Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi for gjøre vårt for å overtale Stengel om å bli på våre siste kamper for sesongen. Full hyllest i 3x90 kan være med på å vippe vektskåla i riktig retning.

Comment

• Tror Herman kommer til å angre veldig hvis han ikke blir hos oss i årene fremover.
      Det lukter Engasuksess,positivitet og fremgang milevis fra Valle om dagen.

Veldig spent på di neste årene.
      Dette blir bra uansett,opp med hue👍

Comment

• Kan bli tøft å konkurrere mot RBK de neste årene, både hva gjelder overgangssummer og ikke minst lønn.
        vg.no med sak om hva de har tjent på E-cup hittil i år:

Klubbens inntekter for spill i Europa i år kommer til å ende på rundt 70 millioner kroner, hvis laget skulle ryker ut i gruppespillet. Daglig leder Tove Moe Dyrhaug bekrefter dette regnestykket:

Penger fra UEFA:
        Startbonus 260.000 euro
        2. kvalikrunde (Champions League) 320.000 euro
        3. kvalikrunde (Champions League) 420.000 euro
        Gruppespill (Europa League) 2.600.000 euro
        Market pool (TV-inntekter) 1.600.000 euro
        Seier over Vardar 360.000 euro
        Uavgjort mot Zenit 120.000 euro
        Sum 5.680.000 euro

Egne billettinntekter:
        Kvalifisering 5,7 mill. kroner
        Estimat gruppespill 9,0 mill. kroner
        Sum: 14, 7 mill. kroner

Comment

• Originally posted by Disig View Post
          Kan bli tøft å konkurrere mot RBK de neste årene, både hva gjelder overgangssummer og ikke minst lønn.
          vg.no med sak om hva de har tjent på E-cup hittil i år:

Klubbens inntekter for spill i Europa i år kommer til å ende på rundt 70 millioner kroner, hvis laget skulle ryker ut i gruppespillet. Daglig leder Tove Moe Dyrhaug bekrefter dette regnestykket:

Penger fra UEFA:
          Startbonus 260.000 euro
          2. kvalikrunde (Champions League) 320.000 euro
          3. kvalikrunde (Champions League) 420.000 euro
          Gruppespill (Europa League) 2.600.000 euro
          Market pool (TV-inntekter) 1.600.000 euro
          Seier over Vardar 360.000 euro
          Uavgjort mot Zenit 120.000 euro
          Sum 5.680.000 euro

Egne billettinntekter:
          Kvalifisering 5,7 mill. kroner
          Estimat gruppespill 9,0 mill. kroner
          Sum: 14, 7 mill. kroner
          Penger er ikke alt!
          Vi får gjøre det beste ut av det vi har, og vi har mange lovende og unge spillere på vei opp.
          Toppnivået vårt er vel så bra som RBKs, men bunnivået vårt må opp.

Comment

• Når man ser de summene, så tenk marerittet hvis de hadde kommet til CL.....

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
              Når man ser de summene, så tenk marerittet hvis de hadde kommet til CL.....
              Tenk euforien når vi kommer til CL! :-D

Comment

• En av fÃ¥ lyspunkt for Viking denne sesongen har vært Julian Ryerson. Om han ikke er keen pÃ¥ gampe rundt i OBOS-ligaen hÃ¥per jeg vi forhører oss. Ut fra hva jeg kan skjønne har han kontrakt ut 2018, sÃ¥ hvis Viking skal ha noe sÃ¥rt tiltrengte kroner for han er det nÃ¥ som gjelder. Kristoffer Haugen har jo ogsÃ¥ blitt nevnt, men kjenner jeg er mer usikker pÃ¥ hva jeg tenker der. Men etter gÃ¥rsdagen kunne selv Arne Husveg se at vi trenger en venstreback.

Og når vi først er inne på lyngdølinger, hva skjer med Stefan Strandberg? Kunne det vært mulig å hente han tilbake fra steppelandskapet i Russland?

Av OBOS-spillere, uten at jeg har sett for mye der, virker det som om barnebarnet til Nils Arne Eggen i ranheim, Christian Eggen Rismark, er moden for større utfordringer. Venstrebeint midtstopper med god pasningsfot. Burde iallefall kunne inviteres på et prøvespill.

Amin Nouri forlater jo Bergen, og vil han hjem er vel det en no brainer.

Under hjemmekampen mot Aalesund var Jonathan Parr til stede, og det er en spiller jeg virkelig ønsker meg. Vokst opp på oslo øst, sjelden skadet og et bra nivå.

Comment

• Strandberg blir en ny Kone og Moa, dyr og konstant skadeplaget. Mannen har en kronisk ryggskade. Ryerson og Rismark tror jeg derimot ville vært to meget gode signeringer for oss.

Comment

• Kan Opseth være noe for oss?
                    28 mål i obos i år

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
                      Kan Opseth være noe for oss?
                      28 mål i obos i år
                      Opseth fra Eliteserie-klare Bodø? Tviler på at de veldig lystne på å selge ham.
                      In the beginning the Universe was created.
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by vif fan View Post
                        Kan Opseth være noe for oss?
                        28 mål i obos i år
                        Fikk vell ikke til stort sist han spilte i Eliteserien.

Comment

• https://mobile.twitter.com/AminNouri...63718903373824

Amin Nouri leverer på Twitter i kveld.

Hadde vært deilig å se han i kongeblått neste år. Lundström er artig å se på i blant, men han er fortsatt en vandrende katastrofe defensivt dessverre.

Comment

• Han gir vel ganske sterke indikasjoner på at han spiller for oss neste sesong eller?
                            Eller bare jeg som er litt for optimistisk?.hehe

Comment

• Originally posted by Shtian View Post
                              https://mobile.twitter.com/AminNouri...63718903373824

Amin Nouri leverer på Twitter i kveld.

Hadde vært deilig å se han i kongeblått neste år. Lundström er artig å se på i blant, men han er fortsatt en vandrende katastrofe defensivt dessverre.
                              I tillegg er Nouri mer eller mindre tobeint og er vel så god på venstreback som høyre.

Comment

• Nouri drømmer om utlandet: http://www.eurosport.no/fotball/elit...28/story.shtml

Comment

Working...
                                X