Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

7.runde VIF - Stabæk, Søndag 07.05.2017 kl. 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 7.runde VIF - Stabæk, Søndag 07.05.2017 kl. 18

Ny hjemmekamp. Stabæk har overraska positivt så langt, men er sårbare i forsvar.
    Vi må slå dem uansett hva de har prestert og hvem de og vi stiller med...
    'Can be done?' - JA!

Dette blir en kamp mellom to lag som ikke akkurat imponerer stort i forsvar! Håper Moa blir klar! Da kan det fort bli litt mer plass for resten av angrepet vårt. Ligger an til å bli en del mål, så får vi bare håpe det er vi som banker inn flest! tipper 4-2!

Comment

Stabæk har vært solide hjemme, men dårlige på bortebane. De har på ingen måte vært stabile denne sesongen og har gått fra å vinne 3-0 til å tapte 0-3 flere ganger. Spiller vi som mot ODD og i tillegg scorer noen mål så vinner vi denne kampen. Så er det fint om vi unngår de 10 minuttene hvor vi faller totalt sammen som mot ODD. Jeg tror vi kan ta denne!

Comment

Stabæk har vært som en jojo så langt i sesongen. Fantastisk på sitt beste, totalt katastrofe på sitt verste. Vi har spilt bedre de to siste kampene. Får håpe at de terper på den siste 3delen før kampen så kan dette bli morsomt

Comment

Her er seier et krav. Av grunner ukjent for meg har Stabæk fire hjemmekamper og to bortekamper i serien så langt. Det er kanskje med på å gi dem en litt bedre seriestart enn de kanskje strengt tatt har fortjent. De vant 3-0 i Tromsø, men tapte sjansestatistikken 7-5. I tillegg et par sterke hjemmeseire mot Odd og Sarpsborg.

Ikke helt lett å bli klok på det Stabæk-laget, men tror de har fått godt betalt så langt. Normalt er vi mye bedre enn dem, så dette er en kamp vi skal vinne. De har trolig fått litt bedre betalt enn de burde, mens vi kanskje har fått for lite ut av spill og sjanser.

Seier her er som sagt et krav. Klarer vi ikke det så kan det bli tøft framover. Vi er nødt til å holde oss unna bunnstriden og ikke være avhengig av en høstsesong som i fjor for å holde plassen. Vi har ikke vært så flinke til å ta med oss poengene fra jevne kamper så langt. Vi kunne/burde vunnet mot Sandefjord, men taper trolig tre poeng pga en utvisning. Vi taper poeng borte i Haugesund pga et sent mål og vi taper poeng i Skien fordi vi er ineffektive foran begge mål. Og den trenden må snus.

I fjor hadde vi 11 poeng etter 13 runder. Med seier her har vi 9 på 7. Og alt annet enn det vil være en skuffelse og faktisk litt krise. Med tap blir det tungt å få litt distanse til bunnen, med bortekamper mot AaFK og Sarpsborg og hjemmekamper mot Kristiansund og RBK senere i mai. Er ikke sikkert det gir så veldig mange poeng og spesielt ikke hvis selvtilliten blir litt frynsete.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Her er seier et krav. Av grunner ukjent for meg har Stabæk fire hjemmekamper og to bortekamper i serien så langt. Det er kanskje med på å gi dem en litt bedre seriestart enn de kanskje strengt tatt har fortjent. De vant 3-0 i Tromsø, men tapte sjansestatistikken 7-5. I tillegg et par sterke hjemmeseire mot Odd og Sarpsborg.

Ikke helt lett å bli klok på det Stabæk-laget, men tror de har fått godt betalt så langt. Normalt er vi mye bedre enn dem, så dette er en kamp vi skal vinne. De har trolig fått litt bedre betalt enn de burde, mens vi kanskje har fått for lite ut av spill og sjanser.

Seier her er som sagt et krav. Klarer vi ikke det så kan det bli tøft framover. Vi er nødt til å holde oss unna bunnstriden og ikke være avhengig av en høstsesong som i fjor for å holde plassen. Vi har ikke vært så flinke til å ta med oss poengene fra jevne kamper så langt. Vi kunne/burde vunnet mot Sandefjord, men taper trolig tre poeng pga en utvisning. Vi taper poeng borte i Haugesund pga et sent mål og vi taper poeng i Skien fordi vi er ineffektive foran begge mål. Og den trenden må snus.

I fjor hadde vi 11 poeng etter 13 runder. Med seier her har vi 9 på 7. Og alt annet enn det vil være en skuffelse og faktisk litt krise. Med tap blir det tungt å få litt distanse til bunnen, med bortekamper mot AaFK og Sarpsborg og hjemmekamper mot Kristiansund og RBK senere i mai. Er ikke sikkert det gir så veldig mange poeng og spesielt ikke hvis selvtilliten blir litt frynsete.
            Helt enig i analysen din her. Denne kampen skal vi vinne, og den må vinnes. Har ikke sett Stabæk så mye denne sesongen, men jeg tror de vil falle i fra og havne ett sted midt på tabellen tilslutt. Trolig på nedre halvdel. Dette er ett lag vi skal slå på Ullevål.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
              Helt enig i analysen din her. Denne kampen skal vi vinne, og den må vinnes. Har ikke sett Stabæk så mye denne sesongen, men jeg tror de vil falle i fra og havne ett sted midt på tabellen tilslutt. Trolig på nedre halvdel. Dette er ett lag vi skal slå på Ullevål.
              Det tror nok jeg også.

Men vi kan ikke bare ha hederlige eller forklarbare tap. Vi må ta noen poeng også. Vi må starte å avgjøre 50/50 kamper til vår fordel. Og det må vi gjøre mot Stabæk.

Om vi ikke klarer å være sykt mye bedre enn dem i alle spillets faser så skal kampen likevel vinnes. Det er faktisk et krav.

Comment

Helt naturlig at det blir overvekt av hjemme/bortekamper for noen få lag så fort man har spilt 3-4 runder og så øker antall lag som har hatt 2 hjemme/bortekamper på rad utover sesongen. Haugesund har spilt 2 hjemme og 4 borte, altså motsatt, de hadde borte kamp i runde 3 og 4, mens Stabæk spilte hjemme i runde 3 og 4.

Comment

Det ble for mange nye spillere inn rett før seriestart som ikke hadde vært med i vinter. Dette, og en god del tullete lagsoppstillinger som følge av nye spillere ødela jo seristarten helt. Spillet skal ikke begynne "å sitte" i runde 6. Det er alt for sent. Spillet var på plass i vinter det, før vi fikk 5 skader på midtbanen samme uke som seriestart og Deila hentet inn en haug med midtbanespillere i panikk.

Kampen mot Odd var ett steg i riktig retning og jeg håper vi fortsetter å bygge videre på dette mot Stabæk og tar en 3 poenger. Det her kan fortsatt bli en bra sesong, men hvis vi taper er det ikke lenge til vi bare kan glemme sesongen og starte å tenke neste år.

Comment

Det her kan fortsatt bli en bra sesong, men hvis vi taper er det ikke lenge til vi bare kan glemme sesongen og starte å tenke neste år.
                    Det samme sa vi vel i fjor. Da viste det seg etter hvert at vi ikke kunne glemme sesongen før i nest siste serierunde. Sinnsykt viktig å ikke havne i samme situasjon i år. Det tror jeg ikke jeg orker en reprise på.

Comment

Det samme sa vi vel i fjor. Da viste det seg etter hvert at vi ikke kunne glemme sesongen før i nest siste serierunde. Sinnsykt viktig å ikke havne i samme situasjon i år. Det tror jeg ikke jeg orker en reprise på.
                      Joda, men på samme tid i fjor hadde vi ikke poeng. Nå har vi 6 poeng, og gode sjanser på 9. I fjor tok vi ikke poeng før runde 9. I år slipper vi forhåpentligvis krangling mellom trener og kaptein samt ett lite spilleropprør også. Vi spiller også bedre fotball på denne tiden i år. Nei, jeg er ikke bekymret for at vi havner i en sånn situasjon i år. Alikevell kan vi havne i ingenmannsland midt på tabellen og det er ganske kjedelig. Skulle det skje, får vi akseptere at dette ble en mellom sesong og rette fokus på neste sesong. Jeg er bombesikker på at vi ikke er i nedrykkstriden mens vi spiller på ny stadion etter sommeren.

Comment

Taper vi mot Stabæk så står vi likt etter 7 runder som i fjor.

Comment

Stabæk har dobbelt så mange poeng som oss. De skal ikke undervurderes!

Ohi-hvorfor-i-helvette-spiller-ikke-han-for-oss Omoijuanfo har vært i knallform og han må vi stoppe! Han har alt det vi mangler i boksen. Selvtillit, innsats, trøkk og teft.

Nå er unnskyldningene brukt opp. I morra er det kun 3 poeng som gjelder.
                          Vi var gode mot odd sist, men mangla det siste lille i de avgjørende fasene. Jeg håper den kampen ga gutta litt selvtillit til tross for resultatet og at vi bygger videre på det vi så i Skien.
                          Vi må iallefall tåle å få en på tygga uten å knekke sammen i krampegråt sånn som mot odd.

Spille vårt spill, ha tro på egne og lagkameraters ferdigheter, innsats og offervilje blir nøkkelord mot Stabæk.
                          De har som nevnt sanka dobbelt så mange poeng som oss, men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne slå dem i morra dersom vi gjør jobben skikkelig.
                          Vi kan ihvertfall ikke gå inn i kampen og tenke at Stabæk har overprestert og at det tar slutt en gang. De er der de er fordi de har vært gode, vi er der vi er fordi vi ikke har vært det.
                          Jeg mener allikevel at vi har et bedre lag enn dem og at vi har alle muligheter til å ta 3 poeng.
                          Kom igjen Enga!

Comment

Originally posted by Basement View Post
                            Taper vi mot Stabæk så står vi likt etter 7 runder som i fjor.
                            Ja, det har du rett i. Var jeg som så helt feil når jeg sjekket i går. Alikevel har jeg null tro på nedrykksstrid denne sesongen. Laget er for godt. Det blir hentet inn en forsvarssjef og kanskje en keeper til sommeren. Jeg tror vi bare blir bedre og bedre utover sesongen og sanker jevnt med poeng.

Comment

Ja, det har du rett i. Var jeg som så helt feil når jeg sjekket i går. Alikevel har jeg null tro på nedrykksstrid denne sesongen. Laget er for godt. Det blir hentet inn en forsvarssjef og kanskje en keeper til sommeren. Jeg tror vi bare blir bedre og bedre utover sesongen og sanker jevnt med poeng.
                              Ja. Men hvor mye bedre er de i år en i fjor? I fjor ble vi også mye bedre ut over sesongen. Faktisk var vi så gode at vi var landets nest beste lag i andre halvdel av sesongen. Likevel ble det nedrykkstrid fordi utgangspunktet var så håpløst.

Og i år ser jeg egentlig akkurat det samme. Et lag som spiller bedre enn poengfangsten skulle tilsi. Som ikke helt tar det på alvor. Et surt tap i åpningen mot Viking, et litt uheldig tap mot Sogndal, et tap mot Stabæk som scorer i siste minutt osv. Sånn gikk det litt i rykk og napp på våren i fjor. Sånn har det jo vært i år også.

En seier mot Stabæk er faktisk viktig. Da kan vi starte å se oppover på tabellen. Tap så er vi midt i sumpa, akkurat som i fjor, når tabellen begynner å sette seg litt. Etter Stabæk er det borte mot AaFK. Er ikke sikkert det blir noe. Hjemme mot Kristiansund bør vi vinne, men så er det borte mot Sarpsborg og hjemme mot RBK. Det kan fort bli to nye tap. Og har vi da i tillegg tapt mot Stabæk står vi med ni poeng på ti kamper. Og da er det kanskje litt krise?

Vi er et bedre lag enn Stabæk, vi har en bedre trener og vi spiller hjemme. Alt ligger til rette for seier. Alt vi trenger å gjøre er å få sluttresultatet til å gjenspeile dette også.

Comment

Working...
                              X