Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ForesttGump View Post
    Hvem tar han plassen fra? En skadet Jaager?
    Hauso er 17 år, synes det blir litt tidlig å sende ham til ulvene.
    Brage Skaret er 16....
    Jeg tenkte mest på Näsberg....
    Men jeg skjønner begrunnelsen til forslaget ditt, vi er i dag ganske sårbare med tanke på skader i den posisjonen.

Comment

• Får Skedsmp noen kroner fra oss?
      Vi må passe på at vi ikke renser oslo for talenter. Blir ikke en populær klubb da, og ikke gitt at det er en fordel for så unge spillere å komme til oss.

Comment

Kjære julenissen jeg ønsker meg Kjetil Wæhler, nå. 100% profesjonell, tilgjengelig nå, kan bidra inn mot yngre spillere, forsvarlig økonomisk.
        Selv om jeg skjønner hvorfor du mener det, så tror jeg dette blir feil. Vi trenger en som kan gå inn umiddelbart hvis nødvendig og uten noen sesongoppkjøring tviler jeg på at KW er rett mann. Uten at de andre argumentene dine blir feil av den grunn.

Vi skal spille 30 seriekamper og noen cupkamper. Vi har midtstoppere som kan bli skadet (faktisk har vi to stykker allerede), som kan tape form, som kan bli suspendert osv. Derfor håper jeg vi fikser en midtstopper til inn, selv om det i ytterste konsekvens skulle bety slutten for Jääger.

Mye av det som avgjør hvordan sesongen i år ender er hvor høyt vårt laveste nivå er. Serien er såpass jevn at det i fjor var omtrent like mange poeng som skilte oss fra nedrykk og topp 5-6. En av de sikreste og enkleste måtene å øke vårt laveste nivå på er å sørge for at vi har nok folk i alle posisjoner. Det har vi ikke på midtstopperplass i dag.

Comment

• "Derfor vurderer Deila å hente inn en ny midtstopper før det norske overgangsvinduet stenger 4. april"
          https://www.vg.no/sport/fotball/i/1k...t-aa-ta-hensyn

Comment

• Originally posted by olemartin View Post
            Får Skedsmp noen kroner fra oss?
            Vi må passe på at vi ikke renser oslo for talenter. Blir ikke en populær klubb da, og ikke gitt at det er en fordel for så unge spillere å komme til oss.
            Vålerenga går aldri ut med detaljene på overganger, inkludert overgangssum, sign-on-fee, lønn osv. Hva selgende klubb ønsker å gjøre når dem selger varierer. Noen vil ha litt cash nå og så utdanningskompensasjon ved evt videresalg, mens andre går utelukkende for prosenter ved videresalg (som Klemmetsrud med Ghayas).

Det virka på PM-en til Skedsmo at dem var fornøyd med avtalen, og det er det viktigste. Vålerenga legger ned betydelige ressurser med Engaland, og der kommer det klart fram at vi ikke skal «stjele» naboklubbenes beste spillere for en slikk og ingenting. Vi tenker langsiktig, som betyr at vi ikke bare ønsker den ene spilleren, men også flere spillere skulle de dukke opp om noen år. Det får vi ikke til om selgende klubb føler seg utnytta nå.

Comment

• Blir spennende og den om vi får inn en midtstopper som deila vurderer å hente inn før overgansmarkedet stenger.
              Får inn en stopper begynner laget å se veldig bra ut.

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
                Blir spennende og den om vi får inn en midtstopper som deila vurderer å hente inn før overgansmarkedet stenger.
                Får inn en stopper begynner laget å se veldig bra ut.
                Mener vi bør hente en forsvarsspiller som kan spille både back og stopper.
                En skade på Adekugbe på venstreback gjør at Ivan må steppe inn der og da bør Carvalho være klar osv.
                EVIG VIF

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post
                  Mener vi bør hente en forsvarsspiller som kan spille både back og stopper.
                  En skade på Adekugbe på venstreback gjør at Ivan må steppe inn der og da bør Carvalho være klar osv.
                  Vi bør i hvert fall få inn en som kan spille stopper.
                  Eneste forsvars reserve i forrige kamp var Christian Borchgrevink.
                  Vi har pr. nå kun to midtstoppere i troppen som er klar for spill.
                  Jeg skjønner at vi alle skal håpe på at når Carvalho blir frisk og klar, så er vi liksom berga, men han er jo ikke det p.t. Carvalho har signert en ett års avtale, og kan signeres av andre klubber i neste vindu (correct me if I am wrong) Jaager er ute med operasjon etter kneskade og trenger opptrening for å bli spilleklar. Så dersom alle potensielt overoptimistiske vurderinger inntreffer, og at Carvalho mirakuløst etter ett skadeavbrekk plutselig innehar de taktiske egenskapene hans egen agent påstår at han ikke innehar, så er vi "all-clear". Deila var midtstopper, defence wins championships, reality check needed. Dersom Tjærnås & co ikke har noen bedre anbefalinger, så opprettes holdes min anbefaling om å signe Kjetil Wæhler. Jeg driter i om han ikke kan trene to økter om dagen osv. Jeg vil ha ett alternativ på midtstopperplass når Gud forby at Nation eller Näsberg blir skada.

Comment

Vi bør i hvert fall få inn en som kan spille stopper.
                    Eneste forsvars reserve i forrige kamp var Christian Borchgrevink.
                    Vi har pr. nå kun to midtstoppere i troppen som er klar for spill.
                    Jeg skjønner at vi alle skal håpe på at når Carvalho blir frisk og klar, så er vi liksom berga, men han er jo ikke det p.t. Carvalho har signert en ett års avtale, og kan signeres av andre klubber i neste vindu (correct me if I am wrong) Jaager er ute med operasjon etter kneskade og trenger opptrening for å bli spilleklar. Så dersom alle potensielt overoptimistiske vurderinger inntreffer, og at Carvalho mirakuløst etter ett skadeavbrekk plutselig innehar de taktiske egenskapene hans egen agent påstår at han ikke innehar, så er vi "all-clear". Deila var midtstopper, defence wins championships, reality check needed. Dersom Tjærnås & co ikke har noen bedre anbefalinger, så opprettes holdes min anbefaling om å signe Kjetil Wæhler. Jeg driter i om han ikke kan trene to økter om dagen osv. Jeg vil ha ett alternativ på midtstopperplass når Gud forby at Nation eller Näsberg blir skada.
                    Enig i at det kan være hensiktsmessig å hente inn ny stopper i dette vinduet gitt at Enar er skada og blir ute lenge.
                    Dog uenig i at løsninga er Wæhler. Sjøl bare som kortsiktig nødløsning. Dette da hans spillestil ikke lenger er kompatibel med måten vi ønsker å spille, særlig måten vi forsøker å spille oss gjennom pressledd. I Sogndal fungerte han i et lag som stort sett parkerte bussen i hver bidige kamp. Vi stiller, heldigvis, adskillig større krav til våre stoppere. Og de oppfyller, uheldigvis, ikke Wæhler lenger.

Comment

• Zlatan er ledig.... :-D
                      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Eivindiana Jones View Post
                        Enig i at det kan være hensiktsmessig å hente inn ny stopper i dette vinduet gitt at Enar er skada og blir ute lenge.
                        Dog uenig i at løsninga er Wæhler. Sjøl bare som kortsiktig nødløsning. Dette da hans spillestil ikke lenger er kompatibel med måten vi ønsker å spille, særlig måten vi forsøker å spille oss gjennom pressledd. I Sogndal fungerte han i et lag som stort sett parkerte bussen i hver bidige kamp. Vi stiller, heldigvis, adskillig større krav til våre stoppere. Og de oppfyller, uheldigvis, ikke Wæhler lenger.
                        Forstår ikke helt argumentasjonen (generelt) på å hente inn en ny stopper. Ja, Jääger er skadet og vi ser nok ikke han før om en god stund.

MEN...

For det første:
                        Nation er skadefri og spiller greit. Scorer gjør han også.

For det andre:
                        Carvalho er straks tilbake. Vet ennå ikke hva han står for dog.

For det tredje (og det mest gledelige):
                        Näsberg ser ut til å kanskje få sitt gjennombrudd i år. I hele fjor var han malplassert ute på backen. Ganske latterlig i mine øyne. Har ikke alltid vært optimist når det gjelder Näsberg, men det gleder meg at han har spilt bra i Carvalhos skadefravær. Faktisk betydelig mer optimist når det gjelder han enn Nakkim for øyeblikket.

Uansett, å hente inn en ny midtstopper nå vil være sløseri... MED MINDRE han er tenkt enten en mentorrolle (Wæhler) som er billig og kan steppe inn de svært få gangene det trengs... ELLER hvis han er bedre enn i alle fall to av de vi allerede har som praktisk talt er skadefrie.

Jeg håper vi enten skaffer oss en upgrade, eller bruker pengene på andre deler i stedet. Men jeg har litt vanskeligheter å se hvor vi trenger flere backups akkurat nå. Eneste som egentlig har surra det til hittil er Larsen Kwarasey. Men her har vi jo relativt stabile Sanberg i bakhånd. ALK skal ikke gjøre mange slike tabber før Sanberg er tilbake bak stengene. Han blir reddet av to kjappe i denne kampen. Vi er dog litt tynt besatt på venstreback. Näsberg kan sikkert gjøre en ok jobb en stakket stund, men her bør vi kanskje ha noe bedre, eller få opp en fra rekrutten.

Jeg er optimist, og det liker jeg ikke. Det er farlig i Enga-sammenheng!

Jeg er til og med optimist ang. Ibrahim...

*banker i bordet*

Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Vi har bare 3 midtstoppere i øyeblikket og den ene av disse har vært lenge ute med hodeskade. Ja, man sier at Carvalho snart er klar til kamp igjen, men det sa man om Muri i sin tid også. Får Carvalho seg en ny smell i hodet på trening eller i kamp så vil han nok bli pålagt en ny "karantene" av vårt medisinske team. Uansett vil jeg hevde at det er stopperkrise hvis f.eks Nation skulle pådra seg en skade nå, og det vil være gambling å ikke hente inn en ny stopper.

Comment

• Originally posted by xxerikxx View Post
                            Vi har bare 3 midtstoppere i øyeblikket og den ene av disse har vært lenge ute med hodeskade. Ja, man sier at Carvalho snart er klar til kamp igjen, men det sa man om Muri i sin tid også. Får Carvalho seg en ny smell i hodet på trening eller i kamp så vil han nok bli pålagt en ny "karantene" av vårt medisinske team. Uansett vil jeg hevde at det er stopperkrise hvis f.eks Nation skulle pådra seg en skade nå, og det vil være gambling å ikke hente inn en ny stopper.
                            Men Carvalho fikk hjernerystelse? Fikk ikke han bare et jævli stygt åpent kutt?

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                              Zlatan er ledig.... :-D
                              Ikke bare er han ledig. Han har slitt med en skade i lang tid også. Perfekt for oss.

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                                Forstår ikke helt argumentasjonen (generelt) på å hente inn en ny stopper. Ja, Jääger er skadet og vi ser nok ikke han før om en god stund.

MEN...

For det første:
                                Nation er skadefri og spiller greit. Scorer gjør han også.

For det andre:
                                Carvalho er straks tilbake. Vet ennå ikke hva han står for dog.

For det tredje (og det mest gledelige):
                                Näsberg ser ut til å kanskje få sitt gjennombrudd i år. I hele fjor var han malplassert ute på backen. Ganske latterlig i mine øyne. Har ikke alltid vært optimist når det gjelder Näsberg, men det gleder meg at han har spilt bra i Carvalhos skadefravær. Faktisk betydelig mer optimist når det gjelder han enn Nakkim for øyeblikket.

Uansett, å hente inn en ny midtstopper nå vil være sløseri... MED MINDRE han er tenkt enten en mentorrolle (Wæhler) som er billig og kan steppe inn de svært få gangene det trengs... ELLER hvis han er bedre enn i alle fall to av de vi allerede har som praktisk talt er skadefrie.

Jeg håper vi enten skaffer oss en upgrade, eller bruker pengene på andre deler i stedet. Men jeg har litt vanskeligheter å se hvor vi trenger flere backups akkurat nå. Eneste som egentlig har surra det til hittil er Larsen Kwarasey. Men her har vi jo relativt stabile Sanberg i bakhånd. ALK skal ikke gjøre mange slike tabber før Sanberg er tilbake bak stengene. Han blir reddet av to kjappe i denne kampen. Vi er dog litt tynt besatt på venstreback. Näsberg kan sikkert gjøre en ok jobb en stakket stund, men her bør vi kanskje ha noe bedre, eller få opp en fra rekrutten.

Jeg er optimist, og det liker jeg ikke. Det er farlig i Enga-sammenheng!

Jeg er til og med optimist ang. Ibrahim...

*banker i bordet*

Det er ikke sånn at tre midtstoppere er en til overs. Vi trenger minst tre midtstoppere i enhver kamptropp. Og til tider vil noen være skadet, suspendert eller ute av form. Derfor trenger vi fire midtstoppere, så vi sannsynligvis alltid kan ha tre midtstoppere i troppen.

Nå som Jãäger er ute en god stund har vi bare tre. Henter vi ingen inn så kan en skade på en av de tre i praksis ødelegge hele sesongen.

Comment

Working...
                                X