Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

LSK - VIF Lørdag 19. august kl. 18.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LSK - VIF Lørdag 19. august kl. 18.

Er vel på tide med en kamptråd til denne kampen også?

Kampene mot bønda fra stasjonsbyen er alltid tighte og fysiske kamper, så det blir spennende å se hvem av våre som er matchfit. Her trenger vi krigere som tåler en trøkk. Mannfolk som jobber i alle dueller.

I følge klubbens hjemmesiden har Vålerenga overrasket positivt denne sesongen...
    (kan tyde å at vif-fotbal.no sin skribent ikke hadde så voldsomme ambisjoner for sesongen)
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/pr...mpen-pa-arasen
    I samme sak kan det høres ut som om man forbereder seg på 3. verdenskrig - men det blir god stemning likevel, altså...

Hva seier + evt. 3 poeng i hengekampen mot Haugesund betyr for vår tabellposisjon skal jeg ikke gå inn på. Nå er det en kamp om gangen. Fotballen er rund. Alle kamper lever sitt eget liv. Ligaen er jevn. Alle kan slå alle. Og. Så. Videre.
    Vi må børste skuffelsen etter Godset/TIL av skuldrene våre og tro på at Vålerenga skal ta dette hjem.
    Vi slo de 3-1 i vårsesongen.
    Lillestrøm har tapt 4, vunnet 4 og spilt 1 uavgjort på Åråsen denne sesongen. De har ikke tapt hjemme siden 16/5, så da er det på høy tid med et tap igjen.
    Historisk sett er det større sannsynlighet for at vi tar poeng enn at vi taper. Og når vi tar poeng på Åråsen tar vi alle tre poengene 2 av 3 ganger. Så, 3 poeng er ingen utopi.

Gi gass, enga! Og til dere som tar turen til Åråsen: Full fyr! Dette skal vi ta!

Har ikke mulighet for å kjøpe billet til kampen i sjappa før lørdan. Sjappa er åpen på lørdag? Er godt med billetter igjen hørte jeg.

Comment

Litt statistikk;
      * Målsjanser - lsk: 2.plass (snitt: 5,67), Enga: delt 11. plass (snitt 4,56)
      * Utnyttelse - lsk: 12. plass (26,17%), Enga: 11. plass (26,83%)
      * Sjanser mot - lsk: 7. plass (snitt 4,58), Enga: 11. plass (snitt 4,94)
      * Avvegring - lsk: 13. plass (64,37%), Enga: 5. plass (74,16%)

Utifra de tallene så kan vi se at lsk skaper flere målsjanser enn oss men er mindre effektive til både å score og avverge.

Hjemmestatistikken til lsk i år: 4-1-4, scoret 12, sluppet inn 11. Har ikke tapt hjemme siden 16. mai, mot S08. Har ikke vunnet siden 1. juli, mot Godset.
      Bortestatistikken vår i år: 2-2-5, scoret 10, sluppet inn 17. Vi har ikke vunnet borte siden 3. juni mot TIL. Vi har ikke vunnet siden 24. juni mot, nettopp lsk.

Comment

Det er sånne enkeltkamper som gjør at livet som supporter er herlig, selv om sesongen mer eller mindre er over.

Dog er jeg litt usikker om bønda vet hvem som venter dem på den andre banehalvdelen, i radioreklamen jeg hørte nettopp sa de at de skulle møte idrettsforeningen og ikke fotballlaget. Vi bruker pølsepapir, usikker hva amatørene på Åråsen bruker.

Comment

Noen som vet om Fitim azemi er spilleklar med tanke på sykdom?

Comment

Originally posted by joggehansen View Post
            Noen som vet om Fitim azemi er spilleklar med tanke på sykdom?
            Han var frisk nok til å være på kampen og komme ut på banen i pausen mot Tromsø, så tviler på han var veldig sjuk.

Comment

Forventer at Fitim kastes inn mot skittbønda. Helt ny, og ingenting å tape! Det er ingen som vil klage.

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
                Han var frisk nok til å være på kampen og komme ut på banen i pausen mot Tromsø, så tviler på han var veldig sjuk.
                Synes jeg leste et sted at han hadde spist noe dårlig mat... Det kan enten bety en kjapp runde med rennaræv for så å være fit(im) for fight, eller det kan bety flere dager på skåla og da blir'n nokså tappa for energi og orker neppe 2 x 45.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                  Forventer at Fitim kastes inn mot skittbønda. Helt ny, og ingenting å tape! Det er ingen som vil klage.
                  Hvis Fitim ikke blir klar, og Moa fremdeles er skadet så forventer jeg at Finne likevel spiller kant og at HKJ får spille sentralt. Vi trenger en sterk kriger der inne, og Finne er kanskje en kriger, men han er verken sterk eller høy. Han blir nesten alltid borte i mengden.

Kanskje det kan være greit å starte med HKJ uansett, siden Moa ei heller er noe kriger, og heller ikke i form, samt at Fitim nettopp har kommet. Men sistnevnte bør absolutt få spille noe.

Jeg håper klubben går tilbake til det vante. Med Zahid bak spissen. Og så håper jeg at Deila ser på hva som snudde det for oss i våres. Etter hva jeg kunne se så var det at Nakkim og Ibrahim sluttet å spille mye. Nå har sistnevnte begynt å spille igjen, og ting går trått, kjedelig og formkurven har pekt nedover.

I tillegg så burde kanskje Deila vurdere å bruke Näsberg igjen, da Jukle har vært helt på bærtur.

Gjør det enkelt, back to basic. Svelg stoltheten og drit i de fleste nysigneringene som kom før sesongen, som absolutt ikke har slått til.

Folk snakker om at med seier i hengekampen så er vi 4 poeng bak medalje. En hengekamp som vel ikke spilles før i midten av oktober. Altså lenge til. Taper vi denne kampen, og et par andre kamper går i mot oss, så er vi plutselig 4 poeng foran kvalik og 6 poeng foran direkte nedrykk og desidert sisteplass. Da kan vi heller begynne å snakke om at det begynner å brenne under beina. For de to nesten kampene så møter vi Sarpsborg som rundspilte oss sist, og RBK på Lerkendal som normalt sett rundspiller oss både hjemme og borte. Deretter møter vi Brann hjemme. Er litt make it or break it nå føler jeg.

Pissnervøs!!!
                  Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Håper laget blir:
                    Adam
                    Juklerød - Jääger - Nation - Lundström
                    Grindheim - Stengel
                    Zahid
                    F. Holm - Azemi - Dønnum

Vi trenger bedre pasningssikkerhet fra sentral midtbane. Det mener jeg vi får ved å sette inn Stengel for Lekven / Ibrahim. Videre får vi et langt hurtigere angrep med Azemi og Dønnum.

Edit: Mulig Berntsen burde inn for Zahid også. Da får Berntsen prøve seg i en posisjon han hører hjemme, og Zahid får seg en velfortjent pause.
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                      Håper laget blir:
                      Adam
                      Juklerød - Jääger - Nation - Lundström
                      Grindheim - Stengel
                      Zahid
                      F. Holm - Azemi - Dønnum

Vi trenger bedre pasningssikkerhet fra sentral midtbane. Det mener jeg vi får ved å sette inn Stengel for Lekven / Ibrahim. Videre får vi et langt hurtigere angrep med Azemi og Dønnum.

Edit: Mulig Berntsen burde inn for Zahid også. Da får Berntsen prøve seg i en posisjon han hører hjemme, og Zahid får seg en velfortjent pause.
                      Blir overrasket hvis Dønnum starter istedenfor Finne.
                      Og Dønnum beviste ikke veldig mye I kampen mot Tromsø at han fortjener å starte.
                      Håper dog også på Stengel fra start.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                        H
                        I tillegg så burde kanskje Deila vurdere å bruke Näsberg igjen, da Jukle har vært helt på bærtur.
                        Eh, nei. Jukle har ikke vært den store venstrebacken vi håpet på, men det er LANGT ned til Näsberg sitt nivå.

Må bare legge til at Näsberg og Stengel også spilte mye i starten.
                        Dette kan være en av årsaken til at de unge sliter nå. Det ble lagt for mye ansvar på disse gutta, og i motgang er det aldri enkelt å være ung.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Vet han hadde blitt matforgiftet

Comment

http://www.dagsavisen.no/oslo/moa-ut...ring-1.1011827

Spiss-krise, som Dagsavisen kaller det foran kampen mot LSK. Moa er ute og hverken Azemi eller HKJ er klare for 90 minutter. Regner med at det blir Finne som starter på topp, men ser at Deila også nevner Elsebutangen som et alternativ. Hadde digga det litt om vi bare gikk for han på topp, egentlig, men burde nok sikkert matches litt forsiktig inn på A-laget. Vet ikke noe særlig om hvilket nivå han ligger på og hvor lang han eventuelt er unna A-laget, men her kan kanskje noen andre opplyse meg og resten av forumet?

Comment

De har klart å bruke "Fitim Alezami", "Fatim Alezami", og det korrekte "Fitim Azemi" i samme artikkel... Han heter Azemi i ingressen, men Alezami er navnet både i overskrift og gjennomgående gjennom artikkelen, hehe. Håper vi starter kampen med HKJ, for eventuelt å sette innpå Azemi etter hvert. Finne burde være uaktuell som alenespiss mot lsk, få ham heller ut på kanten!

Comment

Working...
                              X