Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Demidov var kaptein og en leder som var sentral når Brann tok sølv, samtidig spilte Brann på det trygge og med god balanse i laget hele veien.

I USA falt han tydeligvis helt i gjennom, og gikk fra å være kaptein til å sitte på benken og tribunen.

Aner ikke hvor han står i dag, men som Nils sier er han en spillende stopper som trives med ball i beina. Samtidig som han er en ledertype og har prestert godt i ES tidligere.

Blir noe annet enn i Brann hvis han kommer hit da vi spiller med mye høyere risiko. Jeg mener vi trenger en hurtig stopper som kan løpe opp spissene når vi står høyt, selv om Lundstrøm er ganske flink på det.

Comment

• Kanskje ikke så lurt å hente enda en spiller som har blitt fryst ut i sin gamle klubb og som er helt ute av form... Han vil jo få en vinter til å trene seg opp, men hvor mye bedre er Demidov enn for eksempel Jaager?

Comment

• Har sett litt på de lagene som er i nedrykksfare (Viking, Aafk, Tromsø og Sogndal)
        På disse lagene finner jeg ikke mange spillere som kunne gått rett inn i førsteelleveren vår. Men kanskje to unntak.

Mikkel Kirkeskov (Aafk) - Hardtarbeidende og offensiv venstreback med en god innleggsfot. Vil sikkert ikke bli med Aafk ned til OBOS og ville forsterket oss på backplass.

Magnar Ødegaard (TIL) - En av TILs viktigste spillere. Hurtig og sterk stopper. Men spørs om vi kanskje ikke burde sikte høyere..

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post
          Har sett litt på de lagene som er i nedrykksfare (Viking, Aafk, Tromsø og Sogndal)
          På disse lagene finner jeg ikke mange spillere som kunne gått rett inn i førsteelleveren vår. Men kanskje to unntak.

Mikkel Kirkeskov (Aafk) - Hardtarbeidende og offensiv venstreback med en god innleggsfot. Vil sikkert ikke bli med Aafk ned til OBOS og ville forsterket oss på backplass.

Magnar Ødegaard (TIL) - En av TILs viktigste spillere. Hurtig og sterk stopper. Men spørs om vi kanskje ikke burde sikte høyere..
          Litt rart å nevne en forsvarsspiller fra det laget vi sablet over i helgen, men Julian Ryerson skal vel være et stort talent? Jeg har personlig ikke satt han mye selv, men vet at han har erfaring fra div. aldersbestemte landslag.

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post
            Har sett litt på de lagene som er i nedrykksfare (Viking, Aafk, Tromsø og Sogndal)

Viking: Kristoffer Haugen som vi har prøvd oss på før. Har med Bytiqi? Han var ihvertfall veldig lovende en gang i tiden. Kronberg og Ryerson også interessante.
            TIL: Sigurdarsson, hvis ikke han allerede er solgt.
            AaFK: Kirkeskov, Mos og Gyasi. Gyasi har rykte på seg for å ta seg friheter, men er veldig god.

Andre interessante: Benjamin Stokke fra Kristiansund har scora tosifra. I små glimt synes jeg Stokke viser klasse.
            Koomson har vært god lenge! Overrasket at han fortsatt er i Sogndal.
            Pellegrino ønska jeg meg faktisk den gangen han dro fra Bærum til LSK. Tandberg bør kjenne han godt.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
              Kanskje ikke så lurt å hente enda en spiller som har blitt fryst ut i sin gamle klubb og som er helt ute av form... Han vil jo få en vinter til å trene seg opp, men hvor mye bedre er Demidov enn for eksempel Jaager?
              Han trenger ikke være så mye bedre. Spørsmålet er mer hvor mye bedre han er Nakkim som vel er tredjevalg i dag. Vi skal sannsynligvis spille rundt 35 kamper neste år og må kunne spille tredje og fjerdevalg uten at det er krise. At vi neste år kan ha Demidov og JTN son førstevalg, med Nakkim som utfordrer og Jääger som rutinert backup hvis det trengs virker som et bra set up.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                Tja, så var det dèt med å bruke spillerne der de er best, da. Jeg følger rekruttlaget ganske godt, og Ivan Näsberg er først og fremst stopper, ikke back. De gangene han har spilt stopper for rekruttene har han gjort sine saker meget bra. Vinner dueller, god til å bryte foran, sikre valg osv. Med den Eliteserierutinen han har tilegnet seg som back nå, og med en solid makker ved siden av seg, har vi en kommende stopperstjerne i Ivan. MYE bedre som stopper enn back, så jeg håper Deila i vinter tør å gi gutten tillit som stopper i oppkjøringa til 2018.
                Men hvis Nouri kommer og Nåsberg blir flyttet inn på midstopper, så bruker vi jo Nouri i feil posisjon siden han egentlig er høyreback. Blir ikke riktig det heller, men er godt mulig Nouri kan spille på venstre også.. Mener jeg har sett han spille det litt i Brann. Er uansett for at vi skal bruke spillere i riktig posisjon, og ikke hente en spiller og putte han på en annen posisjon en han egentlig spiller. Det blir litt sånn nødløsning.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                  Litt rart å nevne en forsvarsspiller fra det laget vi sablet over i helgen, men Julian Ryerson skal vel være et stort talent? Jeg har personlig ikke satt han mye selv, men vet at han har erfaring fra div. aldersbestemte landslag.
                  Har satt Ryerson i en del U21 kamper og han virker veldig spennende. I tillegg er han veldig anvendelig og kan spille både i forsvar og på midtbanen.

Comment

• Siden det heiteste vi diskuterer om dagen er Pellegrino og Nouri, lov å drømme litt? Jo Inge Berget! Hadde vært klassesgnering. Har sagt han vil bort fra Malmø for å spille spiss. Er vel dessverre helt urealistisk tross Deila osv

Comment

• Originally posted by Bohemen14 View Post
                      Siden det heiteste vi diskuterer om dagen er Pellegrino og Nouri, lov å drømme litt? Jo Inge Berget! Hadde vært klassesgnering. Har sagt han vil bort fra Malmø for å spille spiss. Er vel dessverre helt urealistisk tross Deila osv
                      Brøndby vil hente han, Malmø vil beholde han. Vil spille spiss ja. Alltid ment at Berget er en strålende spiller. Vi burde i hvert fall forhøre oss mener jeg.

Comment

• Originally posted by Bohemen14 View Post
                        Siden det heiteste vi diskuterer om dagen er Pellegrino og Nouri, lov å drømme litt? Jo Inge Berget! Hadde vært klassesgnering. Har sagt han vil bort fra Malmø for å spille spiss. Er vel dessverre helt urealistisk tross Deila osv
                        Deilig å kunne diskutere neste år i Eliteserien og ha lagt det nedrykksspøkelset bak seg. Jeg håper vi bruker vinteren til å hente et par skikkelige klassespillere. For eksempel Kjartansson tilbake eller noe. Nå som vi skal fylle en ny stadion så kan det være greit å legge bort nøktern realisme for er lite øyeblikk på en spiller eller to. Nå som vi har solgt en del spillere det siste året så er det kanskje mulig å hente inn noen som koster litt, men som øker interessen. Spillere som faktisk spiller fotball i dag og som ikke sitter på en eller annen tribune eller sliter med alvorlige kneskader.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                          Nåsberg
                          Prøv å trykk knappen til høyre for "å" på tastaturet.
                          Etter du har trykket på knappen til høyre for å, så trykker du på a.
                          Da får du bokstaven "ä".
                          Samme hvis du vil trenge en spesiell ö, eller ë i fremtiden.

Jääger, Näsberg osv

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                            Deilig å kunne diskutere neste år i Eliteserien og ha lagt det nedrykksspøkelset bak seg. Jeg håper vi bruker vinteren til å hente et par skikkelige klassespillere. For eksempel Kjartansson tilbake eller noe. Nå som vi skal fylle en ny stadion så kan det være greit å legge bort nøktern realisme for er lite øyeblikk på en spiller eller to. Nå som vi har solgt en del spillere det siste året så er det kanskje mulig å hente inn noen som koster litt, men som øker interessen. Spillere som faktisk spiller fotball i dag og som ikke sitter på en eller annen tribune eller sliter med alvorlige kneskader.
                            Kjartansson blir for usansynnlig. Står på transfermarkt med en markedsverdi på 16 millioner kr. Noe som ville blitt vår største overgangssum noen sinne (hvis vi skulle kjøpt han til den prisen)
                            I tillegg har han vel en lønn på over 5 millioner NOK i året. Med våres lønnstak på 1 million blir det umulig å matche.

Skulle til å nevne Håvard Nielsen som en potensiell overgang. Men han hadde visst bytta klubb i sommer til Fortuna Dusseldorf, Gikk fra Freiburg for Ca 5 mill NOK. Tror nok også det er maxgrensa på hva vi kan bruke.

Comment

Enig. Det er moro å drømme litt

Comment

Kommer litt an på hva som er målet sportslig også. Hvis målet er å knappe innpå RBK så er vi nødt til å satse litt. Da nytter det ikke med halvgamle spillere eller talenter som kanskje blir gode om 5 år. Hvis målet er Europa eller medalje, så er det fult mulig ved å hente smarte spillere som ikke nødvendigvis er profiler. Eliteserien er ikke så veldig mye bedre enn at vi fint kunne tatt medalje med det laget vi har idag. Sarpsborg er jo ett eksempel på ett lag som ser ut til å ta medalje med talenter+ litt annet rask. Uten noen spesielle profiler. Det er i hvert fall ingen tvil om at morsomme spillere trekker litt ekstra folk, jeg tror Ejuke kan bli en sånn spiller også. Herman er jo en annen. Fridjonsson ett annet eksempel..

Comment

Working...
                                X