Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by bLANCO View Post
    Var akkurat noe sånt jeg håpet på! Da kunne ikke dette overgangsvinduet sett bedre ut for min del. Tror han har god nytte av å spille fast, noe jeg håper han får.
    Veldig god avtale for alle parter.

Aaron får også kortere reisevei enn det han har i dag
    Satser på at han er så god når han kommer tilbake at han er bankers i 11ern.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
      Vi har spilt to kamper. Jeg synes Hulsker har et poeng. Synes ikke TV 2 hadde noen bedre sending enn Eurosport heller. Der dreit de i analysene og kjørte kun på kontroversene. På norsk ball riktignok. PL-studiet holder en helt annen klasse (selv da TV 2 hadde begge). Der kjører man nettopp slike analyser. Men reklame på betal-TV??
      Ja, han har et poeng at det er for tidlig. Men hvordan kan han da konkludere med at VIF og Odd ikke kommer til å ligge i toppen? Er ikke det også for tidlig å si? Når det gjaldt den sendingen jeg kommenterte, hadde dem mer enn nok tid til å analysere litt mer, i.o.m at flere kamper var avlyst. Det eneste vi som seere kan gjøre er å skrive dem og be dem om å gjøre det litt mer seriøst (da ryker Hulsker) og at dem prøver å analysere mer. At Hulsker skal rakke ned på dem som filmer og slår, blur jo som om Listhaug skal rakke ned på Pegida.
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
        Ja, han har et poeng at det er for tidlig. Men hvordan kan han da konkludere med at VIF og Odd ikke kommer til å ligge i toppen? Er ikke det også for tidlig å si?
        Selvfølgelig er det for tidlig å konkludere om vi (og alle andre lag) ligger i toppen eller bunnen når sesongen er over.

Poenget er vel at vi er spådd et sted rundt sjette plass av de fleste og det er for tidlig å si at vi er så gode at man kan si at spådommene er feil. Og her er jeg enig med de såkalte ekspertene.

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
          Dønnum på lån til Ham-Kam ut sesongen

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ar...num-til-hamkam

Tror det er bra for ham. Han har absolutt potensiale til å være med å påvirke kamper i Eliteserien i år, men å (forhåpentligvis) spille fast på et lag i OBOS vi være gull verdt. Blir spennende å følge ham.
          Dønnum sjøl stråler over overgangen (bilde).

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
            Dønnum sjøl stråler over overgangen (bilde).
            Ha ha, men sammenligner man med klubbens eget bilde (nederst i din lenke eller på "lag" på klubbens sider) så er han faktisk i mye bedre humør på ham kam bilde. Håper han herjer fram til sommern og blir hentet hjem igjen. Tror dette blir bra uansett om det blir 6 eller 12 måneder.

Comment

• Håper Dønnum får maks ut av oppholdet, så mye at vi henter han tilbake til sommeren. Dønnum har i likhet med Grødum guts!

Comment

• Tror vi det kommer inn, eventuelt forsvinner noen ut før vinduet stenger da, folkens? Det er vel i natt, hvis jeg ikke tar feil.

Comment

• Stemmer det.
                  Håper på en solid midtbanespiller.
                  Men tror ikke det skjer noe som helst inn idag.

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
                    Tror vi det kommer inn, eventuelt forsvinner noen ut før vinduet stenger da, folkens? Det er vel i natt, hvis jeg ikke tar feil.
                    Det korte svaret er vel nei.

Vi mister ingen vi ønsker å beholde, fordi de utenlandske vinduene er stengt for lengst. Med Dønnum og Nakkim ute på lån så er det lite trolig at vi låner ut enda flere. Kan ikke helt se hvem det skulle være. Grødem var på lån i fjor og Borchgrevink og Horn Myhre trengs her.

Vi kan heller ikke kjøpe flere utenlandske spillere og jeg ser ingen norske spillere som både forsterker oss og samtidig er realistisk at vi henter.

I en ideell verden så burde vi kanskje solgt Sandberg og erstattet han med et mer tydelig andrevalg i mål. På den måten hadde vi frigjort en utenlandsplass og gjort Sandberg en tjeneste, da han er alt for god til å sitte på benken. Og brukt den frigjorte utenlandsplassen på en ny Ogude (den utgaven av han som var her i 2011).

Men hadde vi hatt planer om noe sånt så tviler jeg på at vi hadde drøyd dette helt til nå i siste liten. Og siden DFH har blitt gjort til kaptein så er det jo lite som tyder på at plassen hans som dyptliggende midtbanespiller er truet.

Så Sandberg ut og ny reservekeeper inn er vel noe som kan skje, men jeg tror ikke det skjer i dag. Kanskje til sommeren. Og om det skjer alt i dag så tviler jeg likevel på om vi bruker den utenlandsplassen til å hente noen ny i løpet av dagen i dag.

Comment

• Ble tatt lagbilder i går, og det bør vel være et tegn på at troppen er satt?

Comment

• Fra Nettavisen sin deadline day live feed;

"Vålerenga anser seg som ferdig i dette overgangsvinduet. Det bekrefter sportslig leder Jørgen Ingebrigtsen overfor Nettavisen.

- Vi hadde planlagt behov inn tidlig, og gjennomførte også dette tidlig. Det var bare (Enar) Jäägers skade som gjorde at vi måtte ut av planen, og tok inn (Joao) Meira på korttidskontrakt.

- Troppen er dermed godt balansert alders- og posisjonsmessig, og vi er ferdige, sier Ingebrigtsen."

Comment

• Originally posted by Bohemen14 View Post
                          Fra Nettavisen sin deadline day live feed;

"Vålerenga anser seg som ferdig i dette overgangsvinduet. Det bekrefter sportslig leder Jørgen Ingebrigtsen overfor Nettavisen.

- Vi hadde planlagt behov inn tidlig, og gjennomførte også dette tidlig. Det var bare (Enar) Jäägers skade som gjorde at vi måtte ut av planen, og tok inn (Joao) Meira på korttidskontrakt.

- Troppen er dermed godt balansert alders- og posisjonsmessig, og vi er ferdige, sier Ingebrigtsen."
                          Superdeilig at vi ikke prøver å rette på troppen i siste liten, og at de har gode og planlagte overganger. Dette var et veldig bra overgangsvindu for oss!

Comment

• Ikke direkte relatert til vår klubb, men ser at Jørgen Horn ikke var med i troppen til Elfsborg og kan være på vei til IK Start.

Comment

• Originally posted by Askeladden View Post
                              Superdeilig at vi ikke prøver å rette på troppen i siste liten, og at de har gode og planlagte overganger. Dette var et veldig bra overgangsvindu for oss!
                              Er vel litt tidlig og konkludere med ett godt overgangsvindu, det skal vises også på banen.
                              Angrepet ser bedre ut.
                              Midtbanen ser betraktelig tynnere ut, uten Pelle og Stengel.
                              Forsvaret bør være bedre, selv om det kan stilles spørsmål med tidligere skade historikk og hva de egentlig har prestert på banen. Men det ser bedre ut så langt.

Comment

• Originally posted by Keyser View Post
                                Er vel litt tidlig og konkludere med ett godt overgangsvindu, det skal vises også på banen.
                                Angrepet ser bedre ut.
                                Midtbanen ser betraktelig tynnere ut, uten Pelle og Stengel.
                                Forsvaret bør være bedre, selv om det kan stilles spørsmål med tidligere skade historikk og hva de egentlig har prestert på banen. Men det ser bedre ut så langt.
                                Betydelig styrket i to lagdeler er bedre enn andre eliteserieklubber kan godte seg med. Det kan være forskjellen på medalje og en 6.plass i denne tett ligaen.

Selv etter å ha sett Sarpsborg-kampen er det ingen grunn til å bekymre seg over midtbanen vår.

Ibrahim ser ut til å ha funnet seg skikkelig til rette hos oss. Var en hakkekylling i fjor men allerede nå har han vist at han er blant klubbens beste spillere.

Lekven får endelig spille i sin favorittrolle, noe som vil synes på sikt.

Fridjonsson kommer til å forsvinne så fort han får jevnt med spilletid. Så stort talent er han faktisk, og det er nesten merkelig at han ikke har fått starte enda i år. Håper han begynner mot Godset for arbeidskapasiteten hans er Gull verdt.

Det at vi har Myhre, Grødem og Meira i bakhånd er heller ingen svakhetstegn. Vi har mange spillere i utvikling som plutselig kan bli VELDIG gode. Problemet i fjor var at vi hadde for mange juniorer i troppen. Nå er den perfekt balansert. Hvis vi først surfer på en flyt-bølge er det ikke mange som kan stoppe dette laget, tror jeg

Comment

Working...
                                X