Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ken Henry legger skoa på hylla!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ken Henry legger skoa på hylla!

Hahaha! Sa han var ræva, bra han har innsett det selv, bare synd det kom etter at han dømte oss: http://www.vg.no/sport/fotball/tippeligaen/johnsen-gir-seg-som-toppdommer/a/23833287/
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Hvem vil du ha inn? Petter Toppe fra Obosdassen?

Comment

Dere kunne jo prøve selv, så hadde dere nok holdt kjeft.
      Tv2 sin kampanje mot dommere virker ser det ut som.
      Surrehuer.
      Gimme hope johanna

Comment

Originally posted by Calven View Post
        Dere kunne jo prøve selv, så hadde dere nok holdt kjeft.
        Tv2 sin kampanje mot dommere virker ser det ut som.
        Surrehuer.
        Synes ikke det er kult heller. Men når det er sagt så bli dommere dømt på samme måte som spillere, trenere osv. Og han har tatt litt for mange uforglemmelige tabber dessverrr

Comment

Viktig å støtte dommere og forstå at de er mennesket.

Men at Ken H J ikke ga rødt kort på den grusomme taklingen av Sakor.

Når en dommer ikke greier å beskytte spillere, da er en av pilarene borte.

Kanskje like greit at han satser på noe annet.
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Så skal det også sies at KHJ i det minste har hatt ryggrad til å innrømme sine blemmer. Det teller for noe

Comment

Som jeg skrev i den andre tråden hvor dette ble nevnt så jeg er jeg isolert sett ikke lei meg for at han legger opp for han var dirkete svak en periode nå men han er fortsatt regnet av NFF som en av våre beste dommere ellers hadde han ikke blitt sendt på FIFA oppdrag. Man kan si mye rart om NFF men de er nok noenlunde objektive i sin vurdering av dommere og selv om de noen ganger trår feil så får man anta at de sender ut de dommerne som de antar vil prestere best og stille NFF og Norge i et best mulig lys på linje med andre utøvere

Det betyr at all bak han rykker ett steg opp, greit nok, det er det sikkert talent nok der ute til å fylle men om dette nå blir en trend at dommerne våre legger opp før tida fordi de ikke lenger synes det er verdt det så har vi snart et skikkelig problem og da blir dømmingen neppe bedre for å si det pent når vi vet hvor mye erfarne dommere som KHJ, Moen og Edvartsen sliter med å gjøre de riktige avgjørelsene i kritiske og litt hektiske situasjoner.

Han fortjente mye kritiekk for Molde-Odd kampen og Carlsen taklingen, det i seg sjøl var helt innafor for de to var ganske håpløse, men dommerne skal ikke behøve å stå til rette for et nærmest samlet pressekorps med TV2 i spissen for hver eneste feil avgjørelse de gjør for det skjer i ganske mange kamper. Det får holde at dommerutvalget eller hva det nå heter i NFF evaluerer sine egne til vanlig og så kan pressen ettergå dem igjen dersom man finner det nødvendig.

At vi supportere kritiserer er bare naturlig og det tror jeg faktisk dommerne synes er en del av gamet for de fleste av oss har "glemt" dette neste morgen og om vi ikke har det så er de færreste av oss som kontakter dem privat selv om det også sikkert skjer. Vi holder oss jo generelt til å sutre litt på divere debattfora og det er jo bare for dommerne å la være å oppsøke dem så får de jo fred fra oss, pressen derimot er det vanskelig å slippe unna.

Synes fokuset på dommerne har tatt overhånd og håper det blir bedre når TV2 forsvinner
              "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Jeg tenker at dommerne gjør så godt de kan, men at de fleste er enige om at nivået i år har vært for dårlig. Da gjelder for meg bare en sak, og det er hvor mye NFF prioriterer å ha gode dommere. Om de ønsker bedre dommere, må de bruke mer penger på utdanning/skolering/lønning av dem, og mindre på lønninger til sin egen administrasjon, et meningsløst stort støtteapparat til landslaget og PL-standard på fly/hotell er viktig (som vi tross alt er blitt fortalt av dem selv).

Det er sånn verden er. Så vidt jeg forstår synes NFF høy lønn til f.eks. Nils Johan Semb er viktigere enn gode dommere.

Comment

Working...
                X