Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Tabelltips 2017

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tabelltips 2017

Avisene kommer vel med sine tabelltips i tur og orden de neste dagene.
    Har så langt kun fått med meg at VG er i gang: http://www.vg.no/spesial/2017/vglupen/
    VIF er ikke plassert på VG's tabell enda. Blir spennende å se om de plasserer oss blant topp 4 eller om den ledige 6. plassen er forbeholdt oss... Tror ikke de setter oss på nedre halvdel.

Finner du andre tabelltips så del de her, da?

Og her er Nettavisens tips: http://www.nettavisen.no/sportspill/...423322521.html
    Heller ikke de har sluppet VIF enda...

Comment

Håper de alle tipper oss på 9. plass.

Så kan vi vise fingeren når vi sniker oss opp til medaljeplass.

Comment

Det er mye usikkerhet knyttet til lagene som lett kan bli tippet foran oss, bak de som blir tippet som nr 1. Brann fikk medaljer på innsats og defensiv organisering. Er det mulig å kopiere i år med en like middels stall? Molde er litt vanskelig å vite om de driver med noe bra, eller bare tuller enda mer. Er stallen bedre enn Engas på papiret? Godset har vært drevet godt, men klarer Skullerud/Flo å få skuta rett vei etter surr med dansken, hjertrøbbel og veldig mange skifter? De har vel egentlig kjøpt ganske dyrt.

Det har skjedd større undre enn at Enga tar sølv i år. Jeg er fornøyd om det er medaljekamp nesten hele sesongen, glede, offensivt spill, de blør for drakta og flere unge blomstrer.

Comment

Det er vel desverre alt for sannsynlig at RBK vinner i år igjen. Og nesten like sikkert at Odd tar andreplassen. Bak de synes jeg ikke det er noen som skiller seg ut, så med litt flyt kan jeg ikke skjønne at vi ikke skal ihvertfall ha sjanse på bronse. Men hvis man putter de 4 svakeste lagene nederst på tabellen (Kristiansund, Sogndal, Sandefjord, Stabæk) kan det bli jevnt og da kan det være småting som avgjør om det blir 3 eller 10 plass.
          Serimester 2018!

Comment

Haha. Da jeg tippet glemte jeg Odds. Så mye inntrykk gjør de. Fagermo er som en mygg. Irriterende, men fort glemt.

Comment

Vi kan ta medalje, ja. Det krever ikke bare at vi spiller jevnt godt (ujevn og enga er omtrent synonymer). Det krever også at flere andre gode lag snubler. Overrasket over at VG setter godset så lavt. Brann, Odd, Haugesund.. mange som kan gjøre det annstendig. Får vi medalje har vi en gulrot i Europa. Det hadde vært stas.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                Avisene kommer vel med sine tabelltips i tur og orden de neste dagene.
                Har så langt kun fått med meg at VG er i gang: http://www.vg.no/spesial/2017/vglupen/
                VIF er ikke plassert på VG's tabell enda. Blir spennende å se om de plasserer oss blant topp 4 eller om den ledige 6. plassen er forbeholdt oss... Tror ikke de setter oss på nedre halvdel.

Finner du andre tabelltips så del de her, da?
                Ja ligger vel an til at VG tipper oss enten på fjerde eller sjette.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                  Ja ligger vel an til at VG tipper oss enten på fjerde eller sjette.
                  Eller tredje. Vi kommer til å score ganske høyt i flere av de katergoriene, som f.eks angrep, midtbane og trener. Tipper en 5 i både midtbane å angrep en 6 på trener.¨

Hvis jeg skulle tippe så ville de satt. 5 angrep, 5 midtbane, 6 trener, 4 benk, 3 forsvar, 4 keeper, Ressurser 2 det vil gi oss 29, eventuelt 27 hvis de trekker oss ned til en 4 i midtbane og 2 i forsvar.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                    Eller tredje. Vi kommer til å score ganske høyt i flere av de katergoriene, som f.eks angrep, midtbane og trener. Tipper en 5 i både midtbane å angrep en 6 på trener.¨

Hvis jeg skulle tippe så ville de satt. 5 angrep, 5 midtbane, 6 trener, 4 benk, 3 forsvar, 4 keeper, Ressurser 2 det vil gi oss 29, eventuelt 27 hvis de trekker oss ned til en 4 i midtbane og 2 i forsvar.
                    Jeg tror 5 angrep, 4 midtbane, 3 forsvar, 4 keeper, 5 trener, 2 ressurser, 3 benk.

Det blir 26
                    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Vanskelig å tallfeste lagdeler men jeg synes da vi ihvertfall bør ha 5 på keeper. Hvis det finnes en bedre keeper i Norge, og det kan diskuteres, er det Andre Hansen, men Sandberg er toppklasse. I tillegg har vi jo en helt adekvat erstatter også.
                      Serimester 2018!

Comment

Vi er tippet på 4. plass av vg.

http://www.vg.no/spesial/2017/vglupen/?plassering=4

Og det er før evt. Nye spillere kommer.

3 på Keeper
                        3 på Angrep
                        3 på Ressurser
                        3 på Benken

De må ha vært fulle når de fant ut det.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
                          Vi er tippet på 4. plass av vg.

http://www.vg.no/spesial/2017/vglupen/?plassering=4

Og det er før evt. Nye spillere kommer.

3 på Keeper
                          3 på Angrep
                          3 på Ressurser
                          3 på Benken

De må ha vært fulle når de fant ut det.
                          Mye rart der. 3 på keeper og angrep er strengt imo. Også litt spesielt at de melder at det ikke er klart hvem som skal være førstekeeper i år. Falch er en god keeper, men tror sjansen for at han starter første seriekamp fordi han vurderes som bedre enn Sandberg er omtrent lik null.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                            Mye rart der. 3 på keeper og angrep er strengt imo. Også litt spesielt at de melder at det ikke er klart hvem som skal være førstekeeper i år. Falch er en god keeper, men tror sjansen for at han starter første seriekamp fordi han vurderes som bedre enn Sandberg er omtrent lik null.
                            At de tipper oss på 4. er jo helt greit, men de vurderingene av lagdelene var snodige. Blir vel litt sånn når de bruker det poengsystemet. De kunne liksom ikke plassere oss foran de dem har som nr. 2 og 3, og måtte trekke for noe. Å ende opp med å vurdere at vi er like godt stilt i forsvar som i angrep er godt gjort...

De tipper for øvrig enten Brann, Molde eller Odd bak oss på tabellen.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
                              At de tipper oss på 4. er jo helt greit, men de vurderingene av lagdelene var snodige. Blir vel litt sånn når de bruker det poengsystemet. De kunne liksom ikke plassere oss foran de dem har som nr. 2 og 3, og måtte trekke for noe. Å ende opp med å vurdere at vi er like godt stilt i forsvar som i angrep er godt gjort...

De tipper for øvrig enten Brann, Molde eller Odd bak oss på tabellen.
                              De mener at Tromsø har et bedre angrep enn oss.
                              Og en 3er på Sandberg? Da har de ikke sett mange enga kamper. Det virker nesten som om de har kopiert hva de skrev om keeperne fra ifjor på same tid.

Og hvis ikke Deila er en 6er som trener?
                              Det finnes ingen bedre trener i Eliteserien enn Deila. Blir meget spesielt hvis de putter 6er på Fagermo og Solskjær.

Enig, 4 plass er en fornuftig plass.

Comment

Working...
                              X