Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Hjesus View Post

Spillere som er lokalt utvikla kan byttes ut og inn av denne lista seinest 4 timer før avspark på hverdag, eller innen kl 16 siste ordinære arbeidsdag ved kamp på helg/helligdager. Evt kan klubbene betale et gebyr på 5 000 for at NFF skal melde dem ut og inn utenom tidspunktet.
    Det er vel en eller annen form for begrensning på dette? Vi kan jo ikke kjøpe en norsk spiller i f.eks. mai og registrere han for spill som vi vil utenfor overgangsvinduet(registreringsvinduet).

Comment

• Hvis klubben faktisk er på jakt etter enda en midstopper, så bør de se på Marcus Nilsson.
      Han var i Stabæk før han gikk til Pohang Steelers, men er nå uten kontrakt. Røverkjøp.

Comment

• Tarik på vei til Allsvenskan. Vi har vel bevist nå at vi er mer attraktive enn Sverige...?

Comment

• Originally posted by ttnes View Post
          Svenskene om tapet av Sam Johnson:

https://www.expressen.se/gt/sport/if...g-grater-inte/

Noen bitre jävlar der.
          Haha. Ler meg i hjæl.

Vi utkonkurrerte dere, lev med det. Sett en haug med bitre IFKsupportere også.

Må jo være et godt tegn?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Tarik på vei til Allsvenskan. Vi har vel bevist nå at vi er mer attraktive enn Sverige...?
            Du vil heller ha han til Vålerenga? Dyr tidligere stjernespiller som presser ut noen siste år av karrieren? Mange gode erfaringer med det, eller? Gi meg heller en blomstrende Ejuke og Jukle i form. Men ja, du har et poeng med at vi stjeler spillere fra/foran Allsvenskan om dagen. Og det er jo bra!

Comment

• Originally posted by ttnes View Post
              Du vil heller ha han til Vålerenga? Dyr tidligere stjernespiller som presser ut noen siste år av karrieren? Mange gode erfaringer med det, eller? Gi meg heller en blomstrende Ejuke og Jukle i form. Men ja, du har et poeng med at vi stjeler spillere fra/foran Allsvenskan om dagen. Og det er jo bra!
              På de rette betingelsene så bør han vurdera. Han er 29, så han har nok noen år igjen. Han trives ikke i Aserbajdsjan og det kan jeg forstå. Det er ikke en kneskadd spiller li midten av 30-årene vi snakker om her.

Comment

På de rette betingelsene så bør han vurdera. Han er 29, så han har nok noen år igjen. Han trives ikke i Aserbajdsjan og det kan jeg forstå. Det er ikke en kneskadd spiller li midten av 30-årene vi snakker om her.
                Tviler på at de rette betingelsene for oss er de rette betingelsene for Tarik.
                Per nå har vi også 8-10 spillere som enten er rene vinger, eller som kan fungere godt i rollen. Skulle vi hentet Tarik måtte vi sendt en på dør samtidig i hvert fall.
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post
                  Det er vel en eller annen form for begrensning på dette? Vi kan jo ikke kjøpe en norsk spiller i f.eks. mai og registrere han for spill som vi vil utenfor overgangsvinduet(registreringsvinduet).
                  Dette handler ikke om overganger mellom klubber. Dette handler om a-troppen for eliteseriespill som altså teller 25 spillere.

Det vil si at dersom du har f.eks 30 proffspillere i troppen (vi hadde vel på et tidspunkt 34 i fjor), hvorav 10 spillere er fri-spillere, så kan du benytte alle 10, men bare 9 av gangen (ved å melde de ut og inn av a-troppen) i de 3 første serierundene (Vålerenga spiller 3. serierunde 2. april). Deretter stenger overgangsvinduet i Norge 4. april og da er de 9 fri-spillerne som er oppsatt i a-troppen for eliteseriespill låst fram til overgangsvinduet åpner igjen 19. juli som er etter serierunde 16. Den av de 10 fri-spillerne som da ikke var i a-troppen 4. april kan ikke meldes inn i a-troppen for eliteserie igjen før overgangsvinduet åpner, men han kan fortsatt spille NM-kamper og rekruttkamper i PostNordligaen.

For LUS-spillere finnes det ingen slik regel. De kan flyttes inn og ut av a-troppen.
                  La oss si at Sam Adekugbe blir sjuk eller skada 15. april. Vålerenga tenker at de trenger en venstreback i troppen og velger å gi Nicolay Grimstad a-lagskontrakt. Det er ingen overgang, han tilhører allerede klubben Vålerenga Fotball Elite, endrer kun status fra amatør til proff. Den statusendringa vil da gjøre at Vålerenga kan melde ham inn i a-troppen og dermed benytte ham i eliteserien sporenstreks. De trenger ikke å vente på et overgangsvindu; men for en evt tiende frispiller i troppen fungerer altså ikke dette.

En regel til som gjelder B-lista. La oss f.eks ta Sakarias Opsahl som har spilte treningskampen mot Strømmen. La oss si at han kommer på b-lista (det gjør han garantert). Så spiller han plutselig tre eliteseriekamper. Da kan han ikke lenger stå på b-lista denne sesongen. Da må han få proffkontrakt og meldes inn på a-lista. Det kan skje utenfor overgangsvinduet; men la oss gå noen år tilbake - til 2015 - og bruke et eksempel derfra. Da sto sisteårsjunior Mortadha Alkanany på b-lista til Vålerenga; men han var regna som fri-spiller med bare ett år som klubbspiller i Norge. Hadde han fått tre kamper i eliteserien og dermed ikke kunne stått på b-lista lenger, så ville han ikke kunne gå fra b-lista til a-lista ved å få proffkontrakt utenom overgangsvinduet. Så på tross av at han var Vålerengaspiller ville han da automatisk vært ute av Vålerengas eliteserietropp. For jevngamle Ivan Näsberg (9 kamper) og Markus Nakkim (8 kamper) var derimot ikke overgangsvinduet noe problem. De kunne bare få proffkontrakt etter tre spilte kamper og dermed settes rett inn i a-troppen fra b-lista utenom overgangsvinduet.
                  in Absinthia

Comment

• Joda, men det kan være lurt å vente på leveranse før man sier "HaHa"..

Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Haha. Ler meg i hjæl.

Vi utkonkurrerte dere, lev med det. Sett en haug med bitre IFKsupportere også.

Må jo være et godt tegn?

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
                      Tviler på at de rette betingelsene for oss er de rette betingelsene for Tarik.
                      Per nå har vi også 8-10 spillere som enten er rene vinger, eller som kan fungere godt i rollen. Skulle vi hentet Tarik måtte vi sendt en på dør samtidig i hvert fall.
                      Vet ikke hva som er rette betingelser for han, men hvis han blir tilbudt det i Allsvenskan så kan nok vi mest sannsynlig matche det. Hvis vi vil.

Ja, vi har spillere i den posisjonen i dag. Men er vel sånn det er å være et topplag. Da bytter man ikke ut dårlige spillere med gode. Man bytter gode med enda bedre.

Comment

Ja, vi har spillere i den posisjonen i dag. Men er vel sånn det er å være et topplag. Da bytter man ikke ut dårlige spillere med gode. Man bytter gode med enda bedre.
                        Med mindre man har som filosofi å utvikle gode spiller til å bli enda bedre, fremfor å kjøpe «ferdig vare»...

Jeg ser heller at Jukle (f.eks.) tar plassen til Tarik på landslaget enn at Tarik tar plassen til Jukle i VIF.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
                          Med mindre man har som filosofi å utvikle gode spiller til å bli enda bedre, fremfor å kjøpe «ferdig vare»...

Jeg ser heller at Jukle (f.eks.) tar plassen til Tarik på landslaget enn at Tarik tar plassen til Jukle i VIF.
                          Enig. Det ville være å pådra seg høye lønnskostnader for en spiller uten særlig med videresalgspotensiale, og med det redusere utviklingsmuligheter for Jukle / Ejuke / etc. Tarik blir 30 om under en måned.
                          I tillegg er jeg ikke så sikker på at han er bedre enn de vi har.
                          Hvis vi skal tenke på lønnskostnader som begrenset så bør vi kanskje prioritere konkurranse på andre plasser på banen. Midtstopper og indreløper av typen boks til boks er vel kanskje de posisjonene jeg er mest usikker på mhp kvalitet spiller for spiller.
                          Det sagt så mener jeg vi har en rimelig solid stall nå.
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
                            Jeg håper vi gjør begge deler. Vi er ikke en breddeklubb som driver primært med spillerutvikling. Vi skal utvikle spillere også, men vi skal ikke bare gjøre det.

Nå er det ikke sånn at jeg ikke liker Jukle, for det gjør jeg. Samtidig så mener jeg Tarik er flere hakk over Jukle som spiller. Tarik er riktignok seks år eldre, men har omtrent like mange kamper for Norge som Jukle har kamper i Eliteserien. Når Tarik var på Jukles alder hadde han 49 mål på 151 Eliteseriekamper og var kaptein på landslaget. Jukle er ikke helt der.

Comment

Jeg håper vi gjør begge deler. Vi er ikke en breddeklubb som driver primært med spillerutvikling. Vi skal utvikle spillere også, men vi skal ikke bare gjøre det.

Nå er det ikke sånn at jeg ikke liker Jukle, for det gjør jeg. Samtidig så mener jeg Tarik er flere hakk over Jukle som spiller. Tarik er riktignok seks år eldre, men har omtrent like mange kamper for Norge som Jukle har kamper i Eliteserien. Når Tarik var på Jukles alder hadde han 49 mål på 151 Eliteseriekamper og var kaptein på landslaget. Jukle er ikke helt der.
                              Helt korrekt. Elite laget skal primært vinne kamper. Er Tarik tungen på vektskålen som får oss til europa trenger vi ikke selge han for å tjene penger. Det er mye penger i å vinne fotballkamper.
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Nå skal han til Sverige så spiller ingen rolle.

Comment

Working...
                                X