Originally posted by SondreSM
View Post
1. Jeg er enig i at variasjon kan bli bedre, men jeg merka også at når variasjonen gikk opp, ble det færre som bidro. Kanskje det er noe av grunnen til at man dro i gang sanger som vi sang for 5 minutter sida, nettopp fordi det trykka bedre da? Ikke vet jeg. Bare en tanke.
2. Jeg har ikke kontroll på om det er Ikaros, Klanen eller hvem det er som har laget hvilken sang, og det er egentlig ikke så nøye for meg. Men er ikke "Gamle Oslos stolthet"/"For elva" relativt ny som trykker litt? I tillegg virker det som fler og fler lærer seg teksten på Kaasa og LilleJohn sangen. Noen sanger tar også litt tid før den etablerer seg og får det massive trykket, som feks "I Oslo by" og "Hev din røst og støtt ditt lag".
3. Tribunen er ikke ideell men heller ikke det eneste problemet. Og det blir kanskje et større problem når det er for mange ikke-syngende mellom de syngende? Sist Bredden var i særklasse så var det store flertallet syngende, mens nå er det veldig mange ikke-syngende spredt rundt blant de syngende, som gjør det vanskligere å holde trykket oppe når det er 3-5 meter bort til neste syngende gjeng.
4. Jeg er helt enig i at det bør kun være en sangtribune. Man kan selvfølgelig få synge på andre tribuner og starte noen rop osv, men at vi er en såpass liten klubb at syngende supportere bør stå sammen i svingen og at det er dit man søker seg om man virkelig vil være med å synge på kamp. At andre tribunedeler er med på noen sanger i perioder mener jeg er innafor. Litt slik man prøver å innkludere hovedtribuna idag, men kanskje i hakket større skala? Ha en 2-3 sanger som er ment for at hele stadion skal være med på. Tenker da kanskje noe med litt mer fart enn "hvis du er Vål'enga syng med".
Leave a comment: