Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Semifinale Vålerenga - Sarpsborg 08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi sliter dessverre på alle fronter: Altfor forutsigbart. Noe som gjør det enkelt for motstandere med litt kvalitet, tempo og litt muskler å kjøre over oss. Vi spiller dønn likt forrige kamp mot Sarpsborg. Ingen framdrift, elendig pasningskvalitet (koster oss 0-1 målet i dag), kanter/backer som dribler innover hver gang og som går seg fast. Lange oppspill mot Kjeldsrud Johansen som han ofte vinner, men ingen går på løp i rommet bak han. Vi har ingen naturlig venstreback. Det står to spillere på hver kant som nesten aldri utfordrer bakrom, men som er mer opptatt av å slå støttepasninger og som etterlater seg store rom som motstanderen kan kontre i. De spillerne vi har fått inn i de to siste vinduene har på ingen måte løftet laget (de spiller knapt). Azemi ser dessverre ikke ut som han er et opplagt førstevalg på topp for Vålerenga 2 en gang, selv om det selvfølgelig er for tidlig å dømme ham etter noe minutters innhopp. Og vi har solgt de to spillerne vi hadde som var av en viss kvalitet og som var litt uforutsigbare (Lindkvist og Zahid), og har for sikkerhets skyld lånt ut den ene angrep/kant-spilleren vi har som er over 173 høy (Grødem). I tillegg har vi Moa og DFH på lønningslista som er så skadeutsatt at de snart må settes på arbeidsavklaringspenger. Akkurat nå er det virkelig ikke lett å se at dette laget skal klare å heve seg og få nok poeng, spesielt når vi tviholder på å spille på samme forutsigbare måte i kamp etter kamp.

Comment

• Originally posted by Trym View Post
      Skjønte ikke hvorfor Berntsen ble byttet ut. Han spilte vel sin beste kamp for året. Og hvorfor ikke sette inn på Azemi i fra start 2. omg. Deila virker veldig usikker i spillervalgene sine... 1-5 etter 2 kamper på ny stadion. Ikke akkurat et fort enda, men...
      Jeg har etterlyst Azemi lenge. Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke har sett han før nå. Ingenting sitter. Han er dødstreig (var han det tidligere også?) og inen touch sitter. Verken panna eller fot sitter. Føler ikke vi ble noe bedre da han kom inn.
      VAR, nei takk!

Comment

• Litt OT men er det bare jeg som er lei av at en del av innleggene her inne havner i kodespråk sånn som innlegget til "geirols" over her? Nå er ikke jeg noen IT dude og kan ikke komme med forslag til hvordan det kan løses, men det jo åpenbart en bug. Jeg har opplevd at det har skjedd med mine innlegg også, og da er som regel hvis jeg skriver på mobil, men glemmer å logge inn før jeg skriver. Når jeg da logger inn, og innlegget blir postet, så havner det i kodespråk..

Comment

• Har skikkelig tro på Friðjónsson. Ung. Tempo og uredd. Blir en strålende spiller.

Berntsen er god i dag. Hadde ikke troen. Det har jeg nå.

Azemi. Også troen på.

Ellers må det ryddes voldsomt før 2018. Spade for spade.

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
            Jeg har etterlyst Azemi lenge. Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke har sett han før nå. Ingenting sitter. Han er dødstreig (var han det tidligere også?) og inen touch sitter. Verken panna eller fot sitter. Føler ikke vi ble noe bedre da han kom inn.
            Han har ikke kamptrening og har vært sjuk. Følger du ikke med? Nei, han er ekstremt rask.

Comment

• Originally posted by Peter View Post
              Aldri har jeg skammet meg over å være Vålerengasupporter i de 13 årene jeg har hatt sesongkort, før Supportersvingen (der jeg også står) kalte til seg spillerne på slutten av kampen og skjelte dem ut så det sang. Her har vi et lag som sliter med selvtilliten, og som taper mot et mye bedre lag, så skal de få gjennomgå av "supporterne" etter kampen også. Skammelig. Jeg synes faktisk ikke det var innsatsen det stod på i dag.
              Håper du kødder med meg!? Dette laget fikk en støtte ut av en annen verden i 90+3 minutter i dag. At noen folk er oppgitte og forbanna må være lov. Og ja, jeg stod også i svingen. Dette er en fiaskosesong og det stinker nedrykk.

Comment

• Originally posted by Peter View Post
                Aldri har jeg skammet meg over å være Vålerengasupporter i de 13 årene jeg har hatt sesongkort, før Supportersvingen (der jeg også står) kalte til seg spillerne på slutten av kampen og skjelte dem ut så det sang. Her har vi et lag som sliter med selvtilliten, og som taper mot et mye bedre lag, så skal de få gjennomgå av "supporterne" etter kampen også. Skammelig. Jeg synes faktisk ikke det var innsatsen det stod på i dag.
                Det fikk ikke jeg med meg, og prinsipielt er jeg enig med deg. MEN: på samme måte som det kan koke over for en spiller i kampens hete, kan det også gå ei kule varmt i et supporterhode underveis. Og husk at noen av de gutta (har en anelse om hvor det kom fra) dedikerer hele livet til å følge laget Norge rundt, år etter år og ser at vi gang på gang underpresterer (tenker ikke spesielt på kampen i dag, men totaliteten av de siste 5-6 sesongene). Noen ganger trengs et wake-up call også fra supporterne (spillerne får nok en mer fotballfaglig oppstrammer av Deila), ikke bare Ære Være og Alle Gutta, uansett resultater. Fotball er følelser og jeg skjønner godt at enkelte må slippe ut litt steam nå og da.
                Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                  Litt OT men er det bare jeg som er lei av at en del av innleggene her inne havner i kodespråk sånn som innlegget til "geirols" over her? Nå er ikke jeg noen IT dude og kan ikke komme med forslag til hvordan det kan løses, men det jo åpenbart en bug. Jeg har opplevd at det har skjedd med mine innlegg også, og da er som regel hvis jeg skriver på mobil, men glemmer å logge inn før jeg skriver. Når jeg da logger inn, og innlegget blir postet, så havner det i kodespråk..
                  Det kommer av at man automatisk logges ut etter et visst antall minutter. Hvis du prøver å sende innlegget etter at du er logget ut, uten å vite det, og må logge inn på nytt igjen for å sende innlegget så tar ikke forumet æøå. Eneste som hjelper er å kopiere hele teksten hver gang du har skrevet litt langt.
                  VAR, nei takk!

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Han har ikke kamptrening og har vært sjuk. Følger du ikke med? Nei, han er ekstremt rask.
                    Da burde vi venta med å henta han til etter sesongen eller handlet inn en til. Det er NÅ vi trenger spillere med kamptrening og kan heve laget umiddelbart, ikke til neste sesong eller rettere sagt neste sesong er ikke interessant i skrivende stund.

Comment

• De aller fleste var vel ganske fornøyd med å hente inn Deila og dagens lederapparat, men det ble jo tidlig klart at spillerlogistikk ikke var noe vi hadde rett kompetanse på. Jeg er imidlertid redd for at det også svikter på andre viktige områder. Hva skjer på treningsfeltet? Er det nok trøkk og intensitet? Husker at dette ble beskrevet som et problem i siste del av Rekdals trenertid, og jeg hadde derfor store forventninger til at Deila kunne tilføre noe her. Spillerne ser jo imidlertid ut som om de er livredde, fullstendig uten selvtillit, med dårlig samhandling, mange dårlige individuelle valg, mye slurv når det gjelder basale ferdigheter, ofte underlegne fysisk og i duellspill. Hvorfor greier ikke Deila å motivere og hente ut potensialet i spillergruppa?

Hvorfor evner han ikke å gjøre utslagsgivende taktiske grep underveis? Blir ofte mye likt for likt når det byttes. Dette var vel det området Rekdal kanskje var best på (ihvertfall for noen år siden), men jeg syntes det er foruroligende at Deila knapt noensinne greier å påvirke/snu kamputfall etter kampstart (RBK i kvarten var jo et hederlig unntak).

Til sist, - har han en litt vanskelig personlighet? Litt høy på seg sjøl? Virker veldig fastlåst i fht enkelte spillere, selv når hans egne valg åpenbart ikke fungerer. Lindqvist og Stengel er kanskje de fremste eksemplene på spillere som med fordel kunne vært mer involvert, Abdi og Juklerød eksempler på spillere som har fått gjentatte sjanser selv etter vedvarende underprestering (her kunne nok også flere vært nevnt).

Deila har valgt en karriere hvor det er naturlig å bli hardt og ofte evaluert. La ikke VIF bli et nytt NFF hvor sjefen på et tidspunkt (ikke altfor lenge siden) uttalte at landslagstreneren ikke ble evaluert på resultater...

Comment

Jo, følger med jeg, men han har selv sagt at han er i form, men ikke kampform.
                        VAR, nei takk!

Comment

• Originally posted by Vader View Post
                          Da burde vi venta med å henta han til etter sesongen eller handlet inn en til. Det er NÅ vi trenger spillere med kamptrening og kan heve laget umiddelbart, ikke til neste sesong eller rettere sagt neste sesong er ikke interessant i skrivende stund.
                          Han var vel ikke i form da han kom heller, men ble satt kraftig tilbake da han fikk matforgiftning.
                          VAR, nei takk!

Comment

Jo, følger med jeg, men han har selv sagt at han er i form, men ikke kampform.

Følger man med på norsk fotball, vet man godt at Azemi er veldig hurtig. Så enkelt er det.

Ja, men noe må Deila gjøre når vi ligger under, med en begrenset benk.

Sier det igjen. Alt annet enn et voldsomt vintervindu holder ikke. Vi har penger, men har vi oversikten? Det er klubbens jobb nå.

Comment

Følger man med på norsk fotball, vet man godt at Azemi er veldig hurtig. Så enkelt er det.

Ja, men noe må Deila gjøre når vi ligger under, med en begrenset benk.

Sier det igjen. Alt annet enn et voldsomt vintervindu holder ikke. Vi har penger, men har vi oversikten? Det er klubbens jobb nå.
                              Til dere som tenker på vintervinduet må jeg bare si at jeg beundrer dere for optimistisk tankegang. Eneste fokuset mitt nå er å overleve så kan man snakke om nye spillere inn når plassen eventuelt er reddet. Ikke vondt ment dette innlegget hvis noen føler at jeg tråkker på noen.

Comment

Vel, det ble jo bedre etter at vi gikk over til 3 bak når han kom innpå. Han trenger åpenbart kamptrening, men det kan jo hende han hadde kommet seg utover i omg. Uansett, det blir jo bare spekk. nå. Vi har nok solgt oss til fant, dessverre...

Comment

Working...
                                X