Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Demidov kan vel trene? Har aldri fått med meg at han er spesielt skjør. Trente vel med oss i fjor høst, så han er jo kjent i klubben også.
    Ja, men han begynner å dra på årene, og tåler kanskje ikke så mye trening som er ønskelig. Man ønsker en tropp som tåler mye trening for å bygge kontinuitet og relasjoner. Jeg vet ikke, men har han ikke vært en del skadet også? Noe må de jo ha konkludert med siden han trente med oss i fjor høst når vi trengte en stopper. Men konklusjonen var at han ikke skulle hentes. Men det blir bare synsing fra min side.. Jeg synes vi kunne hentet Demidov nå som vi hadde muligheten. Men som du sier så er det lett å sitte på ett forum og mene det. Det er nok flere ting som spiller inn.

Comment

• Demidov var helt krise i MLS. Altså han så ut som en juniorspiller. Posisjoneringsspillet var grusomt, han rykket ut av forsvarslinja på helt gale tidspunkt, hadde dårlige ballmottak upresset, og ble nærmest latterliggjort av pressen:

"Fanendo Adi ran through Demidov in Week 1 and all of Atlanta ran past him in Week 2 – whether it was shooting the gap between him and the right fullback on the second goal, or splitting him and Calvo on the third, there have been literally no good moments for the Norwegian international.

"I think right now the whole thing is just too fast physically and he's struggling all around because he needs to reassess his reads," said former MLSer and occasional MLSsoccer.com contributor Bobby Warshaw, who played against Demidov in Scandinavia. "Unclear if he will figure it out, but yeah, [he is] slow and [I'm] not surprised he's struggling right now."

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
        Ja, men han begynner å dra på årene, og tåler kanskje ikke så mye trening som er ønskelig. Man ønsker en tropp som tåler mye trening for å bygge kontinuitet og relasjoner. Jeg vet ikke, men har han ikke vært en del skadet også? Noe må de jo ha konkludert med siden han trente med oss i fjor høst når vi trengte en stopper. Men konklusjonen var at han ikke skulle hentes. Men det blir bare synsing fra min side.. Jeg synes vi kunne hentet Demidov nå som vi hadde muligheten. Men som du sier så er det lett å sitte på ett forum og mene det. Det er nok flere ting som spiller inn.
        Han trente ikke med oss for å få kontrakt her. Han trente for å holde seg i form. Han var under kontrakt i USA i fjor høst.

Jeg vet ikke hvor dypt dette med treningskapasitet stikker. DFH er jo kaptein og han er jo ikke Mr Reliable når det gjelder å unngå skader. Å velge en skadeutsatt spiller som kaptein, før han har spilt en eneste kamp i sin nye rolle, er jo også en helt merkelig avgjørelse. Ikke at jeg har noe imot DFH, men det er jo greit å se om han forsvarer en plass på laget før han får kapteinsbindet.

Comment

• En kaptein er kaptein utenfor banen også, og kaptein når han spiller. Nation var visekaptein ifjor, og blir trolig det igjen. Sånn rent sportslig, så kan kapteinsrollen gjøre at han vokser inn i den nye rollen fortere?! Kan være sånn Deila har tenkt.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Han trente ikke med oss for å få kontrakt her. Han trente for å holde seg i form. Han var under kontrakt i USA i fjor høst.

Jeg vet ikke hvor dypt dette med treningskapasitet stikker. DFH er jo kaptein og han er jo ikke Mr Reliable når det gjelder å unngå skader. Å velge en skadeutsatt spiller som kaptein, før han har spilt en eneste kamp i sin nye rolle, er jo også en helt merkelig avgjørelse. Ikke at jeg har noe imot DFH, men det er jo greit å se om han forsvarer en plass på laget før han får kapteinsbindet.
            Jeg er klar over det, men hvis Demidov hadde overbevist sist han trente med oss. Så hadde det vel vært en no-brainer å hente han nå?

Comment

Jeg er klar over det, men hvis Demidov hadde overbevist sist han trente med oss. Så hadde det vel vært en no-brainer å hente han nå?
              Ikke hvis målet er 24 spillere?

Merker meg også følgende kommentar fra artikkelen. – Jeg kan ikke bekrefte noe. Det er fortsatt en del som kan skje, sier en ordknapp Stabæk-trener, Toni Ordinas tidlig tirsdag.

Kanskje noen andre klubber også er interessert og kanskje vi er en av dem? Det er jo ikke noe sunnhetstegn at han vurderer Stabæk. Vanskelig å se at det er en klubb som er på vei noe sted de årene Demidov har igjen på fotballbanen. Og forsåvidt ikke etter det heller.

Comment

• Vet ikke hvor bra Carvalho blir. Men Demidov er bedre enn Nesberg og Nation. Så synd hvis han går til Stabæk hvis avtalen ikke er dyr. Da burde vi matche dette. En maks 2 års kontrakt.

Comment

• Originally posted by Basement View Post
                  Vet ikke hvor bra Carvalho blir. Men Demidov er bedre enn Nesberg og Nation. Så synd hvis han går til Stabæk hvis avtalen ikke er dyr. Da burde vi matche dette. En maks 2 års kontrakt.
                  Klubben har et stopperpar de vil satse på i Nation og Carvalho, pluss et ungt talent vi har brukt veldig mye tid og resurser på å utvikle i Näsberg (to hvis vi tar med Nakkim med tanke på neste sesong). Enig i at vi kanskje bør hente en ekstra forsvarsspiller for å styrke bredden, men er virkelig Demidov en spiller som vil sitte på benken i mange kamper? Tviler også på at Deila har tenkt å benke Nation eller Carvalho for å hente et nytt førstevalg nå et par dager før seriestart. Håper heller vi da går for en squadplayer som ikke har veldig store forventinger om å starte hver kamp eller heve forholdsvis høy lønn (bare fordi han er aktuell for stb, betyr ikke at han ikke skal ha betalt. De har vel investorer osv de også?).

Comment

• Når er fristen for å melde inn troppen? Vi kunne jo droppet å melde inn Jääger, siden han uansett skal være ute til sommeren, og før han rekker å komme i form, så er jo sesongen omtrent over. Så har vi litt flere muligheter og kan hente fra utlandet også. Kanskje ett lån kunne vært aktuelt.

Comment

Når er fristen for å melde inn troppen? Vi kunne jo droppet å melde inn Jääger, siden han uansett skal være ute til sommeren, og før han rekker å komme i form, så er jo sesongen omtrent over. Så har vi litt flere muligheter og kan hente fra utlandet også. Kanskje ett lån kunne vært aktuelt.
                      Ja, med opsjon på kjøp! Er jo mye som kan skje med midtstopperne våres i år, Carvalho og Enar først og fremst. Hvor lang kontrakt har Jääger? Regner med at det er et-års kontrakt?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                        Ja, med opsjon på kjøp! Er jo mye som kan skje med midtstopperne våres i år, Carvalho og Enar først og fremst. Hvor lang kontrakt har Jääger? Regner med at det er et-års kontrakt?
                        Tror det er ett års kontrakt.
                        Hvorfor vi ikke ennå har hentet inn en stopper har kanskje sammenheng med ambisjon?
                        Dersom det anses greit med 6 plass og ambisjonene stopper der, så holder det kanskje med det man har?

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post
                          Tror det er ett års kontrakt.
                          Hvorfor vi ikke ennå har hentet inn en stopper har kanskje sammenheng med ambisjon?
                          Dersom det anses greit med 6 plass og ambisjonene stopper der, så holder det kanskje med det man har?
                          Ambisjonene er der, men så må det være en balanse mellom ambisjoner, realisme, økonomi osv.
                          Vi VIF-supportere har ofte veldig dårlig tid, og å vente på suksess er ofte ikke en mulighet, selv om vi har 5 seriegull på ca 105 år. I den sammenheng, så smører jeg meg med tålmodighet i denne perioden til Deila nettopp pga det.

Comment

• Demidov signert for Stabekk, så da kan vi hvertfall legge den døde

Comment

• Bodø Glimt har fått sitt førstevalg på spissplass ute med langtidsskade.: https://www.vg.no/sport/fotball/i/p6...-hele-sesongen

De må handle raskt og jeg tipper at Azemi er en av navnene som blir vurdert siden de kjenner han godt fra tidligere ...

Comment

• Originally posted by xxerikxx View Post
                                Bodø Glimt har fått sitt førstevalg på spissplass ute med langtidsskade.: https://www.vg.no/sport/fotball/i/p6...-hele-sesongen

De må handle raskt og jeg tipper at Azemi er en av navnene som blir vurdert siden de kjenner han godt fra tidligere ...
                                Bør ikke være aktuelt for oss nå, med mindre vi har en veldig spennende erstatter i kikkerten (og med mindre vi har tenkt til å sprenge utenlandskvoten tviler jeg på det). Imo bør vi ha tre spisser i troppen, spesielt når den ene av dem er en Nigeriansk nittenåring som kom til Norge for noen måneder siden. Azemi har vist god progresjon i vinter, og kan også spille i flere posisjoner.

Comment

Working...
                                X