Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Showkamp 2017

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Showkamp 2017

Vålerenga inviterer til pressekonferanse idag kl. 14:30
    Temaet er sommerens showkamp. Ryktene sier at Manchester United vil komnme på besøk,så vi får se.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/pr...se-pa-ullevaal

Vålerenga Fotball Elite og Prounite inviterer til pressekonferanse i Kinoteket på Ullevaal stadion i dag kl. 14.30.

Tema for pressekonferanse er sommerens showkamp.

Tilstede er hovedtrener Ronny Deila sammen med representanter fra motstanderlaget og en "gammel kjenning".

Det blir plenumseanse og muligheten for en til en-intervjuer etter fellesdelen.

TV2 streamer pressekonferansen direkte, og du kan se den i vinduet under fra kl. 14.30:

Er glad for at klubben får penger, men jeg holder meg personlig langt unna de kampene der. Etter jeg betalte 1000 kr for å se Vålerenga-Real Madrid forrige gang bestemte jeg meg for å aldri dra på en sånn kamp igjen. Ikke stilte Real med sine største stjerner og det gjør sikkert ikke United heller. Det blir sagt på forhånd at de skal gjøre det, men kan garantere at spillere som Pogba osv blir hvilt i denne kampen.. Samtidig er det kleint med masse Norske United supportere på Ullevål som prøver å dra i gang noen engelske sanger. Nei, da anbefaler jeg heller å legge litt mer penger i å se en ekte PL kamp med ordentlig stemning. Dra gjerne på denne kampen og legg penger i kassa, men jeg styrer langt unna denne gangen. Skal sies at jeg er Liverpool supporter også, så kanskje ikke vits å ta det jeg skriver til seg akuratt denne gangen

På en annen side har jeg vært på Vålerenga-Liverpool og Lyn-Liverpool også. Det er så langt unna stemning som det kommer. Det er egentlig bare rart. Var på Liverpool-Everton i April og kan garrantere at det er på en helt annen planet. Skjønner ikke vitsen med de kampene her. men vi får jo som sagt penger i kassa da, så kan vel ikke klage.

Comment

Liten tvil om at uansett hvilket lag man får til en slik kamp mot så er det motstanderens supportere som sørger for penger i kassa. Slik har det vært uansett om det har vært United, Liverpool eller Real som har tatt turen.
      Bra for klubben; vi trenger penga!
      Også bra for de som er keene på å se Pogba spille de 5 siste minuttene og ellers lære seg navnet på flere spillere som knapt vil være i en startoppstilling i sesongen 17/18.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
        Skjønner ikke vitsen med de kampene her. men vi får jo som sagt penger i kassa da, så kan vel ikke klage.
        Der skrev du det vel selv, egentlig. I tillegg får Vålerenga masse presse og PR mot blant annet unge United-supportere, noe som selvsagt er strålende. Alt kan ikke være lagt opp for å glede grinebitere som uansett støtter klubben og henger på forumet

Ser for øvrig for meg at noe sånt kan bli fint på den nye stadion.

Comment

Er glad for at klubben får penger, men jeg holder meg personlig langt unna de kampene der. Etter jeg betalte 1000 kr for å se Vålerenga-Real Madrid forrige gang bestemte jeg meg for å aldri dra på en sånn kamp igjen. Ikke stilte Real med sine største stjerner og det gjør sikkert ikke United heller. Det blir sagt på forhånd at de skal gjøre det, men kan garantere at spillere som Pogba osv blir hvilt i denne kampen.. Samtidig er det kleint med masse Norske United supportere på Ullevål som prøver å dra i gang noen engelske sanger. Nei, da anbefaler jeg heller å legge litt mer penger i å se en ekte PL kamp med ordentlig stemning. Dra gjerne på denne kampen og legg penger i kassa, men jeg styrer langt unna denne gangen. Skal sies at jeg er Liverpool supporter også, så kanskje ikke vits å ta det jeg skriver til seg akuratt denne gangen

På en annen side har jeg vært på Vålerenga-Liverpool og Lyn-Liverpool også. Det er så langt unna stemning som det kommer. Det er egentlig bare rart. Var på Liverpool-Everton i April og kan garrantere at det er på en helt annen planet. Skjønner ikke vitsen med de kampene her. men vi får jo som sagt penger i kassa da, så kan vel ikke klage.
          Ja, fy faen. Her prøver klubben å lage blest og show og samtidig tjene penger? Katastrofe! Martin må faen meg gå!
          Gjør som Tord sier, dra heller til England enn å legge igjen pengene hos klubben.

Jeg er ikke fan av noe engelsk lag, men potensielt sett kan nok United stille et veldig bra lag. Enten dersom det er kontraktsfestet at de skal gjøre det og/eller om dette er en av de siste kampene før PL starter.

Jeg synes disse showkampene er kule selv om de ikke er noe for meg. Skaffer oss inntekter, medieomtale og potensielt mange nye supportere. BRA

Comment

Jeg drømmer om hver gang det er slike kamper at sesongkortholdere får rimeligere billetter slik at man kan lage et helvetes trøkk i Bend it. Og på den måten verve inn unge hos Vålerenga supporterne. Det må jo være kult for de unge som ser på at 3000 stykker fra klanen synger ut 23,000 united "fans". Da kanskje de heller vil være med å støtte oss.

Comment

Originally posted by Gorg View Post
              I tillegg får Vålerenga masse presse og PR mot blant annet unge United-supportere, noe som selvsagt er strålende.
              Dette er det viktigste på sikt tenker jeg. Det sitter tusenvis av unge gutter og jenter på tribunene med stjerner i øynene, og det selges kombinerte skjerf og knyttes bånd mot Vålerenga hos mange som ikke hadde noen fra før.

For de som kjøper billetter er det også *litt* prisforskjell mellom å ta seg en Englandstur med innlagt kampbesøk og overnatting - og en tur til Ullevål for en snau tusing. For all del, jeg anbefaler også gjerne fotballturer (kanskje aller helst til mindre engelske klubber, ikke minst for for stemningens skyld), men det krever altså litt mer (tid og) lommebok.

Jeg har også vært på flere av showkampene og synes det er grei nok underholdning. Må gi Tord rett i at det blir litt rar stemning når du er i mindretall på hjemmebane, og selve kampene... blir fort intervalltrening.
              "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                Ja, fy faen. Her prøver klubben å lage blest og show og samtidig tjene penger? Katastrofe! Martin må faen meg gå!
                Gjør som Tord sier, dra heller til England enn å legge igjen pengene hos klubben.

Jeg er ikke fan av noe engelsk lag, men potensielt sett kan nok United stille et veldig bra lag. Enten dersom det er kontraktsfestet at de skal gjøre det og/eller om dette er en av de siste kampene før PL starter.

Jeg synes disse showkampene er kule selv om de ikke er noe for meg. Skaffer oss inntekter, medieomtale og potensielt mange nye supportere. BRA
                Hvordan kom Martin inn i bildet her egentlig? det skjønte jeg ikke.

Men ja, ikke hør på meg! dra på kamp og legg igjen penger i kassa så blir vi alle fornøyde
                Jeg er klar over at de kampene her redder inn en stor del av budsjettet vårt, så klart de er viktige. Jeg skal lukke munnen, så får man heller dra frem de positive tingene slik at det blir god reklame for kampen. Utsolgt blir det nok uansett, og sikkert gøy for United supportere.

Comment

Ja, fy faen. Her prøver klubben å lage blest og show
                  De prøver å lage blest og show ja, men det blir ikke noe mer enn en lett treningsøkt for å si det mildt. Det vil nok finnes folk som ikke ser verdien av å betale 1000 kr for dette, men jeg sier også at det er bra klubben gjør det, og at disse kampene er viktig for økonomien til klubben. Penga rår i dagens fotball!

Comment

:
                    United stiller ett bra lag uansett de. Selv ved å stille med B laget er det ett bra lag som holder høyt nivå.

Comment

United stiller ett bra lag uansett de. Selv ved å stille med B laget er det ett bra lag som holder høyt nivå.
                      Blir overraska om United ikke parkerer bussen på Ullevål!
                      Og da mener jeg ikke bussen de ankommer i.

Comment

Originally posted by VVV View Post

For de som kjøper billetter er det også *litt* prisforskjell mellom å ta seg en Englandstur med innlagt kampbesøk og overnatting - og en tur til Ullevål for en snau tusing. For all del, jeg anbefaler også gjerne fotballturer (kanskje aller helst til mindre engelske klubber, ikke minst for for stemningens skyld), men det krever altså litt mer (tid og) lommebok.

Jeg har også vært på flere av showkampene og synes det er grei nok underholdning. Må gi Tord rett i at det blir litt rar stemning når du er i mindretall på hjemmebane, og selve kampene... blir fort intervalltrening.
                        Var kun det som var poenget mitt. At vil man oppleve "the real deal" så dra til England. Og helst til lag i mindre divisjoner for å virkelig oppleve ekte engelsk stemning. I England kan det fort bli litt mange turister(som meg) mens i de mindre divisjonene er det kun den harde kjerne. Har vært på begge deler og anbefaler lavere divisjoner. Dette er dyrt og tar masse tid, så det er ingen selvfølge at folk har mulighet til det. Var ikke meningen å fremstille det som: "dra heller til England" men jeg ser jo at det lett kan tolkes slik. Jeg burde sikkert formulert meg annerledes.

Jeg vet at Daniel reagerer sterkt hver gang jeg kommer med innvendinger mot disse kampene, eller Norske supportere som kun holder med Engelske lag og rakker ned på Norsk fotball. Så jeg så den komme for å si det sånn. Kanskje jeg bare er litt sær, dette er jo ett flott tiltak fra klubben som gir oss sårt trengte midler. Jeg bare stiller spørsmålstegn ved underholdningsverdien da jeg gikk skuffet hjem etter 0-0 mellom Vålerenga- Real Madrid. Forventet jo at vi skulle tape 0-8 mot en av verdens beste lag. Jaja.

Håper de som drar på kampen får en flott opplevelse og at det blir ett vellykket arrangement.

Comment

Pressekonferansen kan følges direkte Her

Comment

Hehe. Meldte i fra om dette 17 mars i "Sesongen 2017" tråden, dog da med ny stadio som arena, som ryktet tilsa.

Ble da avkreftet av en med kontakt med arr.ansvarlig i klubben. Tolket det dithen at Franko avkreftet det også, dog litt diffust
                            Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Gøy dette!
                              Klubben tjener penger og får litt blæst!

Ellers helt enig i at det å faktisk betale en formue for å dra på kampen er totalt uaktuelt..

Comment

Working...
                              X