Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Stabæk. Søndag 16. Oktober, klokka 20.00!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ziggy75 View Post
    Jo, det er mulig at vi gjør. Er litt usikker på akkurat det, om det er dødball, etablert eller på kontringer. Men tipper enten dødball eller når vi har fått brudd. Får vi brudd må vi selvsagt kontre, men vanskelig å spille i lengderetningen når vi spiller mot etablert forsvar. Er ikke særlig for at vi skal gi fra oss ballen for lett , når vi har initiativet. Vi har også spillere som er gode på små flater.
    Tja, det jeg har sett av Stabæk i år forteller meg at de er like dårlige, om ikke verre enn oss, til å ligge lavt. I likhet med oss gjøres det altfor mangle enkle feil bakover. Tipper kampen på Ullevål blir tut og kjør med kontring på kontring over en lav sko. LSK blir en helt annen dans. Erlandsen har innen den tid fått til en slags defensiv struktur og resten er kælk og mæl.
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
      Jo, det er mulig at vi gjør. Er litt usikker på akkurat det, om det er dødball, etablert eller på kontringer. Men tipper enten dødball eller når vi har fått brudd. Får vi brudd må vi selvsagt kontre, men vanskelig å spille i lengderetningen når vi spiller mot etablert forsvar. Er ikke særlig for at vi skal gi fra oss ballen for lett , når vi har initiativet. Vi har også spillere som er gode på små flater.
      Vi kan selvfølgelig ikke spille kjapt i lengderetningen mot forsvar i balanse. Enig. Men da må vi bevege ballen kjapt i bredden, men det gjør vi jo heller ikke. Da er det nøling, spillere orienterer seg først etter å ha mottatt ballen og manglende løp. I kombo med lite eller ingen skudd fra 20-25 meter så blir vi helt ufarlige mot etablert forsvar. Det store og hederlige unntaket er Zahid når han enten aleine eller i kombinasjon med en annen klarer å utføre magi der det nesten ikke finnes rom i det hele tatt. Han er strålende på sånt, men det er trist at vi fortsatt ikke verken har satt forsvars- eller angrepsspill etter tre års arbeid med disse tinga.

Comment

Jeg har tidligere skrevet en del om at jeg liker at vi prøver å spille fotball og utvikle oss i motsetning til f eks brann osv.. lag som parkerer bussen t.o.m på egen hjemmebane. Jeg trodde virkelig ikke at vi skulle kødde det så jævlig til igjen som vi har gjort. Så spill så feigt som det er mulig, drit i underholdningen, bare sørg for å overleve for det er alt vi har igjen etter denne jævla drittsesongen. Tippeligaen er elendig dårlig når rævbk som ikke er ett veldig bra lag, knuses av dårlige lag i europa kan vinne serien mange runder før slutt, hvor ræva er vi da??
        Overlev og overlat i det minste ett tippeligalag til ronny. Hilsen nok en gang skuffa supporter.
        I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Tingen er at gjennomm en hel sesong har vi skapt færre sjanser enn motstanderne. Da kan vi ikke skylde på at motstanderne spiller kjedelig. Det er kun oss selv. Se på Rbk. Alle lag legger seg bakpå mot dem også, men de ruller opp sjanse på sjanse mot samtlige lag.
          I etablert spill har vi et alt for lavt balltempo, det er større sjanse for at angrepene våre entwn ender med farlig brudd, eller tilbakespill hvor vi må starte angrepene om og om igjen.
          Det eneste vi er farlige på føles det som er kontringer når motstanderne er i ubalanse. Dessverre har vi kun en spiller som er helt rå i etablert angrepsspill og det er Zahid som kan være et angrep alene. Hvis Zahid får ballen kan vi bli farlige, ellers er det når motstanderen er i ubalanse og vi får dobbel dekning når backene våre flyr frem.

Comment

Vi kan jo prøve å skyte litt mere, hvor mange mål har ikke vi fått imot oss på svake skudd fra 16-meteren som har truffet en av våre og skiftet retning og i mål. Lurer egentlig på hvor mange mål som er scoret i Tippeligaen på denne måten, det tror jeg er mange.

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
              Vi kan jo prøve å skyte litt mere, hvor mange mål har ikke vi fått imot oss på svake skudd fra 16-meteren som har truffet en av våre og skiftet retning og i mål. Lurer egentlig på hvor mange mål som er scoret i Tippeligaen på denne måten, det tror jeg er mange.
              Akkurat det har jeg tenkt på også. Sist runde putta vel Viking på et skudd som endra retning, det har skjedd mot oss utallige ganger og skjer ukentlig i alle ligaer. Det er bare vi som ikke skyter. Vedder på at om det var en av våre som hadde fått den trilleballen Vikingspilleren fikk, hadde ballen blitt dempa, spilleren hadde vendt og sendt ballen ett ledd dypere.
              Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
                Akkurat det har jeg tenkt på også. Sist runde putta vel Viking på et skudd som endra retning, det har skjedd mot oss utallige ganger og skjer ukentlig i alle ligaer. Det er bare vi som ikke skyter. Vedder på at om det var en av våre som hadde fått den trilleballen Vikingspilleren fikk, hadde ballen blitt dempa, spilleren hadde vendt og sendt ballen ett ledd dypere.
                Vedder på at Simon Larsen er blitt truffet av minst 6-7 sånnere skudd dei to siste sesongene, uheldig sånn sett han.

Comment

Uheldig eller for sent inn i situasjonen? Uansett små marginer. 0-1 Aalesund er keeperen på men spretter i mål, samme med 1-0 rbk. 2-0 rbk går vel også via foten til en av våre og i mål. Så kunne ofte gått via keeper og spiller og utenfor. Men så var det disse marginene da.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                    Tingen er at gjennomm en hel sesong har vi skapt færre sjanser enn motstanderne. Da kan vi ikke skylde på at motstanderne spiller kjedelig. Det er kun oss selv. Se på Rbk. Alle lag legger seg bakpå mot dem også, men de ruller opp sjanse på sjanse mot samtlige lag.
                    I etablert spill har vi et alt for lavt balltempo, det er større sjanse for at angrepene våre entwn ender med farlig brudd, eller tilbakespill hvor vi må starte angrepene om og om igjen.
                    Det eneste vi er farlige på føles det som er kontringer når motstanderne er i ubalanse. Dessverre har vi kun en spiller som er helt rå i etablert angrepsspill og det er Zahid som kan være et angrep alene. Hvis Zahid får ballen kan vi bli farlige, ellers er det når motstanderen er i ubalanse og vi får dobbel dekning når backene våre flyr frem.
                    Produktet tippeligaen er skikkelig dårlig nå og å sammenligne oss med rbk blir også feil. Det er ikke bra at lag legger seg bakpå på hjemmebane uansett om de møter oss eller rbk i ligaen. Rbk er ikke barcelona akkurat de heller, men at de er bedre enn oss goes without saying. Vi trenger som alle de andre ræva lagene i tippeligaen bedre spillere, men da trengs det cash og satsning over tid. Jeg syns uansett det er bra at vi prøver selvom vi ikke klarer det.
                    I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Det er en balanse mtp balltempo, nøyaktighet, bevegelse og ikke minst gjennvinning av ball ved brudd høyt i banen for at vår spillestil skal funke. Vi så i perioder mot Molde feks at dette funket veldig bra. Også i våre gode perioder mot Sarpsborg for å ta ett annet eks. Da står laget høyt og vi gir ikke motstanderne tid til å etablere noe eget spill. Å ligge bakpå klarer vi ikke. Det blir for passivt og vi får altfor mange sjanser imot selv med hele laget på riktig side. Her savner jeg den krigerinnstillingen vi må ha. Vilje til å vinne ballen. Jeg mener at vi vil vinne på å være offensive resten av sesongen. Vi kan ikke legge oss bakpå. Da blir det ikke mange poeng.

Comment

Originally posted by Trym View Post
                        I have a dream... Slå Stabæk og Tromsø så kan vi jage bort det tøvete nedrykksspøkelset en gang for alle... Så kan vi forhåpentligvis nyte kampen mot lsk...
                        Helt enig. Vinn den jævla kampen, så vi kan bli ferdig med denne berg og dalbane-sesongen. Så full fokus på å sende LSK ned, før vintern kommer og vi kan drømme om Deila, ny stadion, verdensherredømme og alt det der.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                          Helt enig. Vinn den jævla kampen, så vi kan bli ferdig med denne berg og dalbane-sesongen. Så full fokus på å sende LSK ned, før vintern kommer og vi kan drømme om Deila, ny stadion, verdensherredømme og alt det der.
                          Ronny er allerede i gang

https://www.nrk.no/sport/her-leder-d...ing-1.13172286

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                            Ønsker bare at denne sesongen skal være over nå. Det er så jævlig typisk om vi, etter å ha henta Deila og fått klar ny stadion, faktisk skal rykke ned.

Nå vil jeg, for en gangs skyld, se et Vålerenga-lag som er best når det gjelder. Vi har hjemmebane, vi har bedre trenere enn Stabæk og vi har bedre spillere. Alt vi nå trenger å gjøre er å slå Stabæk og så er trolig plassen sikret. Så da håper jeg at spillerne faktisk klarer å ha riktig spenningsnivå, møte opp mentalt og ikke starte kampen med 0-1 i løpet av de første minuttene.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Ønsker bare at denne sesongen skal være over nå. Det er så jævlig typisk om vi, etter å ha henta Deila og fått klar ny stadion, faktisk skal rykke ned.
                              Det er betenkelig at vi faller som vi gjør når Deila drar.
                              Har vi en stigning nå som han kommer tilbake, er det tydelig hva som har manglet hele tiden.

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post
                                Det er betenkelig at vi faller som vi gjør når Deila drar.
                                Har vi en stigning nå som han kommer tilbake, er det tydelig hva som har manglet hele tiden.
                                Ja, så enkelt MÅ det være. ÅRSAK VIRKNING!

Comment

Working...
                                X