Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Semifinale Vålerenga - Sarpsborg 08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by j_robber View Post
    Er enig i at det ikke er innsatsen det går på, men mer relasjonene. Virker til tider som de ikke trener sammen!
    Jeg har ofte lurt på hva de egentlig holder på med fra mandag til fredag. Ellers skjønner jeg ikke at folk er fornøyd med intensiteten i går. S08 var oppe i oss absolutt hele tiden når vi hadde ballen og presset kollektivt slik at vi aldri får nok tid. Vi gir dem flere metre med plass og presser dem stort sett en og en. Både på 1-0 og 2-0 får deres spillere stå alene selv inne i vår 16-meter.

Spillerne skal ha for å prøve, men neste gang håper jeg i hvert fall dere prøver sammen og ikke hver spiller på egenhånd.

Comment

• Originally posted by Peter View Post
      For å ta ett eksempel, hørte jeg det ble ropt gjentatte ganger at de skulle ta av seg draktene fordi de ikke fortjente å ha dem på.
      Det er jo bare tåpelig.

Comment

• Usikker på hvor bra det er med ekstrem vanning av banen så ballen går fort, for det er åpenbart at vi mangler teknikk og kvalitet når det kommer til mottak og bedømming av hastighet ved pasning. Maaange ganger vi skal være glad spillerne hadde en lang tå på ballen og fikk tuppa ballen videre før et evt brudd fra motstander. Ballen havnet jo i sikkert 70% av alle mottakene sprettende ut fra foten og to meter unna ...

Comment

• Men er sikker på vår første seier på laaang tid, kommer nå mot Brann

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
            Bortelaget har krav på x antall billetter på langsida, samt at vi må ha et alternativ til ståplassene i borteseksjonen for dem som ikke kan stå i to timer. Da er det bedre å plassere dem samla på ett felt helt ytterst på nøytrale hovedtribunen, enn spredt utover.
            For å snu litt på det. Hva skjer bår vi møter Lillestrøm f.eks? Skal dem da ha bortetribunen sin, også er det "nesten fritt frem" på hovedtribunen? Eller er den bortre delen nærmest bortesupporterne sperret på en måte?

Comment

• Dette gjorde vondt, som det alltid gjør, med et 0-3 tap og cupexit.
              Fy faen så vondt jeg hadde det i går.
              Jeg er helt sikker på at gutta hadde det på akkurat samme måte.

Men når det er som mørkest er det enda viktigere å fokusere på lyspunktene.
              Det tar tid å venne seg til en endret stil, spesielt etter så mange år med noe annet, og det tar litt tid å venne seg til det nye underlaget. Sånn er det bare.
              Men jeg kan se at den nye stilen kan ha noe for seg, og vi så det i en 3-4 angrep i går.

Berntsen imponerte meg i går.
              Det gjorde Samuel også.
              Og jeg tror ikke Adam gjorde noen feil i går som førte til baklengs ihvertfall.
              Tollås var stort sett god han også, selv om han selvsagt hadde problemer med farten til enkelte S08 spillere.
              Grindheim ga jernet, men han så ut til å slite med presisjon på baller langs bakken. Muligens underlaget han ikke er helt komfortabel med enda. Men innsatsen sto det ihvertfall ikke på.
              Innsatsen var forøvrig ganske bra for hele laget, de gås til i dueller og det kjempes om andreballer.
              Vi har et problem på venstrebacken, der har vi ingen alternativer som er gode nok, og det ble ganske tydelig en del ganger i går. Men vi har de spillerene vi har, og vi må bare gi de tid. At Quisten dro kommer til å gjøre vondt en stund, men vi hadde vel ikke noe valg i forhold til å la han gå heller.
              HKJ spillte med hele hjertet og begge ballene utenpå drakta i hele går. Han tar for seg, er godt plassert, kom til sjanser, men klarte ikke å sette noen. Ganske typisk for den typen spiller. Den dagen han finner veien til mål så kan han bli en meget viktig spiller for oss! Men det er klart, 3 mål på 70 kamper eller hva det er, det høres jo ikke skremmende ut med tanke på at han er spiss.

Nå har vi møtt norges to beste lag i de 4 siste kampene. At vi ikke vinner mer enn 1 av de 4 er fullt forståelig for så gode er vi ikke, noe tabellen viser ganske klart. Heldigvis er ikke de siste 9 kampene mot disse samme 2 lagene.
              Vi har igjen:
              Brann hjemme
              Stabæk borte
              Haugesund hjemme
              Ålesund hjemme
              Viking borte
              Molde hjemme
              Sandefjord borte
              Odd hjemme
              Sogndal borte

Her kommer vi til å ta poeng, og vi kommer til å ta minst 10, det er jeg SIKKER på. Jeg hevder derfor at vi ikke rykker ned, med mindre vi skulle ha helt sykt uflaks med alle andre resultater for lag som ligger i sumpa.
              Jeg sier ikke at dette snur mot Brann, og kanskje ikke mot Stabæk heller, men så tror jeg pila vil peke ganske bratt oppover etter det. Og avhengig av hvordan dette bærer avsted kan det jo bli en riktig så spennende kamp i siste runde!

Jeg gleder meg ihvertfall til fortsettelsen, for vi kommer grusomt tilbake, spesitl når vi er avskrevet og dømt nord og ned.
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

Bortelaget har krav på x antall billetter på langsida, samt at vi må ha et alternativ til ståplassene i borteseksjonen for dem som ikke kan stå i to timer. Da er det bedre å plassere dem samla på ett felt helt ytterst på nøytrale hovedtribunen, enn spredt utover.
                I all verdens rike. Her gir vi motstandere Norges beste bortefelt. Og NøFF krever enda mer! Utakk er verdens lønn.

Comment

• Originally posted by enga View Post
                  For å snu litt på det. Hva skjer bår vi møter Lillestrøm f.eks? Skal dem da ha bortetribunen sin, også er det "nesten fritt frem" på hovedtribunen? Eller er den bortre delen nærmest bortesupporterne sperret på en måte?
                  Samme regler der, men vaktene er ekstra skjerpa med å be folk flytte seg dersom ting skulle utarte seg på tribunen. Like barn leker best, og derfor har vi hele tiden sett for oss det ytterste feltet på Hovedtribunen til dem som ønsker å støtte bortelaget fra langsida. Dette er et felt vi med hensikt ikke har solgt sesongkort/Vallekort på.

Du kommer mao inn på hele Hovedtribunen med motstandereffekter (nøytral tribune), men vi anbefaler bortelagets tilhengere om å kjøpe på dette feltet.

Comment

• Originally posted by bengt View Post
                    I all verdens rike. Her gir vi motstandere Norges beste bortefelt. Og NøFF krever enda mer! Utakk er verdens lønn.
                    Sånn er det over hele landet. Vålerenga som klubb har også krav på X antall plasser på langsida når vi spiller borte, og disse går som regel til spillere, administrasjon osv. På VKIP er vi i en litt unik situasjon der bortefeltet er safe standing, kun ståplasser, og derfor ønsker vi også at dem som er der for å se kampen uten å stå og synge, har et plass å være selv om man holder med bortelaget. Man kan ikke plassere en 70-åring som er dårlig til beins på et ståfelt uten å være dårlig vertskap.

Vi ønsker å sette standarden for hvordan man skal behandle bortesupportere på kamp, og håpe resten av landet følger vårt eksempel, i stedet for å falle ned på nivået våre egne supportere blir behandla når dem er ute og reiser.

Comment

Man kan ikke plassere en 70-åring som er dårlig til beins på et ståfelt uten å være dårlig vertskap.

Vi ønsker å sette standarden for hvordan man skal behandle bortesupportere på kamp, og håpe resten av landet følger vårt eksempel, i stedet for å falle ned på nivået våre egne supportere blir behandla når dem er ute og reiser.
                      Vi må bare håpe andre følger oss, ellers det fullstendig bortkastet. Det går faktisk bare utover oss selv at vi får mindre seter på stadion. Hovedtribunen er nøytral tribune og det betyr at bortesupportere kan sitte hvor som helst, også 70 åringen. Jeg er ikke sikker om det er bedre å samle de så de blir sterkest og ser/høres bedre ut enn det er nødvendig. Dessverre har de også det eneste lukkede hjørnet på stadion.

Comment

• Originally posted by bengt View Post
                        Vi må bare håpe andre følger oss, ellers det fullstendig bortkastet. Det går faktisk bare utover oss selv at vi får mindre seter på stadion. Hovedtribunen er nøytral tribune og det betyr at bortesupportere kan sitte hvor som helst, også 70 åringen. Jeg er ikke sikker om det er bedre å samle de så de blir sterkest og ser/høres bedre ut enn det er nødvendig. Dessverre har de også det eneste lukkede hjørnet på stadion.
                        Først og fremst må vi fylle setene. Dersom våre supportere ikke gjør det er det fint om bortelagets supportere gjør det. Det er bedre med 350 kroner i lomma pr sete enn 0. Sikkerhetsmessig er det også bedre å samle flest mulig på samme felt enn spredt utover en hundre meter lang tribune.

Comment

Ser den, men vi kommer i uoverskuelig framtid til å ha steinbrudd og stillas i Sarpsborg (er den dispensasjonen fra NFF evig??), dritthjørnet på Nadderud, bak dødlinja på Lerkendal osv som oppholdssted på bortekamper. Vi burde i det minste gitt bortefansen den åpne hjørnet mot Ringveien og ikke det eneste tette hjørnet på stadioen.
                          Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                            Ser den, men vi kommer i uoverskuelig framtid til å ha steinbrudd og stillas i Sarpsborg (er den dispensasjonen fra NFF evig??), dritthjørnet på Nadderud, bak dødlinja på Lerkendal osv som oppholdssted på bortekamper. Vi burde i det minste gitt bortefansen den åpne hjørnet mot Ringveien og ikke det eneste tette hjørnet på stadioen.
                            Bedre å ha dem nærmere nøytrale hovedtribunen enn Vålerengatribunen. Utenfor er den veggen (flerbrukshallen) veldig fin å ha da man bare må avgrense på to steder i stedet for tre. Dessuten er eneste måte å komme seg fra nord til sør langs Vålerengatribunen.

Tror dere overvurderer den veggen inne på stadion litt. Supportertribunen har jo to vegger (takk, Klanen og VKIP!).

Comment

Bedre å ha dem nærmere nøytrale hovedtribunen enn Vålerengatribunen. Utenfor er den veggen (flerbrukshallen) veldig fin å ha da man bare må a,vgrense på to steder i stedet for tre. Dessuten er eneste måte å komme seg fra nord til sør langs Vålerengatribunen.

Tror dere overvurderer den veggen inne på stadion litt. Supportertribunen har jo to vegger (takk, Klanen og VKIP!).
                              Mulig det. Jeg, derimot, ser for meg at supportertribuna fyrer opp "patriot-feltet " og den seksjonen så mye at bortefansen rett og slett ikke får annet igjen enn å kjenne Valle-vinden blåse gjennom luggen. Og veggene på sydtribuna dekker bare ca 50 % av dybden.
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                              X