Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• I utganspunktet tenkte jeg det kanskje kunne vært lurt. Start skal møte en del bra lag fremover. Hvis han kan bidra med å hindre de andre 3 poengere - så er det gull verdt for oss!
    Men 2 måneder i dette tilfelle er nesten 10 matcher, eller 1/3 av sesongen. Tenker derfor det er altfor risky leie han ut for den perioden med mindre man har en klausul om å hente han hjem om Adam blir skadet.
    Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
    -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Vi trenger Sandberg. Både på feltet, som keeper i cupen og som utfordrer til Adam. Galskap å bare ha Klaesson i bakhånd frem til sommeren.

Comment

• Originally posted by donny View Post
        I utganspunktet tenkte jeg det kanskje kunne vært lurt. Start skal møte en del bra lag fremover. Hvis han kan bidra med å hindre de andre 3 poengere - så er det gull verdt for oss!
        Men 2 måneder i dette tilfelle er nesten 10 matcher, eller 1/3 av sesongen. Tenker derfor det er altfor risky leie han ut for den perioden med mindre man har en klausul om å hente han hjem om Adam blir skadet.
        Usikker på om han kan hentes tilbake om han lånes ut. I så fall forutsetter det at han er registrert for spill i ES hos både oss og Start samtidig. Hvis han registreres for Start og fjernes fra vår liste så kan ikke vi registrere han på nytt før til sommeren. Jeg vet ikke om det er egne regler i slike nødlån.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
          Usikker på om han kan hentes tilbake om han lånes ut. I så fall forutsetter det at han er registrert for spill i ES hos både oss og Start samtidig. Hvis han registreres for Start og fjernes fra vår liste så kan ikke vi registrere han på nytt før til sommeren. Jeg vet ikke om det er egne regler i slike nødlån.
          Du har sikkert rett. Uansett en no-brainer dette jo mer jeg tenker på det.. må bli.!
          Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
          -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• En spiller vi burde holde et øye med er Tobias Christensen fra Start, som scora mot oss på lørdag. 17 åringen virker å ha bra med vinnermentalitet og guts. Spennende spiller!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
              En spiller vi burde holde et øye med er Tobias Christensen fra Start, som scora mot oss på lørdag. 17 åringen virker å ha bra med vinnermentalitet og guts. Spennende spiller!
              Han er et kjempetalent, men forsvinner garantert til utlandet om ikke så lenge. Skal vi få tak i sånne talenter er vi nok nødt til å utvikle dem selv eller hente inn fra Nigeria eller andre afrikanske land.

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
                Han er et kjempetalent, men forsvinner garantert til utlandet om ikke så lenge. Skal vi få tak i sånne talenter er vi nok nødt til å utvikle dem selv eller hente inn fra Nigeria eller andre afrikanske land.
                Er redd for at du får rett i det!
                Sikkert flere klubber på kontinentet som allerede har han på blokka.

Comment

• Originally posted by donny View Post
                  Du har sikkert rett. Uansett en no-brainer dette jo mer jeg tenker på det.. må bli.!
                  Og der var faren over! nrk.no skriver "Start henter ny keeper
                  Med Håkon Opdal ute til sommeren, hadde Start kun én seniorkeeper. Nå har klubben hentet tyske Jonas Deumeland, (da) har de to."

Comment

• Gode nyheter.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                      En spiller vi burde holde et øye med er Tobias Christensen fra Start, som scora mot oss på lørdag. 17 åringen virker å ha bra med vinnermentalitet og guts. Spennende spiller!
                      Start kommer aldri til å selge et ungt talent til oss for under 10 mill. Det er bare sånn det har blitt. Hvor mange (gode) spillere blir solgt mellom eliteserieklubber lengre? Det er ikke mange - og de er IKKE billige.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                        Start kommer aldri til å selge et ungt talent til oss for under 10 mill. Det er bare sånn det har blitt. Hvor mange (gode) spillere blir solgt mellom eliteserieklubber lengre? Det er ikke mange - og de er IKKE billige.
                        Man må ha godt med penger men også gode utsikter for videre utvikling og salg til utlandet. Det er det bare RBK og i mindre grad Molde som kan skilte med i Eliteserien.

Comment

• Sikkert derfor vi solgte Sander og Sahid. Støtten og positiviteten rundt eget lag er fantastisk på dette forumet.

Comment

• Originally posted by Stunt View Post
                            Sikkert derfor vi solgte Sander og Sahid. Støtten og positiviteten rundt eget lag er fantastisk på dette forumet.
                            Veit ikke om innlegget var ment til meg, men det kan vel ikke være så vanskelig å skjønne at det ofte må mer til enn at vi holder til i Norges største by, når man vurderer å fortsette karrieren et annet sted. Joda, det er mulig å utvikle seg og gå til utlandet hos oss også, men er det bedre her enn i f.eks Start? Det er mulig det, men ikke direkte åpenbart. Og hvis ja, hvor sikkert er det at det likevel er lurt å gå hit når det innebærer å flytte vekk fra det du veit funker og som hittil har utvikla deg?

Vi spiller i samme divisjon, er ikke normalt noe topplag, og har ikke spesielt mye penger å tilby. Trenger ikke være atomfysiker for å forstå at hvis man da har mulighet til å gå til utlandet, så lokker det mer.

Du nevner Berge og Zahid som folk vi har utvikla og solgt videre. Trur du ikke omtrent alle lag i Eliteserien har lignende eksempler i nyere tid, Start inkludert?

Og så vil jeg ha meg frabedt surmaga anklager om at jeg ikke støtter klubben bare fordi jeg ser det åpenbare i at vi ikke er spesielt mye flinkere enn mange andre her i landet til å utvikle spillere til eliteserienivå og høyere.

Vi er flinkere enn snittet til å utvikle ungomsspillere, men hvis du har ambisjoner om å komme lengre enn interkrets, så er det ikke åpenbart at vi er det beste valget for alle.

Så må jo klubben fortsette å jobbe for å endre dette, og det viktigste skrittet blir å etablere oss som topplag med jevnlige turer til Europa.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                              Veit ikke om innlegget var ment til meg, men det kan vel ikke være så vanskelig å skjønne at det ofte må mer til enn at vi holder til i Norges største by, når man vurderer å fortsette karrieren et annet sted. Joda, det er mulig å utvikle seg og gå til utlandet hos oss også, men er det bedre her enn i f.eks Start? Det er mulig det, men ikke direkte åpenbart. Og hvis ja, hvor sikkert er det at det likevel er lurt å gå hit når det innebærer å flytte vekk fra det du veit funker og som hittil har utvikla deg?

Vi spiller i samme divisjon, er ikke normalt noe topplag, og har ikke spesielt mye penger å tilby. Trenger ikke være atomfysiker for å forstå at hvis man da har mulighet til å gå til utlandet, så lokker det mer.

Du nevner Berge og Zahid som folk vi har utvikla og solgt videre. Trur du ikke omtrent alle lag i Eliteserien har lignende eksempler i nyere tid, Start inkludert?

Og så vil jeg ha meg frabedt surmaga anklager om at jeg ikke støtter klubben bare fordi jeg ser det åpenbare i at vi ikke er spesielt mye flinkere enn mange andre her i landet til å utvikle spillere til eliteserienivå og høyere.

Vi er flinkere enn snittet til å utvikle ungomsspillere, men hvis du har ambisjoner om å komme lengre enn interkrets, så er det ikke åpenbart at vi er det beste valget for alle.

Så må jo klubben fortsette å jobbe for å endre dette, og det viktigste skrittet blir å etablere oss som topplag med jevnlige turer til Europa.
                              Det er egentlig vanskeligere å slå igjennom hos oss. Vi henter heller en billig spiller fra Nigeria som går foran i køen. Hvorfor skal talentene komme til VIF? Det er en utfordring de må ta innover seg før det blir for sent. Hvis vi kun skal utvikle spillere for salg så er nok utlandet billigere og bedre enn det norske markedet. Allerede i årets sesong finnes flere eksempler. Engaland får ikke så mye troverdighet før de viser i praksis at de satser på norske spillere utover juniorklassen.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                                Det er egentlig vanskeligere å slå igjennom hos oss. Vi henter heller en billig spiller fra Nigeria som går foran i køen. Hvorfor skal talentene komme til VIF? Det er en utfordring de må ta innover seg før det blir for sent. Hvis vi kun skal utvikle spillere for salg så er nok utlandet billigere og bedre enn det norske markedet. Allerede i årets sesong finnes flere eksempler. Engaland får ikke så mye troverdighet før de viser i praksis at de satser på norske spillere utover juniorklassen.
                                At VIF ikke satser på unge norske talenter er jo rett og slett bare feil. Det har jo blitt nevnt flere ganger her fra før at vi i løpet av de siste årene har hentet opp Sander Berge og Zahid fra vår egen ungdomsavdeling og solgt videre med profitt. I tillegg har spillere som Stengel, Näsberg og Nakkim fått mye spilletid de seneste årene. Spillere som Dønnum, Niklas Castro og Fitim Kastrati fikk også en del spilletid hos oss, selv om de i varierende grad klarte å ta vare på de sjansene (har fortsatt stor tro på Dønnum). Når det kommer til dette med å hente spillere fra Nigeria er jo ikke det noe vi har en sterk tradisjon for hos oss, og jeg har heller ikke sett noe til Ejuke eller Michael holder noen urettmessig ute av laget. Ejuke spiller fordi han er best, og jeg er veldig spent på hvilke unggutter du eventuelt mener burde spille foran ham. I tillegg har vi Agyiri, men man skal være ganske vrang for å påstå at han i noen særlig grad har blitt prioritert foran noen andre unggutter.

Vi har helt sikkert masse å gå på når det kommer til å utvikle unge, lokale spillere, men jeg føler meg egentlig 100% sikker på at unggutter som er i klubben får muligheten på A-laget hvis de er gode nok for det, akkurat som vi har sett de siste årene.

Comment

Working...
                                X