Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tordvif View Post
    Er det ikke forresten en ide å tilby Ibrahim ny kontrakt? Hadde vært typisk Vålerenga om han hadde sin livs beste sesong, også går han gratis til en større klubb etter sesongen.
    Var nok høy lønn som gjorde at Viking slapp han gratis i fjor. Beholdt trolig lønna si i Vålerenga og var med det overbetalt sett opp imot prestasjonene han leverte i fjor. Bør levere i tellende kamper over tid før det blir aktuelt å forlenge kontrakten. Abdi er neppe interessert i å skrive ny kontrakt hvis det innebærer å gå ned i lønn ...

Comment

Er det ikke forresten en ide å tilby Ibrahim ny kontrakt? Hadde vært typisk Vålerenga om han hadde sin livs beste sesong, også går han gratis til en større klubb etter sesongen.
      Enda mer typisk er det å inngå dyre langtidskonttakter med spillere som ikke presterer. Synes Abdi skal få vise han er god i obligatoriske kamper før vi vurderer noe som helst av forlengelse.

Comment

• Har det ikke kommet frem at Abdi sin lønn var delvis prestasjonsbasert i Viking, og at han hadde samme opplegg i Vålerenga? Jeg tviler på at han faktisk fikk 2 millioner i året. Det ville jo stride mot alt Espeseth og co har gått ut å sagt om hvordan klubben skal bygges opp.

Det var vel Johnson som sa at lønnen hans nå var det samme som han fikk i kampbonus i Kina.

Men er enig i at man får vente å se hva han presterer i serien. Jeg tror han er villig til å spille her med en edruelig lønn,med mindre det står klubber i kø som vil tilby mer til sommeren..

Comment

• Gratis overgang på Deadline day i fjor... Lukter gode lønnsbetingelser av sånt.

Comment

• Plutselig veldig glad Lauritsen valgte Odd og ikke VIF, ute med kyssesyken... Det blir nok lenge..

Comment

Har det ikke kommet frem at Abdi sin lønn var delvis prestasjonsbasert i Viking, og at han hadde samme opplegg i Vålerenga? Jeg tviler på at han faktisk fikk 2 millioner i året. Det ville jo stride mot alt Espeseth og co har gått ut å sagt om hvordan klubben skal bygges opp.

Det var vel Johnson som sa at lønnen hans nå var det samme som han fikk i kampbonus i Kina.

Men er enig i at man får vente å se hva han presterer i serien. Jeg tror han er villig til å spille her med en edruelig lønn,med mindre det står klubber i kø som vil tilby mer til sommeren..
              Johnson hadde aldri spilt her dersom ikke kontrakten hans med kineserne hadde blitt kansellert. Han har ikke valgt bort den lønna til fordel for det vi kunne tilby han. Han har valgt det vi kunne tilby han fordi det var det beste alternativet totalt sett når kineserne ikke lenger ville betale han lønn. Jeg velger også å bli i jobben min selv om jeg kunne ha tjent mye mer som konsernsjef i Statoil...

Når det gjelder Abdi og hans kontrakt så har det ikke kommet fram noe som helst. Det er tross alt ikke offentlig informasjon. Det er ikke uvanlig med prestasjonsbasert lønn, veldig mange har en eller annen form for bonusordning dersom noen mål oppnås. Det har sikkert også alle spillerne i klubben. Det er rimelig å tro at Abdi også har dette, men det er ikke sikkert han er noen billig løsning for det.

Abdi var Vikings best betalte spiller og skulle i tillegg motta en lojalitetsbonus når Viking slapp han til oss. Abdi kom gratis til Viking i konkurranse med flere andre klubber og jeg tipper det var med på å drive opp lønnsbetingelsene hans.

Basert på hans bidrag i fjor så er Abdi overbetalt, nesten uansett hvor mye vi betaler han i lønn. Så retter han forhåpentligvis på det inntrykket i år. Men å forlenge kontrakten hans uten at han har spilt bra i en eneste obligatorisk kamp for oss synes jeg er unødvendig. Han vil være 27 (nesten 28) foran neste sesong og er sikkert ikke en spiller Fotball-Europa står i kø for. Den sjansen synes jeg det er helt greit å ta.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                Basert på hans bidrag i fjor så er Abdi overbetalt, nesten uansett hvor mye vi betaler han i lønn. Så retter han forhåpentligvis på det inntrykket i år. Men å forlenge kontrakten hans uten at han har spilt bra i en eneste obligatorisk kamp for oss synes jeg er unødvendig. Han vil være 27 (nesten 28) foran neste sesong og er sikkert ikke en spiller Fotball-Europa står i kø for. Den sjansen synes jeg det er helt greit å ta.
                Ja, kontrakten kan fort bli en hvilepute for spillere. La de måtte gi de ekstra prosentene utover sesongen, som kampen om ny kontrakt gir. Alle spillere er heldigvis ikke som Stengel!

Comment

• Sant nok det. Blir sikkert tatt en vurdering til sommeren/høsten. Samtalene bør starte rundt sommeren. Men håper han får ny kontrakt hvis han presterer godt frem til da.

Comment

• Har lest viking supportere som har hevdet at lønnen hans var prestasjonsbasert, men er jo ikke sikkert det stemmer. Håper i hvert fall ikke Abdi fikk 2 mill i fjor for å spille på VIF2 + et par kamper og innhopp på A-laget.

Comment

Har lest viking supportere som har hevdet at lønnen hans var prestasjonsbasert, men er jo ikke sikkert det stemmer. Håper i hvert fall ikke Abdi fikk 2 mill i fjor for å spille på VIF2 + et par kamper og innhopp på A-laget.
                      Men du må jo tenke på hva prestasjonsbasert lønn er da. Det er ikke nødvendigvis pay as you play. Rent teoretisk vil han ha prestasjonsbasert lønn hvis han har 1.999.999 i fastlønn og får en krone i bonus basert på et eller annet mål.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Men du må jo tenke på hva prestasjonsbasert lønn er da. Det er ikke nødvendigvis pay as you play. Rent teoretisk vil han ha prestasjonsbasert lønn hvis han har 1.999.999 i fastlønn og får en krone i bonus basert på et eller annet mål.
                        Det var veldig i teorien da :-P Får vel håpe det er en litt annen balanse. Kan trygt si an han ikke levde opp til forventninger av særlig slag i fjor. Har brent meg på å glede meg over spillere som gjør gode preseasons tidligere. Mener å Huske at Kristen Vikmae scoret en haug av mål i oppkjøringen for en del år siden. Muligens et uekte hat-trick mot Brann også. Scoret 2 i serien samme året (forbehold om uvesentlige feil).
                        Utover det synes jeg at prestasjonsbasert lønn bør prege lønningsposer, gjerne med kreative bonuser.
                        Tunnel på en kanari = 5000,-

Comment

• Originally posted by aasp View Post
                          Utover det synes jeg at prestasjonsbasert lønn bør prege lønningsposer, gjerne med kreative bonuser.
                          Tunnel på en kanari = 5000,-
                          100% uenig. Gutta er et lag. Hvorfor skal man premiere han som scorer, eller han som er nest sist på ballen? Hva med han som stjal ballen 4 trekk før?

Gode fotballspillere motiveres ikke av lønn. Gode arbeidere motiveres ikke av lønn. Gode arbeidere motiveres av utvikling, resultater, press, team-følelse, anerkjennelse etc.. Gi gutta en god lønn som gjør at de har nok, og er på nivå med de andre klubbene vi konkurrerer med. Når den er på plass så er det ledelsesarbeid som er det absolutt viktigste for å få resultater.
                          (Indre vs Ytre motivasjon)

Comment

• Originally posted by Janoski View Post
                            Plutselig veldig glad Lauritsen valgte Odd og ikke VIF, ute med kyssesyken... Det blir nok lenge..
                            er forskjellige typer kyssesyke, noen tar det kortere tid før de er tilbake i full trening
                            gla han ikke er i Vålerenga uasett, vi har gode nok spisser imho

Comment

• Originally posted by olemartin View Post
                              100% uenig. Gutta er et lag. Hvorfor skal man premiere han som scorer, eller han som er nest sist på ballen? Hva med han som stjal ballen 4 trekk før?

Gode fotballspillere motiveres ikke av lønn. Gode arbeidere motiveres ikke av lønn. Gode arbeidere motiveres av utvikling, resultater, press, team-følelse, anerkjennelse etc.. Gi gutta en god lønn som gjør at de har nok, og er på nivå med de andre klubbene vi konkurrerer med. Når den er på plass så er det ledelsesarbeid som er det absolutt viktigste for å få resultater.
                              beste jeg har lest her på evigheter

Comment

• Originally posted by olemartin View Post

Iom at jeg motiveres både av lønn og bonus er jeg tydeligvis ikke en god arbeider... ellers kan jeg være enig i inlegget ditt, men tror man ikke skal skyve betaling under en stol (selv om det skal være en god lønn som gjør at de har nok)

Comment

Working...
                                X