rad at man også tar disse ekstrakampene i Europa uten å la seg "overvelde" av motstanden. Det er heller ikke bare enkelt for et lag som er så vant til å dominere kampene sine til daglig å møte lag som er potensielt like sterke og også sterkere, og ikke minst opptrer på en mye mer kynisk måte vi er vant til her hjemme.

På mange måter er det vel nesten "lettere" for noen av lagene bak å kvalifisere seg inn for de kan bare spille som vanlig, Brann i Europa f.eks ville jo bare kunne kjøre på som de gjør nå.

Men ja det er nok uansett et svakhetstegn, vi har nok stått litt stille her hjemme og i all konkurranse er det døden
                            "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Originally posted by Sofasupporter View Post
                              Tror det er en kombinasjon samt også litt tilfeldigheter inne i bildet her. Ronny sleit jo med å kvalifisere Celtic til CL mens Rodgers klarte det på første forsøk. Bare for å få skikkelig fik av Barcelona (8-0 ?) for deretter å følge opp med en sterk 3-3 mot ManCity. Problemet her er vel å skape et noenlunde stabilt lag som presterer i opp mot sitt beste i såpass mange kamper på rad at man også tar disse ekstrakampene i Europa uten å la seg "overvelde" av motstanden. Det er heller ikke bare enkelt for et lag som er så vant til å dominere kampene sine til daglig å møte lag som er potensielt like sterke og også sterkere, og ikke minst opptrer på en mye mer kynisk måte vi er vant til her hjemme.

På mange måter er det vel nesten "lettere" for noen av lagene bak å kvalifisere seg inn for de kan bare spille som vanlig, Brann i Europa f.eks ville jo bare kunne kjøre på som de gjør nå.

Men ja det er nok uansett et svakhetstegn, vi har nok stått litt stille her hjemme og i all konkurranse er det døden
                              Du kan ha rett i dette. Er så lei av at folk mener det gagner norsk fotball at rbk er eneveldende. Min mening er at det hadde gagnet norsk fotball mye mer at f.eks. vi, Viking, Rbk, Brann og Fredrikstad hadde vært på høyde med hverandre. Det hadde gitt mange toppkamper med mye folk og som du sier så ville det gitt norsk fotball et løft ute i Europa.

Comment

Hyggelig hvis noen gidder å legge opp en link idag, evt på PM

Comment

Working...
                                X