Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tromsø - Vålerenga søndag 23/10 kl 15.30

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kjør nå, Start!!
    Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
      Skal VELDIG mye til for at vi ikke berger plassen nå...
      Og direkte nedrykk skjer uansett ikke, da må vi ta 0 poeng, og Stabæk må vinne 3-0 og 4-0 i sine siste 2 kamper, og det skjer ikke....
      De må maks ta igjen seks mål, ikke syv.

Comment

• Målforskjellen er uansett for liten til å være noen trøst, det blir jo automatisk borte minst 4 mål med 2 tap kontra 2 seire og da er vi nede på marginer som jeg ikke har helse til
        "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

• Nervene i helspenn før denne kampen,digg med 3 poeng og herlig at vi endelig holder nullen!
          #Alle gutta!

Comment

• Start 1-0!!!!!@@

Comment

• Aaaahhh...
              Dette var rett medisin for frynsete nerver.
              Gutta viste at de var oppgaven verdig og det gleder meg voldsomt.
              Nå gleder jeg meg skikkelig til matchen mot bøfla!

Takk alle mann for at dere gjorde jobben i Tromsø!

Comment

• Originally posted by Sofasupporter View Post
                Målforskjellen er uansett for liten til å være noen trøst, det blir jo automatisk borte minst 4 mål med 2 tap kontra 2 seire og da er vi nede på marginer som jeg ikke har helse til
                Men det må bli fire mål ekstra, for vi har scoret en del mer enn Stabæk. Jeg tror ikke Stabæk vinner klart i Molde (om de i det hele tatt vinner), men de kan gjøre det mot Start muligens...

Samtidig så tviler jeg på at vi taper klart mot Viking og LSK. To tap med ett mål og Stabæk vinner med et mål mot Molde betyr de må slå Start 5-0. Det skal mye til for at det skal skje.

Men vi rykker ikke direkte ned om Stabæk går forbi oss. I tillegg må Tromsø slå både Viking og Odd, Glimt må slå Viking og RBK og LSK må slå oss og Molde. De må ikke nødvendigvis vinne to kamper, alle disse ender på 34 med en seier og en uavgjort. Men pga målforskjell så er det usannsynlig de tar oss igjen uten positiv målforskjell i to kamper. Tromsø har -12 og må vinne en av kampene med 9-10 mål hvis de skal forbi oss, hvis den andre ender uavgjort. De andre må ta en stor seier i kampen som ikke ender uavgjort. Med 3-4 mål sannsynligvis.

Hvis LSK, Stabæk, Tromsø eller Glimt ikke vinner til helgen er vi i praksis garantert ikke å rykke direkte ned. Hvis vi unngår å tape mot LSK er vi garantert ikke på kvalik heller.

Som jeg ser det nå så er det ganske usannsynlig å snakke om nedrykk eller kvalik. Det kan selvsagt endre seg. Og taper vi, samtidig som Stabæk, Tromsø og Glimt alle tar poeng så går vi inn i siste runde med en teoretisk mulighet til nedrykk. Og det er jo greit å gjøre jobben selv, slå LSK og la den ballen ligge død en gang for alle.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Men det må bli fire mål ekstra, for vi har scoret en del mer enn Stabæk. Jeg tror ikke Stabæk vinner klart i Molde (om de i det hele tatt vinner), men de kan gjøre det mot Start muligens...

Samtidig så tviler jeg på at vi taper klart mot Viking og LSK. To tap med ett mål og Stabæk vinner med et mål mot Molde betyr de må slå Start 5-0. Det skal mye til for at det skal skje.
                  Neida jeg har heller ikke tanker i den retningen men om man først taper 2 kamper og STB vinner sine 2 så er ikke målforskjellen så stor at den trøster mye i det tenkte (og høyst urealistiske) scenariet
                  "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

• Alt VIF trenger å gjøre er å unnå tap mot LSK. Da er vi 100% sikret plass i neste års Eliteserie. Trenger ikke bry oss om noen andre lag rundt oss. Vi har 34p nå mens LSK har 30p og Stavæk har 28p. Stabæk med to seire i de siste kampene kan maks få 34p. Blir det U mellom VIF og LSK står VIF på 35p og LSK på 31p før siste runde. Vi har da ett poeng mer enn hva Stabæk maks kan klare, altså direkte nedrykk er en umulighet. Og vi holder avstanden til LSK på 4p som betyr at vi kan tape så det suser mot Viking mens LSK vinner sin siste kamp, og vi vil fortsatt ende 1p forran de og unngå kvalik.

Comment

Working...
                    X