Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by JorgenH View Post
    Det er forsåvidt sant, men med tanke på den sesongen Abdi hadde i fjor vil omtrent et hvert salgsbeløp være en god deal for oss. Men det forutsetter jo at det var/er noe i de ryktene, og det tviler jeg egentlig litt på.
    hehe ja, det der er det nok lite hold i ja..
    Isåfall har speidern dems gjort en særdeles slett jobb, hvis denne overgangen er basert på sesongen ifjor! Da tror jeg ikke en League Two klubb hadde vært interessert en gang.
    Nytt år og nye muligheter, så vi får krysse fingrene for at Ibrahim har en helt rå sesong og at han blir solgt til en større liga senere.

Comment

• It is understood that both Derby County, Aston Villa, Middlesbrough and Fulham have all watched Ibrahim in action for Valerenga in recent times.

The 26-year-old impressed as his side finished eighth in the Eliteserien table during the 2017 season, with his energy and tenacity in the centre of the park surely the reason why he has so many suitors this month.

Ibrahim, who won the 2008 FA Youth Cup with City, made just one Premier League appearance for the Manchester giants during seven years at the club but would undoubtedly make a bigger impact in a second spell in English football.

Haha, kan da ikke stemme?

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post

Tar vi for oss utespillerne og vurderer det på en femdelt skal fra (svært) usannsynlig middels og (svært) sannsynlig så har vi følgende:
        Stort sett enig. Det begynner å bli vanskeligere nå å finne spillere å sende ut i bytte for bedre spillere inn. I prinsipp kan vi jo bytte ut alle med enda bedre spillere. I praksis krever det en størrelse på lommeboka som vi sannsynligvis ikke har.

For å være litt kreativ setter jeg opp samme oppstilling som deg, men med motsatt fortegn. Spillere som bør forvente seg å være førstevalg.

Carvalho, JTN, Nouri, Adegkube er på papiret førstevalg. Sterke utfordrere er Nakkim, Näsberg og Jääger som trolig alle også kan starte kamper. Borchgrevink er vel den som er lengst unna, men bør beholdes pga alder, potensial og dobbelt dekning på høyreback.

Abdi, Samuel, Lekven, Agyiri, Jukle er på papiret førstevalg. DFH en sterk utfordrer. Horn Myhre, Grødem bør beholdes pga potensial og alder. Utlån kanskje? Vanskelig å se at Berntsen skal kunne spille en viktig rolle, men hvem vet?

Johnson, Finne, Azemi og Ejuke har vel også alle ambisjoner om en fast førstelagsplass. HKJ tilfører oss noe ekstra, men lever vel farlig.

Så i troppen i dag er det 16-17 spillere, pluss to keepere. som nok alle forventer å starte kamper regelmessig. Er vi strenge så kan vi ta 3-4 bort fra den lista.

Vi har noen spillere som bør vurderes solgt. HKJ er vel i øyeblikk tredjevalg på en spissplass, nummer fire hvis vi henter Michael. Hvis han er foran Azemi i køen så bør Azemi gå. Fordeler og ulemper med begge. HKJ har en ekstra dimensjon og vil bli et monster av en spiss hvis han starter å score. Azemi har vist et høyere toppnivå og kan også spille på kant.

På midtbanen er det flere valg, men spørsmålet er om de som er der egentlig er gode nok eller er førstevalg pga lite konkurranse. Berntsen lever farlig tror jeg, Horn Myhre, Grødem og Dønnum kan vurderes lånt ut. Abdi leverte ikke i fjor, men kan gjøre det i år.

I forsvar er det vel egentlig bare Borchgrevink som er et usikkert kort. Men vi bør beholde han pga dobbelt dekning og utviklingspotensial.

Så jeg ser egentlig tre spillere permanent ut. Berntsen og en av HKJ/Azemi. Og Sandberg fordi han er svensk og for god til å sitte på benk. I tillegg kanskje 1-2 ut på lån. Hvis vi signerer Michael og en sentral midtbane av høy klasse så er vi der vi skal være. Og en ny reservekeeper hvis Sandberg drar.

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
          Kilde?
          Altså det skal sies at Abdi har vært god vinter, men dette her høres jo nesten ut som satire!
          Har et håp om at han passer bedre inn i den nye formasjonen til Deila, men får vi noen mill for fyren er det bare å ønske lykke til videre!

Comment

• Mye, og kanskje rettferdig tyn av Abdi grunnet 2017, men husk at "profil + overgang til Vålerenga = fiasko". Abdi kan få 2018 til å overbevise på synes jeg. Siden andre klubber har snuset på han tidligere, så skal det ikke mer til enn en god sesong for at summen kanskje 10-dobles ift det vi hadde godtatt nå

Comment

It is understood that both Derby County, Aston Villa, Middlesbrough and Fulham have all watched Ibrahim in action for Valerenga in recent times.

The 26-year-old impressed as his side finished eighth in the Eliteserien table during the 2017 season, with his energy and tenacity in the centre of the park surely the reason why he has so many suitors this month.

Ibrahim, who won the 2008 FA Youth Cup with City, made just one Premier League appearance for the Manchester giants during seven years at the club but would undoubtedly make a bigger impact in a second spell in English football.

Jeg tror jeg har lyst til å henvise til gårsdagens dagbok hos VPN.

Dette har nok ikke rot i virkeligeheten.

Comment

• Originally posted by j_robber View Post
                Kilde?
                Altså det skal sies at Abdi har vært god vinter, men dette her høres jo nesten ut som satire!
                Har et håp om at han passer bedre inn i den nye formasjonen til Deila, men får vi noen mill for fyren er det bare å ønske lykke til videre!
                http://www.hitc.com/en-gb/2018/01/16...premier-leagu/

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                  hehe ja, det der er det nok lite hold i ja..
                  Isåfall har speidern dems gjort en særdeles slett jobb, hvis denne overgangen er basert på sesongen ifjor! Da tror jeg ikke en League Two klubb hadde vært interessert en gang.
                  Nytt år og nye muligheter, så vi får krysse fingrene for at Ibrahim har en helt rå sesong og at han blir solgt til en større liga senere.
                  Da må han i så fall bli solgt i sommer, eller skrive ny kontrakt, i og med at han vel ble signert for to år i fjor.

Comment

• Celtic skal vist nok ha følerne ute for Adam Larsen.

While Celtic wait for Motherwell’s response to deadline on Carson, they busy looking at alternatives other than Scott Bain.
                    3 in particular:
                    -Allan Mannus, who is benched at St.Johnstone
                    -Adam Kwarasay at Valerenga (Deila’s new club)
                    -Allan McGregor (keen on return to Glasgow)

Kopiert fra Celtic sources på Twitter

Comment

• Nei nei nei. Det kan de bare drite i!!!

Comment

Celtic skal vist nok ha følerne ute for Adam Larsen.

While Celtic wait for Motherwell’s response to deadline on Carson, they busy looking at alternatives other than Scott Bain.
                        3 in particular:
                        -Allan Mannus, who is benched at St.Johnstone
                        -Adam Kwarasay at Valerenga (Deila’s new club)
                        -Allan McGregor (keen on return to Glasgow)

Kopiert fra Celtic sources på Twitter
                        Er ganske sikker post dette ikke kommer til å skje. Kjenner ikke situasjonen i Celtic spesielt godt, men antar at han eventuelt blir hentet inn som reservekeeper. Adam har vel sittet nok på benken de siste årene, og tviler på at han er interessert i en overgang hvor han ikke får være førstekeeper. Men hva vet vel jeg.

Comment

• Originally posted by Gladhaug View Post
                          Da må han i så fall bli solgt i sommer, eller skrive ny kontrakt, i og med at han vel ble signert for to år i fjor.
                          Ah..trodde han hadde lenger kontrakt.

Comment

• Originally posted by Gladhaug View Post
                            Da håper jeg Ronny bestemmer seg nå. Enten er Abdi god nok, skriver under ny kontrakt og blir en viktig del av laget. Eller så kvitter vi oss med ham snarest mulig. Og gir ham minst mulig spilletid. Inne noen reprise av stengel-fadesen.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Stort sett enig. Det begynner å bli vanskeligere nå å finne spillere å sende ut i bytte for bedre spillere inn. I prinsipp kan vi jo bytte ut alle med enda bedre spillere. I praksis krever det en størrelse på lommeboka som vi sannsynligvis ikke har.

For å være litt kreativ setter jeg opp samme oppstilling som deg, men med motsatt fortegn. Spillere som bør forvente seg å være førstevalg.

Carvalho, JTN, Nouri, Adegkube er på papiret førstevalg. Sterke utfordrere er Nakkim, Näsberg og Jääger som trolig alle også kan starte kamper. Borchgrevink er vel den som er lengst unna, men bør beholdes pga alder, potensial og dobbelt dekning på høyreback.

Abdi, Samuel, Lekven, Agyiri, Jukle er på papiret førstevalg. DFH en sterk utfordrer. Horn Myhre, Grødem bør beholdes pga potensial og alder. Utlån kanskje? Vanskelig å se at Berntsen skal kunne spille en viktig rolle, men hvem vet?

Johnson, Finne, Azemi og Ejuke har vel også alle ambisjoner om en fast førstelagsplass. HKJ tilfører oss noe ekstra, men lever vel farlig.

Så i troppen i dag er det 16-17 spillere, pluss to keepere. som nok alle forventer å starte kamper regelmessig. Er vi strenge så kan vi ta 3-4 bort fra den lista.

Vi har noen spillere som bør vurderes solgt. HKJ er vel i øyeblikk tredjevalg på en spissplass, nummer fire hvis vi henter Michael. Hvis han er foran Azemi i køen så bør Azemi gå. Fordeler og ulemper med begge. HKJ har en ekstra dimensjon og vil bli et monster av en spiss hvis han starter å score. Azemi har vist et høyere toppnivå og kan også spille på kant.

På midtbanen er det flere valg, men spørsmålet er om de som er der egentlig er gode nok eller er førstevalg pga lite konkurranse. Berntsen lever farlig tror jeg, Horn Myhre, Grødem og Dønnum kan vurderes lånt ut. Abdi leverte ikke i fjor, men kan gjøre det i år.

I forsvar er det vel egentlig bare Borchgrevink som er et usikkert kort. Men vi bør beholde han pga dobbelt dekning og utviklingspotensial.

Så jeg ser egentlig tre spillere permanent ut. Berntsen og en av HKJ/Azemi. Og Sandberg fordi han er svensk og for god til å sitte på benk. I tillegg kanskje 1-2 ut på lån. Hvis vi signerer Michael og en sentral midtbane av høy klasse så er vi der vi skal være. Og en ny reservekeeper hvis Sandberg drar.
                              I den "nye" formasjonen 4-3-3 så kan vel verken Jukle eller Dønnum betegnes som midtbane. Men uansett så virker det som de fleste her ser for seg at vi låner ut yngre talentene, Borch, Dønnum, Myhre og/eller Grødem. Skulle det bli fasit kan man vel egentlig glemme å få talenter til VIF? Her handles det billig fra Nigeria av yngre spillere og det satses ikke på de norske (eller de er ikke gode nok...). Engaland blir raskt borte i annet enn teori. Oppsummert så kan vi vel fastslå at de tidligere spillerene i troppen ikke har vært gode nok til mer enn en middels plassering. Enten må man forvente en betydelig forbedring eller så kan man heller kvitte seg med dem. Etablerte gode nok spillere sammen med noen spennende talenter som blomstrer må vel være en optimal kombinasjon. 3 nye bak sammen med JTN, en midtbane med Sammy, Abdi og DFH og en topp med Jukle, Ejuke og Johnsen. Omtrent slik de har startet i alle kamper så langt i sesongen. Deretter bør benken heller besettes med potensiale heller til de "eldre" med lavere forbedringspotensiale... Kanskje ikke 100% i 2018 men du verden for et lag for fremtiden.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Kult! Jeg er helt enig med deg i forsvar.
                                På midtbanen tenker jeg at Abdi er utfordrer og at Jukle er offensiv.
                                I angrep tenker jeg Finne foreløpig er utfordrer og at Jukle er en som bør ha ambisjoner om å være fast.

Jeg synes egentlig argumentene dine kan tas til inntekt for å ikke hente Micahel.

Abdi mener jeg bør få til sommern, leverer han som treningsrapportene tyder på så er det supert. Hvis ikke bør vi prøve å finne en ny klubb til han. Azemi mener jeg vi er helt nødt til å gi sesongen på å prøve å få til å fungere. Han har bare vært her et halvår og hadde da et elendig grunnlag. Vi har gitt han en lang kontrakt, det forplikter til å prøve å få han i gang. Jeg har ikke hørt noe mer om kneskaden i går, men krysser fingrene for at det ikke var alvorlig.

Jeg liker HKJ og liker at vi har luksusproblemer nå, og at det da fort kan gå på bekostning av han. Jeg er litt ambivalent med tanke på Berntsen. Føler han er en som kan ryke samtidig har han tidvis vist mer enn abdi, finne og definitivt Azemi.

Comment

Working...
                                X