Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Stabæk. Søndag 16. Oktober, klokka 20.00!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fra mitt faste sete på skrå bak benken vår la jeg merke til at Deila satt helt passivt på sitt sete gjennom hele kampen, han var der helt klart kun for å observere. Rekdal stod urørlig og uengasjert på siden av benken med vannflaska i hånda. Tandberg løp som vanlig langs linja og pekte og skreik mens han kasta lett nervøse blikk bort mot Reka. Dårlig kjemi dem imellom virker det som.
    Rekdal bestemte iallefall tilsynelatende alt i går også.
    Og det pleier jo å gi resultater.
    Vi noterte at det tok 80 minutter før han tok seg bryet med å nærme seg krittlinja, fra da av satt Tandberg på benken ved siden av Deila mens Reka skulle ha manesjen for seg selv.
    Treneren til Stabæk var meget aktiv hele kampen gjennom, så faktisk ut som han brydde seg...

Dårlig på banen, dårlig på tribuna og dårlige på sidelinja.
    Vi stinker virkelig om dagen.
    Har allerede begynt å grue meg til møtet med bøfla om to uker, men en seier i Tromsø kan fort og effektivt roe ned nervene.
    Det skal faen meg ikke værra enkelt...

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
      Ghayas tok seg opp litt med Sakor rundt seg. Synes han storspiller når han har Moa i form rundt seg. Fungerte ikke med Berge, Stengel, Lekven og Grindheim som makker offensivt.
      Han fungerte også svært dårlig sammen med Brown. Zahid er god på sitt beste, men han kan også være ekstremt frustrerende å se på da han gang etter gang skal vende opp en ekstra gang, ta et ekstra touch eller sender en nonchalant pasning som resulterer i et alt for enkelt balltap.

Jeg syns også han ser alt for mye ned på ballen. Han mangler overblikk og oversikt over med- og motspillere. I angrep; hvor mange ganger i år kunne ikke Zahid sendt ballen til en bedre plassert medspiller, men velger å avslutte selv? Det er mange. På Lerkendal sist kunne han sendt ballen til Lekven som hadde vært alene med keeper, men velger heller selv å vende opp en forsvarsspiller, noe han ikke lykkes med og angrepet blir avverga..

Comment

• Min mening er at Rekdal må tre fullstendig til side nå, å gi Deila full kontroll både på trening og på kampdag.

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
          Brukte statistikk fra altomfotball. Kan godt hende de har Odd kamper bakt inn i antall kamper og mål. Dessverre stemmer antallet.

Altså målfarligheten er det jeg er på jakt etter, den er slik jeg tolker det ganske fraværende.
          Da misforsto jeg - du skrev jo du hadde sett han i 21 kamper.
          Han har spilt 11 for VIF, hvorav halvparten har han under 15 min på banen.
          Kun 3 kamper har han fått mer enn en omgang.

Stats'en er ikke imponerende, enig i det, men synes det er tidlig å avskrive han.
          Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
          -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
            Min mening er at Rekdal må tre fullstendig til side nå, å gi Deila full kontroll både på trening og på kampdag.
            Er redd dette ikke vil ha noen effekt.
            Som flere er inne på så har det flere ganger i år virket som at vi har en tropp der spillerne ikke fungerer sammen.
            Det betyr altså ikke at de er rævva, men at de rett og slett ikke passer sammen.

For å ta Zahid; så er jeg enig med de som mener at det ser ut som at han fungerer ekstremt dårlig sammen med Kjelsrud Johansen og Brown. Han fungerte bra på U21 sist. Der spilte han altså sammen med Moi og Ødegaard. Litt andre typer.

Vedr. Kjelsrud Johansen: han jobba steinhardt i går. Men han er typen som gjør seg best når han får gode innlegg og jobbe med og folk som jobber steinhardt rundt han når han vinner dueller rundt 16-metern. Han fikk ingen av delene i går (med unntak av en kjempesjanse som han burde satt).

Dog kan det være et poeng med full makt til Deila nå at han kan gjøre grep i forhold til spillertyper; altså sette ut de som ikke passer sammen med resten, uavhengig av hvor mye de har spit.
            Spørsmålet er om vi har nok folk å ta av på midtbane og angrep for å komplettere et slikt lag.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
              Min mening er at Rekdal må tre fullstendig til side nå, å gi Deila full kontroll både på trening og på kampdag.
              Vi har absolutt ingenting å tape på ved å la Deila ta over med en gang.
              Reka har hatt sine muligheter gjennom hele året for å ta seg opp, vi styrer rett mot nedrykk.
              Vi har en av norges beste trenere tilgjengelig, under kontrakt som garantert er veldig sugen på å bidra mer.
              Nå er det bare for reka, trekke seg til siden ut av både feltet og benken. La Deila ta over nå!
              Det er helt sikkert veldig ukult for Reka hvis han matte gå av på den måten. Men Enga trenger han rett og slett ikke hverken på feltet eller på benken.

Jeg synes det ser helt latterlig ut hvis Deila skal lede en eller 2 treninger, uten å ha noe å si under kamp.
              La mannen få gjøre det han er best til! La Deila lede laget bort fra nedrykksspøkelset

Comment

• Roet meg ned litt nå så da passer det å legge inn en liten betraktning

Det som kanskje skuffer meg mest er hvor lette vi er å stoppe offensivt, litt høyt press og vi blir helt hjelpeløse..... Jeg kan til en viss grad forstå at det blir slik når vi spiller med Moa på topp for det er ingen vits å spille lange/høye baller opp på Moa så da er det i praksis å gi bort ballen men når vi går hadde en kraftpakke på topp som vant fler dueller enn han tapte så benytter vi oss ikke av den muligheten ? Mannen er jo råsterk i duellene og selv i de duellene han tapte så var det jo massevis av løse baller rundt duellene som en medspiller kunne ha plukket opp men når det en sjelden gang ble spilt opp på han så var han i praksis dønn aleine. Det gir ingen mening

Så i en kamp hvor motstanderen hadde gjort hjemmeleksa si så hadde vi løsningen på banen, nei spark og fly fotball er ikke vakkert men det er helt greit innimellom og spesielt når motstanderen presser oss til den typen fotball

Som vanlig gidder jeg ikke å henge ut enkeltspillere men i går var det vel egentlig kollektiv svikt mer enn enkeltspillere som sviktet, i den forstand at det var så mange som sviktet at det nærmest var en kollektiv kollaps *og* man gjorde en skikkelig taktisk brøler med å ikke utnytte styrkene til HKJ på topp

Så skal jeg slenge en kaktus i retning dommerteamet. Fikk ikke helt med meg om AD faktisk vinker offside på den muligheten som HKJ ikke klarer å omsette i mål men om han gjør det er det hårreisende dårlig. Offsideavvinking av Lundstrøm (?) når HKJ evt skulle hatt straffe .... enten er det straffe eller så kommer ballen fra motstander. Manglem på offsideavvinking i andre omg når Keita tror jeg det var står omtrent på vår dødlinje og mottar ballen på en STB overgang.

Greit at ting går fort i innimellom og at man ikke alltid får med seg alt men her var det ikke snakke om marginale avgjørelser og en klar vurderingsfeil i straffe/offside situasjonen. Skjønner godt at Moen ble sendt hjem fra EM og det som er enda værre er vel at han strengt tatt er det beste vi har for tida. Men han er ikke aleine, ufattelig mye dårlig dømming i fotballen for tida, tror dommerne generelt sliter med å henge med på utviklingen

Sånn sett var det 3 lag utpå der som ikke hadde noen stor dag på jobben, STB var vel kanskje det minst dårlige og vi desverre det dårligste
                "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

• Tror for å være helt ærlig at det beste er om Rekdal og Deila fortsetter å samarbeide om dette her ut sesongen. Tror begge to er veldig kapable fotballtrenere, og de er nok bedre skikket til å finne ut hvordan vi skal løse dette sammen enn hver for seg.

Håper forøvrig at Deila gir klar beskjed om hva han tenker om spillernes innsats i går. Det er han som skal lede laget neste år, og slik jeg ser det er det ikke mange av spillerne som gjorde noe særlig for å spille seg inn i startelleveren neste sesong. Tror det å få den beskjeden fra Deila vil ha en litt annen tyngde enn (nok) en overhaling fra Rekdal.

Comment

• Rykke ned med Reka, For vi skal rykke ned med Reka, rykke ned med Rekaaaaa, for vi skal rykke ned med Reka!
                    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                      Rykke ned med Reka, For vi skal rykke ned med Reka, rykke ned med Rekaaaaa, for vi skal rykke ned med Reka!
                      Hva det greiene der er, vet bare du.

Comment

• Herregud, Loke. Det er ikke i affekt når det er dagen derpå. Si hva du vil om Reka, men han er en vinnerskalle og hvis han mener det gir større sjanse for å fornye kontrakten i Eliteserien hvis han trer til side så gjør han det.
                        "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                          HELVETE!!!! Nå har jeg nok en landslagspause sett Rekdal etterlyse råskap, desperasjon og glød. Fei for egen dør, for faen!!! Det vi viser gang på gang i år er helt ræva, spillerne er ikke interesserte, gir tilsynelatende faen i hva som skjer med klubben. Er det virkelig så jævlig behagelig å være i Enga at det ikke kreves en dritt av deg som spiller?? Mulig jeg går i svart her nå, men dette er faen ikke akseptabelt. Spill OBOS neste år, jeg gir faen. Gidder ikke å møte opp mot LSK, innen den tid har vi allerede rykka ned, ikke sjangs til seier mot TIL neste helg. Det er jo tydeligvis så jævla slitsomt å spille fotball, det får vi overlate til andre som gidder. God natt!!
                          Enig i absolutt alt........

Comment

• Originally posted by VVV View Post
                            Herregud, Loke. Det er ikke i affekt når det er dagen derpå. Si hva du vil om Reka, men han er en vinnerskalle og hvis han mener det gir større sjanse for å fornye kontrakten i Eliteserien hvis han trer til side så gjør han det.
                            En skal være rimelig blind for ikke å se at nedrykk er en mulig realitet. Gårsdagens spill beviser bare for meg at enkelte tror de er for gode til at det skal skje, ryker vi på en smell i Tromsø til helga så vil jeg si at nedrykk nesten er sikkert. Er rett og slett bare bingo når det kommer til å møte LSK, resultatet kan fort gå begge veier (selv om det virker som LSK har innsett realiteten og funnet viljen til å kjempe), viking borte ser jeg på som en max 1p kamp. Så, rykke ned med Reka kan fort bli realiteten
                            "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Loke View Post
                              En skal være rimelig blind for ikke å se at nedrykk er en mulig realitet. Gårsdagens spill beviser bare for meg at enkelte tror de er for gode til at det skal skje, ryker vi på en smell i Tromsø til helga så vil jeg si at nedrykk nesten er sikkert. Er rett og slett bare bingo når det kommer til å møte LSK, resultatet kan fort gå begge veier (selv om det virker som LSK har innsett realiteten og funnet viljen til å kjempe), viking borte ser jeg på som en max 1p kamp. Så, rykke ned med Reka kan fort bli realiteten
                              Tror det er veldig få som ikke mener at nedrykk fort kan bli en realitet. De greiene du skrev blir ikke mindre idiotisk av den grunn.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                                HELVETE!!!! Nå har jeg nok en landslagspause sett Rekdal etterlyse råskap, desperasjon og glød. Fei for egen dør, for faen!!! Det vi viser gang på gang i år er helt ræva, spillerne er ikke interesserte, gir tilsynelatende faen i hva som skjer med klubben. Er det virkelig så jævlig behagelig å være i Enga at det ikke kreves en dritt av deg som spiller?? Mulig jeg går i svart her nå, men dette er faen ikke akseptabelt. Spill OBOS neste år, jeg gir faen. Gidder ikke å møte opp mot LSK, innen den tid har vi allerede rykka ned, ikke sjangs til seier mot TIL neste helg. Det er jo tydeligvis så jævla slitsomt å spille fotball, det får vi overlate til andre som gidder. God natt!!
                                Et døgn etter siste post, og for en for råtten jævlig dag det har vært. Først føle på at det ble en øl eller to for mye for å døyve skuffelsen i går, glovarm buss til jobb med en sjåfør som kjørte som Eirik Bakke back in the days. Så de obligatoriske IDIOTENE på jobb som ikke veit forskjell på en fotball og en pakke skruer, men likevel skal prate om hvordan "Enga" gjorde det i helga. Unngikk å ta liv før lunsj, lunsjen var crap, flere duster som skulle snakke fotball, møter i lufttomme rom, inkompetanse utspilt for åpen scene, ny glovarm busstur hjem, bussen som skal ta meg det siste stykket kommer ikke, så jeg går hjem med blodsukkernivå under ankelhøyde, passerer vår nye stadion og tenker at der skal det jaggu bli moro neste år, når Jerv, Strømmen og Hødd kommer på besøk. Nei, svartsinnet fra 24 timer tilbake har ikke lettet. Jo, jeg skal forsøke å rekke matchen mot Lillestrøm (er 450 kilometer unna Oslo søndag 30 okt., men skal selvsagt gå om jeg kan), men jeg skulle gjerne sett at spillera faktisk ga uttrykk for at de forstår hva slags drit dem har rota seg inn i. Det er faktisk ikke OK å surre bort så mange matchballer som vi nå har gjort (B/G, AAFK, Stabæk). Orker ikke høre snakk om parkerte busser (selv om sjåføren i morges godt kunne parkert sin...). Hvis vi har så jævlig gode ballspillere; sett fart på ballflyttinga da, for svarte!! Skal jo ikke være nødvendig å motta skriftlige invitasjoner i tre eksemplarer før du slipper ballen til en spiller høyere opp i banen. I fjor (eller var det året før) slo vi TIL borte i et absolutt sjukehus av en kamp (6-7 eller 4-5 eller hva det ble). Vi kan gjøre det igjen, men da trengs det en skikkelig wake-up call hos de som er så priviligerte at de kan tjene opp i mot millionen (og noen adskillig mere) for å dyrke hobbyen sin i verdens vakreste drakt. Mønstring på Valle, ikke 2#Vi#har#ryggen#deres", men "#Dø#for# Enga#", evt Blø for drakta. Alle som har oppdratt unger veit at noen ganger (de fleste) funker ros, oppbacking og positivitet, men noen ganger må man sto opp og si "dette er faen ikke bra nok, jeg forventer mer av dere". Det sportslige fra kampen orker jeg ikke en gang gå inn i. Slettet opptaket med det samme jeg kom hjem i går. Sånn, ferdig med gårsdagen. KOM IGJEN, ENGA!!
                                Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                                X