Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Kristiansund. Tirsdag 16. Mai, klokka 18.00.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Angående det dårlige oppmøtet på 16 mai kampen. Hvorfor drar ikke russen på kamp i Oslo, når de gjør det i mange andre byer.
    Kanskje russen kan få en knute/trofe på russelua si, hvis de drar på kamp 16 mai? Må være mulig å bestikke russestyret?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
      Angående det dårlige oppmøtet på 16 mai kampen. Hvorfor drar ikke russen på kamp i Oslo, når de gjør det i mange andre byer.
      Kanskje russen kan få en knute/trofe på russelua si, hvis de drar på kamp 16 mai? Må være mulig å bestikke russestyret?
      Evt lagd en slags VIF-knapp de kunne feste på russelua si, når de løser inn billett.

Comment

Angående det dårlige oppmøtet på 16 mai kampen. Hvorfor drar ikke russen på kamp i Oslo, når de gjør det i mange andre byer.
        Sånn som interessen er i Oslo så tror jeg ikke det der hadde blitt en spesielt gjev russeknute, heller ikke en som blir prioritert. Jeg har stusset over det samme, men har vel med interessen å gjøre. I Trondheim og Bergen blir det folkefest den 16.mai, nesten uavhengi av motstander. Der er vi ikke i Oslo dessverre. I de nevnte byene er det jo omtrent obligatorisk for russen å gå på kamp 16 mai. Russen i Oslo føler nok ikke det samme.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
          Sånn som interessen er i Oslo så tror jeg ikke det der hadde blitt en spesielt gjev russeknute, heller ikke en som blir prioritert. Jeg har stusset over det samme, men har vel med interessen å gjøre. I Trondheim og Bergen blir det folkefest den 16.mai, nesten uavhengi av motstander. Der er vi ikke i Oslo dessverre. I de nevnte byene er det jo omtrent obligatorisk for russen å gå på kamp 16 mai. Russen i Oslo føler nok ikke det samme.
          Snakket med nevøen min som er russ i år, og han mente det kunne være en idé, men tror ikke de fleste er klar over at det er en slags tradisjon. Russen hadde ikke noe opplegg den 16 mai.

Comment

Snakket med nevøen min som er russ i år, og han mente det kunne være en idé, men tror ikke de fleste er klar over at det er en slags tradisjon. Russen hadde ikke noe opplegg den 16 mai.
            Det er nettopp det, og derfor tror jeg folk bare hadde trukket på skuldrene hvis det skulle blitt gjort til en russeknute. Russen har ikke samme tilhørighet til klubben og Vålerenga som de har i Bergen og Trondheim. Det er jo en målgruppe man burde jobbe med å nå ut til, så ideen din er jo ett kult forslag sånn sett. Jeg har bare mine tvil og at det ville hjulpet. Så er jo spørsmålet også om man ønsker publikum som nettopp har bælmet en kasse øl før inngang på kamp, men der tror jeg faktisk det er en god del voksne som er værre enn dagens ungdom

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
              Det er nettopp det, og derfor tror jeg folk bare hadde trukket på skuldrene hvis det skulle blitt gjort til en russeknute. Russen har ikke samme tilhørighet til klubben og Vålerenga som de har i Bergen og Trondheim. Det er jo en målgruppe man burde jobbe med å nå ut til, så ideen din er jo ett kult forslag sånn sett. Jeg har bare mine tvil og at det ville hjulpet. Så er jo spørsmålet også om man ønsker publikum som nettopp har bælmet en kasse øl før inngang på kamp, men der tror jeg faktisk det er en god del voksne som er værre enn dagens ungdom
              Kunne kanskje være verdt et forsøk. Det hadde kanskje ikke blitt så dyrt, dersom vi hadde en sponsor som kunne lagd en kul knute-button til en allright pris. Tenker at vi må bare prøve å få dette til å bli en tradisjon her også.

Comment

• Det her burde kanskje vært tatt opp et annet sted men siden tilskuerantallet er tema så ta jeg det her.
                Jeg tror vi må se på prisingen, og mulighet for større fleksibilitet for kjøp av billetter en gang til. Jeg anerkjenner at det er gjort en grundig jobb for å forsøke å segmentere brukermassene og tilpasse prisingen deretter.

Men for min egen del så har jeg et dilemma som jeg ikke får løst slik ting er nå. Jeg var på kamp 16. mai og hadde tatt med eldstemann på hans første kamp i år. Selv har jeg sesongkort på Bendit øvre siden jeg ønsker å støtte laget oralt gjennom samtlige 90+ min. Jeg tenkte at det sikkert ville la seg ordne å bruke sesongkortet mitt på familieseksjonen og kjøpe billett til niåringen for en 100-lapp. Men det var ikke mulig så, ender opp med å betale 230,- for å få han inn på bendit. Jeg har to sønner på henholdsvis 5 og 9 år og kan si at det blir helt uaktuelt å betale 460 kr for å ta de med på kamp. Dilemma er at de er ikke i en alder (eller interessert nok) hvor det er aktuelt å kjøpe de sesongkort på familietribunen (samt at jeg helst vil stå og synge), de er for unge for miniklanen, og dessuten er jo poenget å gå på kamp sammen med de for å skape tradisjoner og gode opplevelser oss sammen. Så da ser det ut til at inntil de blir vesentlig større så blir de kun med på kamp de gangene det er sponsorbilletter å få tak i.

Generelt så synes jeg at vi gjort det vanskelig når de ivrigste tilskuerne (syngende supportere i Bendit) å få med tatt med potensielle framtidige supportere når vi har gjort det så rigid/dyrt å ta med folk på enkeltkamper. og med 23k ledige seter på Ullevål så tenker jeg det er unødvendig. Mener ikke å være sutrete altså, det er garantert folk som har dårligere råd enn meg, men mener fortsatt at prisene vi operere med om dagen ikke står i stil til ledig kapasitet eller hva som blir vist på banen.
                En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

• Originally posted by pedtom View Post
                  Generelt så synes jeg at vi gjort det vanskelig når de ivrigste tilskuerne (syngende supportere i Bendit) å få med tatt med potensielle framtidige supportere når vi har gjort det så rigid/dyrt å ta med folk på enkeltkamper. og med 23k ledige seter på Ullevål så tenker jeg det er unødvendig. Mener ikke å være sutrete altså, det er garantert folk som har dårligere råd enn meg, men mener fortsatt at prisene vi operere med om dagen ikke står i stil til ledig kapasitet eller hva som blir vist på banen.
                  Jeg skjønner dilemmaet ditt. Alikevel tror jeg folk overvurderer hva slags effekt billigere biletter vil gi. Det vil kanskje hjelpe noe, men det vil ikke utgjøre en enorm forskjell. Folk blir sittende i sofaen å se kampen foran TV`n selv om prisene blir satt ned med 50-100 kr. Det som utgjør en forskjell er gode resultater over tid, underholdende fotball og profiler på banen. Jeg er forsåvidt enig med deg at det som presteres på banen og prisene for bilett ikke samsvarer noe særlig, og det er jo som du sier fryktelig mange tomme seter, så det kunne kanskje vært en ide. FrankO kan sikkert gi ett bedre svar på det enn meg.

Jeg tror de fleste som holder til Øst i Oslo har VIF som lag, men vi har en enorm jobb med å få de på kamp, selv med ny storstue.

Comment

• Ruter har jo prøvd å kjøre gratis dager på kollektivtransport, men folk strømmer ikke til bussene og lar bilen stå hjemme av den grunn.

Folk ønsker å dra på kamp og vite at det blir seier og at spiller er underholdende. Det er selvsagt vanskelig å få til det, men først må vi gjøre hjemmearenaen vår til ett fort. Sette sammen lange rekker med seier og ikke tap. Ett storlag bør helst ikke ha mer enn 1-2 hjemmetap i løpet av en sesong. Klarer vi dette, og samtidig ligger stabilt i toppen flere sesonger på rad, da betaler folk det som det koster for å dra på kamp, uavhengig om det er en 50 lapp billigere eller dyrere enn før.

Comment

Working...
                    X