Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga damer: Silly season 2017

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga damer: Silly season 2017

Det skjer så mye på overgangsmarkedet i vinter at jeg synes det var på tide med en tråd for damelaget også for oss to her på forumet som er interessert i det (og om han andre har falt fra siden sist får jeg om ikke annet reflektert litt med meg selv).

Aller først: Kvinnefotballmagasinet melder at Vålerenga har hatt en helt absurd gjennomtrekk med hele 33 spillere inn og ut på to år. http://kvinnefotballmagasinet.no/sil...iste-to-arene/

Nå sliter jeg også med å holde oversikten, så jeg håper noen andre som vet kan hjelpe litt med å holde orden på dette. Så langt har vi fått bekreftet at følgende 5 spillere er klar for 2017-sesongen:

Keeper: Josefine Ervik
    Forsvar: Ingrid Søndenå, Teigen Allen (ny fra Melbourne)
    Midtbane: -
    Angrep: Anne Lise Olsen, Elise Krieghoff (ny fra Boston Breakers)

De jeg da er usikre på om fortsetter er (disse har jeg ikke funnet noe info om i media - noen som vet noe?):
    Keeper: Caroline Knutsen (hun var vel muligens bare en nødløsning mot slutten ifjor?)
    Forsvar: Anne Stenstvedt, Tina Dalgård, Ellen Wang, Frida Lyshoel, Maren Hauge
    Midtbane: Johanne Fridlund, Marthe Borchgrevink
    Angrep: Synne Sofie Christiansen

Følgende skal ha reist (i løpet av og etter sesongen):
    Keeper: Line Geltzer Johansen (ukjent)
    Forsvar: Maija Saari (til HJK Helsinki), Jennie Nordin (ukjent), Kamilla Aabel (Mallorca)
    Midtbane: Camilla Christensen (legger opp, blir fysioterapeut på damelaget), Tine De Caigny (til Anderlecht), Kelsey Hood (legger opp), Ina Skaug (Stabæk)
    Angrep: Tine Schryvers (til Kristianstad), Camilla Ose (til Kolbotn), Silje Blakstad (til LSK), (Kristin Haugstad var på et kort opphold i studieferien i sommer, og returnerte til LaSalle i USA)

Alle de siste sesongene har vi mistet våre beste spillere. Dette året tar allikevel kaka. Av markante spillere mister vi vår glimrende stopperduo, egentlig hele midtbanen (inkludert kaptein Camilla) og lynraske og målfarlige Silje Blakstad. Så må man jo nesten også spørre seg hvorfor så mange forsvinner ut og inn av dørene i Vallhall. Man blir jo en smule bekymret. Samtidig er det gledelig at vi de siste årene alltid har trukket til oss nye, interessante spillere. Teigen Allen er i så måte et spennende navn i år. Andre rykter eller noen som kan bekrefte noe?

Hvem har gjort det sånn at Vålerenga Jenter er på dette forumet? Det bør selvsagt være et sideforum. Totalt uinteressant for de fleste.

Comment

Flott initiativ 👍
      "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Flott å kunne gløtte på hva som skjer på damesiden også.
        Selv om det ikke er hovdinteressen.
        Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Helt enig, selvom det ikke er like interessant som gutta, er det allikevel mer enn nok interessant.
          Så da er det vel bare for Hjesus å glimre innom med litt info
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Caroline Knutsen var vel en nødløsning mot slutten ifjor og er ikke med videre som spiller.
            Anne Stenstvedt ikke med (så vidt jeg vet), Tina Dalgård, Ellen Wang, Frida Lyshoel og Maren Hauge er med videre
            Johanne Fridlund, Marthe Borchgrevink og Synne Sofie Christiansen er også i stallen. Kommer en del nysigneringer i løpet av kort tid, et par ganske spennende (med forbehold om at ikke noe skjer i siste liten). Når det gjelder Blakstad: det er et tegn på at storhetstiden til lsk er over når de henter henne, samtidig som de mister en haug med spillere. Stor fart, men fotballforståelse som en potteplante.
            Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
              det er et tegn på at storhetstiden til lsk er over
              Ja, konkurransen er jo ikke akkurat knallhard. De har jo røska med seg det som er av trofeer og annet med et budsjett på 5-10 millioner i året. Jeg aner ikke hva våre jenter har, men det hadde vært kult om de fikk noen midler for å hevde seg i toppen.

Det burde jo være mulig å få til at de fast spilte seriekamp før gutta på den nye stadion. De er vel ikke plaget med alt for mange tilskuere på kampene. Tipper mange i hvert fall hadde fått med seg andre omgang om gutta startet sin oppvarming rett etter kampslutt for jentene.

Mulig det er noen utfordringer med å gjennomføre Tippeligakamper hvis tiden mellom kampene blir for liten da.

Comment

[QUOTE=Nils_de-Noia;371983 Mulig det er noen utfordringer med å gjennomføre Tippeligakamper hvis tiden mellom kampene blir for liten da.[/QUOTE]

Tror det er 3 timer.
                Så om gutta spiller 18 må dame kampen starter 13
                Perfekt det.
                Dame match og så pub på nye stadion ��
                www.tsbudbil.no

Comment

Originally posted by maestro View Post
                  Når det gjelder Blakstad: det er et tegn på at storhetstiden til lsk er over når de henter henne, samtidig som de mister en haug med spillere. Stor fart, men fotballforståelse som en potteplante.
                  Det er mye pent å se av potteplanter, må bare huske å vanne. Er det hot, vannes det ofte flere ganger i uka.
                  Gimme hope johanna

Comment

Stusselig med så mye utskiftning, og mener som Nils at det hadde vært kult om kvinnene får et løft med ny stadion også - jeg ser gjerne mer Engaball enten det er menn eller kvinner som fører flagget
                    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by VVV View Post
                      Stusselig med så mye utskiftning, og mener som Nils at det hadde vært kult om kvinnene får et løft med ny stadion også - jeg ser gjerne mer Engaball enten det er menn eller kvinner som fører flagget
                      Det er ikke så langt mellom Vålerenga stadion og Vallhall der de spiller nå.

Her er terminlista! http://www.nifs.no/lagkamp.php?land=1&t=19&u=673899

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Det burde jo være mulig å få til at de fast spilte seriekamp før gutta på den nye stadion.
                        Husk at dette i så fall avhenger av NFF...

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                          Det er ikke så langt mellom Vålerenga stadion og Vallhall der de spiller nå.
                          Neida, men det må jo starte med at de spiller på samme dag. Det gjør de nok neppe i år, uten at jeg har sjekket. Så det får være et ønske for neste års terminliste i så fall.

Og det blir jo enda bedre om de mest ivrige kunne sett begge kampene på samme stadion. Selv om det kanskje er mer fristende om sommeren enn i november. Og det er sikkert mer gøy for jentene å spille på stadion enn det er å spille i Valhall.

I tillegg ville de da fått en del ekstra tilskuere, som kanskje gjør at de får litt flere sponsorkroner, som igjen gjør at de kan bli et bedre lag. Så det hadde vært bra for damelaget og interessen for det?

For klubben betyr det at flere kommer på kamp tidligere, som igjen betyr at sannsynligheten for at det legges igjen penger øker.

Comment

Keeper: Josefine Ervik, Sara Nilsen Kilen (ny fra Grei, født 2001)
                            Forsvar: Ingrid Søndenå, Tina Dalgård, Ellen Wang, Frida Lyshoel, Teigen Allen (ny fra Melbourne)
                            Midtbane: Johanne Fridlund, Marthe Borchgrevink
                            Angrep: Anne Lise Olsen, Synne Sofie Christensen, Maren Hauge, Elise Krieghoff (ny fra Boston Breakers)

Etter hva jeg har hørt er det meget sannsynlig at Kamilla Aabel kommer tilbake når sesongen er ferdig i Spania. I så tilfelle mister hu kun første serierunde av toppserien. Jeg mener hu var mer enn god nok for toppserien i fjor og kunne redda laget mot alle baklengsene på defensive dødballer med sin duellstyrke; men fikk ingen tillit av David Brocken og reiste til akademiet til Leif Tsolis på Mallorca for å utvikle seg videre (det var Tsolis som henta henne til Vålerenga.) Caroline Knutsen er ny hjelpetrener på laget og får de ikke inn en keeper til løser nok den gamle landslagskjempen lisens for å være tredjekeeper.

Nytt av året er også at rekruttlaget ikke kommer til å bestå av gamle avdanka spillere lenger. Det blir én utviklingstropp bestående av jente- og juniorspillere, som vil spille J19 og, sammen med de som ikke starter for a-laget i toppserien, andredivisjon. De har fått Kenneth Øverland (UEFA B) som trener og den gamle rekruttreneren som vant andredivisjon overlegent med Vålerenga 2 i 2015, Mark Hansen (UEFA B), er tilbake som Øverlands assistent. Jeg skal like å se den klubben som matcher det å lønne to UEFA-B-trenere på utviklingsavdelinga si på jentesida. Her viser Vålerenga endelig at de ønsker å satse på spillerutvikling også for jentene, akkurat som de gjør på guttesida.

Samtidig betyr det at de spillerne som kommer ned fra a-laget nå må ta ansvar på rekruttlaget. Det er ikke lenger sånn at de kan gjemme seg fra å styre spillet bak avdanka spillere med toppserie- og førstedivisjonserfaring, for de spillerne må nå ned på tredjelaget eller finne seg en annen klubb.
                            Last edited by Hjesus; 09.01.2017, 15:31.
                            in Absinthia

Comment

Troppen per 10.01.2017
                              Keeper: Josefine Ervik, Sara Nilsen Kilen (ny fra Grei, født 2001)
                              Forsvar: Ingrid Søndenå, Tina Dalgård, Ellen Wang, Frida Lyshoel, Teigen Allen (ny fra Melbourne)
                              Midtbane: Johanne Fridlund, Marthe Borchgrevink, Gunhildur Jónsdóttir (ny fra Stabæk)
                              Angrep: Anne Lise Olsen, Synne Sofie Christensen, Maren Hauge, Elise Krieghoff (ny fra Boston Breakers)

Da har klubben også signert Gunhildur Jóhnsdóttir fra Stabæk.
                              in Absinthia

Comment

Working...
                              X