Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvordan kan vi bli bedre supportere?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Arif da, såklart. Bogerud store sønn.

Comment

• Originally posted by hideyoshi View Post
      Arif da, såklart. Bogerud store sønn.

Problemet med å booke Hkeem, Arif, Unge Ferrari, Cezinando etc er prisen. De gutta tar lett 80.000 per spillejobb om ikke mye mer. Men jeg er helt enig med deg ellers. Bjølsen Valsemølle rekruterer ingen nye supportere.

Men det er nok ikke poenget heller.
      Skal vi rekrutere yngre fans er det andre arenaer en en kickoff/konsert som gjelder.
      .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

• Originally posted by nyegymsko View Post
        Problemet med å booke Hkeem, Arif, Unge Ferrari, Cezinando etc er prisen. De gutta tar lett 80.000 per spillejobb om ikke mye mer. Men jeg er helt enig med deg ellers. Bjølsen Valsemølle rekruterer ingen nye supportere.

Men det er nok ikke poenget heller.
        Skal vi rekrutere yngre fans er det andre arenaer en en kickoff/konsert som gjelder.
        Ingen mulighet for å få en deal med en av de unge gutta? De trenger publisitet og om de er glade i enga så er det kanskje mulig?

Selv er jeg glad i flere av artistene som kommer, men ser at det er ganske håpløst for de litt yngre.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
          Bra det var en blunk der, for det er det garantert ikke. Provinslagene rundt om kring, påstår jo dette hele tiden, men jeg kjenner stort sett bare Oslofolk i min omgangskrets av Engafolk. Ikke noe galt med folk fra utenfor altså, bare så det er sagt.
          Er mange oslofolk som flyttet ut av byen på 80 og 90 tallet. Deriblandt min familie. 1981. Fra Romsås. Før det nedi gryta. Far fra kampen og mot fra vika. Og så til Bjørkelangen 60 km rett øst for Oslo. Ja det er litt lsk land dette. Men også her er det ganske bra med vif supportere. Og da ofte utflyttere eller at folk har familie fra Oslo. Og sånn er det på kløfta Nittedal rælingen osv osv. Hadde ikke klanen 2000 medlemmer fra Romerike på 90 tallet? Jeg har ingen problemer med dette. Regner med Barcelona og andre storklubben har fans som bor 2-3-4 mil utenfor begrensa også. Folk ler av oss og sier vi har dans på Nittedal mens det er helt greit at RBK har supporter som kommer fra Namsos. Ja ja

Comment

• Originally posted by nyegymsko View Post
            Det er jo ikke verdens største sak det her, for arrangementet blir sikkert utsolgt og jeg er helt enig med deg i at man ikke rekrutterer på selve kickoff. Men det sier noe om i hvilken grad man føler seg inkludert og har noe for alle.

Det i alle fall noe å tenke på at man arrangerer et kickoff der målgruppen først og fremst er folk som pusher 50 i større eller mindre grad. Det er ikke fremtidsrettet.

Comment

• Apropos rekruttering så er jeg ikke i tvil om at vi har store problemer. Av det jeg registrerer rundt meg på tribunen virker det allerede som vi mangler en generasjon eller to.

I store deler av sesongen konkurrerer Eliteserien med Premier League som er gjort mer tilgjengelig enn noensinne. Selv om jeg selv ikke har noe favorittlag i England nyter jeg å se kamper på TV. Og det ER en utfordringer å gå fra å se Man City - Liverpool til å se Kristiansund - Vålerenga.
              Forskjellene i kvalitet og økonomi fremover vil bare øke med tanke på nytt Champions League og diverse medieavtaler.

På en måte har norsk herrefotball nå den samme utfordringen som kvinnefotball har hatt i alle år; et langt bedre produkt er lett tilgjengelig.
              Kvinnefotball er på vei opp og frem så det er absolutt mulig å få til noe om min teori stemmer.

Skal man se noe annet enn tomme stadioner i årene som kommer er det veldig viktig at vi klarer å rekruttere unge mennesker, studenter og andre til å komme på kamp og trives der. Barn og unge virker det som det er plan for med familiekonsept og rimelige sesongkort. Studenter har alltid vært en utfordring.

Jeg savner klare initiativ mot personer og miljøer med innvandrerbakgrunn. Det er mange av innvandrere i Oslo men jeg registrerer få på kamp. Er det mulig å få til noe her i samarbeid med kommunen? Fotball er stort i store deler av verden og det fellesskapet som fotballen skaper kan absolutt hjelpe i integreringsarbeid.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                Hva defineres som "kidsa" her? 10-15? 18-25?
                Jeg tror ikke man rekrutterer på et kick off event uansett, men hvilke artister mener du skulle vært der?
                I dette tilfellet må det vel gjelde alle under 40! Av artistene på kickoffen gjelder det da kun Islandsgate (som spiller 80-tallspunk) og Don Martin (fyller 40 i november).

Enig i at kickoff ikke nødvendigvis er stedet å rekruttere nye supportere, men mange (ikke mange nok) av oss eksisterende supportere er også født etter 1980. Hadde vært hyggelig om vi følte oss truffet innimellom vi og.

Dessuten tror jeg ikke man skal undervurdere effekten utad av hvem og hva Vålerenga og Klanen omgir seg med. Tror det kan være lurt å prøve å assosiere seg med noen litt yngre, kulturelle uttrykk, for å tiltrekke seg yngre folk.

Hva gjelder spesifikke artister er jeg ikke noen ekspert og aner ikke hvilke artister som heier på Enga, eller hvordan man kunne jobbet for å få dem til å heie på oss. Men tror for eksempel Cezinando (fra Grünerløkka), Hkeem (Stovner) eller si Charlotte DOS SANTOS (muligens fra Bærum) kunne fylt minst noen hundre seter med én drakt i en musikkvideo.

Comment

• Litt sånn ut mot sidelinja i den pågående diskusjonen men tyskerne hadde en herlig respons til mandagskamper: https://www.dagbladet.no/sport/norma...amper/69558897

Comment

• Originally posted by Cubbis View Post
                    Ingen mulighet for å få en deal med en av de unge gutta? De trenger publisitet og om de er glade i enga så er det kanskje mulig?

Selv er jeg glad i flere av artistene som kommer, men ser at det er ganske håpløst for de litt yngre.

Kunne vært en mulighet, men det er ikke de som bestemmer satsene selv. Det styres av et management som kun tenkter på profitt.

Comment

• Det er ikke noe stor bombe at vi begynner å bli "forgubba" på tribunen akkurat nå.
                      Vi trenger nye tanker og engasjement inn skal vi igjen bli størst og best i landet.

"krigen" mellom gamlegutta i klanen og Ikaros har ikke akkurat hjulpet.
                      Alt skal være som det var i gode gamle dager. Helst slik det var på sytti og åttitallet.

Comment

• Samarbeidet mellom klanen og Ikaros er bra det så vidt jeg vet. Et par stk i klansstyret som er fra Ikaros og det samme er supporterkordinatoren som er ansatt i klubben. Blir bra det her, men er en utfordring å få de unge på kamp ja.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                          Samarbeidet mellom klanen og Ikaros er bra det så vidt jeg vet. Et par stk i klansstyret som er fra Ikaros og det samme er supporterkordinatoren som er ansatt i klubben. Blir bra det her, men er en utfordring å få de unge på kamp ja.
                          Det bekreftes. De to i klansstyret har forsåvidt trukket seg før denne sesongen, uten at det er noen dramatikk i det. Styrearbeid var rett og slett ikke noe for dem. Isteden har vi fått inn en Ikaros-mann i NSA-styret, som Klanens representant.

Comment

• Bare å la de unge få kjøre på. Så får vi "litt eldre" bidra 100%. Var moro på tribunen i fjor.

Comment

Working...
                            X