Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Var heldig å fikk noen ord med den ene kilden jeg har i dag, en av spillerne.
    Han veit lite om spillerlogistikk direkte, men Når det gjelder en fast ellver, tror han vi er et lite stykke unna. Eneste plassene som gir seg litt allerede nå er Tollås og Larsen Kw. Sam Adek..noe er vistnok fin på ventreback og Edjuke "gjør mye moro" på kant. Angrepsrekka er fortsatt uviss, men Kjelsrud er absolutt med i gamet. Han har tro på en giftig venstreside i år.
    Han forteller også at det er veldig god stemning i gruppa. Måten han sa det på virker lovende.

Comment

• Michael virker lovende, blir en fin squad-player i år og kan bli veldig god på sikt.
      På midten så er vi godt dekket, men jeg savner den stabile sikre sentrale spillern. Abdi og Lekven er usikre kort selv om jeg håper og tror.
      I forsvar har jeg faktisk tru på de vi har. Felipe trenger sikkert tid men vi har backup i ungutta og Jager.

Må også slenge meg på "skrytekoret" for vif-tv og den dekningen vi får av Vålenga for tiden, her satser vi på fremtiden og nettbasert info. Takk, veldig bra!

Comment

• Mye mas om ny midtbanespiller plutselig.
        Nå er vel Man City-eleven Ernest Agyiri på vei tilbake til Vålerenga, og hvis han er skadefri er han vel en av Eliteseriens aller beste midtbanespillere, og danker vel ut de fleste på midtbanen til VIF? I tillegg har Samuel Fridjosson debutert på A-laget til Island, og er en av de virkelige juvelene i laget.
        Ganske tung konkurranse på alle plasser i midtbaneleddet: Lekven, DFH, Horn Myhre i den dype rollen, Agyiri, Ibrahim, Samuel Fridjonson og Berntsen (kan også spille kant) som konkurrerer om indreløperrollen.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
          Vi må jo bygge opp økonomien også. Selger vi spillere for millioner av kroner hvert år så driver vi godt. Eliteserien er jo bare et springbrett for spillere med ambisjoner, og alle vil vel spille i utlandet og bli rike?
          Joda, men vi bygger jo økonomi gjennom å prestere bra banen. Som lag. Når laget gjør det godt, blomstrer også enkeltspillere. Hvis fokuset blir å utvikle spillere for salg, så vil det hemme lagets sportslige utvikling, og derigjennom individuelle ferdigheter.
          Fokuset skal være på spill og resultater for laget. Det er rekkefølgen.

Comment

• Siste 30 i går så spilte vel Myhre Grødem og Opsahl sentralt. Ungt og spennende. De klarte seg ok de. Første 15 av 2 omgang med de som startet kampen var nok den svakeste perioden i kampen. Omtrent bare rot og ett mål imot. Venstre siden med Nesberg og Finne var også bra.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
              Joda, men vi bygger jo økonomi gjennom å prestere bra banen. Som lag. Når laget gjør det godt, blomstrer også enkeltspillere. Hvis fokuset blir å utvikle spillere for salg, så vil det hemme lagets sportslige utvikling, og derigjennom individuelle ferdigheter.
              Fokuset skal være på spill og resultater for laget. Det er rekkefølgen.
              Det ene utelukker jo ikke det andre, men salg av talenter er jo uungåelig. Så kan vi diskutere tidspunktet som er best å selge på.f eks. Hvis en spiller har 2 år igjen av kontrakten sin, bør vi la spilleren gå ut kontrakten sin så han kan gå gratis etterpå, eller skal vi selge han når vi kan få penger igjen. Hvis målet er å ha et best mulig lag der og da, så kan vi tvinge spilleren til å gå ut kontrakten. Men da vil jo ikke spilleren signere ny kontrakt heller, mest sannsynlig.
              Vi utvikler spillere for å få best mulig spillere, slik at klubben styrkes. Tror ikke det eneste målet er å være en forball-kapitalist maskin, som kun tenker omsetning og salg.

Jeg tenker at vi BØR ihvertfall ha 2-3 prospekter til enhver tid som kan ta steget til større ligaer. Det er noe vi må ha fokus på, for å være en attraktiv klubb for unge spillere, og for å utnytte fordelen av å være det eneste eliteserielag fra Oslo.
              Vi hører det fra andre lags supportere stadig vekk at VIF ikke klarer å utnytte potensialet til Oslo. Stormannsgalskapstankene er grunnen mener jeg. Med en gang vi får orden på penga, skal vi kjøpe-kjøpe-kjøpe for å få ned avstanden til RBK fortest mulig, istedet for å prioritere langsiktig tenkning og fornuft.

Heldigvis for Engaland-prosjektet, så kan VIF kanskje utnytte potensialet i byen her.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                Det ene utelukker jo ikke det andre, men salg av talenter er jo uungåelig. Så kan vi diskutere tidspunktet som er best å selge på.f eks. Hvis en spiller har 2 år igjen av kontrakten sin, bør vi la spilleren gå ut kontrakten sin så han kan gå gratis etterpå, eller skal vi selge han når vi kan få penger igjen. Hvis målet er å ha et best mulig lag der og da, så kan vi tvinge spilleren til å gå ut kontrakten. Men da vil jo ikke spilleren signere ny kontrakt heller, mest sannsynlig.
                Vi utvikler spillere for å få best mulig spillere, slik at klubben styrkes. Tror ikke det eneste målet er å være en forball-kapitalist maskin, som kun tenker omsetning og salg.

Jeg tenker at vi BØR ihvertfall ha 2-3 prospekter til enhver tid som kan ta steget til større ligaer. Det er noe vi må ha fokus på, for å være en attraktiv klubb for unge spillere, og for å utnytte fordelen av å være det eneste eliteserielag fra Oslo.
                Vi hører det fra andre lags supportere stadig vekk at VIF ikke klarer å utnytte potensialet til Oslo. Stormannsgalskapstankene er grunnen mener jeg. Med en gang vi får orden på penga, skal vi kjøpe-kjøpe-kjøpe for å få ned avstanden til RBK fortest mulig, istedet for å prioritere langsiktig tenkning og fornuft.

Heldigvis for Engaland-prosjektet, så kan VIF kanskje utnytte potensialet i byen her.
                Er ikke sikkert på om vi egentlig er så veldig uenige, men det er ikke uviktig om man ser seg som et reint farmerlag eller om man vil være et lag som ønsker å holde på gode spillere for å bygge opp laget, men som fra tid til annen uansett må slippe noen videre i karrieren.

Comment

• Ta dette med en klype salt, men fikk høre av en kompis som er ganske tett på klubben at Ernest agyri ikke er den eneste som kommer på lån fra city denne sesongen.
                  Mikkel diskerud skal ha signert for city tydlighvis og blir lånt ut til oss.
                  Aner ikke om dette bare er fylleprat eller om det er sant .
                  Høres rart ut om city har signer diskerud.

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
                    Ta dette med en klype salt, men fikk høre av en kompis som er ganske tett på klubben at Ernest agyri ikke er den eneste som kommer på lån fra city denne sesongen.
                    Mikkel diskerud skal ha signert for city tydlighvis og blir lånt ut til oss.
                    Aner ikke om dette bare er fylleprat eller om det er sant .
                    Høres rart ut om city har signer diskerud.
                    At City har signert Mix virker å stemme.
                    https://twitter.com/umbro/status/957265231511805953
                    Og at de låner han ut høres også riktig ut. Ser ikke for meg at han er god nok for en plass på laget der.
                    Men om han havner hos oss gjenstår jo å se...

City driver butikk. Tipper dette er en signering på free transfer, og at planen er at de låner han ut i håp om at han spiller seg attraktiv og kan selges for noen millioner.

Comment

• Keita er på klubbjakt igjen: https://www.newyorkredbulls.com/post...-muhamed-keita

Nå vet jeg at stallen er full og at vi har masse kantspillere, men hvis vi kan få Keita gratis og han ikke krever voldsom sign-on fee så bør vi vel vurdere å ta imot? (Forutsatt at han er skadefefri og topp motivert).

Comment

• Originally posted by xxerikxx View Post
                        Keita er på klubbjakt igjen: https://www.newyorkredbulls.com/post...-muhamed-keita

Nå vet jeg at stallen er full og at vi har masse kantspillere, men hvis vi kan få Keita gratis og han ikke krever voldsom sign-on fee så bør vi vel vurdere å ta imot? (Forutsatt at han er skadefefri og topp motivert).
                        Nå har jeg absolutt ikke noe imot Keita, artig skrue det, men ser heller Grødem blomstre. Enn en Keita som ikke imponerte stort ved forrige anledning, sikkert mye p.g.a skadesituasjon, men han har tydeligvis ikke imponert i N.Y heller.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
                          At City har signert Mix virker å stemme.
                          https://twitter.com/umbro/status/957265231511805953
                          Og at de låner han ut høres også riktig ut. Ser ikke for meg at han er god nok for en plass på laget der.
                          Men om han havner hos oss gjenstår jo å se...

City driver butikk. Tipper dette er en signering på free transfer, og at planen er at de låner han ut i håp om at han spiller seg attraktiv og kan selges for noen millioner.
                          De har flyttet han innad i city group eller hva det heter. Dette for å omgå kronglete mls-regler hva gjelder overganger.
                          Det siste jeg leste var at IFK ville låne ham. Tenk dere vestgøtene hadde revna om vi hadde snytt dem for nok en signering. Haha.
                          Det alene er jo verdt signeringen.

Vet det er en del her inne som misliker Mix og/eller faren hans. Dette vet jeg ingenting om. Men mix er mye bedre enn de vi allerede har. Spennende rykte.

Comment

• Ja takk til Keita
                            Nei, ellers takk til Mix

Comment

• Nei takk til begge.

Comment

• En av få Vikingspillerne som hadde en bra sesong i fjor var Julian Ryerson. Han har tidligere sagt at Obosligaen ikke samsvarer med hans ambisjoner. Han håpet selv på en overgang til 2.Bundesliga, men sånn ble det ikke, og nå er han stuck i Viking.
                                Kan det være en spiller å forsøke seg på?

Comment

Working...
                                X