Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Wild Touch View Post
    Han må være den største jøken på TV nå etter at mini er borte. Han sier det er "ALT for tidlig å si om Johnson er en goal getter", men konkluderer nesten i samme setning allerede med at Vålerenga og Odd ikke vil ligge i toppen. Da har nettopp RBK spillt uavgjort på hjemmebane mot det laget vi slo på bortebane. Det var en meget svak sending forøvrig. Bengt mener vi ikke må henge oss opp i offside situasjonen, men det er det de gjør. Ikke noen annen analyse av kampen. Samarbeidet på høyresiden vår synest jeg det luktet klasse av, ... ble aldri nevnt.
    Mangler generelt en i det studioet som virkelig har peiling på fotball. Synes det er helt greit å diskutere dommersituasjoner og å innimellom melde litt med store ord, men føler aldri at jeg egentlig lærer noe eller blir noe særlig klokere av fotballsendingene til Eurosport.

Comment

• Bengt Eriksen bør ta opp trenerkarrieren sin, for han har svaret på absolutt alt. Stort tap for fotball-Norge at Bengt ikke trener et storlag.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
        Han må være den største jøken på TV nå etter at mini er borte. Han sier det er "ALT for tidlig å si om Johnson er en goal getter", men konkluderer nesten i samme setning allerede med at Vålerenga og Odd ikke vil ligge i toppen. Da har nettopp RBK spillt uavgjort på hjemmebane mot det laget vi slo på bortebane. Det var en meget svak sending forøvrig. Bengt mener vi ikke må henge oss opp i offside situasjonen, men det er det de gjør. Ikke noen annen analyse av kampen. Samarbeidet på høyresiden vår synest jeg det luktet klasse av, ... ble aldri nevnt.
        Vi har spilt to kamper. Jeg synes Hulsker har et poeng. Synes ikke TV 2 hadde noen bedre sending enn Eurosport heller. Der dreit de i analysene og kjørte kun på kontroversene. På norsk ball riktignok. PL-studiet holder en helt annen klasse (selv da TV 2 hadde begge). Der kjører man nettopp slike analyser. Men reklame på betal-TV??

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
          Mangler generelt en i det studioet som virkelig har peiling på fotball. Synes det er helt greit å diskutere dommersituasjoner og å innimellom melde litt med store ord, men føler aldri at jeg egentlig lærer noe eller blir noe særlig klokere av fotballsendingene til Eurosport.
          Skal ikke se bort fra at Eurosport ser på dette som entertainment framfor education

Comment

• https://www.fotballkanalen.com/silly...for-vaalerenga

Vi har visst hatt Julius Skaug fra Follo på prøvespill i deg siste. 20 år gammel og en vi har prøvd å hente som juniorspiller flere ganger.

Comment

https://www.fotballkanalen.com/silly...for-vaalerenga

Vi har visst hatt Julius Skaug fra Follo på prøvespill i deg siste. 20 år gammel og en vi har prøvd å hente som juniorspiller flere ganger.
              20 år gammel spiss, som kan bidra på 2. laget, og potensielt være tredjevalg når/hvis Sam Johnson forsvinner.
              Hvilke andre spisstalenter har vi i de yngre rekkene?

Comment

• Litt om han her.

https://www.oblad.no/fotball/follo-f...r/s/5-68-48603

Comment

• Originally posted by bLANCO View Post
                  20 år gammel spiss, som kan bidra på 2. laget, og potensielt være tredjevalg når/hvis Sam Johnson forsvinner.
                  Bra vi hele tiden fyller på med talentfulle spillere. Alle vil ikke slå til, men hvem som gjør det og hvem som ikke gjør det vet man aldri på forhånd.

Personlig tror jeg ikke Sam Johnson skal noe sted med det første. Litt for gammel til å bli solgt som talent og det er sjelden de store seriene henter spillere som er ferdig vare fra Eliteserien. Hvis han smeller inn 30 mål i år så er det selvsagt noe annet. Men tror han blir et par, tre sesonger.

Comment

• Originally posted by bLANCO View Post
                    Vi har jo Peter Michael som kun er 19 år

Comment

• Er vi 100% ferdig med handelen nå? Eller tror dere det kan komme en «case» på slutten av vinduet?

Uansett et knallbra vindu, meget imponert over hva teamet har fått til dette vinduet.

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
                        Er vi 100% ferdig med handelen nå? Eller tror dere det kan komme en «case» på slutten av vinduet?

Uansett et knallbra vindu, meget imponert over hva teamet har fått til dette vinduet.
                        Jeg blir veldig overrasket om det skjer noen flere overganger nå og i så fall tror jeg ut er mer sannsynlig enn inn.
                        Deila var veldig streng på at vi skulle ha 24 spillere i troppen, nå har vi 25. Det skyldes at Jääger ble langtidsskadet. Alle spillere vi har er jo selvsagt til salgs hele året så om noen legger nok penger på bordet er det ingen tvil om at vi selger. Og skulle det feks være Sandberg som forsvant så må han jo erstattes. I så fall kan vi få noen fem på tolv overganger, men det mest trolige er vel at det ikke skjer. Skulle en av de unge få tilbud om en fast rolle ved et låne opphold i en obos klubb e.l (sånn som Nakkim) så kan det nok også tenkes at vi lar dem gå, men jeg tror vi i utgangspunktet ønsker å beholde de vi har her.

Dersom jeg har rett i det ser dette vinduet ut som et av de beste på lange tider, vi var tidlig ute og det virker som det er en klar plan bak alt vi har gjort. Så får vi se i november om dommen lever opp til forventningene.

Comment

• Hvis riktig spiller blir tilgjengelig så håper jeg vi går for han, uansett om det betyr et brudd på 24-spillersregelen.

Men det er vanskelig å skjønne hvilken posisjon vi eventuelt skal forsterke. Vi har ikke verdensenere i noen posisjon, så sånn sett er det jo mulig å finne bedre spillere overalt på banen. Men lite realistisk at det konmer noen flere. De vi har bør duge for å sloss høyt på tabellen.

Julius fra Folko er vel den mest realistiske signeringen, men han er vel ment for 2.laget.

Comment

• Dønnum på lån til Ham-Kam ut sesongen

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ar...num-til-hamkam

Tror det er bra for ham. Han har absolutt potensiale til å være med å påvirke kamper i Eliteserien i år, men å (forhåpentligvis) spille fast på et lag i OBOS vi være gull verdt. Blir spennende å følge ham.

Comment

Dønnum på lån til Ham-Kam ut sesongen

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ar...num-til-hamkam

Tror det er bra for ham. Han har absolutt potensiale til å være med å påvirke kamper i Eliteserien i år, men å (forhåpentligvis) spille fast på et lag i OBOS vi være gull verdt. Blir spennende å følge ham.
                              Var akkurat noe sånt jeg håpet på! Da kunne ikke dette overgangsvinduet sett bedre ut for min del. Tror han har god nytte av å spille fast, noe jeg håper han får.

Comment

• Får håpe på MASSE spilletid.

Comment

Working...
                                X