Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Semifinale Vålerenga - Sarpsborg 08

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Shtian View Post
    Check! Tar med meg sju venner på hovedtribunen.
    7 internettpoeng til deg!

Comment

Som tidligere spåmann og nåværende - merkelig nok - leder av tippekonken, vil jeg allerede nå antyde at folk bør avbestille sydenferien som krasjer med helgen 01.-03. desember. For da spiller Vålerenga cupfinale!

1. Det blir en HELT annen kamp enn åpningskampen mot samme lag. Da var det nerver, høye skuldre og ikke minst et enorm press på spillerne. Noen ganger slår det bra ut, andre ganger går det fryktelig galt. I semien er åpningskampnervene borte, presset er mindre og laget har alt å vinne - ingenting å tape. Vi kan ikke miste noe vi ikke har.

2. Hjemmebanefordelen slår til nå.

3. Man kan i 2*45 glemme alt som heter nedrykk, krise og tabell. Kun ut å gjøre jobben, så får man bonusen umiddelbart.

4. Vålerenga er ikke ansett som favoritt. Det alene er et godt tegn, for særpingene kommer med en selvtillit som kun Zlatan kan matche. Det er klassisk at underdogen går videre, noe både XXX og Follo vil være enige i.

Jeg jinxer ikke, jeg spår det som kommer til å skje.

KøppDøkk.
      Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
        Som tidligere spåmann og nåværende - merkelig nok - leder av tippekonken, vil jeg allerede nå antyde at folk bør avbestille sydenferien som krasjer med helgen 01.-03. desember. For da spiller Vålerenga cupfinale!

1. Det blir en HELT annen kamp enn åpningskampen mot samme lag. Da var det nerver, høye skuldre og ikke minst et enorm press på spillerne. Noen ganger slår det bra ut, andre ganger går det fryktelig galt. I semien er åpningskampnervene borte, presset er mindre og laget har alt å vinne - ingenting å tape. Vi kan ikke miste noe vi ikke har.

Det var S08 som skulle bli preget av å komme til en gryte på vår nye stadion med 17k VIF supportere. I stedet var det våre egne spillere som skalv i buksene. Det er ikke ett sunnhetstegn, men i bunn og grunn så møtte vi ett lag som er mye bedre enn oss pr nå.

Cup er cup og ballen er rund osv, men vi møter ett lag som er 2-3 hakk over oss. Vi får håpe KøppDuck får rett, men jeg blir ikke overrasket om vi taper for S08 for tredje gang på rad i år.

Comment

Originally posted by Shtian View Post
          Check! Tar med meg sju venner på hovedtribunen.
          Bra innstilling og aksjon! Jeg tar turen opp fra Hamburg og tar med meg n Italiener, en Engelskmann, og en svenske. (til Brann kampen) Få med de samme 7 på den matchen også Shtian og så oppfordre vi alle andre til å gjøre det samme!!
          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
            Bra innstilling og aksjon! Jeg tar turen opp fra Hamburg og tar med meg n Italiener, en Engelskmann, og en svenske. (til Brann kampen) Få med de samme 7 på den matchen også Shtian og så oppfordre vi alle andre til å gjøre det samme!!
            Herlig!
            Har selv sesongkort på supportertribunen, så tviler på at jeg får med meg alle sju der fremover. Men har bevisst kjøpt billetter nærme ståtribunen, så forhåpentligvis får noen av dem jævlig lyst til å hoppe og synge der i stedet neste match.

Comment

Geir Bakke prioriterer tydeligvis cup foran serie. Stiller med 2. laget borte mot Tromsø nå og ligger under 4-0 etter første.

Blir spennende å se hvem Deila mønstrer mot RBK.

Comment

Originally posted by e73 View Post
                Geir Bakke prioriterer tydeligvis cup foran serie. Stiller med 2. laget borte mot Tromsø nå og ligger under 4-0 etter første.

Blir spennende å se hvem Deila mønstrer mot RBK.
                Utrolig merkelig prioritering av Bakke når medalje i serien nesten var i lomma. Jaja, det kan jo bety mer nerver for Sarp på onsdag.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
                  Utrolig merkelig prioritering av Bakke når medalje i serien nesten var i lomma. Jaja, det kan jo bety mer nerver for Sarp på onsdag.
                  Ja, drøyt å gjøre så mange bytter. De trenger poengene i medaljekampen. Blir mer press på dem når de allerede er favoritter i semien, så ja, nervene bør absolutt være til stede.

Deila sparer Pelle.

Comment

Originally posted by Farmor View Post
                    Riktig at det blir verre på onsdag, spennende inntil annet skjer...

Men skjønner prioriteringen godt. Medalje i fotball er ikke verdt en dritt. Eneste som gjelder er seriemesterskapet, og det ble klart for lenge siden.

Comment

Originally posted by bengt View Post
                      Riktig at det blir verre på onsdag, spennende inntil annet skjer...

Men skjønner prioriteringen godt. Medalje i fotball er ikke verdt en dritt. Eneste som gjelder er seriemesterskapet, og det ble klart for lenge siden.
                      Medalje er E-cup, så det teller enormt mye.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                        Medalje er E-cup, så det teller enormt mye.
                        E-cup betyr veldig mye, medalje ikke en dritt, kan si at andre og tredjeplassen er viktig. Kanskje de tror det er lettere å få Europa med cuptriumf.

Comment

Originally posted by bengt View Post
                          E-cup betyr veldig mye, medalje ikke en dritt, kan si at andre og tredjeplassen er viktig. Kanskje de tror det er lettere å få Europa med cuptriumf.
                          Det er i hvert fall ikke enklere for dem i serien etter at de ga bort sølvplassen (foreløpig) til Brann og slapp Molde til 1 poeng bak dem Vi stilte med en helt ok ellever mot dem forrige helg og de vant greit. Synes det er en åpenbar tabbe av Bakke å stille juniorlag mot TIL, han vil selvsagt bare ikke innrømme det.
                          "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Må Lundstrøm stå over i cupen eller i serien?
                            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Serien......

Comment

Hovedutfordringen i denne kampen, som i serien, er hvem som skal score mål for oss og hvordan vi skal hindre baklengs.
                                La oss håpe på at vi scorer tidlig, for en gangs skyld.
                                Evt. så tror jeg på fordel oss desto lenger tid det tar før noen av lagene scorer.

Stumpene av denne sesongen kan reddes med cupfinale (men vi må holde oss i ES også).

Comment

Working...
                                X