Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Strømsgodset / søndag 18. juni kl 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Strømsgodset / søndag 18. juni kl 20:00

Endelig tid for Eliteserie-kamp igjen! 13. serierunde og supersøndag. Vålerenga ligger før kampen på 8. plass med 17 poeng og 5-2-5, mens Strømsgodset ligger på 13. plass med 13 poeng og 3-4-5.

Godsetunionen mobiliserer til kampen og det er lov å håpe at det blir en bra tribunekamp med heftig trøkk fra begge sider.

Hadde smakt godt med en sterk hjemmeseier nå og det bør være mulig hvis vi bygger videre på det gode spillet fra hjemmekampen mot RBK (1-1) og bortekampen mot Tromsø nå sist (2-4). Seier og selvtillitt er også viktig å få med seg inn i de kommende serierundene som er hjemme mot Lillestrøm og borte mot Brann.

Det er meldt knallvær og 20° på søndag, så det er ingen unnskyldninger for å bli hjemme nå!

Endelig er landslagspausen over så vi får sett skikkelig fotball med skikkelig trøkk på tribunen. Gleder meg til søndag!

Comment

Takker for kamptråd. Vi surrer rundt i Tyskland og drekker Hefe Weißbier, før turen går til vakre Gardasjøen, og tyske Nord-Italia. Kjipt å gå glipp av Godset, Flisbønda og Skarrehuene. Alle til Ullevaal, å gi jernet.

Kom igjen deilige Enga!!

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
        Takker for kamptråd. Vi surrer rundt i Tyskland og drekker Hefe Weißbier, før turen går til vakre Gardasjøen, og tyske Nord-Italia. Kjipt å gå glipp av Godset, Flisbønda og Skarrehuene. Alle til Ullevaal, å gi jernet.

Kom igjen deilige Enga!!
        Mener å huske det gikk ganske greit sist du reka rundt i Europa 3 deilige matcher som det deilig med 3 * 3 poeng!

Comment

Originally posted by donny View Post
          Mener å huske det gikk ganske greit sist du reka rundt i Europa 3 deilige matcher som det deilig med 3 * 3 poeng!
          Gikk kjipt én gang, bra den andre. Dette er den andre om igjen. For min kjære er det kjipt hver Engakamp, da går det i hard liquor. Ikke på kamp, blir det sånn langt vekk fra min andre store kjærlighet. VG-live lissom.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post

Kom igjen deilige Enga!!
            Høres jo ikke direkte vondt ut det heller, selv om du går glipp av noen riktige godbiter. Gleder meg som en gris til ukene som kommer og tror vi tar masse poeng. Starter mot Godset på søndag, i solfylte Oslo. Spent på om Borchrevink får debuten i Lundströms karantenefravær. Godset virker veldig variable i år (som oss), men om gutta møter opp og legger ned samme innsats som mot bartene, samtidig som de beholder effektiviteten de viste i Tjomsø, blir dette en festkveld. Og neste lørdag? Burde kjørt en inkontinens-tifo til "ære" for Erlandsen..
            Vi er Vål'enga!!

Comment

Er faktisk nervøs før denne kampen.. Både Zahid og Lundstrøm ute med karantene. Ingen fordel med spilleren som produserer mest målpoeng ute, samt den mest kreative midtbanespilleren vår. Heldigvis har vi folk å sette inn der uten å bli alt for svekket. Vi mister mye offensiv kraft med Lundstrøm også, herlig driv med ballen, 6 assist i fjor, litt treg start i år. Dumt å miste to som er bankers i startoppstillingen. Ser ingen åpenbare erstattere til Lundstrøm som holder ES nivå, men det åpner vel for Borchgrevink på back. Hvis ikke Deila finner på noe annet lurt. Ingen overbevisende cupkamp fra Borchgrevink mot Ørn-Horten, i hvert fall ikke en prestasjon som fortjener startplass i Eliteserien.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                Er faktisk nervøs før denne kampen.. Både Zahid og Lundstrøm ute med karantene. Ingen fordel med spilleren som produserer mest målpoeng ute, samt den mest kreative midtbanespilleren vår. Heldigvis har vi folk å sette inn der uten å bli alt for svekket. Vi mister mye offensiv kraft med Lundstrøm også, herlig driv med ballen, 6 assist i fjor, litt treg start i år. Dumt å miste to som er bankers i startoppstillingen. Ser ingen åpenbare erstattere til Lundstrøm som holder ES nivå, men det åpner vel for Borchgrevink på back. Hvis ikke Deila finner på noe annet lurt. Ingen overbevisende cupkamp fra Borchgrevink mot Ørn-Horten, i hvert fall ikke en prestasjon som fortjener startplass i Eliteserien.
                Kan være en fin mulighet for Daniel Berntsen å vise seg frem i tier-rollen.
                Når det gjelder Lundstrøm, så håper jeg at Jääger blir putta over på høyrebacken, og at Nakkim kommer inn sentralt. Det er mindre risky, enn at vi bruker Borchgrevink eller Sandrakumar.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                  Når det gjelder Lundstrøm, så håper jeg at Jääger blir putta over på høyrebacken, og at Nakkim kommer inn sentralt. Det er mindre risky, enn at vi bruker Borchgrevink eller Sandrakumar.
                  Jeg vil heller ha Ibrahim som 10er. Han vinner i det minste dueller høyt i banen.
                  Alternativt tror jeg faktisk Stengel kan gjøre det ganske bra som 10er. Nesten like gode ballvinneregenskaper som Ibrahim og et veldig bra overblikk.
                  Det Berntsen har vist i kamper så langt er ikke overbevisende og burde ikke holde til en plass i startoppstillingen.
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                    Jeg vil heller ha Ibrahim som 10er. Han vinner i det minste dueller høyt i banen.
                    Alternativt tror jeg faktisk Stengel kan gjøre det ganske bra som 10er. Nesten like gode ballvinneregenskaper som Ibrahim og et veldig bra overblikk.
                    Det Berntsen har vist i kamper så langt er ikke overbevisende og burde ikke holde til en plass i startoppstillingen.
                    Han har ikke overbevist, men jeg er overbevist om at han ikke har fått vist seg fram skikkelig enda. Ibrahim er mer en ballvinner, enn en målscorer ser det ut som for meg. Et litt defensivt valg på hjemmebane mot et lag som sliter! Men en liten fordel at ibrahim kjenner Godset godt, men fortsatt et litt feigt valg.

Comment

folk er kjappe med å avskrive spillerne våres altså..

Comment

Enig i at Jäger bør brukes fremfor Borchgrevink, men hvem i midtforsvaret? Kunne faktist tenkt meg Grindheim bak der sammen med Nation, og Ibra i Grindheims rolle, med Stengel i 10'ern. Men tipper vi ser Nakkim ved siden av Narion, så får vi bare krysse fingrene...... :-)
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                          Enig i at Jäger bør brukes fremfor Borchgrevink, men hvem i midtforsvaret? Kunne faktist tenkt meg Grindheim bak der sammen med Nation, og Ibra i Grindheims rolle, med Stengel i 10'ern. Men tipper vi ser Nakkim ved siden av Narion, så får vi bare krysse fingrene...... :-)
                          Nakkim har ikke lignet seg selv denne sesongen kontra slutten av forrige, ser ut som han har mistet selvtilitten helt og gjør mange rare valg. Han får nok muligheten mot Godset, og vi er nødt til å la han gjøre feil samtidig som at han må få sjansen for at han skal utvikle seg. En annen ting jeg ikke liker er at Nakkim og Nation blir veldig like i stilen, så balansen og dynamikken i forsvaret blir dårlig. 2 panzer stoppere, men ingen av de som er gode med bena og skal sette i gang bakfra. Ser helst at Nakkim får seg ett utlån til Obos, så han kan få jevnlig med kamper på høyere nivå enn 2 div, og ta nye steg. Kan jo være at man velger å satse på Nakkim som 3 stoppere og henter inn 2 nye stoppere siden vi ikke har hørt noe om ny kontrakt til Nation også.

Comment

folk er kjappe med å avskrive spillerne våres altså..
                            Berntsen må selvfølgelig få flere sjanser siden han signerte en 3 års kontrakt, kan godt være han slår til etterhvert,men han har fått noen sjanser og man ser jo ganske fort potensialet, eller hvor god en spiller i hans alder er. Selv om han kanskje ikke har vært i kampform, så har han ikke overbevist i det hele tatt og sett veik ut. Noe drastisk må skje hvis han plutselig slår til, vi får håpe det skjer.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                              Nakkim har ikke lignet seg selv denne sesongen kontra slutten av forrige, ser ut som han har mistet selvtilitten helt og gjør mange rare valg. Han får nok muligheten mot Godset, og vi er nødt til å la han gjøre feil samtidig som at han må få sjansen for at han skal utvikle seg. En annen ting jeg ikke liker er at Nakkim og Nation blir veldig like i stilen, så balansen og dynamikken i forsvaret blir dårlig. 2 panzer stoppere, men ingen av de som er gode med bena og skal sette i gang bakfra. Ser helst at Nakkim får seg ett utlån til Obos, så han kan få jevnlig med kamper på høyere nivå enn 2 div, og ta nye steg. Kan jo være at man velger å satse på Nakkim som 3 stoppere og henter inn 2 nye stoppere siden vi ikke har hørt noe om ny kontrakt til Nation også.
                              Nakkim har vel allerede vist at han takler OBOS-nivået helt fint. Svogern min som er veldig Strømmen-supporter, var ihvertfall veldig fornøyd med jobben han gjorde der og var ikke fornøyd med at han dro tilbake til oss. Men så klart, OBOS er langt bedre enn PostNord. Kunne jo håpe at flere lag i Eliteserien, trenger en midtstopper på lån.

Comment

Working...
                              X