Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Ja, det kan du si. Spørsmålet er vel mer i hvilken divisjon vi skal hente spillere til. Inntil videre så får vi vel anta at det er Eliteserien.

Men jeg skjønner lite av det han sier i det intervjuet.

- Vi har hatt store utskiftninger i troppen. Sammenliknet med slutten av fjorårets sesong er 14-15 spillere borte. Vi har fått inn 9-10 spillere.

Til kampen i går så var det Larsen i mål og Berntsen som var nye av året. I tillegg hadde vi Abdi, Ejuke og Azemi på benk. Med de 9-10 nye må han vel også regne inn juniorer. Under Deila har vi hentet Abdi, Berntsen, Azemi, Larsen, Ejuke, Horn Myhre og Finne.
    Det er jo godt mulig han tenker på Grødem, Hay, Elsebutangen. I tillegg var Deila involvert i overgangen til Lekven og Kjelsrud Johansen. Begge to kom etter at Deila kom til klubben, og Lekven snakker spesielt om at han gledet seg til å jobbe med Deila.

Det som er mest prekært nå er en ny midtstopper, men jeg tror det blir ganske mange utskiftninger. Jeg håper vi henter en venstreback som kan utfordre Juklerød. Helst ønsker jeg at Juklerød flyttes opp på Høyrekant igjen. Som du sier må vi få inn noe skikkelig kvalitet.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
      Det er jo godt mulig han tenker på Grødem, Hay, Elsebutangen. I tillegg var Deila involvert i overgangen til Lekven og Kjelsrud Johansen. Begge to kom etter at Deila kom til klubben, og Lekven snakker spesielt om at han gledet seg til å jobbe med Deila. .
      Han sier jo "slutten av fjorårets sesong", så det er neppe dem. Spiller jo ingen rolle. Men 9-10 nye fjes, inkludert juniorer, i løpet av et år er jo ikke akkurat massive utskiftninger.

Jeg bare stusser over at han tilpasser svarene dagens situasjon. Det er heller ikke sånn at det første året er for prøving og feiling. Han har jo i realiteten vært her et år og vel så det allerede.

Comment

Det er jo godt mulig han tenker på Grødem, Hay, Elsebutangen. I tillegg var Deila involvert i overgangen til Lekven og Kjelsrud Johansen. Begge to kom etter at Deila kom til klubben, og Lekven snakker spesielt om at han gledet seg til å jobbe med Deila.

Det som er mest prekært nå er en ny midtstopper, men jeg tror det blir ganske mange utskiftninger. Jeg håper vi henter en venstreback som kan utfordre Juklerød. Helst ønsker jeg at Juklerød flyttes opp på Høyrekant igjen. Som du sier må vi få inn noe skikkelig kvalitet.
        Vi er det laget som har scoret nest minst i tippeligaen, nå det gjelder antall innslupne er vi sånn midt på tabellen.
        Da bør ikke midtstopper være første prioritet,når hele laget skriker etter offensive kvaliteter. Terminer kontraktene til Moa og Fredheim en gang i tiden gode spillere, men dessverre med den skade cv de gutta har er tiden for toppfotball over og erstatt de med noen kvalitets forsterkninger. La oss håpe på kvalitet i neste overgangs vindu og ikke kvantitet.

Comment

Vi trenger kvantitet av kvalitet. Skjønner ikke hvorfor vi skal kvitte oss med Moa og DFH. Vi får jo ikke solgt dem, så de kan like gjerne bidra med det de kan når de kan ut kontraktstiden.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Vi trenger kvantitet av kvalitet. Skjønner ikke hvorfor vi skal kvitte oss med Moa og DFH. Vi får jo ikke solgt dem, så de kan like gjerne bidra med det de kan når de kan ut kontraktstiden.
            Dette er jeg helt enig i. Alle, også Moa og Daniel selv, innser nok at tiden da de er stabilt skadefrie over tid, er forbi. Vi trenger fullgode erstattere for begge de to. Men tenk for en herlig situasjon vi kan havne i, hvis vi har både Daniel og Moa skadefrie, og i form, på benken. Der har vi virkelig spillere som kan forandre kampbildet, hvilket er totalt mangelvare i dag. Og de vil gi nærmest hvem som helst kamp til døra for å være i en startelver. Jeg mener det ville være hjernedævven å si opp kontraktene. Men litt mindre matcher har de nok begge godt av, sånn med tanke på skader.

Comment

Originally posted by Keyser View Post
              Terminer kontraktene til Moa og Fredheim.
              Vel, så lett er det ikke da med mindre det er en klausul i kontrakten om akkurat det. Noe jeg tviler sterkt på at de har gått med på. Uansett så håper jeg vi nå endelig kan vinke farvel til det tullet om å hente skadede spillere som kanskje spiller neste kamp som kanskje en gang i fremtiden kommer tilbake... Har jo nesten blitt et varemerke hos oss det...

Comment

Originally posted by Trasskuken View Post
                Vi trenger fullgode erstattere for begge de to. Men tenk for en herlig situasjon vi kan havne i, hvis vi har både Daniel og Moa skadefrie, og i form, på benken.
                Tror dessverre at dette er et scenario som er urealistisk. Moa og DFH er i mine øyne spillere som først og fremst fungerer når de er i form og spiller flere kamper på rad uavbrutt. Imidlertid virker det som om kroppen deres ikke tåler den type belastning lenger. Er enig i at tanken på DFH og Moa som sitter sultne på benken, klare for å bidra når det trengs er fin. Jeg tror bare ikke at det kommer til å bli sånn. Det beste hadde vært om vi fikk terminert kontraktene med de to og kunne brukt de frigjorte ressursene på friske, yngre spillere med tilsvarende kvalitet. Er nok ikke noen krise hvis ikke det skjer, for begge to er fine ambassadører for klubben og sikkert viktige innad i gruppa, men tror det hadde vært best for alle.

Comment

Originally posted by Trasskuken View Post
                  Men litt mindre matcher har de nok begge godt av, sånn med tanke på skader.
                  Tja, blir det færre kamper nå, havner de omtrent på minussida..
                  Vi er Vål'enga!!

Comment

Hva vi trenger:
                    Venstreback.
                    Midtstopper (?)
                    Defensiv midtbanespiller
                    Ving
                    Spiss

Sier bare lykke til med dette! Håper scoutingen allerede er godt på vei.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                      Hva vi trenger:
                      Venstreback.
                      Midtstopper (?)
                      Defensiv midtbanespiller
                      Ving
                      Spiss

Trenger vi virkelig en defensiv midtbanespiller? Hvis Stengel forsvinner, så ja, men må ikke glemme at det er noen spennende unggutter på vif2 som bør få litt matching der etterhvert.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                        Trenger vi virkelig en defensiv midtbanespiller? Hvis Stengel forsvinner, så ja, men må ikke glemme at det er noen spennende unggutter på vif2 som bør få litt matching der etterhvert.
                        Synes rett og slett det blir for tynt med Grindheim og Lekven som sittende midtbanespillere da ingen av de er spesielt gode defensivt. Det blir ikke mye hjelp å få for forsvaret. Lekven er brukbar på å gjenvinne ball ja, men skulle gjerne hatt en som er enda bedre på akuratt den biten.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                          Hva vi trenger:
                          Venstreback.
                          Midtstopper (?)
                          Defensiv midtbanespiller
                          Ving
                          Spiss

Synes vi skal satse på Juklerød som venstreback. Vist stigning i det siste og er overraskende god defensivt i det siste. Ønsker meg heller en ny høyreback, da Lundström varierer veldig i pasning- og innleggskvalitet. I tillegg er han utrygg defensivt.

Jääger har vært god i år, men begynner å dra på årene. Finner vi en yngre som er like god eller bedre, så ja takk!

Jeg er egentlig fornøyd med Lekven, og nå som vi går over til 4-3-3 kommer han kanskje mer til sin rett som anker på midten. Fridjonsson kan også gjøre en god jobb her.

Finne, Dønnum, Grødem, Chiddy, Bilal Njie og DFH er aktuelle som vinger neste år. Kanskje vi bør få inn en erfaren med skikkelig kvalitet?

Azemi, Kjelsrud, Moa, Elsebutangen. Har vi plass til flere spisser?

Comment

Synes rett og slett det blir for tynt med Grindheim og Lekven som sittende midtbanespillere da ingen av de er spesielt gode defensivt. Det blir ikke mye hjelp å få for forsvaret. Lekven er brukbar på å gjenvinne ball ja, men skulle gjerne hatt en som er enda bedre på akuratt den biten.
                            Tror nok det blir noen endringer på midtbanen neste sesong uansett, men noen må eventuelt bort.
                            Grindheim begynner å bli gammel. Joakim Jonsson mener vi bør kvitte oss med Moa, DFH og Grindheim:
                            https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...son-vif-krise/
                            Stengel ser det kanskje ikke så lyst for heller, og Abdi vil sikkert finne seg en ny klubb hvis det ikke fungerer bedre.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                              Tror nok det blir noen endringer på midtbanen neste sesong uansett, men noen må eventuelt bort.
                              Grindheim begynner å bli gammel. Joakim Jonsson mener vi bør kvitte oss med Moa, DFH og Grindheim:
                              https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...son-vif-krise/
                              Stengel ser det kanskje ikke så lyst for heller, og Abdi vil sikkert finne seg en ny klubb hvis det ikke fungerer bedre.
                              Moa og DFH er jeg enige i, selv om det selvsagt ikke bare er å kaste dem ut så lenge de har kontrakt. Når det kommer til Grindheim så skjønner jeg ikke helt hvorfor det haster så fælt å få han ut. Han er ikke veldig skadeplaget og presterer fortsatt bra, samtidig som han er en kontinuitetsbærer i klubben. Ser egentlig ikke noe problem med å gi han et år til, selv om jeg er skeptisk til om han bør fortsette å være kaptein og like fast i startoppstillingen som han er i år.

Comment

https://www.oa.no/sport/fotball/jo-i.../s/5-35-493246

Jo Inge Berget kunne kanskje vært noe? Spilte vel ving under Deila i Godset. Men blir nok for dyr i drift.

Comment

Working...
                                X