Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Strømsgodset - Vålerenga / mandag 7. august kl. 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Strømsgodset - Vålerenga / mandag 7. august kl. 19:00

Eliteserien er tilbake etter sommerpausen og Vålerenga reiser til Drammen for å møte Strømsgodset på Marienlyst Stadion denne mandagen. Det er den 18. runden, men vår syttende kamp siden vi har fått utsatt én runde. Det tar 33 minutter med toget fra Oslo S, så det er bare å kaste seg på toget etter jobb, hvis du ikke allerede har billett på en av bussene, for å støtte gutta så de får en god start på høstsesongen. Vi har fått 713 billetter og min er allerede i boks, men hvis du er treig og ennå ikke har kjøpt, så ordner du det via denne linken for kun 200,-.

Billettlink

Vålerenga er pt. på 7. plass mens Strømsgodset ligger på 13. plass med fire poeng mindre. Med seier er vi der oppe med 3.- og 4.-plassen med en grei luke til nedrykkskandidatene, og det er en slik start på høstsesongen vi trenger. Bare tre dager etterpå, torsdag 10.08, skal vi møte Elverum på Ullevaal Stadion i 4. runde av NM, og forhåpentligvis blir det også en seier der slik at vi setter standarden for høsten inn mot åpningen av Vålerenga Stadion.

Kan jo ta med litt statistikk for å holde liv i tråden

Strømsgodset har på de siste fem hjemmekampene 2-2-1 med 11-8 i målforskjell mens VIF har 3-2-0 på de siste fem bortekampene med 7-5 i målforskjell.

Siste fem kamper på Marienlyst Stadion:

2016: Strømsgodset 2 - 0 Vålerenga / kvartfinalen i NM
    2016: Strømsgodset 3 - 2 Vålerenga
    2015: Strømsgodset 2 - 2 Vålerenga
    2014: Strømsgodset 0 - 2 Vålerenga
    2013: Strømsgodset 2 - 1 Vålerenga

De 10 siste årene, altså siden 2007, har vi kun tre seire der totalt. 2007, 2008 og 2014.

Comment

Men i 2014 vant vi 6-1 i en treningskamp! Det kan vi jo ta med oss (jeg tok bilder - derfor husker jeg det https://www.flickr.com/gp/azathosk/88637v )

Comment

Hehe, var der selv, så husker den kampen godt. Koste meg på langsiden med varm drikke og en god latter! Men tok kun med tellende kamper da

Forøvrig har klubben laget en liten sak om kampen på mandag også.

Link

Blir jo både Ronny Deila og Adam Larsen Kwaraseys første kamp mot deres tidligere klubb på Marienlyst.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
          Men i 2014 vant vi 6-1 i en treningskamp! Det kan vi jo ta med oss (jeg tok bilder - derfor husker jeg det https://www.flickr.com/gp/azathosk/88637v )

1-G. Kongshavn
          2-N. Gunnarsson
          24-N. Høgh
          6-S. Larsen
          35-K. Iqbal
          7-D. Holm
          11-M. Berre
          8-S. Nilsen
          21-A. Mathisen
          22-D. Calvo
          10-V. Kjartansson

På benken:
          4-A. Muri
          5-R. Lindkvist
          14-H. Stengel
          15-J. Thomassen
          17-G. Zahid
          23-K. Hæstad
          36-M. Blårud
          38-F. Kastrati
          40-M. Engebretsen

Lagoppstillingen den dagen, ikke mange spillere igjen.

Comment

Bruttotroppen http://www.vif-fotball.no/nyheter/gu...nta-marienlyst

Kom igjen Enga!

Comment

Fridjonsson har spilt midtstopper i forrige rekruttkamp og han spilte det også mot United. Nå står han oppført sammen med forsvarspillerene i bruttotroppen. Jeg føler meg ganske sikker på at han plutselig har blitt omskolert til midtstopper av Deila nå. Det er ikke helt sikkert at det er så veldig dumt, det kan også være for å få en mer kreativ midtstopper som er bedre med ball i beina ved siden av Nation.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                Ingen HKJ, selv om han, og ikke Moa, spilte på trening sist jeg så. Også interessant at islendingen er flyttet ned i forsvar. Har vel også spilt der på rekrutt, og de gangene jeg har sett treninger.

Comment

Originally posted by Gorg View Post
                  Også interessant at islendingen er flyttet ned i forsvar. Har vel også spilt der på rekrutt, og de gangene jeg har sett treninger.
                  Han kom også inn i forsvar mot United, så tror Fridjonsson blir å se en del i midtforsvaret fremover.

Comment

Satser på at disse starter:
                    -------------------Adam------------------
                    Robban Tollås Meistern Jukle
                    ------------Pelle Lekven-------------
                    ------------------Zahid-------------------
                    DFH------------Moa------------Finne

Ghayas spiller sin livs kamp og vi vinner 3-1 😊

Comment

?Meistern?

Comment

Originally posted by Farmor View Post
                        ?Meistern?
                        Vil anta han mener Jääger(meister)

Comment

Her må vi være på fra start for en gangs skyld.
                          Har registrert at vi ofte sliter i starten av kampene, men kikka litt på tabellene for 1. omgang og 2. omgang på nifs.no nettopp, og sakens fakta var skremmende saker. Vi er best av alle og topper tabellen for 2. omgang. Men, tabellen for 1. omgangene setter oss helt nede på 15. plass (kun LSK er dårligere enn oss). Bra vi er sterke i 2. omgangene (godt trente folk etter Deilas kostholdsregime m.m.?). Men, det det må være mulig å gjøre noe med førsteomangene?.

Comment

Dette blir etter min vurdering, en nøkkelkamp - vinner vi i dag, har vi bra heng på topp 4, en kamp mindre spilt og vi kan få noen poengs forsprang til f.eks. bitte lille strøm som spilte uavgjort borte mot Viking i går, etter å ha ledet 0-2.

Men av en eller annen årsak, sitter jeg med en dårlig magefølelse hvor noe sier meg at Godset snur sin dårlige trend mot nettopp oss... Håper på 3 viktige poeng, men denne matchen er veldig åpen og kan tippe begge veier...

Tror tapet av Lindkvist og farten hans, kan bli sårt savnet i det som kan bli en veldig åpen match med to lag som vil angripe.
                            \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Klarer vi og fylle bortefeltet idag? Ser dårlig ut ifølget vif på facebook. Mange ledige billetter igjen.

Comment

Working...
                              X