Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Nå er sommeren over, så vi starter en ny tråd med blank ark og helt ny innleggskapasitet.

Rykter, overganger og ønsker diskuterer vi her.

Jeg håper vi har tettet hull i forsvar og har en skikkelig backup spiss til Azemi på plass. Vi trenger en som holder nivå og kan gå inn hvis Azemi er skadet eller har karantene. Det er kanskje for mye å be om, men jeg håper vi ikke havner i en situasjon hvor vi må starte fast med Kjelsrud Johansen. Han egner seg best til å komme innpå siste 15-20 min i en krigekamp. Når han starter kamper så forsvinner han helt... Ja, han scoret mot ett B preget RBK som var helt utladet etter Ajax seieren, men jeg mener han ikke holder nivå til å drive å starte kamper for oss i Eliteserien.

Comment

Synes Lundström gjør mange merkelige valg offensivt for tiden, og han er ikke til å stole på defensivt.

Amin Nouri har vel ikke signert ny kontrakt med Brann ennå? Håper han kommer hjem, og satses på som høyreback. Mens vi venter på Sandrakumar eller Borchgrevinks gjennombrudd.

Comment

Dette er jeg helt enig i. Det hjelper ikke at Lundström er rask når han hele tiden må løpe dit han skulle vært. Nouri er en bra (og kanskje gratis) mann. Godt alternativ!

Comment

Originally posted by Pez View Post
          Dette er jeg helt enig i. Det hjelper ikke at Lundström er rask når han hele tiden må løpe dit han skulle vært. Nouri er en bra (og kanskje gratis) mann. Godt alternativ!
          Er det ikke ofte sånn at hvis en spiller er Bosmann, og kan komme gratis, så krever de tilsvarende mer i sign-on fee. Dette betyr i så fall at kostnaden ikke blir så mye mindre enn hvis de må kjøpes ut av en eksisterende kontrakt? Det er i alle fall sånn jeg har forstått det, men min kunnskap om dette er heller begrenset, så her kan jeg fort ta feil.

Comment

Ifølge Transfermarkt har ikke Nouri agent, og det vil nok presse sign-on fee'en ned en del.

EDIT:
            https://www.aftenposten.no/100Sport/...e-216447b.html

I denne artikkelen står det at Kent Karlsen er Nouris agent. Er det samme mann som spilte for oss på nittitallet?

Men for all del, hvis det finnes bedre alternativer på markedet kan vi gå for en annen høyreback. Dog tviler jeg på at hverken Deila eller Igor Aase har så veldig god oversikt.

Comment

Originally posted by tasse View Post
              Er det ikke ofte sånn at hvis en spiller er Bosmann, og kan komme gratis, så krever de tilsvarende mer i sign-on fee. Dette betyr i så fall at kostnaden ikke blir så mye mindre enn hvis de må kjøpes ut av en eksisterende kontrakt? Det er i alle fall sånn jeg har forstått det, men min kunnskap om dette er heller begrenset, så her kan jeg fort ta feil.
              Mja, de krever vel sjelden mer i SOF enn en overgang ville kostet men det er noe de kan kreve, ja. Nå forutsetter det også at vedkommende har flere tilbud og velge mellom. Vi (eller Trøim da) betalte en latterlig høy SOF for Moa som ingen ville ha, men jeg føler at vi mindre flink med penger enn Ferdinand og Imelda Marcos så det er vel ikke akkurat noen målestokk.

Comment

Originally posted by tasse View Post
                Det er vel ikke noe fasit på det. Alle spillere prøver vel å sikre seg best mulig deal ut fra de kort de har på hånda. En etterspurt spiller vil kreve et stort sign on fee og/eller høyere lønn. En annen kontraktløs spiller vil være fornøyd bare med å få en kontrakt.

Comment

Hadde vært bra med Mouri, også han midtstopperen da, han med fart og ballbehandling

Comment

Realistisk sett så trenger vi minst en back og 1-2!midtstopperre, avhengig av hvordan det blir med Jàäger. Agyiri, Stengel og Grindheim har vel ikke kontrakt for neste år på midtbanen. Moa kan vi ikke stole på og Azemi vet vi ikke noe om så kanskje vi trenger folk fremover på banen også.

Får håpe Deila er bedre forberedt nå enn i de to foregående vinduene. Er mye kvalitet som må erstattes. Nytter ikke med panikkjøp sent i mars.

Comment

Vi har i hvert fall cash til overgangsvinduet. Så får vi håpe vi har oversikten i markedet. Usikker.

https://www.dagbladet.no/sport/deila...ekdal/68701608

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                        Vi har i hvert fall cash til overgangsvinduet. Så får vi håpe vi har oversikten i markedet. Usikker.

https://www.dagbladet.no/sport/deila...ekdal/68701608
                        Dette vinduet blir eksamen for Deila. Forventer også at vi er mer stabile i prestasjonene neste sesong. Nå har vi byttet på å ha ræva høst og vårsesong om hverandre i gud vet hvor mange år.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                          Dette vinduet blir eksamen for Deila. Forventer også at vi er mer stabile i prestasjonene neste sesong. Nå har vi byttet på å ha ræva høst og vårsesong om hverandre i gud vet hvor mange år.
                          Ja, det kan du si. Spørsmålet er vel mer i hvilken divisjon vi skal hente spillere til. Inntil videre så får vi vel anta at det er Eliteserien.

Men jeg skjønner lite av det han sier i det intervjuet.

- Vi har hatt store utskiftninger i troppen. Sammenliknet med slutten av fjorårets sesong er 14-15 spillere borte. Vi har fått inn 9-10 spillere.

Til kampen i går så var det Larsen i mål og Berntsen som var nye av året. I tillegg hadde vi Abdi, Ejuke og Azemi på benk. Med de 9-10 nye må han vel også regne inn juniorer. Under Deila har vi hentet Abdi, Berntsen, Azemi, Larsen, Ejuke, Horn Myhre og Finne. I tillegg lånte vi Keita på våren. Pirk kanskje, men dette er vel ikke 9-10 nykommere?

At vi har mistet 14-15 spillere er jeg helt uforståelig til. Wæhler, Simon Larsen, Lindkvist, Zahid, Berge er vel de viktigste som er borte. I tillegg har vi latt juniorer som Alba, Castro, Falk Larsen etc gå. Men det nytter jo ikke å skylde på store utskiftninger.

Av de som har kommet til har Adam Larsen spilt fast siden han kom. Resten bidrar jo med lite eller ingenting. Problemet er jo ikke at vi bygger et nytt lag, for det gjør vi jo ikke. Problemet er at Wæhler, Lindkvist, Zahid og Berge alle var nøkkelspillere for oss, men som ikke har blitt erstattet.

Så følger han opp med: - Samtidig er det blitt en del nye ting, det er helt naturlig når det kommer inn en ny trener. Det første året handler om å prøve og feile litt.

Prøve og feile? Det er vel litt andre toner enn før sesongen. Var ikke poenget med denne glidende overgangen mellom Deila og Rekdal at det skulle være unødvendig?

Nå står vi uansett der vi gjør og det er fortsatt mulig å redde sesongen. Men tre poeng på siste sju kamper er ikke akkurat betryggende form å ta med seg inn i høstsesongen. Så ja, vinterens overgangsvindu er ekstremt viktig. Da må vi erstatte kvaliteten vi har mistet og kommer til å miste og i tillegg forsterke oss. Forhåpentligvis så skal vi forsterke oss for en ny sesong i Eliteserien og til Europa League.

Comment

Vintervinduet er helt nødt til å bli bra, men har vi oversikten over markedet? Aase er vel 50 % speider, 50 % andre ting. Vi har ikke sportssjef.

FrankO nevnte noe om et lengre intervju med Deila angående disse tingene. Hadde satt pris på svar, for vinduene hittil har vært skrale.

Mye bra ut, noe bra inn, men mest tja.

Comment

Hvis Mos vil tilbake til Oslo så håper jeg Vålerenga er interessert. Fyren scorer jevnt og trutt for AAFK som ikke er spesielt bedre enn VIF.

Comment

Working...
                              X