Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by xxerikxx View Post
    Bodø Glimt har fått sitt førstevalg på spissplass ute med langtidsskade.: https://www.vg.no/sport/fotball/i/p6...-hele-sesongen

De må handle raskt og jeg tipper at Azemi er en av navnene som blir vurdert siden de kjenner han godt fra tidligere ...
    de vet jo selv hvor mye han er verdt, bare aa betale opp i saa fall! ikke gi bort billig naar de "maa" ha ham!

Comment

• Originally posted by gleee View Post
      de vet jo selv hvor mye han er verdt, bare aa betale opp i saa fall! ikke gi bort billig naar de "maa" ha ham!
      Er vel heller ikke noe takk for sist, nei.. Spesielt mtp hva BG avviste for Normann i fjor vinter.

Comment

• Nå trenger vel B/G først og fremst en backup spiss. Men hvis de får muligheten til å hente Azemi og samtidig har økonomi til det så kan det jo hende.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Jeg vet ikke hvor dypt dette med treningskapasitet stikker. DFH er jo kaptein og han er jo ikke Mr Reliable når det gjelder å unngå skader. Å velge en skadeutsatt spiller som kaptein, før han har spilt en eneste kamp i sin nye rolle, er jo også en helt merkelig avgjørelse. Ikke at jeg har noe imot DFH, men det er jo greit å se om han forsvarer en plass på laget før han får kapteinsbindet.
          Deila var veldig klar på at de var helt uaktuelt å hente spillere som ikke tålte mye trening fremover. DFH er ikke en spiller vi har hentet nå nylig, så skjønner ikke helt hvorfor du trekker inn det. DFH er en spiller som var her fra før når Deila kom.

Comment

• Originally posted by Gladhaug View Post
            Klubben har et stopperpar de vil satse på i Nation og Carvalho, pluss et ungt talent vi har brukt veldig mye tid og resurser på å utvikle i Näsberg (to hvis vi tar med Nakkim med tanke på neste sesong). Enig i at vi kanskje bør hente en ekstra forsvarsspiller for å styrke bredden, men er virkelig Demidov en spiller som vil sitte på benken i mange kamper? Tviler også på at Deila har tenkt å benke Nation eller Carvalho for å hente et nytt førstevalg nå et par dager før seriestart. Håper heller vi da går for en squadplayer som ikke har veldig store forventinger om å starte hver kamp eller heve forholdsvis høy lønn (bare fordi han er aktuell for stb, betyr ikke at han ikke skal ha betalt. De har vel investorer osv de også?).
            Han måtte jo komme hit på klubbens premisser. Ikke hans egne. Og Carvalho og Nation har vel en drøy kamp sammen mot Stabæk?

Comment

Ikke hvis målet er 24 spillere?
              Hadde det vært veldig ønskelig å hente Demidov, så tror jeg ikke det hadde vært noe problem å for eksempel låne ut 2 spillere slik at det ble 24 mann i troppen. Vi har jo tydeligvis tilbudt ett par spillere til andre klubber også.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                Hadde det vært veldig ønskelig å hente Demidov, så tror jeg ikke det hadde vært noe problem å for eksempel låne ut 2 spillere slik at det ble 24 mann i troppen. Vi har jo tydeligvis tilbudt ett par spillere til andre klubber også.
                Noen som vet hvem som vi har tilbudt andre klubber på lån?

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                  Deila var veldig klar på at de var helt uaktuelt å hente spillere som ikke tålte mye trening fremover. DFH er ikke en spiller vi har hentet nå nylig, så skjønner ikke helt hvorfor du trekker inn det. DFH er en spiller som var her fra før når Deila kom.
                  Fordi jeg tolker dette da som at evnen til å takle mye trening er en forutsetning for å kunne lykkes under Deila. Takler man ikke mye trening så vil man ikke bli satset på i like stor grad.

Samtidig bør en kaptein være det første navnet på lagoppstillingen og ha en posisjon i laget som betyr at man spiller om man er frisk. Man gir ikke kapteinsrollen til noen som ikke har en trygg plass på et førstelag.

Derfor er jeg usikker på hvor dypt dette med treningskapasitet egentlig stikker. Det er tydeligvis ikke universelt.

I tillegg mener jeg at DFHs rolle i laget ikke er like selvskreven som defensiv midtbanespiller som den var lenger frem på banen. Jeg har ikke sett alle kamper, men inntrykket jeg sitter med er at det har vært varierende suksess i de kampene der han har spilt. Er en spiller under omskolering til annen posisjon virkelig en spiller man bør gi kapteinsrollen, eller er det greit å se om han faktisk presterer der i kamper av betydning før man gjør han til kaptein?

Ut over det tenker jeg det er hyggelig for DFH å få være kaptein for klubben han har vært en del av i så mange år. Og det unner jeg han gjerne.

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post
                    Tror det er ett års kontrakt.
                    Hvorfor vi ikke ennå har hentet inn en stopper har kanskje sammenheng med ambisjon?
                    Dersom det anses greit med 6 plass og ambisjonene stopper der, så holder det kanskje med det man har?
                    Jääger og Carvalho har vel begge kontrakter som går ut etter sesongen.

Transfermarkt mener at de to, pluss Abdi, Sandberg, DFH, Agyiri og Klaesson alle har kontrakter som går ut etter årets sesong. I tillegg har Hay kontrakt som går ut etter sesongen, men han er lånt ut for 2018 så han ser vi nok ikke noe mer til.

Comment

Jääger og Carvalho har vel begge kontrakter som går ut etter sesongen.

Transfermarkt mener at de to, pluss Abdi, Sandberg, DFH, Agyiri og Klaesson alle har kontrakter som går ut etter årets sesong. I tillegg har Hay kontrakt som går ut etter sesongen, men han er lånt ut for 2018 så han ser vi nok ikke noe mer til.
                      Trodde vi hadde opsjon på 2 år til med carvalho?

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
                        Trodde vi hadde opsjon på 2 år til med carvalho?
                        Mulig. Men inntil videre er det ut 2018, så får vi se etter det.

Comment

• Forrige gang Demidov spilte tellende kamp var 25. mars. Han er ikke den vi ville ha som kunne gå inn med en gang.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                            Forrige gang Demidov spilte tellende kamp var 25. mars. Han er ikke den vi ville ha som kunne gå inn med en gang.
                            Siden han spilte siste kamp for Brann i begynnelsen av november 2016 har han altså spilt hele 3 kamper..

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                              Ambisjonene er der, men så må det være en balanse mellom ambisjoner, realisme, økonomi osv.
                              Vi VIF-supportere har ofte veldig dårlig tid, og å vente på suksess er ofte ikke en mulighet, selv om vi har 5 seriegull på ca 105 år. I den sammenheng, så smører jeg meg med tålmodighet i denne perioden til Deila nettopp pga det.
                              Det er fint med tålmodighet, men det er også greit med en reality check av og til. Jaager er ute, kanskje for resten av sesongen. Tollås og Jaager var midtstopper paret vårt i fjor. Begge har god rutine og spiller sjeldent elendig, selv om Tollås har virka noe shaky i noen av oppkjøringskampa. Så er det selvsagt hyggelig med Näsberg som er born and raised på Vålerenga. Han som sjeldent har spilt stopper for Enga på Eliteserie nivå, med unntak av noen ubetydelige oppkjøringskamper og uheldige opplevelser mot Molde. Carvalho er for tiden ute, videre har han som Liverød sa, behov for taktisk trening, med andre ord ett usikkert kort. Nå skal jeg banne videre i kjerka, men personlig så hadde jeg sendt Näsberg på lån framfor Nakkim. Näsberg virker altfor "vimsete" i mange situasjoner, rett og slett umoden. Samtidig så blir jeg jo heller ikke særlig beroliga av Nakkims "Adin Brown / Peter Chech" beskyttelse, når jeg samtidig tenker på Andre Muri. En smell til, så er han vekk? Jeg skjønner ikke behovet for gamblinga her. Vi har Hauso, men han er enda for ung. Så nei, jeg er ikke beroliga av at Deila sier at Näsberg har tatt steg. Jeg har heller ikke tru på at vi tar gull i år, men jeg har tru på at vi må innse at vi har ett problem på midtstopper plassen gitt dagens situasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke gjør noe med det, uansett om noen ønsker maks 24 spillere eller hva f....Jeg kunne selvsagt bekymret meg over malaria osv. på midtbanen, men der føler jeg vi er bedre stelt. Ikke glem defence wins championships....

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post
                                Det er fint med tålmodighet, men det er også greit med en reality check av og til. Jaager er ute, kanskje for resten av sesongen. Tollås og Jaager var midtstopper paret vårt i fjor. Begge har god rutine og spiller sjeldent elendig, selv om Tollås har virka noe shaky i noen av oppkjøringskampa. Så er det selvsagt hyggelig med Näsberg som er born and raised på Vålerenga. Han som sjeldent har spilt stopper for Enga på Eliteserie nivå, med unntak av noen ubetydelige oppkjøringskamper og uheldige opplevelser mot Molde. Carvalho er for tiden ute, videre har han som Liverød sa, behov for taktisk trening, med andre ord ett usikkert kort. Nå skal jeg banne videre i kjerka, men personlig så hadde jeg sendt Näsberg på lån framfor Nakkim. Näsberg virker altfor "vimsete" i mange situasjoner, rett og slett umoden. Samtidig så blir jeg jo heller ikke særlig beroliga av Nakkims "Adin Brown / Peter Chech" beskyttelse, når jeg samtidig tenker på Andre Muri. En smell til, så er han vekk? Jeg skjønner ikke behovet for gamblinga her. Vi har Hauso, men han er enda for ung. Så nei, jeg er ikke beroliga av at Deila sier at Näsberg har tatt steg. Jeg har heller ikke tru på at vi tar gull i år, men jeg har tru på at vi må innse at vi har ett problem på midtstopper plassen gitt dagens situasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke gjør noe med det, uansett om noen ønsker maks 24 spillere eller hva f....Jeg kunne selvsagt bekymret meg over malaria osv. på midtbanen, men der føler jeg vi er bedre stelt. Ikke glem defence wins championships....
                                A propos reality check, hvorfor skriver du at Jääger kanskje er ute for resten av sesongen, når han allerede er tilbake i opptrening?

Comment

Working...
                                X