Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi spilte vel en 4-2-3-1 i fjor. Lekven og Grindheim lå bak Zahid og senere Samuel. Av de to ble Grindheim med opp, mens Lekven holdt igjen bak. Et midtbaneanker har ikke helt samme rolle da han spiller mer som en sweeper foran forsvaret.

Comment

• Spennende med DFH i «Pirlo» rollen på midtbanen. Vi har sett nok av han til å vite at han kan fungere som «maestro» i den rollen. Vi blir sårbare defensivt på midten, men i de fleste kamper så styrer vi banespillet totalt uansett. Planen er å presse motstanderen ned til deres egen banehalvdel. Så kan DFH dra av et par mann og slå noen gode stikkere.

Når DFH er ute med skade så kan vi bruke Lekven i den rollen og da får vi også litt mer defensive fibre, men tror ikke DFH står så mye tilbake på den biten i forhold til Lekven. DFH er ekstrem til å holde på ballen, og er vel brukbar på å gjenvinne ball også. I tillegg strør han rundt seg med pasninger, tenk hvor god han kunne blitt uten alle skadene.. Synd.

Lekven kan vel fint spille indreløper også.. Hva skjer med Agyiri? Noen som vet hvordan skade han har ?

Comment

• At Lekven har spilt på lav risiko som sittende midtbanespiller er jo forøvrig ganske naturlig.. jobben er jo å vinne tilbake ball, for så å spre baller hurtig rundt.

Comment

• Daniel om den dype midtbanerollen.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/en...passer-meg-bra

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
            Spennende med DFH i «Pirlo» rollen på midtbanen. Vi har sett nok av han til å vite at han kan fungere som «maestro» i den rollen. Vi blir sårbare defensivt på midten, men i de fleste kamper så styrer vi banespillet totalt uansett. Planen er å presse motstanderen ned til deres egen banehalvdel. Så kan DFH dra av et par mann og slå noen gode stikkere.

Når DFH er ute med skade så kan vi bruke Lekven i den rollen og da får vi også litt mer defensive fibre, men tror ikke DFH står så mye tilbake på den biten i forhold til Lekven. DFH er ekstrem til å holde på ballen, og er vel brukbar på å gjenvinne ball også. I tillegg strør han rundt seg med pasninger, tenk hvor god han kunne blitt uten alle skadene.. Synd.

Lekven kan vel fint spille indreløper også.. Hva skjer med Agyiri? Noen som vet hvordan skade han har ?
            Tror det som blir key her er at vi i så fall legger om til tre på midten, det gjør at vi ikke blir så sårbare, selv om jeg ikke nødvendigvis ser på han som dårlig defensivt, spesielt en mot en, men han kommer ikke til å dekke mye rom og det gjør at indreløperne må jobbe litt ekstra.

Comment

• Siden Ronny var veldig tydelig på at vi ikke skal være mer enn 24 ved seriestart så er det kanskje vel så spennende nå å spekulere i hvem som skal ut. Det er vel ganske bankers at tre av dem skal være keepere og selv om det ikke er utenkelig at Sandberg forsvinner så vil vi da måtte hente en inn så da er vi verken fler eller færre. 24-3= 21 det vil si dobbel dekning + 1 spiller. Hvorvidt det er lån eller salg er ikke så farlig her. Ronny sier at et par tre skal ut. Vi har 23 utespillere nå, men da tenker han kanskje at det skal en til også?

Tar vi for oss utespillerne og vurderer det på en femdelt skal fra (svært) usannsynlig middels og (svært) sannsynlig så har vi følgende:

Forsvar (8 spillere):
              Luis Felipe Carvalho da silva - helt ny og en kraftpakke eller et beist. Alle kan alltid forsvinne, men her mener jeg det er svært usannsynlig
              Amin Nouri også ny, i tillegg på lang kontrakt og endelig hjemme igjen. Svært usannsynlig
              Sam Adegkugbe - er den tredje nye i forsvaret og det virker lite trolig at noen av de forsvinner nå: svært usannsynlig
              Christian Borchrevink - Vi har vel akkuratt dobbel dekning i forsvar så med mindre noen skal inn trenger vel ingen å gå ut. Men skal noen ut er vel ikke et utlån på Borchrevink umulig. Konklusjon: middels
              Ivan Näsberg fikk en del spiletid i fjor og er en spiller jeg tror vi vil beholde og gi kamperfaring. Usannsynlig
              Markus Nakkim var det store forventninger før sesongstart i fjor, men lyktes ikke helt da det begynte. Ett år eldre nå og har vært god på trening sies det. Her lander jeg et sted mellom middels og sannsynlig
              Jonatan Tollås Nation var bautaen vår og den største tryggheten i fjor. Jeg tror at salg av han nå er svært usannsynlig
              Enar Jäger Fikkk jo forlenget kontrakten etter fjoråret, men har vel slitt litt med skader i oppkjøringen og virker nå mer som backup enn som klar for første elvern. Jeg ender på middels.

Midtbane (10 spillere) Her er det mange spillere, men tenker vi at Jukle er angrepspiller blir troppen mer balansert.
              A. Ibrahim Han kom rett før sesongstart i fjor og har ikke helt levd opp til forventningene, men skal også ha vært god på trening. Jeg vil tro han er høyaktuell i sommervindu om han ikke leverer, men kanskje ikke nå. Middels
              Daniel Berntsen. Det ble spekulert om at han skulle forsvinne i nettavisen. Det er vel ikke helt utenkelig at andre klubber har lyst på han og selv om vi neppe går i pluss på en sånn overgang kan kanskje troppen bli mer balansert da. Berntsen har ikke vært her lenge og spilte seg opp på slutten. Tror jeg ender jeg mellom middels/sannsynlig
              Samüel Friðjónsson Var kjempegod etter at han kom tilbake fra skade og er en mann for framtida usannsynlig
              Aron Dønum litt mer usikker her, kanskje vurderer man et utlån for 6 mnd sannsynlig
              Felix Horn Myhre forfullt av uhell etter ha blitt stemplet som super talent. et sted mellom svært sannsynlig og sannsynlig
              Ernst Agyri det virker veldig rart om vi ikke skal beholde han ut året etter å forlenget låneavtalen. Usannsynlig
              Daniel Fredheim Holm her virker salg helt usannsynlig og nå som han er skadefri og har funnet en ny rolle ser jeg salg som svært usannsynlig
              Magnus Lekven Også en av de nettavisen spekulerte i og umulig er det vel ikke. Odd feks kan godt tenkes å være interessert i han. Samtidig har han vært en vel den eneste midtbanespillern fra i fjor som har spillt de fleste kampene. Middels
              Simen Juklerød fikk en ny vår på høsten da han fikk være kant og ikke back. Jeg ser et salg her som usannsynlig
              Magnus Grødem Hadde noen innhopp, men lån er vel ikke utenkelig. Også her tenker jeg mellom sannsynlig og middels

Angrep (5 spillere)
              Sam Johnson vi kan da ikke selge den ny innhenta super spissen vår med bedre rykk en shelton og mer målpotensiale enn Kjartarsson. Svært usannsynlig
              Fitim Azemi selv om nettavisen mener motsatt tror jeg ikke noe på salg her. Dersom kneskaden ikke er alvorlig kan vi ikke kvitte oss med han så kort etter en langtidskontrakt - usannsynlig
              Chidera Ejuke herjet tidvis med fortvilte motstandere og vil forhåpentligvis bli solgt for en kjempesum. Jeg tror salg nå er Usannsynlig
              Bård Finne nok en spiller det var store forventninger til før fjoråret, men som vi ikke fikk maks ut av. sannsynlig/middels
              Henrik Kjelsrud Johansen Murbrekkern vår, men neppe den største goalgettern eller teknikkern. Salg er sannsynlig tror jeg.

Comment

• Blir spennende å se om noen PL-klubber kjøper Abdi i dag da

ref: en eller annen artikkel forrige uke

Comment

• Er det idag de fleste europeiske ligaene har deadline?
                  I såfall, fra i morgen veit vi hva vi eventuelt kan prøve og hente inn sv forsterkninger på midtbanen.

Comment

• Og selvfølgelig, kommer det et 100 millioners bud på abdi? Haha
                    Ser sørloth selges for rundt 120 mill nå til palace.
                    Da kan vi ikke godta et bud under 100? Kan vi?

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
                      Og selvfølgelig, kommer det et 100 millioners bud på abdi? Haha
                      Ser sørloth selges for rundt 120 mill nå til palace.
                      Da kan vi ikke godta et bud under 100? Kan vi?
                      Vi kan jo håpe! Kan bare være en liga i verden der man får ca en milliard kroner for å rykke ned. Men hvilken engelsk klubb var interessert i Abdi?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                        Vi kan jo håpe! Kan bare være en liga i verden der man får ca en milliard kroner for å rykke ned. Men hvilken engelsk klubb var interessert i Abdi?
                        Derby og Aston Villa, i følge en artikkel fra en engelsk nettavis.

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
                          Derby og Aston Villa, i følge en artikkel fra en engelsk nettavis.
                          Åja, men det er jo Championship. Der er det litt andre summer igjen!

Comment

• Abdi blir hvor han er, hos oss.
                            Derby eller Aston Villa er bare ville fantasier.
                            Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by Calven View Post
                              Abdi blir hvor han er, hos oss.
                              Derby eller Aston Villa er bare ville fantasier.
                              over 100 mill for Sørloth høres ut som en vill fantasi det også!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                                Åja, men det er jo Championship. Der er det litt andre summer igjen!
                                Det er forsåvidt sant, men med tanke på den sesongen Abdi hadde i fjor vil omtrent et hvert salgsbeløp være en god deal for oss. Men det forutsetter jo at det var/er noe i de ryktene, og det tviler jeg egentlig litt på.

Comment

Working...
                                X