Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga -Lillestrøm søndag 30/10-16 kl 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det er noen som er flinkere til å synge enn andre, men vi trenger hverandre. Om Erik E. og gjengen har en plan kan dette bli superbra. Selv er jeg en av de utskjelte som nå helst vil til familietribune med guttene mine. Der skal vi gjerne synge med noen bra forsangere, men ikke på helt samme måte om Bendit-gjengen. Er vi greie mot hverandre og fyller den nye stadionen blir dette superfett.

Vi må kutte ut de greiene med at noen supportere er bedre enn andre. Hele tankegangen er teit og passer dårlig med et stolt, fargerikt og inkluderende Enga. Jeg har selv opplevd sånn "Hvem er du?" på Vålerenga Vertshus og bortekamper. De som kjører det løpet har et hjerte som banker mer for seg selv enn Enga.

Hele Oslos stolthet!

Comment

• Originally posted by Shtian View Post
      Om vi er mange nok som synger, så overdøver vi klaginga. Det kommer alltid til å være noen som slenger med leppa kampen igjennom, men vi må heller ikke glemme at de gjør det fordi de elsker klubben. Hver og én må gi dem noen stive blikk mens vi fortsetter å synge.
      Sant nok, men det spørs om det holder i praksis når de svaier og hyler på Bredden uten at de er noenlunde "pakka inn" av syngende supportere. De blir fort nærmere spillerne enn vi er på Bendit selvom vi har fullt trøkk. Skulle likt å se et litt mer aktivt KST i den sammenheng.

Originally posted by Shtian View Post
      I tillegg må jeg kommentere den evinnelige debatten om tromme. Klanen trenger tromme for å holde takta. Spesielt merkart under «Året åtteognitti nedi Istanbul» i går. Da var det ikke bredden som tribune som var problemet, men folk som klappet raskere og raskere i løpet av hvert vers. Helt krise.
      Tiltredes!
      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

• Tromme blir det uansett i svingen neste år, og godt er det.

Comment

• Herlig med folk på match igjen!
          Synd at vi ikke belønnet de som kom med en seier, og litt mer trøkk på tribunen.
          Alt i alt en ok match men noe er det alltid.
          Jeg liker ikke at vi lar lsk kjempe oss ut av stilen i hele 1.omgang. de var gode på det, men jeg er litt skuffa over at vi ikke fikk til mer av vårt eget spill. 2.omgang var mye bedre.
          Det verste nok em gang er dommeren! Nå er det faen meg nok! Kippe skulle hatt rødt og 3 kamper, men får bare gult. Kampen hadde sett helt annerledes ut om lsk måtte klare seg uten en av sine viktigste spillere i over en time. Samme som mot aafk. Helt uakseptabelt at det skjer to slike hendelser i to hjemmekamper på rad.

Allikevel, det viktigste var å berge plassen og det greide vi. Jævlig deilig!
          Og skuddet til Sakor... ooooh så sinnsykt digg!

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
            Må for øvrig nevne at det var rått med en stappa full Bendit. Bønda hadde 2000 i VG, og kanskje 500 på langsiden, de resterende 16500 var Enga.

Dette var en bunnkamp til og med, men viser vårt potensiale før Vålerenga Stadion. Det er deilig å ta med seg.
            Så sant!!

Comment

• Originally posted by donny View Post
              Regnet med det da, bare spøkte litt med deg

Synes det var ganske god stemning på bredden i går jeg da.
              Men klart at:
              - bredden har sine (naturlige) begrensninger
              - utvanning med mange "nye" (enten de som ikke har vært på match en stund, eller venners venner) ikke hjelper

Men hyggelig å stå som sild i tønne igjen da..
              Jeg skjønner ikke alle som sipper på at stemninga på bredden var så dårlig igår. Ganske så sikker på at en del av dere baserer kritikken på tidligere kamper eller fra "andre" sier.
              Lenge siden det har vært så bra trykk der jeg sto iallefall. Vi sto nesten midt på banen, og der var det stort sett sang hele tiden - og bra trøkk. Når vi sang mot Gaza, virka det som om det var 10 syngende der borte, labert fra den kanten rett og slett.

Hadde forøvrig en fyr som slang dritt til alt og alle et stykke bortenfor oss. En ting er å snakke med sidemann om man er misfornøyd, men å ralle fra seg den ene rævva setninga etter den andre for full hals, nei det er rett og slett ikke kledelig.
              Sånne folk bør kjenne sin besøkelsestid.

Sild i tønne var forøvrig bra ja. Er en viss sjarm å stå sidelengs, selvom det meste er grunnet fysiske lover av eget vesen
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Når folk er med så er det bra trøkk på bredden. Folka i svingen hører vel oss ikke så godt når de selv synger hele tiden. Kanari var gode innimellom. Men de har også vært mye bedre før. Det var bra frem til 0-1. Så ble det stille en stund. Men synes det starter litt for få sanger. Men enig i at folk må synge på hver sang. Ikke bare innimellom. Dette bedres i svingen neste år. Da får klan og alle andre syngende/stående gjøre det veldig klart at i hoveddelen i midten så skal det synges, flagget og hoppes. Gjerne med tromme. Stemningen må opp. Og da tror jeg fler og fler vil bidra etterhvert slik at de aller fleste i svingen gir alt på hver sang. Potensialet ligger der også. Men markant hvor bra og hvor dårlig synging er på bredden når vi enten leder eller ligger under. Skal jo ikke være sånn.

Comment

• Farvel bredden!

Originally posted by Basement View Post
                  Men synes det starter litt for få sanger. Men enig i at folk må synge på hver sang. Ikke bare innimellom. Dette bedres i svingen neste år. Da får klan og alle andre syngende/stående gjøre det veldig klart at i hoveddelen i midten så skal det synges, flagget og hoppes. Gjerne med tromme. Stemningen må opp. Og da tror jeg fler og fler vil bidra etterhvert slik at de aller fleste i svingen gir alt på hver sang. Potensialet ligger der også. .
                  Det som blir det beste for oss neste år er 3 ting.

1: Plasseringa
                  2: CAPO!(er)
                  3.Tromme

Det virker som folk har så sinnsykt dårlig tid når dem skal synge. Det er helt umulig å lage trøkk når sangen løper etter di 3 første orda.

Jeg ser for meg at Ikaros og co fortsetter som før, + gjengen fra tifo gruppa på andre siden av feltet. Legg vekk all drit. Neste år skal vi vise hvor mye lyd det går an å ha uansett om det er 10-0 eller 0-10! Muligens må Ikaros investere i en litt grovere tromme, time will show. Spør du meg, bør det også gjeninnføres sesongkort sjekk ved trappa og at det kun er capo som starter sanger. Vi kan ikke ha 100 stk som gævler i hytt og gevær.

Ellers. Godt å være ferdig med bredden og en helt ok kamp.
                  Jeg vil bare ha skikkelig trøkk!

Comment

• Originally posted by PatrickH1913 View Post

Legg vekk all drit. Neste år skal vi vise hvor mye lyd det går an å ha uansett om det er 10-0 eller 0-10!
                    Ja, takk til dette. Håper jeg slipper å lese flere endeløse diskusjoner om hvem som synger høyest og hvem som er best. Potensialet er i hvert fall skyhøyt hvis alle kan dra i samme retning, svelge noen kameler og være enige om å gi alt på tribunen for Enga kampen igjennom. Vet at det ikke er så enkelt, men har ett ønske.

Comment

• Fortsatt herlig å se Sakors scoring mot de små http://vif.forzasys.com/playlist/a2ew3vq4poj5v

Det der er venstreslegge ass. Og feiringa da, pent.

Comment

• Kampen er ferdig, plassen sikra, serien ferdig, Kippe skulle hatt rødt, hvis noen skulle vunnet burde vi ha gjort det, og alt det der.

Tankene nå går mest på Klanen. Personlig synes jeg Klanen er dårlig og fryktelig kjedelig, selv om jeg nå har stått på Bredden siden året da alle blei flytta dit.

1. Variasjon: Variasjonen er så og si borte på Bredden. I høst har jeg merket meg det allerede etter 10 og 15 minutter er sanger som går igjen for 2. og 3.(!!) gang. Det oppleves kjedelig (personlig mening) å stå å synge de samme sangene om igjen og om igjen med 4 minutters mellomrom. Denne kjedeligheten kan være en faktor for at folk ikke synger like mye med (siden sangene oppleves kjedelige) eller at en ikke møter opp i det hele tatt.

2. I "glansdagene" kom det som regel en ny "hit" som virkelig ble populær og fikk med seg mange. Det har ikke skjedd de 2-4 siste årene, så vidt jeg kan huske. Forrige nye sang som ble en hit er vel "Ståru stille eru ikke Vål'enga", og det begynner å bli noen år siden. Ikaros har kanskje flere potensielle hitter, enkelte har blitt sunget et par ganger, uten å ta helt av (mistenker at sære, stae ultrasmotstandere protesterer i stillhet(?)).

3. Å skylde på tribunen: Forstår argumentet, men synes ikke det er dekkende i det hele tatt. Det er litt billig. Det mener jeg fordi vi tidligere har sett at Bredden har vært Norges desidert beste supportertribune tidligere - i de tidligere nevnte "glansdagene". Jeg tror det kan hjelpe å samles i svingen, men jeg tror ikke det vil gå av seg selv. Det er nødt til å bli enighet om at Klanen trenger fornyelse. Vi må klare å stå sammen, synge sammen selv om ikke JEG eller noen i MIN KRETS starta sangen. Vi trenger å bli flinkere til å raskere plukke opp melodier som folk fenges av (f.eks. Will Grigg-sangen - hvorfor har vi IKKE plukka opp den? Da ville kanskje flere en 100 stk sunget med). (Det betyr ikke at man skal slenge seg på enhver populær listepop-låt).

4. Det ryktes at flere av traverne, de eldre kulturbærerne vil stå på langsiden også neste år - "slik kan vi jo få TO sangtribuner". For meg blir dette helt bak mål. Det har jo fungert så til de grader dårlig de siste årene. Skal vi dele oss enda en gang? Klanen trenger ALLE! Det må da være bedre å ha en BRA sang-enhet enn to halv-bra (hel-rævva som det er nå).? Håper alle fra Bredden kan være med å PRØVE å stå i svingen. Kanskje klubben kan gi de som vil ha det en (valgfri) klasul om at en kan få endre sesongkortet til en annen tribune hvis man synes det er helt pyton, forferderlig å stå i Supportersvingen? Så er det kanskje lettere for enkelte å gi det et forsøk om å samles?

mvh
                        Bekymra Vål'enga-supporter, som ikke tror at alt ordner seg av seg selv.
                        KOM IGJEN ENGA

Comment

• Originally posted by SondreSM View Post
                          Kampen er ferdig, plassen sikra, serien ferdig, Kippe skulle hatt rødt, hvis noen skulle vunnet burde vi ha gjort det, og alt det der.

Tankene nå går mest på Klanen. Personlig synes jeg Klanen er dårlig og fryktelig kjedelig, selv om jeg nå har stått på Bredden siden året da alle blei flytta dit.

1. Variasjon: Variasjonen er så og si borte på Bredden. I høst har jeg merket meg det allerede etter 10 og 15 minutter er sanger som går igjen for 2. og 3.(!!) gang. Det oppleves kjedelig (personlig mening) å stå å synge de samme sangene om igjen og om igjen med 4 minutters mellomrom. Denne kjedeligheten kan være en faktor for at folk ikke synger like mye med (siden sangene oppleves kjedelige) eller at en ikke møter opp i det hele tatt.

2. I "glansdagene" kom det som regel en ny "hit" som virkelig ble populær og fikk med seg mange. Det har ikke skjedd de 2-4 siste årene, så vidt jeg kan huske. Forrige nye sang som ble en hit er vel "Ståru stille eru ikke Vål'enga", og det begynner å bli noen år siden. Ikaros har kanskje flere potensielle hitter, enkelte har blitt sunget et par ganger, uten å ta helt av (mistenker at sære, stae ultrasmotstandere protesterer i stillhet(?)).

3. Å skylde på tribunen: Forstår argumentet, men synes ikke det er dekkende i det hele tatt. Det er litt billig. Det mener jeg fordi vi tidligere har sett at Bredden har vært Norges desidert beste supportertribune tidligere - i de tidligere nevnte "glansdagene". Jeg tror det kan hjelpe å samles i svingen, men jeg tror ikke det vil gå av seg selv. Det er nødt til å bli enighet om at Klanen trenger fornyelse. Vi må klare å stå sammen, synge sammen selv om ikke JEG eller noen i MIN KRETS starta sangen. Vi trenger å bli flinkere til å raskere plukke opp melodier som folk fenges av (f.eks. Will Grigg-sangen - hvorfor har vi IKKE plukka opp den? Da ville kanskje flere en 100 stk sunget med). (Det betyr ikke at man skal slenge seg på enhver populær listepop-låt).

4. Det ryktes at flere av traverne, de eldre kulturbærerne vil stå på langsiden også neste år - "slik kan vi jo få TO sangtribuner". For meg blir dette helt bak mål. Det har jo fungert så til de grader dårlig de siste årene. Skal vi dele oss enda en gang? Klanen trenger ALLE! Det må da være bedre å ha en BRA sang-enhet enn to halv-bra (hel-rævva som det er nå).? Håper alle fra Bredden kan være med å PRØVE å stå i svingen. Kanskje klubben kan gi de som vil ha det en (valgfri) klasul om at en kan få endre sesongkortet til en annen tribune hvis man synes det er helt pyton, forferderlig å stå i Supportersvingen? Så er det kanskje lettere for enkelte å gi det et forsøk om å samles?

mvh
                          1. Dette tror jeg løser seg når man har fått samlet krefter til neste år. Flere forsangere = mer variasjon.

2. Et månedlig fora ala EngaSang, som vi hadde for ca 4-5 år siden, hadde gjort susen. Vi i Ikaros har noen idéer til nye sanger, men jeg håper det kommer noen innspill fra Klanen også.

3. Ingenting å tilføye.

4. Deler din bekymring her. Håper ikke dette blir et alternativ i "konkurranse" med supportertribunen. Om pensjonerte sangere setter seg her og klemmer til på 3-4 sanger så er jo det bare bra, men om man står og synger sanger hele kampen håper jeg man heller velger supportertribunen.

PS: Innlegget til SondreSM kan med fordel skilles ut i en egen tråd på tribunekultur-forumet.

Comment

• Originally posted by SondreSM View Post
                            ...1. Variasjon: Variasjonen er så og si borte på Bredden...

2. I "glansdagene" kom det som regel en ny "hit" som virkelig ble populær og fikk med seg mange. Det har ikke skjedd de 2-4 siste årene, så vidt jeg kan huske...

3. Å skylde på trubunen...

4. Det ryktes at flere av traverne, de eldre kulturbærerne vil stå på langsiden også neste år - "slik kan vi jo få TO sangtribuner"...

mvh
                            Jeg kutta litt ned på innlegget ditt når jeg siterte. Dette er kun for å gjøre det mer oversiktlig.

1. Jeg er enig i at variasjon kan bli bedre, men jeg merka også at når variasjonen gikk opp, ble det færre som bidro. Kanskje det er noe av grunnen til at man dro i gang sanger som vi sang for 5 minutter sida, nettopp fordi det trykka bedre da? Ikke vet jeg. Bare en tanke.

2. Jeg har ikke kontroll på om det er Ikaros, Klanen eller hvem det er som har laget hvilken sang, og det er egentlig ikke så nøye for meg. Men er ikke "Gamle Oslos stolthet"/"For elva" relativt ny som trykker litt? I tillegg virker det som fler og fler lærer seg teksten på Kaasa og LilleJohn sangen. Noen sanger tar også litt tid før den etablerer seg og får det massive trykket, som feks "I Oslo by" og "Hev din røst og støtt ditt lag".

3. Tribunen er ikke ideell men heller ikke det eneste problemet. Og det blir kanskje et større problem når det er for mange ikke-syngende mellom de syngende? Sist Bredden var i særklasse så var det store flertallet syngende, mens nå er det veldig mange ikke-syngende spredt rundt blant de syngende, som gjør det vanskligere å holde trykket oppe når det er 3-5 meter bort til neste syngende gjeng.

4. Jeg er helt enig i at det bør kun være en sangtribune. Man kan selvfølgelig få synge på andre tribuner og starte noen rop osv, men at vi er en såpass liten klubb at syngende supportere bør stå sammen i svingen og at det er dit man søker seg om man virkelig vil være med å synge på kamp. At andre tribunedeler er med på noen sanger i perioder mener jeg er innafor. Litt slik man prøver å innkludere hovedtribuna idag, men kanskje i hakket større skala? Ha en 2-3 sanger som er ment for at hele stadion skal være med på. Tenker da kanskje noe med litt mer fart enn "hvis du er Vål'enga syng med".

Comment

Working...
                            X