Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sarpsborg 08 - Vålerenga Søndag 21. Mai, klokka 18.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Septiktank View Post
    Hvordan er egentlig atmosfæren på bredden om dagen etter at mange sangglade flyttet til svingen? Ikke så lett å få med seg fra bendit.
    Forøvrig er jeg noe skremt før møtet med Rosenborg. 2 sjanser på 2 kamper i beste fall katastrofalt dårlig.
    Kan ikke snakke for andre enn megselv, men jeg synes det er dødt sangmessig ihvertfall. Men mange av sangene blir ødelagt pga reiseavstanden, spesielt når de som står helt til venstre på bredden skal synge samtidig med kortsiden. Også er det det samme vanlige at det er en del turister på kamp der, så det er ikke så lett å få til noe.

Comment

• Originally posted by Tony2 View Post
      Skjønner at jeg ser annerledes på det enn andre her. Rekdal har vist det veldig godt i Enga der han i mange år med svært dårlig økonomi maktet å bygge et bra lag med de ressursene han hadde. Samme i Ålesund der det laget Jønson tok over og gjorde det bra med var en meget sterk tropp. Etterpå har de slitt. I Lierse kastet han ut flere spillere som ikke var gode nok, hentet noen, leide noen, og gjorde (nesten) en helt umulig opphenting.

Men jeg synes ikke taktikken og kampledelsen var så veldig bra. Husker første perioden hans der han prøvde seg med noen varianter i Europacupen som var helt krise. 3-5-2 eller den ene kampen Wæhler spilte høyreback. Baserer ikke meningen min bare på det men det er kamper som stikker seg spesielt ut.
      Det med coaching i verdensklasse var ment litt på spøk. Vi er helt enige hvis du mener at Rekdal var flink til å hente gode spillere for lite penger, men fikk ikke det beste ut av dem.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Vi er helt enige hvis du mener at Rekdal var flink til å hente gode spillere for lite penger, men fikk ikke det beste ut av dem.
        Akkurat. Det er derfor jeg mener Rekdal er en veldig god trener for en klubb som sliter, men at han sannsynligvis aldri kommer til å vinne noe.
        Serimester 2018!

Comment

Akkurat. Det er derfor jeg mener Rekdal er en veldig god trener for en klubb som sliter, men at han sannsynligvis aldri kommer til å vinne noe.
          Han har jo vunnet serien og cupen et par ganger som trener da.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
            Han har jo vunnet serien og cupen et par ganger som trener da.
            Ehm, beklager, det gikk litt fort i svingene der og formuleringen ble vel ikke helt som jeg tenkte den i hodet. Sorry Kjetil!
            Serimester 2018!

Comment

Ehm, beklager, det gikk litt fort i svingene der og formuleringen ble vel ikke helt som jeg tenkte den i hodet. Sorry Kjetil!
              Hehe, tror han tilgir deg ! eller kanskje ikke..

Skjønte uansett poenget. Når det gjelder Kjetil og cup, så viser han jo taktikk egenskapene sine. Han er best når hver kamp er en cupfinale, for da treffer han som regel med laget og taktikken. Han er kanskje best på å plukke lag og taktikk ut i fra motstander. Sånn sett kunne han passet som landslagstrener hvor du har få treninger og få kamper, og du er nødt til å treffe på taktikk og lag. Hver kamp er en cupfinale. Der er han god. Kjetil er en fin fyr og en skikkelig vinnerskalle, men han sliter ut omgivelsene tilslutt ved måten han er på.

Comment

• Nå er vel denne tråden ganske langt utafor en kamptråd, så da får jeg holde meg ute på vidda...
                Til de som sier at det tar så lang tid å bygge et topplag:
                Jo da, det høres fornuftig ut det, men fra vi trengte dommerhjelp for å beholde plassen i 2003 mista vi gullet på målforskjell i 2004 før vi tok det i 2005. Også fikk vi en bronse i 2006. Var vi ikke et topplag i 3 år da? Var det fordi vi kom oss for fort til toppen og ikke hadde "fundamentet" på plass som gjorde at vi datt av lasset? Rekdal og Siem rydda godt opp, profesjonalisert flere ledd i klubben og la et godt fundament. Og med cupseier i 2008 og sølv i 2010, så hang det vel igjen noen rester av topplag i noen år etter disse 3 årene også. Hva skjedde? (Bortsett fra Martin Andresen...)

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                  Har ikke så mye erfaring fra andre lag enn VIF, men ser jo at bl a Viking og Brann sliter med det samme som oss.
                  Bør jo ikke ha kjempestore forventninger utifra resultater, men blir litt sånn når vi faktisk er det eneste laget i Eliteserien fra hovedstaden.
                  Kunne f eks vi bygget oss opp som f eks Godset og 08, uten at det blir sutring fra sesong til sesong?
                  Er det ikke det vi har drevet med de siste 5 årene?
                  Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                    For å presisere meg selv: Er det ikke det vi har blitt fortalt at vi har drevet med de siste 5 årene? Bygge-bygge-bygge..
                    Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                      Joda,men ikke under så fredelige omstendigheter. Det er alltid noe i media, folk(bl a supportere) generelt er kjempeskuffa osv. Det jeg mener er at det er lettere å bygge opp noe andre steder uten for mye støy utenfra/innad og uten Morten Stokstad rekende rundt Valle på jakt etter noe drit å grave i.

Comment

Working...
                      X