Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Nå handler det nok en del om penger også. Litt mer lønn kan fort bety at man kan finne seg i benken.

Men du vet hvordan det er. Hvis han slår til andre steder så kan landets sportsjournalister ha en fest hver gang han spiller en god kamp. Og spesielt med hans forhistorie.
    Det hadde jo vært fantastisk typisk Vålerenga at nå som han spiller fast og er god, så går han til en annen klubb. Deila har nok bommet på å ikke gi han mer spilletid tidligere i sesongen, da de som har spilt i stedet ikke har vært noe spesielt gode. Greit at jeg som henger på ett forum ikke så det i starten, men Deila burde jo sett det. Så er det jo tragisk hvis vi ikke har råd til å gi Stengel det han ønsker, men i stedet er det Abdi som får godt betalt. Pølsepapirklubben IF der altså, men det er ikke så mye mer å si om det her nå.. Mediene kommer til å holde fest hver gang han spiller kamp for en annen klubb hvis han går, og ditto blir det hylekor her inne hver gang han spiller en god kamp.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
      Det hadde jo vært fantastisk typisk Vålerenga at nå som han spiller fast og er god, så går han til en annen klubb. Deila har nok bommet på å ikke gi han mer spilletid tidligere i sesongen, da de som har spilt i stedet ikke har vært noe spesielt gode. Greit at jeg som henger på ett forum ikke så det i starten, men Deila burde jo sett det. Så er det jo tragisk hvis vi ikke har råd til å gi Stengel det han ønsker, men i stedet er det Abdi som får godt betalt. Pølsepapirklubben IF der altså, men det er ikke så mye mer å si om det her nå.. Mediene kommer til å holde fest hver gang han spiller kamp for en annen klubb hvis han går, og ditto blir det hylekor her inne hver gang han spiller en god kamp.
      Ikke glem at Stengel spilte en del i starten da både Grindheim og Lekven var skadet. Han var da like ræv som alle andre. Liker gutten veldig godt, men har til gode å se han brilljere og eie kamper alla det feks Grindheim eller Sander Berge kan gjøre. Men se nå for guds skyld å få gutten til å signere ny kontrakt! Potensialet er der, selv om han mangler litt på høyde, rekkevidde, tempo og duellstyrke. Verdens beste Herman!!!

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Haha. Var vel ikke akkurat det jeg mente. Man må gjerne få fram unge spillere, men ikke på bekostning av resultater.

Jeg synes vi er flinke til å skryte opp våre unge spillere, og Alba og Udahl er vel de som ble hausset opp. Vi har jo Nakkim og Näsberg i forsvaret, vi har hatt Gudmund i målet og har vel også en veldig lovende keeper på vei opp. Vi har fått opp spillere på midtbanen som Singh, Fellah og Zahid. Regner ikke med Berge, siden han ikke har gått gradene i klubben.

Men spissene har det vært langt mellom. På tide med en ny Carew?
        Akkurat det... Ser at enkelte henger ut både Adam og andre, men ingen nevner Ivan etter kampen i går. Det er jo han som forærer ballen til Sigurdarson på det første målet og han følger ikke Gabrielsen på andre målet. Tipper Ivan kan bli god over tid, men sånne junior feil koster oss dyrt... Hadde vi hatt en etablert vb og en spiss som scorer på sjansene sine så tror jeg vi ikke hadde tapt i går.

Comment

• Det grenser til tjenesteforsømmelse om vi kåler bort Stengel og samtidig lønner Abdi 2,2 mill i året. Der andre A-lagsspillere ofte dasser uinspirerte rundt når de må bidra på rekruttlaget, har Herman gitt jernet. Og tross manglende spilletid i år har han rukket å bli vår toppscorer (ikke at det sier all verden, dessverre...), han har den beste dødballfoten og er den mest karismatiske spilleren vi har (dette teller også mye med tanke på sponsorer, partnere osv..). Kun Vålerenga som kan søle bort en slik spiller. Samtidig har vi spillere på millionlønn som man knapt husker å ha hatt fotballsko på beina. Jeg blir helt matt!! Og før noen hiver rundt seg med "Stengel-hysteri", "Stengel-fanklubb" og blablabla: Nei, han er ikke verdens beste fotballspiller og kommer antakelig aldri til å komme seg til en (veldig) mye større liga (mangler litt tempo), men han kan fort bli en av Norges beste hjemlige spillere på ganske lang tid og kan dominere Eliteserien i en del år framover.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

• Stemmer det at Stengel forlanger fast spilletid så er det bare å la han dra. Ingen klubber eller trenet kan eller bør gi en spiller en slik lovnad.
            Jeg tror uansett han blir.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
              Det grenser til tjenesteforsømmelse om vi kåler bort Stengel og samtidig lønner Abdi 2,2 mill i året. Der andre A-lagsspillere ofte dasser uinspirerte rundt når de må bidra på rekruttlaget, har Herman gitt jernet. Og tross manglende spilletid i år har han rukket å bli vår toppscorer (ikke at det sier all verden, dessverre...), han har den beste dødballfoten og er den mest karismatiske spilleren vi har (dette teller også mye med tanke på sponsorer, partnere osv..). Kun Vålerenga som kan søle bort en slik spiller. Samtidig har vi spillere på millionlønn som man knapt husker å ha hatt fotballsko på beina. Jeg blir helt matt!! Og før noen hiver rundt seg med "Stengel-hysteri", "Stengel-fanklubb" og blablabla: Nei, han er ikke verdens beste fotballspiller og kommer antakelig aldri til å komme seg til en (veldig) mye større liga (mangler litt tempo), men han kan fort bli en av Norges beste hjemlige spillere på ganske lang tid og kan dominere Eliteserien i en del år framover.
              Kunne ikke vært mere enig!
              Når attpåtil 2 MNOK mannen dasser rundt som en saltstøtte i de innhoppene han har fått i ES, er det enda mer provoserende at vi ikke har kommet til enighet med Stengel og Slim Jim.

Comment

• Jeg vet ikke hvor mange kamper med Vålerenga dere har sett i år, men når Abdi kommer innpå så har jeg enda til gode å se han dasse rundt. Tvert imot, han går knallhardt inn i alle dueller og vinner tilbake ballen relativt ofte. Jeg tipper han gjør så godt han kan når han spiller, uten at han foreløpig har blitt en stor hit i Vålerenga.

For egen del har jeg fortsatt trua på Abdi.

Når det er sagt, hvorfor faen må dere trekke Abdi inn i spørsmålet om hvorfor Stengel ikke har skrevet under kontrakt enda?
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by Basement View Post
                  Stemmer det at Stengel forlanger fast spilletid så er det bare å la han dra. Ingen klubber eller trenet kan eller bør gi en spiller en slik lovnad.
                  Jeg tror uansett han blir.
                  Dette vil jeg tro er sterkt overdrevet av debattanter her inne. Noe slikt kreves aldri kontraktsfestet. Men at Stengel etter 150 kamper på toppnivå ønsker å bli satset på på A-laget i stedet for VIF 2 har jeg full forståelse for. Det eneste jeg har fått med meg at han har sagt selv om dette er at han ser an hvor mye han får spille før han eventuelt signerer

Comment

• Ble det ikke satt ett lønnstak i klubben etter at klubben holdt på å gå konkurs? Nekter å tro at Abdi tjener 2,2 mill i året, selv om det skulle stemme at han tjente den i viking. Kanskje han får en del av lønna av oss, og resten av lønna av Viking frem til den oprinnelige kontrakten hans (med viking) gikk ut? (hvis det ga mening)

Angående Stengel så kan jeg ikke fatte at han ville heller dratt til MFK enn oss, er mye posetivt som skjer på Valle om dagen, og det er ikke gitt at MFK havner over oss på tabellen neste år. I tillegg så har de vel knapt supportere og en nitrist by, det er heller ingen garanti at herman får spille fast der borte heller.

Comment

• Hvis Abdi har 2.2 mill i lønn, er det nok inkludert Sign on fee vil jeg tro.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                        Hvis Abdi har 2.2 mill i lønn, er det nok inkludert Sign on fee vil jeg tro.
                        Ikke hvis han hadde det som inntekt i Viking for å så dra med seg lønna til Vålerenga.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                          Ikke hvis han hadde det som inntekt i Viking for å så dra med seg lønna til Vålerenga.
                          Han står forresten under Viking på denne siden:

https://www.vg.no/sport/fotball/elit...en/a/24173134/

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
                            Jeg vet ikke hvor mange kamper med Vålerenga dere har sett i år, men når Abdi kommer innpå så har jeg enda til gode å se han dasse rundt. Tvert imot, han går knallhardt inn i alle dueller og vinner tilbake ballen relativt ofte. Jeg tipper han gjør så godt han kan når han spiller, uten at han foreløpig har blitt en stor hit i Vålerenga.

For egen del har jeg fortsatt trua på Abdi.

Når det er sagt, hvorfor faen må dere trekke Abdi inn i spørsmålet om hvorfor Stengel ikke har skrevet under kontrakt enda?
                            Støttes. Enig i at Abdi har vært en dårlig signering so far, men han er nye skyteskiva her inne. Tidligere i sesongen var det Berntsen.

Comment

• Hvorfor er dei to blitt skyteskiver da, ikke akkurat dei beste dealene vi har gjort, og vi har gjort en del «gode dealer» i det siste, egentlig så holder disse to spillerne i beste fall OBOS-nivå, selv om Berntsen har sett litt bedre ut i dei siste kampene han har vært involvert i.

Comment

• Bare kjapt innpå for å ta Abdi i forsvar her. Sesongen har ikke blitt som han eller noen håpet på, men Abdi er en av våre beste spillere ferdighetsmessig og blant de aller beste i Eliteserien når det sitter. Jeg synes vi bør ha is i magen og se hva som skjer etter en restart i vinter.

Berntsen har også vært bedre og bedre i høst, og jeg LOVER at Azemi blir god neste år.

Ellers håper jeg vi beholder Stengel, ikke minst på grunn av personlighet og lederpotensial, og at vi er villige til å matche et eventuelt IFK-bud på Sakor permanent.

Comment

Working...
                                X