Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

BESTE (og verste) VIF-MINNER MOT LSK

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BESTE (og verste) VIF-MINNER MOT LSK

Med seier 30.oktober kan vi holde LSK ned i nedrykks-striden - samtidig som vi blir trygge...
    Da er det greit å mimre litt om personlige opplevelser mot erkefienden.

Tre av mine favoritt-kamper:

1. 1/8-finale i cupen på Åråsen 2003: 1-1 etter full tid - og etter ekstraomganger. Enorm spenning da straffespark-konken starta. Bolthof og LSK-keeperen slapp inn straffe etter straffe. (Hvor ofte skjer det at ca. to hele lag scorer på straffene i en slik situasjon?!) LSK hadde en spiller utvist om jeg ikke tar helt feil (?)
    På 10-10, så redda Bolthof endelig kanari-straffa. Om vi scora på neste, så.... Og Rekdal - 'mannen for de store anledninger' - gikk fram for å ta sin ANDRE straffe for kvelden. Panzer-Hagen som var den dårligste straffe-skytteren på laget, hadde IKKE skutt enda, men Rekdal hadde sagt
    'Det er bedre at I scorer enn at du bommer'!
    Og som sagt, så gjort. Seier 11-10!! Vill jubel og pur ekstase. Sjøl var jeg så utlada etter spenninga under alle de foregående straffene, at jeg ikke hadde krefter til å hoppe og danse. Dette var uansett en seier som gjorde godt langt inn i sjela!

2. Tror det var i 2009 - igjen på Åråsen - Hadde med en kamerat fra Marokko som var vant til sterke følelser og høy lyd på fotballkamper. Seier igjen og full kok på bortetribunen. Kameraten var faktisk ganske imponert over trøkket. 'You could even see older ladies really HATE that Lillestrom-team', gliste han. Sant nok...

3. 2004, hjemmekamp. Husker spesielt godt det ene målet: Freddy dro oppover på kanten og hadde bare Morten Berre med seg inne i boksen til LSK - hvor han hadde selskap av 3-4 gulkledte. Men i stedet for å vente på flere medspillere, sendte Freddy ballen høyt inn i feltet - og den fant Berre inni bøffelflokken. Og MÅL!!! Jadda!! - "Ut av ingenting". Et typisk Berre-mål! Og 2-0 seier.

VERSTE MINNE:
    ALLE tap mot LSK er kjipe.
    Men verst - for meg - var det vel i 1998 . Hjemmekamp (På Bislett) Et ydmykende tap hele 1-5. Kanarifansen trykte visst T-skjorter med '5-1' til minne om den (?) Say no more...

I 2008 når vi vant 3-0 på åråsen var noe av der råeste. Også husket jeg ikke hvilket år, men når Sæternes scora på overtid på Ullevaal var også en rimelig heftig aften

Comment

4-1 på Åråsen er min favoritt

Comment

Eller i 2010 når Bengt Sæternes først på dagen spilte 83 minutter for VIF 2 og var med å sørge for at de holdt plassen i 2. divisjon før han også spilte kamp senere på kvelden hjemme mot LSK. Kom inn som innbytter og avgjorde til 2-1 på overtid i en kamp LSK kanskje kunne sies å ha fortjent å vinne.
        Den scoringen sikret sølvet det året.

Comment

Husker virkelig ikke hvordan kampen gikk, men husker vi var på Bislett og lånte Diallo fra LSK. Fyren scoret og feiret vell forann bortelagets supportere.

Comment

Cupfinalen mot Stabæk og siste kamp mot Odd da hun vant gullet er mine favoritter!
            Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Originally posted by eiks View Post
              Cupfinalen mot Stabæk og siste kamp mot Odd da hun vant gullet er mine favoritter!
              Hva har det med minner mot LSK å gjøre

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                Gjør vondt for LSK å se Vålerenga feire gull!

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                  Haha.. Ingenting! Kalles feber...🤔
                  Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

Morsomste er definitivt da Diallo ville feire målet han skårte for oss med lsk supporterne fordi han var glad i dem også. Han skjønte virkelig ikke hvorfor de ble sinte. Så han så oppriktig fortvila ut. Hvert overgangsvindu drømmer jeg om at vi henter han tilbake, han var tjukk og han lærte seg aldri offside regelen, men gutten kunne drible og putte. Vi har hatt noen sånne spille opp igjennom som man forbinder med dataspill. Med det mener jeg at man kan velge hvordan man fordeler ferdigheter på en spill figur og velger maks på ett punkt og null på alt annet for å se hva som skjer. Shelton som var mer sprinter enn fotballspiller og hadde "first touch of a baby elefant" diallo og bojan sin teknikk. Og pa sine utkast. Eksempler på når virkeligheten er helt urealistisk.

Men enig med trådstarter at å stå bak målet på åråsen og se straffekonken i 03 var fantastisk. Og kranglingen i media med protester og full pakke der juristene skulle finne ut om det var lov at Reka tok sin andre straffe før panser tok sin første var lov. Reka forsvarte seg med at lsk hadde en utvist spiller og fikk medhold.

Søndag blir bra!

Comment

Working...
                    X