Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rosenborg - Vålerenga. Søndag 2. Oktober, klokka 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ikke mye positivt å ta med fra denne runden, men vi har fortsatt alt i egne hender. De neste tre kampene blir nøkkelen til hele sesongen.

Comment

• Originally posted by dalagubbe View Post
      Deilig å være færdig med RBK kampen, og aafk slår Odd, hælvete
      Vi kan avgjøre dette selv. Det er i allefall positivt, men om vi klarer det er en annen sak...

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
        Godt å se at Rekdal-hatinga er på plass igjen her inne. Han kan ikke gjøre mye riktig. Når vi vinner er det Deila-effekten, når vi taper er det Rekdal som er en elendig trener. Hva med de som liksom skal være lederskikkelser på banen, Wæhler, Grindheim, Moa osv. Hvorfor tar ikke de tak og går foran med et godt eksempel for de andre gutta? Denne kampen taper vi per 2016 dessverre 10/10 ganger, sliter med å se hva som kunne vært gjort annerledes for at vi skulle ha fått med oss poeng i dag. Selvfølgelig ikke akseptabelt å bli pissa på sånn som vi blir i første, men der må spillerne ta på seg mye av skylda. Ikke Rekdal som har fortalt Wæhler at han skal stå på halvdistanse og la Helland avslutte på 2-0, f. eks.
        Enig, vi får bare håpe dette var siste kampen for wæhler for min del, nakkim og Larsen kan ta seg av midtstopper jobben heretter.

Comment

• Et kampbilde helt som forventet av en nedrykkskandidat mot det klart beste laget i tippeligaen.
          Vi har ikke sjans, og det er ikke så mange lag som har det på Lerkendal.
          Bare å legge denne bak seg og jobbe godt inn mot de kampene vi kan vinne.

Må bare le av folk som hyler på Rekdal og vil ha Delia inn nå, blir for dumt. Delia begynner når avtalen sier han skal begynne, ferdig snakka. Og jeg tror desverre at forventningene til Delia er alt for høye i forhold til det mannskapet han rår over.
          At Delia ble en stor suksess i Godset var ikke bare et resultat av han, men av årelang jobbing med rekruttering, solid oppbygging av klubb og det at han klarte å få mye ut av noen gutter som hadde hatt "problemer" andre steder. Og en god porsjon flaks. Når "flaksen" og "marginene" ikke var på hans side i Celtic, så virket han ikke like imponerende. Rekdal er fremdeles mannen som har tatt oss til gull. Jeg skulle like å se hva Delia kunne gjort som hadde endret denne kampen vesentlig.

Vi er ikke på nivå med RBK, langt derifra. Ikke som lag, og ikke spillere opp mot spillere. Det er en grunn til at RBK vinner "alt" og vi vinner svært lite, og den klasseforskjellen kan man ikke viske ut med å bytte trener.
          Men du verden, jeg gleder meg til å se fortsettelsen, for all del!
          For de som kan styre sitt eget lag:
          vif.managerleague.com

Comment

• Måten vi har fremstått etter landslagspausen i september har vært under en hver kritikk. 0 - 2 - 2 + slått ut av cupen er fasiten. Nå er det ny pause og 4 cupfinaler etter det. Og blir fasiten 0 - 2 - 2 på de neste 4 må vi forberede oss på at vi ender opp på kvalifisering og kanskje også direkte nedrykk.

Comment

• Originally posted by Gorg View Post
              Greit å se litt på denne. Stabæk neste.
              Vi har ikke vunnet i Trondheim siden 2005. På de 11 åra er målforskjellen 25-6 og vi har fått med oss ett (1!) poeng hjem!

Jeg hadde trua på poeng i dag, men enhver som har et minimum av statistisk forståelse lo rått av meg.

Comment

• Sånn er det når et bånnlag møter den suverene eneren i ligaen, det blir fort stygt.

Gidder ikke å klage på så veldig mye i denne kampen for vi møtte rett og slett et langt bedre lag.

Fagermo gikk på en smell på danskeferja, da kan vår egen smell mot AaFK forrige runde vise seg å bli mye mer kostbar en jeg først trodde for at Odd ike skulle ta minst ett poeng der oppe så jeg ikke for meg.

STB .... dæven så viktig den kampen plutselig ble og akkurat nå er faktisk litt glad for landslagspause slik vi kan få tatt en liten opptelling og samlet oss lit

Dæven så fort ting snur ....
                "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

• Originally posted by Sofasupporter View Post
                  Dæven så fort ting snur ....
                  Ja, noe så inni hampen også å da...

Comment

• Selv om jeg skrev negativt om Rekdal, har jeg aldri ropt på Deila. Jeg ville bare skrive at om Sakor blir hardt kvestet og treneren ikke føler ansvar for å sjekke hvordan det går, så holder personalledelsen Obos-nivå. Ellers har Rekdal mange gode egenskaper.

Comment

• Et annet moment i nedrykksstriden er Start (!). Nå som nedrykket er sikret kan de spille med lave skuldre. Det er ikke sikkert at lag med nerver (Lsk, Stabæk) bare kan hente tre poeng mot dem heller. Et lite slag i magen i dag, men jeg tror det ordner seg i løpet av de to neste rundene.
                      Vi er Vål'enga!!

Comment

• Er ikke overrasket over at vi taper idag, men måten det skjer på gjør meg forbanna. Rekdal er en av de mest meriterte personlighetene i landet og bør vite hva som skal til. Alikevel møter vi nok en gang ikke opp, og vi lar en 19 åring skåre etter 3 min. Tidligere har jeg savnet en plan i spillet mtp å vinne kamper, idag burde det vært lagt en strategi for å holde nullen, eller parkere bussen. Alikevel så ryker vi på 3 baklengs på en halvtime. Enten så legger reka opp feil taktikk, eller så gidder ikke spillera, uansett så mener jeg Rekdal må ta ansvaret her. Isolerer man 2.omgang så spiller vi jevnt med RBK. Vi får se om vi får noen coaching i verdensklasse mot stb, men jeg blir heller ikke overrasket om de skårer på en personlig feil hos oss etter 5 min og så rir en en seier på vår udugelighet, en beskrivelse som passer for mange av våre kamper i 2016

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
                          Er ikke overrasket over at vi taper idag, men måten det skjer på gjør meg forbanna. Rekdal er en av de mest meriterte personlighetene i landet og bør vite hva som skal til. Alikevel møter vi nok en gang ikke opp, og vi lar en 19 åring skåre etter 3 min. Tidligere har jeg savnet en plan i spillet mtp å vinne kamper, idag burde det vært lagt en strategi for å holde nullen, eller parkere bussen. Alikevel så ryker vi på 3 baklengs på en halvtime. Enten så legger reka opp feil taktikk, eller så gidder ikke spillera, uansett så mener jeg Rekdal må ta ansvaret her. Isolerer man 2.omgang så spiller vi jevnt med RBK. Vi får se om vi får noen coaching i verdensklasse mot stb, men jeg blir heller ikke overrasket om de skårer på en personlig feil hos oss etter 5 min og så rir en en seier på vår udugelighet, en beskrivelse som passer for mange av våre kamper i 2016
                          Den første baklengsmålet er ikke rekdals skyld, hallo, se på Forsvaret vårt du, spillerne må jo være såpass voksne at dei møter på jobb våkne, eller?

Comment

• 2.gang på rad dette skjer.... Hvilke instrukser blir gitt, og evt hvorfor gidder/klarer ikke spillerene dette når så mye står på spill? Det er èn ting hvis målet kommer tidlig grunnet en dødball eller lignende, feks grunnet overtenning og aggresivitet, men vi gjør det altså grunnet slapphet og personlige feil. Det tråkkes ikke til fra start, noe som er utilgivelig, ivhertfall når du veit du er motstanderen underlegen.

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
                              2.gang på rad dette skjer.... Hvilke instrukser blir gitt, og evt hvorfor gidder/klarer ikke spillerene dette når så mye står på spill? Det er èn ting hvis målet kommer tidlig grunnet en dødball eller lignende, feks grunnet overtenning og aggresivitet, men vi gjør det altså grunnet slapphet og personlige feil. Det tråkkes ikke til fra start, noe som er utilgivelig, ivhertfall når du veit du er motstanderen underlegen.
                              Unnskyld meg men man behøver vel strengt tatt ikke å opplyse spillerne om at når mannen i sort blåser i føyta så er kampen i gang. Jeg kan finne mye jeg kan kritisere trenerteamet for om jeg gidder men at man faktisk er skjerpet fra start tar jeg som en selvfølge, jeg er i det minste det når arbeidstida mi starter og jeg starter arbeidsadagen min klokka 0400 fem dager i uka og får vesentlig dårligere betalt.

Utover det første målet som jeg mener er helt på trynet så ble denne kampen som den ble, bartene var et par nummer for store for oss og hadde vi lagt oss bakpå hadde de trillet ball rundt oss til vi ble møre i bena og så løpt gjennom oss. Bartene beherseker både balltrilling og kontringsspill og når de var såpass påslått som i dag hadde vi fått fik uansett og vi prøvde i det minste å stå opp, vi feilet stygt men vi prøvde
                              "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

• Vi har jo ikke møtt opp til kamp de tre siste og da må man gjøre noen grep synes jeg. Er enig i at det er spillerenes ansvar å være på når dommeren blåser, men når de ikke gjør det 2 ganger på rad så må sjefen ta grep. Det er jeg helt sikker på at din arbeidsgiver også hadde gjort dersom du brukte den første halvtimen hver dag på å sose rundt

Comment

Working...
                                X