Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by lokalhelt View Post
    Vært litt inaktiv på forumet på en stund nå, så leser jeg plutselig artikkelen om at 4 personer er på vei bort fra VIF.

Hva er det som skjer med Vålerenga, begynner Ronny Deila å bli stressa over stallen? Dette er ikke helt Vålerenga stil å bytte halve stallen iløpet av et transfer vindu.

Noen som forstår hva som skjer med klubben om dagen?
    Dette hadde jeg tatt med en stor klype salt. Alle "kan" vel egentlig forsvinne. Ser ikke for meg at vi skal selge 2 av 3 spisser i klubben.

Comment

• Originally posted by Flatpong View Post
      Forklaringen på dette er at han alltid slår støttepasninger. Jeg stiller meg bak valgene Deila nå ser ut til og ta bortsett fra at man gjerne kunne lagt til Bård Finne på lista, og beholdt HKJ.
      En defensiv midtbane som Lekven skal spille trygt, ikke spille disse kritiske gjennombruddsballene da konsekvensen av en bom er kontring. Offensive pasninger er noe en ving, 10'er og spiss kan gjøre i større grad da det oftere er konsekvensfritt.

Uansett, Lekven er habil spiller og trygg med ballen. Men det noen nevner at han har skuddbein tror jeg ikke stemmer, han scora 2 ganger ifjor i TL.

Dette med Lekven handler nok i hovedsak om politikk og signaleffekt.

1. Enten er det reelt, men ønsker å få ned lønnsnivået ved å fjerne lønnsledere.
      2. Man ønsker å vise nye eller eksisterende spillere at kontrakt med VIF innebærer edruelig lønn. Viser de til Lekven og at det lønnsnivået skjer ikke igjen.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by Loke View Post
        Bare svada og synsing fra nettavisen. Tror artikkelforfatteren henger her inne og har plukket med seg navn på spillere som blir diskutert... Klarte til og med å hevde at vi har kjøpt 5 spillere hittil
        Bare svada? Tippeligaen er mye mindre enn La liga og premier league, kan ikke se for at Nettavisen finner på ting helt ut av det blå. Ronny Deila har jo spandert på seg 4 nye spillere hittil. Samtidig som at det er 4 tungvektere som er ute av klubben.

Ronny driver kraft opprydning allerede. Er usikker på om dette bare er svada fra nettavisen.

VÅLERENGA:

INN:
        Felipe Carvalho (Malmö)
        Amin Nouri (Brann)
        Sam Adekugbe (Vancouver Whitecaps)
        Ernest Agiyri (lån, Manchester City)
        Magnus Grødem (tilbake fra lån, Ull/Kisa)
        Sam Johnson (klubbløs)

UT:
        Christian Grindheim (Haugesund)
        Herman Stengel (Strømsgodset)
        Mohammed Abdellaoue (legger opp)
        Robert Lundström (AIK)
        Madhusan Sandrakumar (Bærum)
        Kristoffer Hay (lån, Tromsdalen)
        Bilal Njie (Odd)
        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
          Bare svada? Tippeligaen er mye mindre enn La liga og premier league, kan ikke se for at Nettavisen finner på ting helt ut av det blå. Ronny Deila har jo spandert på seg 4 nye spillere hittil. Samtidig som at det er 4 tungvektere som er ute av klubben.

Ronny driver kraft opprydning allerede. Er usikker på om dette bare er svada fra nettavisen.

VÅLERENGA:

INN:
          Felipe Carvalho (Malmö)
          Amin Nouri (Brann)
          Sam Adekugbe (Vancouver Whitecaps)
          Ernest Agiyri (lån, Manchester City)
          Magnus Grødem (tilbake fra lån, Ull/Kisa)
          Sam Johnson (klubbløs)

UT:
          Christian Grindheim (Haugesund)
          Herman Stengel (Strømsgodset)
          Mohammed Abdellaoue (legger opp)
          Robert Lundström (AIK)
          Madhusan Sandrakumar (Bærum)
          Kristoffer Hay (lån, Tromsdalen)
          Bilal Njie (Odd)
          Vi har hentet fire nye spillere og fått tilbake en unggutt fra et lån. I tillegg har vi fornyet lånet til Agiyri, som jo har vært her de siste to (?) sesongene. Det er ikke det samme som å kjøpe fem spillere, selv om det "bare" er en spiller over. Uansett så bidrar det til å trekke ned inntrykket av en artikkel som ikke viser til noe som helst konkret. Stiller meg lagelig til for hugg nå, men er helt 100 % sikker på at Azemi og Lekven blir i klubben.

Comment

• Det som er relativt sikkert er at det ikke kommer flere spillere før det internasjonale vinduet er stengt. Da vet vi hvem som er ledige etter at større klubber har forsynt seg. Nå er det nok også slik at det skal selges/leies ut før kjøpes.
            Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

• Men om disse spillerne, som vi vel ikke har noe stort kjærlighetsforhold til(?), erstattes av bedre spillere, er det vel ingen som griner nevneverdig?

Comment

• Tror det kommer til å skje mye frem mot seriestart.
                En del ut, og noen inn.
                Tror første elleveren i år blir kraftig forsterket fra i fjor, kommer nok en midtbanespiller eller 2.

Spørsmålet blir da om vi har godt nok skydts å sette inn fra benken dersom vi gir slipp på disse nevnte spillerne.

Comment

• Originally posted by Eivindiana Jones View Post
                  Du kan for eksempel kikke på din egen link under «key passes.» Da vil du få et bedre bilde av hvor mye eller lite risiko en spiller som Lekven tar.
                  Når du har gjort det, kan du kikke litt på hvilke spillere og spillertyper som topper denne kategorien samt statistikken for pasningssikkerhet. Da mener mønsteret er tydelig: Lekven spiller på svært lav risiko, han slår så og si aldri «key passes» (som fordrer nettopp risiko) og han leverer lite sluttprodukt.
                  Men er det lekvens jobb å spille gjennombruddspasninger/pasninger med høy risiko?
                  Mitt inntrykk er at hans jobb er å få fstt i kula og levere den til mer kreative spillere.
                  Det er også derfor jeg mener at en spiller som Haugen (med 10 assists) kunne komplementert Lekven bra.

Når det er sagt er det ikke forbudt for Magnus å bidra mer offensivt. Ei heller er han uerstattelig i laget. Jeg bare peker på at han ikke er så dårlig som noen skal ha det til.

Comment

• Finne og ikke minst Abdi burde vel også vært på den lista.

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
                      Tror det kommer til å skje mye frem mot seriestart.
                      En del ut, og noen inn.
                      Tror første elleveren i år blir kraftig forsterket fra i fjor, kommer nok en midtbanespiller eller 2.

Spørsmålet blir da om vi har godt nok skydts å sette inn fra benken dersom vi gir slipp på disse nevnte spillerne.
                      Det er ny prøvespiller på plass i dag på trening. Noen som vet noe mer?

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                        Rart hvis klubben er gira på å selge Azemi etter et halvt år.
                        Men det var noen som nevnte holdningsproblemer?

Lekven tror jeg også er en bra mann å ha i stallen.
                        Hvorfor det? Hvis de selger Azemi eller Kjeldsrud Johansen kan det hendet at de har andre i bakhånd. Kanskje de eventuelt heller har lyst å bruke finne foran, eventuelt at de har lyst å signere vår afrikanske prøvespiller også, men at det per nå med den spillerstallen vi har er umulig. Rett å slett for mange spisser til å ta opp en plass.

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
                          Her er jeg helt uenig, merker jeg. Det er utrolig få sentrale midtbanespillere i Eliteserien som er bedre enn Haugen, og han hadde vært en massiv oppgradering på midtbanen vår. Fem mål og ti assists i fjor sier også egentlig sitt imo.
                          spesielt da vi hadde hermann stengel ...

Comment

• abdi og finne er bare to i en lang lang rekke med elendige signeringer Stoler ikke på at vi klarer å finne gode spillere.
                            Gjetting er det vi driver med

Comment

• Ny prøvespiller?
                              Noen som veit posisjonen hans på banen?

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post
                                abdi og finne er bare to i en lang lang rekke med elendige signeringer Stoler ikke på at vi klarer å finne gode spillere.
                                Gjetting er det vi driver med
                                Deila BØR kjenne Ibrahim godt ihvertfall.
                                Kanskje, håper, Abdi blomstrer i indreløper-rollen.

Comment

Working...
                                X