Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte og ønsketråd Sommervindu 2017

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tordvif View Post
    Det er ikke urimelig å kalle overgangsvinduene til Deila for stryk. Jeg kan se den. Men nå er den jo en gang sånn at folk her inne forventer at vi skal signere dyre spillere og lønne de dyrt, så vi går på enda en smell økonomisk. Vi prøver jo nå på det motsatte med Deila/Espeseth. De fleste vet nok at Deila ikke er kjent for å kjøpe ferdigutviklede spillere. Han henter ungt, som han kan utvikle videre..

Tiden er nok inne for at man kan kalle Abdi for ett bomkjøp, greit at en spiller skal få tid og alt det der, men han har omtrent ikke spilt, og når han har spilt har han heller ikke overbevist. Angående Berntsen så synes jeg han ser bedre og bedre ut.

Deila sin første sesong kan fort ende med stryk.Vinner vi cupen så er mye reddet. 4 plassen er nok ikke mulig nå.
    Det som er merkelig er at Deila selv gikk ut og sa at det ville komme inn nye spillere i sommervinduet. Nå kom jo Adam og Azemi riktig nok, men ingen av de som har forsvunnet har blitt erstattet. Det har blitt nevnt til gangs at skal det noen inn så må noen ut. Nå har det forsvunnet 4 etablerte spillere, men ingen har kommet inn for dem... Det vil jeg si er veldig svakt. I tillegg så nevner han etter kampen i går at det "muligens" vil bli forandringer i spillergruppa foran neste sesong... Altså, bare "muligens"... En sånn uttalelse vil jeg si er demotiverende etter min mening...

Comment

• Jeg tror forøvrig markedet er mye vanskeligere enn vi her inne tror. Rekdal fant ikke noen skikkelig midtstopper ved siden av Nation på sine 4 år her han heller. Han hentet inn Wæhler som midlertidig løsning, akkurat som at Deila hentet inn Jægermeister som midlertidig løsning. Det er uansett amatørmessig at vi enda ikke har en permanent løsning, men det er nok ikke lett.Det er nok mange klubber på vår størrelse som kjemper om gode stoppere til en billig pris. Sånn sett har nok Bohem33 riktig i at vi ikke er så altfor attraktive. Vi kan ikke friste med hverken godt klima, penger eller gode resultater.

I tillegg skal jo Deila ha en som er bedre enn de vi allerede har. Det blir litt som stopper situasjonen i Liverpool også. De har ett syltynt forsvar, fordi Klopp bare ønsket å hente Van Dijk og ingen andre..

Comment

• Vintervinduet blir nå det viktigste vinduet på år og dag. Jeg forventer faktisk at vi kommer veldig styrket ut av det før 2018 sesongen. Nå har vi et fantastisk stadion og fantastiske supportere. Vi fortjener en solid stall med fightere som vil til toppen. Noe må gjøres med oversikten over markedet i hvert fall.

Vi tåler ikke å misse her.

Comment

Jeg tror forøvrig markedet er mye vanskeligere enn vi her inne tror. Rekdal fant ikke noen skikkelig midtstopper ved siden av Nation på sine 4 år her han heller. Han hentet inn Wæhler som midlertidig løsning, akkurat som at Deila hentet inn Jægermeister som midlertidig løsning. Det er uansett amatørmessig at vi enda ikke har en permanent løsning, men det er nok ikke lett.Det er nok mange klubber på vår størrelse som kjemper om gode stoppere til en billig pris. Sånn sett har nok Bohem33 riktig i at vi ikke er så altfor attraktive. Vi kan ikke friste med hverken godt klima, penger eller gode resultater.

I tillegg skal jo Deila ha en som er bedre enn de vi allerede har. Det blir litt som stopper situasjonen i Liverpool også. De har ett syltynt forsvar, fordi Klopp bare ønsket å hente Van Dijk og ingen andre..
          Rekdal hadde KW og JTN som førstevalg på papiret. Larsen og Jääger som backup.

Comment

• Vi tenker veldig likt tordvif, og jeg tror generelt mye på tilfeldigheter. Vi har sikkert vært kjempe nærme flere ganger og trodd overganger skulle gå i orden som ikke har gjort det o.l. Samtidig har jäger og tollås levert over all forventning og unngått skader. Hadde en av dem gått på en smell ville det blitt skummelt. Økonomien vår må jo ha blitt bedre i det siste og det er jo også veldig positivt. Noen ganger tror jeg vi har vært litt for gjerrig tror jeg. Vinner vi om åtte dager er det plutselig topp stemning igjen. Ingen tro på at vi havner helt nede i sumpa når det drar seg til eller at vi kommer høyt på tabellen i år. Får vi ut potensialet i laget så kan det bli helt fantastisk veldig mange spennende unge spillere som Finne, Azemi, Fridjohnson, Stengel (selv om jeg frykter han forsvinner etter kontrakten), Dønnum, nakkim, näsberg, borchgrevink, hay, Horn Myhre, Grødem, Ejuke, og mange fler. At andrelaget vårt er i rute til å holde seg lover også bra. Og stadion er fantastisk. Men tenk om vi gjorde det litt skarpere på overgangsmarkedet og fikk inn en topp spiss og to gode forsvarsspillere da ville vi vunnet mange av kampene som vi har tapt tror jeg.

Comment

• Første mål nå er å vinne 4 kamper til. Kan bli tøft nok bare det. Beklager pessimisten. Men jeg tror vi kommer til å slite veldig i høst desverre. Håper jeg tar kraftig feil.

Comment

• Originally posted by Basement View Post
                Første mål nå er å vinne 4 kamper til. Kan bli tøft nok bare det. Beklager pessimisten. Men jeg tror vi kommer til å slite veldig i høst desverre. Håper jeg tar kraftig feil.
                Mye avhenger om vi får igang Azemi eller Moa. Sier seg selv at det blir tøft uten en spiss. Vi har to mål på 5 kamper ellerno. Det blir ikke mye poeng av sånt. Håper Bård Finne konmer raskt tilbake også.

Ellers tror jeg det blir en tøff høst selv.Laget vårt er ribbet for spillere i forhold til i fjor, og per nå er laget tynn suppe. Jeg er nok litt enig med Bohem33 over her også om at vi kanskje har vært litt for gjerrige på overgangsmarkedet.Vi må betale det spillerene koster hvis de er gode nok.

Vi har hatt litt uflaks med skader osv, men det laget vi spiller med nå, kunne vi nesten stilt med i 2 div, og flere av de har også spilt mye 2 div denne sesongen.

Det må bygges ett nytt lag i sommer asap, og det er nok en del av gamlegutta som er ferdig. Grindheim har vel fortsatt ikke fått ny kontrakt og tiden er kanskje inne for han. Håper han får avslutte med ett cupgull..

Comment

• Bygges nytt lagt i vinter* mente jeg. Vet ikke hvordan jeg redigerer på telefon.

Comment

• Originally posted by Trym View Post
                    Det vil jeg si er veldig svakt. I tillegg så nevner han etter kampen i går at det "muligens" vil bli forandringer i spillergruppa foran neste sesong... Altså, bare "muligens"... En sånn uttalelse vil jeg si er demotiverende etter min mening...
                    Demotioverende for hvem? Supporterne?
                    Eller spillerne han er avhengig av å få det beste ut av resten av sesongen?

Comment

Grindheim har vel fortsatt ikke fått ny kontrakt og tiden er kanskje inne for han.
                      Grindheim er den av våre som får høyest score på både VG-børsen og NTB-børsen.
                      Og 34 år trenger virkelig ikke være pensjonsalder for en forballspiller. Jeg tror han kan bidra positivt et år eller to til.
                      Noen foreslo en gang at han kunne omskoleres til midtstopper, ettersom vi hadde så mange midtbanespillere og manko på stoppere. Interessant tanke, men den omskoleringa får i så fall vente til vinterpausen.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
                        Demotioverende for hvem? Supporterne?
                        Eller spillerne han er avhengig av å få det beste ut av resten av sesongen?
                        For oss supportere. Jeg syns i alle fall at det ikke er motiverende å tenke på at det kanskje ikke kommer inn forsterkninger neste sesong...

Comment

• Hepp - jeg har laget en tråd som jeg ønsker vi skal benytte videre. Lar denne stå åpen inntil videre, men den lukkes før dere aner det.

Kopier gjerne innleggene deres fra denne til den andre om dere vil sitere noe.

Comment

• Originally posted by Trym View Post
                            For oss supportere. Jeg syns i alle fall at det ikke er motiverende å tenke på at det kanskje ikke kommer inn forsterkninger neste sesong...
                            Skjønner det, men det vil jo fort skape unødig mye uro i gruppa om han gikk ut å sa at vi skal definitivt kvitte oss med en del av de spillerne vi har i dag... Altså tror jeg "muligens" er en diplomatisk formulering.

Sånn, da har jeg sagt mitt om sommervinduet og så ikke helt noe poeng i å dra dette over i vintertråden.

Comment

Working...
                            X